Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ]
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 09-05-2008 om 13:55:33
ik ga maandag stoppen . Ik had laatst iets gehoord ( en dit klinkt belachelijk) dat je als je met sate prikkertjes in je oorlel prikt wanneer je zin hebt om te roken dat zin om te roken weg kan nemen. Als je dat elke keer zou doen ofzo als je zin hebt om te roken. Ik ben eigenlijk wel gek genoeg om het te proberen hehe.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-05-2008 @ 13:55:47 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 09-05-2008 om 14:01:18
De opermking dat blowen "beter" voor je is is ook zoiets, het is bewezen dat een joint zo veel keer schadelijker is als een peukje (de hoeveelheid is overal weer anders, ik heb gelezen over een 4x zo schadelijke hoeveelheid, 8x zo schadelijk en ga zo maar door). En ten tweede, het is niet beter voor je, maar minder schadelijk.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op vrijdag 09-05-2008 om 14:14:54
Waarom zou je stoppen? Omdat het slecht voor je is?
Boeiend, er zijn zoveel dingen slecht voor je. Voor mij zou het echt geen reden zijn om te stoppen.
Kijk, als het je hele leven fucked (wat me onwaarschijnlijk lijkt, maarja het kan) dan zou ik wel stoppen.

Maar ik stop lekker niet want ik heb geen zin om te stoppen.

Nog ff voor de duidelijkheid: ik heb het dus over blowen, niet over gewoon roken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-05-2008 @ 14:15:32 ]
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op vrijdag 09-05-2008 om 14:22:50
Quote:
Zjoerd schreef op 09-05-2008 @ 14:14
Waarom zou je stoppen? Omdat het slecht voor je is?
Boeiend, er zijn zoveel dingen slecht voor je. Voor mij zou het echt geen reden zijn om te stoppen.
Kijk, als het je hele leven fucked (wat me onwaarschijnlijk lijkt, maarja het kan) dan zou ik wel stoppen.

Dat weet men nog niet geheel zeker, onderzoek naar wiet staat nog in de spreekwoordelijke kinderschoenen.
Netzoals vele andere (gif)stoffen, heb je proefpersonen nodig die je hun hele leven lang onderzoekt om zo de lange-termijn effecten te onderzoeken.
En aangezien onderzoek naar drugs en tabak misschien niet eens een kleine 20 jaar begonnen is, kun je met zekerheid zeggen dat ze nog lang nog niet alle schadelijke effecten hebben ontdekt.
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op vrijdag 09-05-2008 om 14:25:20
ik heb nog nooit in mn leven gehoorf dat er iemand gestorven is aan wiet,
wel aan sigaretten,
de rede dat ik niet rook,
mijn moeder was vroeger erg intimiderend en zei dat ik pak slaag kreeg als ik rookte, ben ik nu nog steeds beetje bang voor haha
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 09-05-2008 om 14:25:40
Pepernoten en speculaas zijn ook schadelijk, so be it.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 09-05-2008 om 14:30:54
van bruinbrood krijg je kanker, maar goed ik stop zelf puur uit financiele overwegingen en omdat ik een soort van weddenschap met mn vriendin heb afgesloten.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op vrijdag 09-05-2008 om 15:30:52
ik probeerde gisteren te stoppen



niet gelukt
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Snacky Gepost door Snacky op zaterdag 10-05-2008 om 13:50:22
Quote:
aprofourz schreef op 09-05-2008 @ 13:54
Dus eigenlijk bedoel je dat je het ook bij shops haalt....


kan je niet lezen? als ik al naar een shop ga, ik haal normaal bij leveranciers... veel goedkoper en je krijgt veel meer, maar als die gasten niet zoveel hebben (Wat steeds vaker voorkomt tegenwoordig dankzij oom agent) dan moet ik wel naar een shop toe ja...
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 10-05-2008 om 13:53:21
Nou nou tut tut..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op zondag 11-05-2008 om 01:37:51
Ik ben laatst officieel gestopt van 5 uur smiddags tot de volgende dag op school rond 12 uur (de middagpauze).
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 11-05-2008 om 03:29:26
echt g ben je
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 11-05-2008 om 10:47:07
ok het stoppen met roken is begonnen...
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op zondag 11-05-2008 om 15:00:23
Ik ga doordeweeks nie meer roken, gewoon die vrijdag en zaterdagavond.. En misschien zweer ik die ook nog wel af.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zondag 11-05-2008 om 19:06:53
wat zullen we nou krijgen , haha

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op zondag 11-05-2008 om 19:10:05
een dronken zwerver, een ...
----------------------------------------
beng!
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op maandag 12-05-2008 om 09:51:33
eerste dag overleefd mixxman?
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 12-05-2008 om 09:57:47
ja wel zwaar gehad gister. Ging bbq bij mn vriendin naja paar biertjes op en dan zit je in de zon,,,,je mist gewoon wat. Maar goed we zullen zien hoe het vandaag gaat, vanmiddag weer een bbq ghehe.

Voel me trouwens ook wazig enzo kan me nauwelijks concentreren, maar ja ff doorbijten. Ik merk namelijk dat ik ook kortademig ben geworden enzo en ik hoop dat, dat gewoon weer weggaat als ik een tijdje gestopt ben. Het gaat me zoiezo veel geld opleveren als ik kijk wat per week aan sigaretten uitgaf.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-05-2008 @ 10:04:01 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 14-05-2008 om 15:30:17
maandag heb ik gezondigt kon het echt niet laten, maar dinsdag clean en vandaag ook weer. Ben nu ook vastbesloten om te stoppen en het gaat wel aardig nu. Alle sigaretten/shag enzo wat ik nog had liggen verwijderd uit mn appartement en als ik naar de shop ga haal ik een paar sigaretten die ik leeghaal en waarvan ik de inhoud in een zakje doe om maar niet in de verleiding te komen hehe.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op woensdag 14-05-2008 om 15:46:28
mensen die tussen de 15 en 25 zijn en zeggen wtf maakt het uit als je rookt komen daar nog wel achter als ze 30 worden, die shit breekt je zo hard op

darnaast ga je zoiezo dood aan een longaandoening, geen enkele roker sterft zowat natuurlijk, dat krijg je van mij op een briefje
als je denkt dat je kan sterfen zonder last vj longen te hebben als je rookt kan je dat op je buik schrijven

mensen die 30 jr lang roken zouden denkik met alle liefde hun verslaving in willen ruilen voor 3x de financiele hoeveelheid die ze eraan uit hebben gegeven
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 14-05-2008 om 15:56:21
Als iemand iets zegt van, Mixx goed bezig, hou vol! zou me dat goed doen. Pff ik begin nu zwaar zin in nicotine te krijgen maar ja gewoon doorzetten. Ben ook al aan het minderen met blowen, maar ja dat vind ik niet moeilijk.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 14-05-2008 om 15:57:00
Mixx goed bezig, hou vol!
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 14-05-2008 om 15:57:50
Thnx nickert
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op woensdag 14-05-2008 om 15:58:36
ik zou gewoon doorroken, wie geeft zon lekkere verslaving nou weg voor een paar centen en wat levensjaren, komop zeg
Jspr
Gepost door Jspr op woensdag 14-05-2008 om 17:07:31
Als je bent gestopt met sucken lijkt me dat je dan meer zin krijgt in sigaretten, omdat je jezelf toch voorziet van nicotine.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Naad
Insomniac
Gepost door Naad op woensdag 14-05-2008 om 17:14:57
Ik ben gestopt sinds oktober yo.. na 5 jaar.
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 14-05-2008 om 17:21:00
ja jspr dat is ook zo maar ik blowde eerst weer elke dag en als je dan stopt met roken blijf je verslaafd aan nicotine. Dus ja nu wil ik blowen eigenlijk puur terug brengen naar het weekend of 1x doordeweeks. Als het me lukt bespaar ik echt kenker veel geld alleen die gedachte maakt het allemaal al een stuk makkelijker.

netjes naad
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-05-2008 @ 17:21:14 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op woensdag 14-05-2008 om 18:18:02
Quote:
Naad schreef op 14-05-2008 @ 17:14
Ik ben gestopt sinds oktober yo.. na 5 jaar.


nice
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op woensdag 14-05-2008 om 22:57:30
goe bezig mixxman
ik kan mij nog precies inbeelden hoe moeilijk die eerste dagen waren

Beloon jezelf gewoon met het feit dat het 'bijna weekend' is. Die tactiek werkt bij mij ook.
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
SketchR
KABEEEMMM!
Gepost door SketchR op woensdag 14-05-2008 om 23:02:20
Ben je verslaafd als je maximum per dag 8 sigaretten is, en je dat hooguit 2 keer per week haalt, je met gemak 24 uur niet kan roken, en je een dag makkelijk doorkomt met 3 sigaretten?

En Mixxman zoiezo, je bent goed bezig!
----------------------------------------
Kabeeemmm!
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op woensdag 14-05-2008 om 23:03:37
Quote:
SketchR schreef op 14-05-2008 @ 23:02
Ben je verslaafd als je maximum per dag 8 sigaretten is, en je dat hooguit 2 keer per week haalt, je met gemak 24 uur niet kan roken, en je een dag makkelijk doorkomt met 3 sigaretten?



ja dan ben je mentaal verslaafd, niet zozeer fysiek.
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 14-05-2008 om 23:03:52
jup dat is dus precies wat ik ook ga doen. Ga vrijdagochtend denk ik naar de shop om wiet te halen en dan rook ik gewoon een jointje. Van het weekend ook gewoon blowen, ga niet teveel drinken omdat ik dan controle verlies en misschien toch weer een peuk opsteek.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
SketchR
KABEEEMMM!
Gepost door SketchR op woensdag 14-05-2008 om 23:04:44
@ DGE: ja, bij mij is het zo ook van, als ik ergens ben waar het chill is, en ik kan geen peuk opsteken, dan mis ik dus iets maar niet dat ik met niet meer kan concentreren en zo..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-05-2008 @ 23:05:51 ]

----------------------------------------
Kabeeemmm!
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 14-05-2008 om 23:07:31
dat valt nog wel wat mee sketch maar het kan altijd nog komen. Ik rookte ongeveer 15/16 sigaretten op een dag en dat vond ik gewoon echt te veel. Eigenlijk ben ik steeds meer gaan roken. Ben al eens eerder 4 maanden gestopt en daarna weer begonnen, maar als ik er nu vanaf kom en dat gaat me wel lukken denk ik omdat ik het echt wil dan raak ik geen sigaret meer aan. Eigenlijk was ik gewoon de controle kwijt, als ik sigaretten had kon ik er niet vanaf blijven. Dus ja tijd om te stoppen zoiezo.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-05-2008 @ 23:08:54 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op woensdag 14-05-2008 om 23:08:48
Uhu, dat is dus puur een mentale verslaving.

1 van mijn beste vrienden rookt ook (bijna) alleen op feestjes en sfeermomenten. Hij kan ook gemakkelijk 5 dagen niet roken, maar sigaretten helemaal afzweren lukt hem niet.

Ik ben mentaal verslaafd aan wiet, maar heb geen zin om dat aan te pakken. Ik voel me daar wel goed bij.


----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
SketchR
KABEEEMMM!
Gepost door SketchR op woensdag 14-05-2008 om 23:10:21
en dat heb ik dus bij sigaretten, rook eigenlijk alleen op school in tussenuren/pauzes (en de pauze op me werk alleen die heb ik niet zo veel)en buiten als ik met vrienden ben.
----------------------------------------
Kabeeemmm!
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 15-05-2008 om 02:09:38
Zo deed ik et ook, ben ook totaal nie verslavingsgevoelig fysiek, maar et wordt een gewoonte en dan inderdaad mentaal verslaafd.. Maar ik kon zo een wintersport vakantie zonder sigaret, en thuis ook zo een dag zonder. Maar nu geen zin meer in, kost teveel en blabala


Quote:
MaffeDodo schreef op 11-05-2008 @ 15:00
Ik ga doordeweeks nie meer roken, gewoon die vrijdag en zaterdagavond.. En misschien zweer ik die ook nog wel af.


Sindsdien nog geen sigaret aangeraakt though.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 15-05-2008 om 02:35:31
Wel oppassen met "ik kan zo stoppen", hoor je vaker hehe. Ookal ben je zo overtuigd, in de meeste gevallen kunnen mensen gewoon niet stoppen.

Zelf heb ik nooit geprobeerd om te stoppen met roken, maar soms rook ik veel, soms weinig, inderdaad 3 of 4 sig. per dag. Ik zou niet zomaar kunnen stoppen denk ik. Smoken hetzelfde, iedere dag wel, soms meer, soms minder(maar met andere aantallen dan met de sigaretten natuurlijk hehe)
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op donderdag 15-05-2008 om 13:26:11
En dan vraag je je af waarom er mensen zijn die kanker willen genezen...het zijn de rokers die zelf die aandoening oplopen.
Hier ga ik natuurlijk aan alle soorten kanker voorbij, maar meeste soorten kanker zijn gewoon door levenswijze (carcinogene stoffen/straling/voeding)...
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 15-05-2008 om 13:35:47
ghehe, ja kanker kan je altijd krijgen.
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op donderdag 15-05-2008 om 13:40:05
Quote:
Locutus of Borg schreef op 15-05-2008 @ 13:26
En dan vraag je je af waarom er mensen zijn die kanker willen genezen...het zijn de rokers die zelf die aandoening oplopen.
Hier ga ik natuurlijk aan alle soorten kanker voorbij, maar meeste soorten kanker zijn gewoon door levenswijze (carcinogene stoffen/straling/voeding)...


ik ken genoeg oudere mensen die heel hun leven roken en geen kanker hebben, zoals mijn opa.
Er zijn genoeg soorten kanker die niet door de levenswijze komen én zeker genoeg kankers die niet door het roken komen.
Het is niet zo dat de meeste gevallen van kanker uit roken voortkomt.

Dus jezelf afvragen waarom er nog mensen zijn die kanker willen genezen is egoistisch.

Als je de anti rokers moet geloven zou 30% van de wereldbevolking gestorven moeten zijn aan longkanker.


Begrijp me niet verkeerd, mij hoor je niet ontkennen dat roken schadelijk is (ik voel het zelf ook aan m'n longen), maar er zijn zoveel dingen die nog schadelijker zijn. Als je alles met dezelfde instelling als anti rokers gaat bekijken mag je niets meer doen.

Alcohol --> verneukt je hersencellen, veroorzaakt meer doden dan een kankerstokje (denk maar aan verkeersongevallen, overdosis etc)
Auto's --> uitlaatgassen helpen de wereld naar de klote (broeikaseffect)+ het lijkt met ook niet zo gezond om ze in te ademen

zo kan je nog wel 100 voorbeelden opnoemen.
Maar alcohol gaat niemand verbieden, waarom isdat dan?

Geef mij maar iemand die 2 uur lang rook in mijn gezicht blaast, dan een dronken persoon die mij komt lastigvallen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-05-2008 @ 13:41:52 ]

----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 15-05-2008 om 13:42:46
ja precies. Ik bedoel als je als homo zijnde ff andere homo's in hun reet gaat bashen in het bos en je loopt aids op dan vraag je je dus af waarom er mensen zijn die aids willen genezen.. Als mensen in afrika neuken zonder voorbehoedsmiddelen vraag je je af waarom....Als je gedronken hebt en je zit achter het stuur en je rijd tegen een boom aan en je moet geholpen worden dan vraag je je af waarom....Als je neergeschoten wordt terwijl je vrijwillig in het leger zit vraag je je af waarom...... om maar aan te geven dat zoiets op miljoenen situaties valt toe te passen.

Ik moet zeggen dat ik de eerste 2 dagen veruit het moeilijkst vond, nu gaat het lekker.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-05-2008 @ 13:43:23 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 15-05-2008 om 13:44:16
Quote:
Xflipit schreef op 15-05-2008 @ 13:40
Geef mij maar iemand die 2 uur lang rook in mijn gezicht blaast, dan een dronken persoon die mij komt lastigvallen.


ga uit, dan krijg je meer dan genoeg van beide
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op donderdag 15-05-2008 om 13:50:08
Kanker met AIDS vergelijken...kom op, je moet wel beter weten.
Seks hebben is iets natuurlijks, en je kunt vervolgens een ziekte oplopen.
Roken is niet iets natuurlijks, en je kunt vervolgens allerlei ziektes krijgen.
Alcohol drinken is niet iets natuurlijks, en je kunt vervolgens ziektes oplopen.

Ik heb het puur over de ziektes die zogezegd eigen schuld is.
Ik zie kanker genezen als een lever doneren aan alcoholisten.
Als ze genezen zijn, gaan ze gewoon weer verder met de levenswijze (actief of passief) waardoor ze juist die ziekte hebben opgelopen.
En ik ga er wel van uit dat er een genezing voor kanker gevonden gaat worden.
Een genezing van een ziekte zonder de oorzaak aan te pakken, is nutteloos.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 15-05-2008 om 13:51:12
gast.. lang niet alle kankers komen door alcahol of roken.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 15-05-2008 om 14:01:15
Ey loco me maat heb een hond, die heeft kanker, denk nie dat die zoveel rookt en drinkt.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op donderdag 15-05-2008 om 14:03:40
En jij denkt dat zijn voedsel gezond is?
Vleesvoer van vergiftigde wezens
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 15-05-2008 om 14:07:46
kanker kan ook 'natuurlijke' oorzaken hebben
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 15-05-2008 om 14:09:07
Ik hoop niet dat Locotus arts wil worden..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 15-05-2008 om 14:13:09
Valt nie mee te praten hebk alweer door, eigenwijs als de pest.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-05-2008 @ 14:13:28 ]

----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0193 sec.