Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Vent
Gepost door Vent op zondag 25-11-2007 om 00:32:24
Ok check dit is de deal; we hebben een condensator mic (zonder isolatie/plopkap nog maar dat komt eraan) via usb aangesloten op een computer. We nemen shit op met die mic maar ALLES komt alleen links binnen? Als ik de mic level shizz naar rechts pan komt er alleen heeel zachtjes iets binnen rechts en that's it. Waar zou dit aan kunnen liggen? Help a nigga out.
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zondag 25-11-2007 om 00:36:12
het kunnen je instellingen zijn in CEP(?)

het kan ook aan je geluidskaart liggen..
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op zondag 25-11-2007 om 00:39:29
- Aan je mic
- Aan je kabel
- Aan je usb port
- Aan je geluidskaart
- Aan je audio instellingen
- Aan je boxen ZE ZIJN KAPOT

Kan aan val alles liggen, maar et meest waarschijnlijke is je usb port, dus probeer is een ander, of de instellingen
Vent
Gepost door Vent op zondag 25-11-2007 om 00:50:49
Ligt niet aan de boxen vriend is heel duidelijk aan het spoor af te lezen ook. Rechts neemt hij gewoon niks op. Kabel is gloednieuw mic ook dus zal usb poort checken. Instellingen van geluidskaart ligt het niet aan en instellingen in adobe audition ga ik naar kijken. Iemand enig idee welke instellingen ik dan moet hebben?
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zondag 25-11-2007 om 00:52:09
zelfs als de kabel gloednieuw is zou het daar aan kunnen liggen, maar dat lijkt mij ook niet.. welke instellingen je moet hebben weet ik niet.. misschien google?
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zondag 25-11-2007 om 00:57:48
Als je in cep bij edit en dan convert sample type ff je stereo naar mono zet ist probleem in 1e instantie opgelost
Als je dan hebt gespit kan je em met F11 weer naar stereo gooien

Normaal gesproken met een usb mic kan je wel stereo opnemen namelijk..
Welke usb mic heb je? Als t een samson co1u is, moet je em sowieso aan de achterkant van je pc stoppen!

Succes
Vent
Gepost door Vent op zondag 25-11-2007 om 14:12:17
Heb hem achterin de PC in andere usb gestopt maar shit werkt nog niet man! Dat convert sample type werkte wel, maar kan alleen als de opname al gemaakt is? Ik moet instellen dat hij die shit vanzelf op mono-opneemt ipv stereo snapje? Dat moet te doen zijn! Tnx voor je hulp iig man! Het is overigens idd de samson co1u.
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op zondag 25-11-2007 om 14:38:31
Ik weet dat het met mijn mic ook nooit lukt om stereo op te nemen, hij doet het alleen links, en rechts neemt ie ruis op (tenzij ik de mic rechts aansluit, dan doet ie t andersom). Ik doe dan gewoon met cool edit de hele balk met ruis verwijderen en in plaats van die ruis balk (die nu dus leeg is) de goede opname (van links dus) kopieëren en plakken. Misschien heb je dan (net als ik) geen stereo mic, dus komt het geluid gewoon maar aan één kant binnen.
Edit: Je zou ook de plug kunnen splitsen via een verdeel stekkertje en dan krijg je op beide kanalen hetzelfde geluid. Als t goed is dan.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-11-2007 @ 14:42:07 ]

----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
sungshik
mens
Gepost door sungshik op zondag 25-11-2007 om 16:06:09
heb die mic ook, dat probleem ook gehad, en het opgelost door die software van samson te downloaden en installeren.
die software heet softpre.
je schijnt dat alleen niet te kunnen gebruiken met meerdere verschillende mics of zo.
moet je even die website goed lezen.
----------------------------------------
bomba.
appie
Your feeling lucky punk ?
Gepost door appie op zondag 25-11-2007 om 16:16:49
eh Vent heb je wel een stereo kabel ? Want mics nemen het zoiezo mono op. Anders kan het ook nog aan je instellingen van adobe liggen, in de track properties. En anders moet je het gewoon knippen en plakken.
Vent
Gepost door Vent op zondag 25-11-2007 om 19:11:25
Weet ik veel, stereo kabel? Tis gewoon een usb kabel iig. Maarre dat knippen en plakken na afloop weet ik allemaal wel maar denk dat ik wel wat heb aan die link van sungshik. Ben nu weer thuis tho heb die mic niet thuisstaan maar ga kijken of we het op kunnen lossen, tnx
KevinR
010
Gepost door KevinR op zondag 25-11-2007 om 19:28:42
heb precies hetzelfde probleem, heb ook die mic

edit: heb dat softpre gedownload, heeft mijn probleem ook opgelost nu , bedankt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-11-2007 @ 19:41:38 ]
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op zondag 25-11-2007 om 19:42:52
jongens, het feit dat er alleen links iets binnen komt is totaal niet vreemd want een microfoon is gewoon zo mono als het maar zijn kan. overigens in audition kan je als je persee mono wilt zien, Moet je alleen dat kanaal opslaan (dus de andere in je edit view uitzetten).
----------------------------------------
myspace
Vent
Gepost door Vent op zondag 25-11-2007 om 22:36:41
ja of dus F11 drukken->je shit op mono zetten ipv stereo en op enter drukken.

Dan ben je ook klaar maar hier wederom mijn vraag;
Weet iemand hoe je instelt dat hij standaard mono opneemt? Nu moeten we na elke opname die we gemaakt hebben die shit aan het eind weer mono maken shit is moeilijk doen voor nixxxx ouwe
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op maandag 26-11-2007 om 01:11:38
hmm, bij audittion (2.0) staat dat gewoon in het venstertje wat tevoorschijn komt als je iets 'nieuws' doet (channel: mono/stereo)
----------------------------------------
myspace
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0081 sec.