Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
rrrifff Gepost door rrrifff op dinsdag 20-11-2007 om 16:07:27
Beste mensen,
Ik ben bezig met de geschiedschrijving van de Zaanse pophistorie. De Zaanse hiphopcultuur is altijd zeer levendig en actief geweest. Zo won bijvoorbeeld de rapcrew Avalanche de GPNL hiphop in 1999!
Ik ben op zoek naar informatie van de Zaanse hiphop/ swingbeat formatie DEF PRIORITY, dat was éé van de eerste zaanse hiphopacts
Wie kan mij helpen aan info (bezetting, korte bio, wetenswaardigheden, foto's etc.) over Def Priority.

m.vr.gr.

Rob Hendriks
www.zaansepophistorie.nl
http://liveenpuur.web-log.nl
rrrifff Gepost door rrrifff op zaterdag 24-11-2007 om 12:59:10
WIE KENT DEF PRIORITY??

Ook nog een oproep geplaatst hier in de plaatselijke krant (Noord-Hollands Dagblad van 23-11)

nog wat aanvullende info:
De formatie Def Priority was eind jaren tachtig, begin jaren negentig één van de eerste serieuze Zaanse hiphop acts. De vierkoppige(?) crew bracht hiphop en 'swingbeat'. De foto (zie ook homepage www.zaansepophistorie.nl) is afkomstig van een (lege) democassette uit het Drieluikarchief. Op de prent staan twee jongens in kenmerkende hiphopkledij. Wie zijn zij? In de begeleidende informatie op het hoesje staat dat Def Priority bestond uit de mannen (en een dame?) met de artiestennamen 'Smooth A' (Danny), 'Superior' (Dwight), 'D-Fine' (Daniëlle) en 'Storie' (Marco). De titel van de democassette luidde 'Storie' en bevatte acht tracks waaronder 'Party, Learn to love it, North side, Loving en Dad's painting da house. Wie kent deze rapgroep en waren zij daadwerkelijk pioniers in de Zaanse hiphop geschiedenis?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-11-2007 @ 13:01:54 ]
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op zaterdag 24-11-2007 om 13:13:26
kijk es ff op wikipedia ofzo, staat vast een hoop meer over
rrrifff Gepost door rrrifff op maandag 26-11-2007 om 19:24:53
Wikipedia weet niets over de zaanse pophistorie en bovendien staan er veel onwaarheden in. Twee hits op 'def' (jam) is alles!
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0078 sec.