Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
Evelyne Gepost door Evelyne op donderdag 01-11-2007 om 10:30:16
Sorry voor de knip en plak, maar het zegt wel wat het moet zeggen!

Omdat je er geen genoeg van kunt krijgen! Of... omdat je ze nu toch echt eens live moet zien: strakke beats en rauwe raps met PETE PHILLY & PERQUISTE IN ALMERE OP 3 NOVEMBER!

Met zijn klassieke achtergrond zorgt Perquisite voor een melodieuze flow onderbouwd met originele strakke beats. Pete Philly brengt daaroverheen raps met een rauwe emotie. 3 november zie je ze live in Almere!
derbouwd met originele strakke beats. Pete Philly brengt daaroverheen raps met een rauwe emotie. Beloond met een Zilveren Harp, Essent Award en andere prijzen is hun debuut meer dan succesvol te noemen. De tour die volgde verkocht grotendeels uit en nu… Nu zijn ze weer op tour mét dat nieuwe album onder de arm. Zaterdag 3 november zie je ze in de Schouwburg van Almere!

Inhoudelijk is Mystery Repeats voor Pete Philly een meer volgroeide plaat geworden dan Mindstate. ‘Het klinkt misschien heel zwaar, maar Mystery Repeats is voor mij meer een beschrijving van het ouder worden en het pad dat je daarbij bewandelt. Het onderweg zijn; het zoeken naar balans, je plek.’ Ook muzikaal valt er heel wat te beleven op Mystery Repeats; qua producties heeft Perquisite zich geenszins ingehouden. ‘Ik denk dat we op deze plaat nog vrijer omgaan met het begrip hiphop en het nog verder oprekken dan we op Mindstate al deden. De insteek was vooral om toffe muziek te maken en ons daarbij door niets te laten begrenzen; behalve door onze eigen smaak en kunnen.’

Het geluid van Mystery Repeats is wederom zwaar gelardeerd met jazz, soul en klassieke muziek, maar Perquisite zocht verder. ‘Ik heb me veel door wereldmuziek laten inspireren. Je hoort vleugjes Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse muziek, maar je komt ook reggae invloeden tegen.’ Opmerkelijk is de samenwerking van Perquisite en Pete Philly met de Nederlands-Spaanse flamencozangeres Erminia Fernández Córdoba.

Bekijk de videoclip van de eerste single Time Flies hier:
https://www.youtube.com/watch?v=kUdaZ0hjzik

ZA 03.11 PETE PHILLY & PERQUISITE IN SCHOUWBURG ALMERE
21:00 uur
€ 13,50 - CJP/kortingspas € 11,50
www.schouwburgalmere.nl
www.petephillyandperquisite.com - http://petephillyperquisite.hyves.nl - www.myspace.com/petephillyandperquisite
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0134 sec.