Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
EK-Productions
EK Music Productions©
Gepost door EK-Productions op maandag 29-10-2007 om 21:22:49
Weetnie waar ik moet poste dus zet het hier maar neer;P

Ik wil binnenkort men eigen beats gaan maken, en nou hebben we op school
een keyboard waar je dus echt alles op kunt doen, dingen zijn alleeen knetter duur
nu vroeg ik me af, wat is een leuk keyboard om beats mee te maken + niet duur.
En moeten het ook speciale keyboards zijn? Of maakt dat niet uit ?

----------------------------------------
EK Music Productions©
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op maandag 29-10-2007 om 21:27:08
Op een keyboard is niet echt de moeite, enorm veel geprul voor matig resultaat, regel ergens gewoon FL studio en ga zo aan de slag, doe eerst een zooi tutorials zodat je het idee een beetje doorkrijgt. op youtube en consoorten stikt het van de beat maak filmpjes, hoe kut ze ook zijn. overigens moet ik er ook bij vertellen dat je in het begin ook alleen maar kutbeats maakt. Shit kost tijd, veel tijd voordat je jezelf op een respectabel niveau bevind.
----------------------------------------
myspace
EK-Productions
EK Music Productions©
Gepost door EK-Productions op maandag 29-10-2007 om 21:38:50
hmm maar waarom is FL Beter dan keyboard?
Op school kun je echt knetter nice dingen maken, druk je op een knop heb je drumstel, kun je kick snare + bas doen, en dan opslaan, vervolgens gooi je piano eronder, dan bas gitaar etc en dan plak je alles onderelkaar en dan heb je toch ook goeie ? Teminste lijkt mij makkelijker
----------------------------------------
EK Music Productions©
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 29-10-2007 om 22:11:51
Haha. EK Music Productions.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op maandag 29-10-2007 om 22:41:58
omdat die keyboard een heel andere functie heeft. Je kan hooguit melodietjes bedenken op die keyboard, Er zit zeer waarschijnlijk een buitengewoon eenvoudige sequencer in die maar enkele lagen muziek kan verwerken. Als je dit uiteindelijk tot een sucesvolle beat wil maken dan verwacht ik dat je je hele spel in verschillende opnamens moet gaan inspelen. Als je daarna dingen wil gaan bewerken dan ben je nog verder terug bij af dan als je gewoon als in FL studio begint*. als je dan keyboard wil gebruiken voor melodietjes dan moet je kijken of dat je een midikeyboardje op de kop kan tikken en die hoeven niet meer dan 100,- te kosten. 2e hands is ook gewoon een optie, koop er alleen geen als een toets kapot is ofzo das alleen maar mateloze ergernis.


* met dat verder terug bij af bedoel ik het volgende:
-je maakt een drum, bass en melodie partij.
- je wil het minder saai maken, want ook jij hebt na een paar uur luisteren naar hetzelfde loopje van 4 uur er schoon genoeg van.
- je moet meer opnames maken en die gaan bewerken.
- conclusie je begint je eigen gemaakte ding te sampelen.
- Nou is dat geen ramp, maar je eigen werk sampelen heeft maar in 1 situatie zin en dat is als jij zelf een behoorlijk staaltje kan pingelen.
- kun je dat niet: doe dan geen overbodige moeite en begin bij FL, reason, protools, Logic, Sonar, Ableton of cubase (er zijn er nog wel meer hoor, maar dit is eht meest gebruikt, en ik voeg daar zelf aan toe dat dat met een rede is), Heb je nog nooit gewerkt met deze programma's dan is het nogmaals slim om tutorials te downloaden, je krijgt ten 1e een idee van de workflow van een programma en ten 2e kan het inspirerend zijn.
- nog iets mochten het keyboards geintergreerd in een workstation zijn. Dan is het nogsteeds handig om de voorgaande shit op te volgen, want anders snap je de ballen niet van die dingen.
----------------------------------------
myspace
The_TJ Gepost door The_TJ op maandag 29-10-2007 om 23:30:04
Een keyboard is een instrument en dus heel handig om melodiën op te bedenken. Opnemen en produceren doe je met software, keyboards zijn daar niet zo geschikt voor. Alleen, een keyboard en professionale software zijn duur, die dingen heb je eigenlijk niet nodig als beginner. Ik zou dus ook geen 100e uitgeven aan een MIDI keyboard (overigens kan het zijn dat je computer niet zo'n poort heeft).

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van FL, maar het is lekker makkelijk om te leren. Als je het echt leuk vind en je echt bereid bent er veel tijd in te steken, kan je verder kijken naar zo'n MIDI-keyboard. Pas als je echt je geld er mee wilt verdienen zou ik kijken naar pro keyboards en synthesizers.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 30-10-2007 om 00:22:33
Zelf vind ik de combo hardware en software uitermate handig.. Een keyboard is niet duur of iig hoeft niet duur te zijn. Een synthesizer daarentegen, die je ook nog een keer zelf kunt programmeren, dus je geluiden vanaf de golfvorm zelf editen en er dan zelf een klankkleur aangeven, das pas interessant.

Mijn muzikale "carriere" ben ik begonnen op toetsen en een ouwe atari met cubase. Ik ben dus zelf niet anders gewend dan alles eerst van "scratch" opbouwen. Met FL kun je leuke dingen doen, maar ik prefereer Cubase + hardware boven elk ander FL-achtige programma!

Wil je een keyboard kopen en je werkt puur met FL, kies dan een goedkoop midi-keyboardje. Wil je je interesseren voor het interessante werk, spaar dan door voor een goeie synth.

Daarnaast, met een midi-keyboardje en een goeie (software)sampler kom je ook al een heel eind. Dan kan je alsnog zelf experimenteren met je eigen dingen inspelen dmv het inladen van samples in je (software)sampler!

Kortom, zo'n keyboard waar je alles uit kan toveren klinkt misschien interessant, maar aangezien je gebonden bent aan de geluiden die uit dat ding komen, kan je net zo goed met Magix Musicmaker aan de slag!

Maar das slechts mijn mening...
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op dinsdag 30-10-2007 om 00:47:34
ik heb nog niet alles precies gelezen wat hierboven staat,
maar kzal je mijn ervaring wel delen, een keyboard is echt geen absolute noodzaak (ik heb er ook geen 1)
met sequencers kan je echt een hoop, en ondanks dat sommige dat anders beweren kan je dr ook melodieen mee maken zonder zomaar wat te doen. echter ik ben nu wel op een punt gekomen dat ik me er beperkt door begin te voelen, ik heb een keyboard op t oog, met aanslag gevoelige drumpads erop de m-audio aixiom 25 (25 staat dan voor het aantal toetsen) hij is er ook in grotere formaten 49 en 62 zo uit me hoofd gezet, maar ik heb maar een beperkte ruimte en kan toch geen piano spelen.
http://www.thomann.de/nl/maudio_axiom_25.htm


Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op dinsdag 30-10-2007 om 10:10:35
@beatscollective: waar heb je in godsnaam nog een HW synthesyser voor nodig?, tenslotte voor die deuzige zaagtand deuntjes heb je niet eens meer dan een 3xosc nodig die standaard in de allercheapste fruity versie zit.

Dat je cubase verkiest boven fruityloops dat is best mogelijk, ik vind persoonlijk de opname mogelijkheden die sinds SX3 beschikbaar zijn enorm fijn, maar ik kies er vaak nog steeds voor om in fruity te werken simpelweg omdat ik daar 3 keer zo snel in werk. Bij cubase word dat pas interessant als ik al die 124213 sneltoetsen ken.


----------------------------------------
myspace
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op dinsdag 30-10-2007 om 10:32:45
Je kan tegenwoordig met goede vsti hetzelfde bereiken dan met een hw synth,maar het ik moet toegeven dat het wel erg leuk is ,ik heb zelf een acces virus gehad en het werkt wel lekker en hele dikke ranzige sound en niet alleen zaagtand sounds,maar helaas heb ik m niet meer en doe ik nu alles met vst en gaat prima en ik heb ook geen klagen over FLMaar ontopic gewoon wat Skiz zegt FL kopen en gaan met die beats.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 30-10-2007 om 12:26:11
Quote:
Skiz schreef op 30-10-2007 @ 10:10
@beatscollective: waar heb je in godsnaam nog een HW synthesyser voor nodig?, tenslotte voor die deuzige zaagtand deuntjes heb je niet eens meer dan een 3xosc nodig die standaard in de allercheapste fruity versie zit.


Persoonlijke smaak denk ik.. De blokgolfjes en zaagtandjes die ik uit die fruity 3xosc haal, komen niet eens in de buurt wat ik met de editmogelijkheden van mn synth allemaal kan, Maar goed, dat blijft natuurlijk persoonlijke smaak..
En wat Apro ook zei, tis gewoon ontzettend leuk om te kutten met die dingen...
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op dinsdag 30-10-2007 om 15:03:17
Ja kutten met HW is beslist leuker, zo liep ik een tijdje geleden zo'n oude Yamaha CS-80 tegen het lijf. Dat ding zelf is enorm (en zwaar ) maar je hebt er binnen no-time een super vet en compleet autentiek geluid uit. maargoed ik begin af te dwalen plus je hebt van die CS-80 ook een prima vsti versie.
----------------------------------------
myspace
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 30-10-2007 om 18:34:26
Mmz, ik baal nog steeds dat Cubase bij mij vieze latencies geeft.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
SpaAndersNiemand
Gepost door SpaAndersNiemand op dinsdag 30-10-2007 om 18:37:42
Als jij met een keyboard vette beats kunt maken moet je dat vooral doen.
Vooral niet luisteren wat de mensen hier zeggen.
----------------------------------------
www.andersniemand.nl
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op dinsdag 30-10-2007 om 21:17:47
ja harrie met zo'n reply help je mensen ook echt. Of ga jij mij vertellen hoe jij je beats op een keyboard maakt? of nog beter laat EK productie eerst maar eens vertellen wat voor keyboards het zijn...
----------------------------------------
myspace
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op woensdag 31-10-2007 om 14:56:54
Als je sampled beats maakt heb je niet zo veel aan een keyboard, dan kun je het beter gewoon op je pc in elkaar zetten. Als je het zelf in wilt spelen, dan is een keyboard echt de hemel. (als je gevoel voor timing hebt natuurlijk

Ikzelf gebruik beide manieren van beats maken en soms een combinatie, ik kan niet zonder keyboard.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op woensdag 31-10-2007 om 15:56:23
als je het iets minder verwarrend wil maken voor EKP dan zeg je dus MIDI-keyboard, want niet elk doorsnee keyboard heeft een MIDI aansluiting.
----------------------------------------
myspace
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 02-11-2007 om 19:18:40
Quote:
Skiz schreef op 31-10-2007 @ 15:56
als je het iets minder verwarrend wil maken voor EKP dan zeg je dus MIDI-keyboard, want niet elk doorsnee keyboard heeft een MIDI aansluiting.


Hij zegt beats maken op keyboard, dus dan moet je ook workstations vermelden... hij begrijpt het heus wel.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Finger
Gepost door Finger op vrijdag 02-11-2007 om 19:30:38
Word naar Beatzcollective ik heb nog geen vst gehoord die bij mijn synt in de buurt kwamen.
Maar als het goedkoop moet neem dan software.

*edit* maar het gaat om de lol dus neem wat je zelf het leukste vind .
En laat je goed informeer naar de mogelijk heden ook kwa recorden enzo als je wel keyboard of synt neemt.
En neem de tijd om er flink op te spelen in de winkel.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-11-2007 @ 19:36:01 ]
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.006 sec.