Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
NoSleep
Dennis
Gepost door NoSleep op donderdag 06-12-2007 om 19:38:42
Ik heb 600 euro van de lieve sint gekregen, en hiervan zou ik graag beginnen met hardware. Ben al iets langer als een jaar bezig in FL en Reason(sample based) Zoveel shit die ik zou willen kopen, kep alleen geen idee waar ik het best mee kan beginnen. Kan iemand me ff op weg helpen? Kwa setup enzo? 600 euro is natuurlijk niks als het op een home studio bouwen aankomt, ik wil alleen ff weten wat op dit moment de beste opties zijn om een begin mee te maken. Ik dacht altijd dat ik wist wat ik wou, maar nu ik wat geld heb ben ik een beetje lost xD. ff nog een keer voor de duidelijkheid: ik sample het meest.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 06-12-2007 om 20:04:04
Wat voor geluidskaart heb je,heb je al monitors(speakers)zoja welke,wil je ook lyrics opnemen of alleen beats maken enz..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 06-12-2007 om 22:15:41
MPC2000xl.

LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op donderdag 06-12-2007 om 23:02:24
binnen jou budget kan je kiezen uit de volgende hardware samplers:

-sp555
-sp404
-mpc500

misschien als 2dehandsje sp606 of beter mpc
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op vrijdag 07-12-2007 om 09:30:40
Of gewoon een akai s 2000 kosten geen drol 100 euro2de hands en hou je nog genoeg geld over voor andere dingen..maar ik ben nog steeds benieuwd naar wat je al heb(zie bovenstaande post
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
NoSleep
Dennis
Gepost door NoSleep op vrijdag 07-12-2007 om 12:41:24
Thx voor de reacties. Ik wil alleen beats maken, en kep op dit moment echt niks kwa goeie geluidskaart en monitors.. dat moet ook allemaal nog komen.. dus als iemand daar ook tips voor heeft? graag =p
NoSleep
Dennis
Gepost door NoSleep op vrijdag 07-12-2007 om 18:24:24
Ik heb besloten om toch maar gewoon als eerst een midi keyboard te halen(axiom) nu ik toch net een groter budget heb gekregen. Voor een goeie sampler moet ik toch nog ff nadenken. Heeft iemand tips voor een goede geluidskaart? Ik hoor dat de M-audio 2496 audiophile erg goed is?? alvast bedankt.
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 07-12-2007 om 20:41:53
Je zou van die akai pads kunnen kopen. Dan ben je wat dichterbij het samplergevoel dan met een standaard midikeyboard. Alhoewel dat wel het lekkerste werkt als je een melodielijn zet.

LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op vrijdag 07-12-2007 om 21:02:40
ik heb gewoon hardware soort van gecombineerd met software. Tracktion 2 als sequencer.Per track een VST naar keuze, die ik trigger met m'n midi-controller(s)

meestal bestaat 'n projectje uit:
- 2 tracks voor battery 3 (Samples en drums die ik trigger met m'n MPD24)
- 1 track voor bass plugje, komt nog een midikeyboard aan dus dan kan ik melodietjes inspelen
- 1/2 Track voor aansluitende VSTi's om dan het geluid daarvan te kunnen combineren met m'n samples. Denk aan gesimuleerde organs etc.

Werkt wel lekker, en ben in totaal maar iets van 350 kwijt (zonder geluidskaart) als ik nog een keyboard koop...
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0062 sec.