Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 [5] 6 ]
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op maandag 26-11-2007 om 21:11:20
Ik krijg allemaal dit soort mailtjes op me schoolmail:

Het heeft juist nut we moeten toch laten zien dat wij het niet met de regering eens zijn en dat ze niet in de gaten hebben wat ze met ons leven doen met de hoge eisen die ze stellen en dat de 1040 naar 1000 is veranderd vind ik eigenlijk een gebaar dat ze ons niet serieuus genoeg nemen dus als er geen grote verandering in het aantal lesuren komt na dat spoeddebat dan moeten we gewoon weer protesteren totdat die grote verandering er wel komt

toch?

alwin

-------

Dit mailtje is van Sjaak haha:

Oké... Dat het Landelijk Aktie Komitee Scholieren staken als actiemiddel gebruikt, betekent niet dat allerlei flapdrollen ineens een of andere kortzichtige neprevolutie moeten proberen te ontketenen... Dat de voornaamste redenen hiervoor zijn dat Che Guevara cool is en je op deze manier zogenaamd geoorloofd kunt spijbelen, maakt dit hele 'initiatief' mijns inziens dusdanig oneerbaar dat ik deze staking sowieso ga boycotten. Ik roep iedereen die niet begint te kwijlen bij het idee ''viva la revolución'' in het gezicht van een met stomheid geslagen en onschuligde Weesper ambtenaar te blèren, op om hetzelfde te doen. Het LAKS heeft niet opgeroepen tot een nieuwe staking, wat deze hoogstpuberale protestmars nog eens ongegrond maakt ook.

Bovendien heeft het ook totaal geen zin, misschien zelfs een averechts effect, om nu nog te gaan staken. De minister van onderwijs, Plasterk, is namelijk al bereid de voorstellen van het LAKS serieus te nemen. De monoloog van de politiek wat betreft onderwijstijd is al veranderd in een dialoog, waar wij, vertegenwoordigd door onze 'vakbond' het LAKS, de politiek nu weerwoord bieden. Er is zelfs al een nieuw voorstel, hoewel het LAKS daar niet mee akkoord gaat. Maar die eerste staakactie ging er dus om de ontevredenheid van de scholieren duidelijk te maken, en de netgenoemde dialoog van de grond te krijgen. Dit is al gelukt. Staken is dus onzinnig, temeer daar het hier gaat om een schijnrevolutie met als prominentst onderliggend idealisme, wat bij een revolutie hoe dan ook onmisbaar is, het niet naar de les hoeven, gecombineerd met loltrappen. Een soepstengelrevolutie waar een revolutie überhaupt niet op zijn plaats is, en het relevantere 'alternatief' (staken), onzinnig is... Dus houd alsjeblieft op met het promoten van dit hopelijk rudimentaire, maar ongetwijfeld stompzinnige initiatief...
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op maandag 26-11-2007 om 21:11:22
Quote:
livio schreef op 26-11-2007 @ 21:09
Ik niet, ik sloeg kneusjes voor hun bek die te bijdehand waren.


Quote:
livio schreef op 26-11-2007 @ 21:04
(...) doe nu maar gewoon normaal, met je toffe taalgebruik. Want je weet zelf hardstikke goed dat je gewoon een vriendelijke rustige jongen bent. (...)


met je eland-pak
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 26-11-2007 om 21:12:48
Hehe, die Sjaak weet het wel mooi te verwoorden.

Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op maandag 26-11-2007 om 21:21:57
Ja lachen toch, toen ik dat las jongen, toen kwam er toch wel een flinke glimlach op mijn gezicht.
Livio nog speciaal een mailtje voor jouw van frank:

Allereerst: ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel reacties van alles en iedereen op deze mails komt. Spammen is al verschrikkelijk irritant, maar helemaal als er mensen zoals Sven Fischer komen aanzetten met berichten die gewoon gefaked zijn; compleet verzonnen en niet ondersteund door wie dan ook. Landelijke oproepen om stakingen te houden zijn nooit verzonden door het LAKS, en zeker niet door scholen of iemand anders dan scholieren zelf.

Ik zou dan ook willen vragen of iedereen na dit bericht wilt ophouden met reageren op elkaar; op deze manier krijgt het alleen maar meer negatieve aandacht. Als je echt wilt reageren op mij, beantwoord dan alleen mij en beantwoord niet iedereen. Het moet hierna eens afgelopen zijn, want honderden mensen lopen zich tijden te ergeren aan mails die zo nodig naar iedereen moeten worden gezonden. Daarom vond ik het eigenlijk ook geen goed idee om hier op in te gaan, maar ik denk dat er toch heel veel mensen zijn die wat voelen voor deze staking, en voor die mensen heb ik toch een boodschap.

Zoals Sjaak al schrijft, is het houden van een staking compleet nutteloos.
1) Er wordt al een wetsvoorstel ingediend, er wordt woensdag al vergaderd over deze norm in de Tweede Kamer en er zal worden besloten over deze 1040-uren norm. Eerst afwachten dus! Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen dat hier wat aan gedaan wordt niet heel hoog is, maar dan nog heb je pas recht van spreken na woensdag.
2) Een protestactie op deze manier heeft geen enkele positieve invloed op het meer of minder les krijgen. De minister heeft dit zelf al verklaard, en het LAKS verklaarde zelf ook dat zij dit niet verwachten. Sterker nog; nu zijn de stakingen en de oproer nog een grote steun voor het LAKS om hun voorstel er door te krijgen; als de hel losbreekt en er echt criminaliteit optreedt, dan werken deze stakingen alleen negatief!
3) Er is vrijdag al een grote actie geweest, en die heeft in ieder geval (media)aandacht gekregen. Het staat op alle voorpagina's van de kranten en komt in alle nieuwsuitzendingen voor. Wat zou er dan nog meer bereikt kunnen worden behalve nog meer vernielde bushokjes, leerlingen die in elkaar geslagen worden of schaakstukken die tegen trams aangegooid worden?

Het is één van de weinige keren dat we als een hele school actie durven te voeren, dat is iets om trots op te zijn. Maar laten we dit alsjeblieft niet uit de hand laten lopen. Stel jezelf eerst eens de volgende kritische vragen:
- Wat weet ik nu precies hier van af?
- Wat houdt onderwijstijd in?
- Waarom is die urennorm er ooit gekomen en waarom zou je er van af willen?
- Protesteer ik tegen iets wat een slechte maatregel is, of protesteer ik alleen omdat ik minder les wil?

Kortom: denk eerst na bij wat je doet. Loop niet achter dat aan wat overal verspreid wordt. Doe het niet alleen omdat het spannend is en omdat je dan stoer bent, maar doe het alleen als je denkt dat je er wat van af weet. Deze 1040-uren norm, daar moeten we vanaf, daar is iedereen het over eens. Maar daar gaat het al lang niet meer over; het gaat erom wie de meest spannende verhalen kan vertellen over hoeveel bushokjes er niet in elkaar zijn geramd.

Wees dus eerlijk tegen jezelf; weet ik meer van dit onderwerp dan alleen dat het gaat over teveel les hebben? En waarom zou ik dan op deze manier protesteren? We hebben als school het perfecte voorbeeld te geven door met z'n allen te discussieren of in ieder geval met z'n allen aanwezig te zijn in de bovenbouwaula om een signaal af te geven. Wat is het verschil dan? Dat dit (de stakingen) een actie is waar het al lang niet meer om de inhoud gaat. De handtekeningen die de Leerlingenraad afgelopen maand ophaalde, dat is een manier van actie voeren waar je wat mee bereikt, en die nog echt over deze norm gaat. Staken brengt dus je geloofwaardigheid omlaag!

Als laatste wil ik nog even ingaan op de verschrikkelijke berichten die er zijn verspreid. Teksten die zeggen dat het LAKS iedereen oproept om te gaan staken, dat zijn gewoon verschrikkelijke leugens! Deze teksten zijn verzonnen, en alleen bedoeld om jullie allemaal te manipuleren. Een tekst zoals die van Sven hieronder is één van hen. Dit soort teksten maakt dat iedereen mak achter elkaar aanloopt; het lijkt stoer om te gaan protesteren maar eigenlijk laat je jezelf gewoon leiden en ben je even zwak als dat je denkt dat anderen zijn die niet gaan staken! Nogmaals: er is GEEN landelijke oproep gedaan door het LAKS die jullie vraagt te gaan staken, er is GEEN oproep gedaan door het LAKS die jullie dwingt om bushokjes te vernielen en auto's in de fik te steken. Maar er is wel een oproep namens mij, en volgens mij ook namens een hele hoop anderen, om eens een keer hier echt over na te denken. Bedenk je eerst waartegen je protesteert, dat is al heel wat.

Voor mensen die zich hierdoor aangesproken voelen, ga eens lezen op:
http://www.vosabb.nl/publicaties/onderwijs/Publication.2006-11-13.3234/OO200607debat.pdf
http://stop1040.nl/
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2602130/Plan_onderwijstijd_LAKS.html?pageNumber=2

Dit zijn slechts voorbeelden van artikelen die er over gaan. Het geeft in ieder geval informatie in plaats van alleen meningen of nep-berichten.
Mocht dit te saai voor je zijn, of mocht je geen moeite willen nemen om zulke artikelen te lezen, dan moet je jezelf eens afvragen hoe je nu bezig bent. Je zegt dat je bezig bent voor onze school en voor alle scholieren, maar in feite werk je jezelf op deze manier alleen maar tegen. Je kan dus iets goeds doen voor onze school en andere scholen, en toch niet deelnemen aan deze actie; simpelweg door erover na te denken en je erin te verdiepen!

Groeten,

Frank

PS: sorry dat het zo uitgebreid moest, sorry dat ik zo betweterend klonk en sorry dat ook ik weer reageer op iedereen. Maar ik denk dat het even nodig is.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-11-2007 @ 21:25:20 ]

----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op maandag 26-11-2007 om 21:30:04
oh wat zullen die scholiertjes branden.
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op maandag 26-11-2007 om 21:31:02
Lekker toch, branden totdat je de duivel ziet gek!
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op maandag 26-11-2007 om 21:31:04
Stoer die mensen die HAVO enzo makkie vinden, niet iedereen kan even goed leren eitjes.
NoApologies
echt
Gepost door NoApologies op maandag 26-11-2007 om 21:32:29
Quote:
deking schreef op 26-11-2007 @ 21:31
Stoer die mensen die HAVO enzo makkie vinden, niet iedereen kan even goed leren eitjes.


word ik heb vorig jaar kader niet eens gehaald.....
maar door persoonlijk problemen dan..
----------------------------------------
niet
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op maandag 26-11-2007 om 21:33:00
Havo was eitje man
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op maandag 26-11-2007 om 21:38:47
ik denk dat als je gewoon je best doet en er ook veel voor doet, bijna iedereen de HAVO toch wel moet kunnen halen
----------------------------------------
beng!
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op maandag 26-11-2007 om 21:42:06
absoluut!
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op maandag 26-11-2007 om 21:48:16
ikweetniet
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op maandag 26-11-2007 om 22:10:39
ik zelf wel, daar gaat het niet om, maar er zijn mensen die dat gewoon echt niet aan kunnen.
038-RAZ
Rage
Gepost door 038-RAZ op maandag 26-11-2007 om 22:24:47
wie zag mijn ass op tv dan xD
----------------------------------------
Je bent geen MC en niet technisch waardig.
Je rapt ziek,. en ik bedoel het echt niet aardig.
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op maandag 26-11-2007 om 22:27:23
ik niet
038-RAZ
Rage
Gepost door 038-RAZ op maandag 26-11-2007 om 22:28:32
boy ga rtl 4 kijken
----------------------------------------
Je bent geen MC en niet technisch waardig.
Je rapt ziek,. en ik bedoel het echt niet aardig.
Weazel
Gepost door Weazel op maandag 26-11-2007 om 22:28:43
Quote:
038-RAZ schreef op 26-11-2007 @ 22:24
wie zag mijn ass op tv dan xD


He gadver! Raz...
038-RAZ
Rage
Gepost door 038-RAZ op maandag 26-11-2007 om 22:35:07
met ass bedoel ik face

dus wie eerste is met de opmerking van d'r zit ook weinig verschil tussen krijgt een kusje!
----------------------------------------
Je bent geen MC en niet technisch waardig.
Je rapt ziek,. en ik bedoel het echt niet aardig.
D-on Gepost door D-on op maandag 26-11-2007 om 22:36:47
oooh, maak je school af en ga studeren kinders, dan kan je geld trekken van de overheid en ongelimiteerd bier drinken. Shit word nog gedoogd ook. Na een x aantal jaar wordt er toch wel een bijdrage van je verwacht aan de maatschappij.. maargoed, dan moet je gewoon aantreden en dan kijk je vrolijk terug op je jeugd, toen alles beter was!

1040 is niks, school is mooi, ga er nou niet om staken!
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op maandag 26-11-2007 om 23:03:04
8 pagina's vol en het oordeel is nog steeds dat het hele gestaak gewoon kankerkansloos is.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op maandag 26-11-2007 om 23:12:51
Vmbo-t is een eitje, havo is een eitje, vwo was zo kut dak nog wat vakken over moest doen jammer genoeg, maar nu ook een eitje..

ik bak er liever wat van.

Vind dat vmbo-scholen gewoon 1040 moeten hanteren. havo en vwo gewoon zo laten(960 norm). Dan wordt je teminste beloond voor je inzet. En btw, huiswerk maken is toch niet zo erg? is het teminste af en heb je een rustig en chill weekend zonder gestress.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-11-2007 @ 23:13:49 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
The_TJ Gepost door The_TJ op dinsdag 27-11-2007 om 00:25:38
Geef al die luie klagende kinderen een zakje zout Sint!

1040 uur mn reet

Ik mag dan 960 uur gehad hebben, ik deed het in minder dan de helft. 1040 is een norm die toch niemand haalt, dat je twee uur extra per week op school zit is alleen maar bevorderlijk voor het wennen aan de rest van je leven, waar je wel volle dagen moet maken

Staken is trouwens geen goede manier om minder uren te eisen. Je staakt immers, dus maak je sowieso al minder uren. Om nog maar te zweigen van die tjappies die hun gestolen tijd dan gaan besteden aan het vernielen van andermans spul.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-11-2007 @ 00:41:50 ]

----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op dinsdag 27-11-2007 om 15:08:08
Quote:
The_TJ schreef op 27-11-2007 @ 00:25
Geef al die luie klagende kinderen een zakje zout Sint!

1040 uur mn reet

Ik mag dan 960 uur gehad hebben, ik deed het in minder dan de helft. 1040 is een norm die toch niemand haalt, dat je twee uur extra per week op school zit is alleen maar bevorderlijk voor het wennen aan de rest van je leven, waar je wel volle dagen moet maken

Staken is trouwens geen goede manier om minder uren te eisen. Je staakt immers, dus maak je sowieso al minder uren. Om nog maar te zweigen van die tjappies die hun gestolen tijd dan gaan besteden aan het vernielen van andermans spul.


Sinds dit jaar is de controle op die norm veel strenger geworden en wordt het dus door de scholen ook strenger gehanteerd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bij mij wel goed vind zo, wij hebben bv. niet van die uren dat leerlingen in een lokaal worden opgehokt, puur om die norm te halen.
----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
-fotosynthese-
vankwaadtoterger
Gepost door -fotosynthese- op dinsdag 27-11-2007 om 17:13:47
dat heb ik dus wel,ik word inmiddels gek vanal die doorstuurberichten dat we weer moeten gaan staken,ik heb nu pww dus daar doe ik niet aan mee hehe het was 1 keer leuk voor een uurtje maar inderdaad niemand weet waar het over gaat,je ziet wel dat het verschil bij vmbo en vwo scholen naar voren komt bij dit soort acties,er zijn bij ons bedaudend minder vernielingen en shit geen politie ofzo niks.
----------------------------------------
free eppo & tjerkovara
Tariq
Gepost door Tariq op dinsdag 27-11-2007 om 17:38:36
Onze school gaat mischien Vrijdag StaaKS

Jaja
----------------------------------------
Leyla schreef op 02-09-2009 @ 19:47
Ik heb vannacht over Tariq gedroomd, ik zweer het
D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op dinsdag 27-11-2007 om 17:40:23
Quote:
-fotosynthese- schreef op 27-11-2007 @ 17:13
dat heb ik dus wel,ik word inmiddels gek vanal die doorstuurberichten dat we weer moeten gaan staken,ik heb nu pww dus daar doe ik niet aan mee hehe het was 1 keer leuk voor een uurtje maar inderdaad niemand weet waar het over gaat,je ziet wel dat het verschil bij vmbo en vwo scholen naar voren komt bij dit soort acties,er zijn bij ons bedaudend minder vernielingen en shit geen politie ofzo niks.


Nou bij ons doet een groot deel VWO'ers ook gewoon mee om niet naar de les te hoeven en voor wat sensatie. Wij werden ook door 2 andere scholen opgehaald. Maar vwo, havo en vmbo deed gewoon allemaal mee. Was overigens wel een vreedzaam protest, er werden geloof ik niet echt dingen vernield. Wel werd er soms shit uit gft-bakken gepakt en gegooid, vooral uitgeperste sinaasappels.
Maar morgen is er dus een spoeddebat en als het resultaat tegenvalt (volgens LAKS), dan is er een landelijke actie op t malieveld. Maar in dat geval gaat school geloof ik ook niet moeilijk doen, ik denk zelfs dat er geen les is dan. Wij gaan waarschijnlijk als de actie doorgaat lopend en dan onderweg andere scholen ophalen ofzo.
----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
D-on Gepost door D-on op dinsdag 27-11-2007 om 17:44:49
Quote:
Dopoloog schreef op 26-11-2007 @ 23:12
Vmbo-t is een eitje, havo is een eitje, vwo was zo kut dak nog wat vakken over moest doen jammer genoeg, maar nu ook een eitje..

ik bak er liever wat van.

Vind dat vmbo-scholen gewoon 1040 moeten hanteren. havo en vwo gewoon zo laten(960 norm). Dan wordt je teminste beloond voor je inzet. En btw, huiswerk maken is toch niet zo erg? is het teminste af en heb je een rustig en chill weekend zonder gestress.



vwo is ook een eitje, komop zeg
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
RRAM Gepost door RRAM op dinsdag 27-11-2007 om 17:44:57
Haha, check pagina 103 teletekst, dat was vanmiddag bij mij op school.
Zit niet op de Overlaat, dat is een vmbo-school (verrassend), maar die kwamen allemala wel naar onze school toe.
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 27-11-2007 om 17:57:53
Vanmiddag ging mijn school ook staken. Vrijdag weer als het goed is..
Was er niet bij want ik was ziek thuis. Maar denken die aapjes nou echt dat het helpt om eieren te gooien en vernielingen aan te richten bij winkels?
http://www.pzc.nl/zeeland/algemeen/2227922/Scholieren-richten-vernielingen-aan-in-centrum-Vlissingen.ece
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op donderdag 29-11-2007 om 13:18:01
pfffff, wat een mongooltjes op mijn school:


Die interviewster vraagt aan iemand: weet je waarom je dit doet?
Antwoord ze: ja ik heb geen zin om vandaag tot het 9e uur op school te zitten.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op donderdag 29-11-2007 om 13:24:46
mooi antwoord toch ..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op donderdag 29-11-2007 om 13:29:12
Ik denk dat de studenten/werkende mensen maar eens moeten gaan staken tegen het staken van middelbare scholieren. Is er tenminste iets om tegen te rellen en hoeven ze geen onschuldige winkeliers meer lastig te vallen met hun onzin.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op donderdag 29-11-2007 om 13:32:41
goed plan,

wie bouwt een website, dan gaan we morgen een tegenactie op touwen zetten! Beetje rellen en zo, bier drinken!
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op donderdag 29-11-2007 om 14:28:56
Tja mooit antwoord Patron hehe, maar ze weten niet waarvoor ze staken. Die interviewster heeft het over een staatssecretaris, zegt ze: wat is een staatsecretaris...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-11-2007 @ 14:29:14 ]
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op donderdag 29-11-2007 om 15:37:43
whahahahah wat een bleud wief zeg+)
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Timsko
Gepost door Timsko op donderdag 29-11-2007 om 15:42:56
Jankerts, wees blij dat je naar school kunt
omebob
AFCA
Gepost door omebob op donderdag 29-11-2007 om 16:18:49
idd.. nerdjes allemaal.. daarna gauw naar huis want half6 staat boerenkool op tafel met papa en mama om vervolgens je stoere filmpje op youtube te plaatsen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-11-2007 @ 16:19:20 ]

----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Doopro
Gepost door Doopro op donderdag 29-11-2007 om 16:50:49
op school hebben we een brief gekregen waarmee je dus morgen vrij van school kan krijgen.. het gaat over het staken in amsterdam morgen maar ik ga lekker uitslapen, geen school niet staken =
----------------------------------------
ik weet wat jij niet weet
KevinR
010
Gepost door KevinR op donderdag 29-11-2007 om 19:04:36
ik en mijn school hadden maandag al gestaakt, ik stond nog op de voorpagina van rijnmond.. maar 1x is leuk geweest.. morgen ga ik mooi niet staken
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 29-11-2007 om 19:31:06
Brief van mijn school, gik!

Betreft: onderwijstijd -anoniempje-, 29-11-2007

Beste ouders en leerlingen,
In de afgelopen dagen is er veel beroering ontstaan rond de 1040 urennorm voor de onderbouw.
Voor klas 4 en 5 gelden andere normen: 1000 en 700 klokuren. We waren niet gelukkig met de
weinig flexibele invulling daarvan door de overheid, zoals we u vorig schooljaar al per brief hebben
laten weten. Deze brief hebben we ter informatie weer op onze website gezet.
Voor onze school heeft de aandacht voor de urennorm geleid tot enkele aanpassingen in de
jaarplanning, zonder dat we hebben hoeven te besluiten tot de verkrampte maatregelen waarvan in
de berichtgeving sprake is. We gingen als school al zorgvuldig met de onderwijstijd om en dat zijn
we blijven doen. Met de verlaging van de norm naar 1000 klokuren met een vrije invulling van 40 in
facultatieve programma’s kunnen we goed uit de voeten. We hopen dat daarmee ook een einde
komt aan de focus op kwantiteit en dat de kwaliteit van het onderwijs weer voorop komt te staan.
We zijn geschrokken van het rellerige karakter van de “demonstraties” en zijn zeer te spreken over
de verstandige houding van onze leerlingen. We zijn blij dat we samen duidelijk aan dezelfde kant
staan in de afwijzing van deze wilde spijbelacties.
Alle leerlingen zijn uitvoerig geïnformeerd over de situatie en het standpunt van de school. Zij
hebben daarop vrijwel zonder uitzondering uitstekend gereageerd.
Het scholierencomité LAKS heeft voor morgen een georganiseerde actie gepland en heeft daaraan
de volgende randvoorwaarden verbonden (zie www.laks.nl):
- er is alléén een actie op het Museumplein te Amsterdam van 12.00 uur tot 14.00 uur, acties
elders in het land worden niet door het LAKS ondersteund;
- inzien de school geen toestemming geeft (hetgeen bij ons het geval is) dienen ouders een
briefje voor school te ondertekenen voordat je mag demonstreren.
Wij onderschrijven de voorwaarden waaronder deze actie wordt gevoerd. Dat betekent dat
leerlingen die aan de actie deel willen nemen, goedkeuring nodig hebben van hun ouders. Wij
verwachten daarvan een schriftelijke bevestiging uiterlijk morgenochtend om 9.00 uur. Overigens
ontraden we deelname aan de actie, zeker voor jonge leerlingen, in verband met de veiligheid en
het in dat opzicht moeilijk te voorspellen verloop van de manifestatie.
Wij hopen bij dit standpunt op begrip van uw kant en ondersteuning van de door ons getroffen
maatregelen.
Met vriendelijke groeten,
- anoniempje -
directeur
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op donderdag 29-11-2007 om 19:36:10
Er zou morgen ook een staking in Middelburg zijn, maar die gaat niet door:
Seubie Gepost door Seubie op donderdag 29-11-2007 om 19:45:48
haha zjoerd dat filmpje ; maar de staatssecretaris heeft toch al toegezegd dat jullie minder uren krijgen? dat vinden wij niet wij hebben gewoon recht om te staken. hahahaha
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op donderdag 29-11-2007 om 20:26:07
damn domme mensen af en toe
----------------------------------------
argh
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op donderdag 29-11-2007 om 20:43:26
Wij gaan wel, wij moeten ofzo :S
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
KevinR
010
Gepost door KevinR op donderdag 29-11-2007 om 20:47:39
Quote:
Stoeprand schreef op 29-11-2007 @ 20:43
Wij gaan wel, wij moeten ofzo :S


Tis echt geen plicht om te staken ofso.. een school mag je niet dwingen om te gaan staken lijkt me
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op donderdag 29-11-2007 om 20:50:29
Tjaah ik weet niet, als je niet gaat staken moet je naar je les.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op donderdag 29-11-2007 om 20:52:14
kanker mongolen moeten gewoon normaal doen, stelletje achterlijke kudde dieren... meer dan de helft van die onderontwikkelde kut pubers weten de reden van het staken niet eens, en de andere helft die het wel weet moet godverdomme eens een hongerwinter doormaken en bloembollen vreten.

volgevreten verwende tering pubers!!
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 29-11-2007 om 20:59:15
true over dat verwende maar op die leeftijd vond ik het ook prachtig om te rellen dus ik geef ze geen ongelijk
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op donderdag 29-11-2007 om 21:00:49
tot op gelijke hoogte ja, ik was zeker een rellert maar dit is gewoon achterlijk kuddedieren gedrag
als een schaap over de dam is..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-11-2007 @ 21:01:30 ]
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op donderdag 29-11-2007 om 21:02:12
Woord, kga morgen gewoon even naar de shop en dan dikke J's roken daarzo haha
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 [5] 6 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.019 sec.