Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 3 4 5 ]
Weazel
Gepost door Weazel op vrijdag 07-12-2007 om 12:19:24
Een tijdje geleden dropte ik (Weazel) 1 tekst van Def P hier op nlhiphop.
https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=23561
Dit ging over een tekst van Def P genaamd Cryptokilostijl.
Het bracht een redelijke discussie opgang.
En aangezien Def P toch 1 van de mannen is waaraan we die Nederhop shit grotendeels te danken hebben, is een topic als deze op zijn plaats.



Def P (echte naam Pascal Griffioen; Amsterdam, 16 december 1969), is een Nederlandse rapper die vooral bekend werd als frontman van de Osdorp Posse. Hij volgde twee vierjarige opleidingen aan de Amsterdamse Grafische School, waarna hij ging werken als grafisch ontwerper.
In 1988 ging hij een tijdje naar Amerika. Hij vond dat je rap het beste in je eigen taal kon doen, zodat hij snel daarna met zijn neef IJsblok en vrienden Seda en King Arthur Osdorp Posse oprichtte. Ze waren de eerste groep die succesvol in het Nederlands rapten, en stonden zo aan de basis van de doorbraak van de Nederlandse hiphop. Zij noemden dit Nederhop.
In 1998 richtte de Osdorp Posse een eigen platenlabel, RAMP Records, op. Hier bracht Def P onder andere twee soloalbums op uit. Ook maakte hij platen in de combinatie Def P & The Beatbusters. op dit label maakte hij ook documentaires en hoorspelen, en later theaterstukken. In de jaren '90 van de 20e eeuw ging hij ook zijn teken- en schilderwerk op exposities laten zien, schreef hij columns en maakte een stripalbum (Verfallstad). Ook presenteert hij sinds 2001 op maandagavond het programma Tegenwicht Voor Evenwicht op Kink FM. recent is hij met een nieuw project begonnen : Def P and the howling coyotes.
Def P is ook regelmatig te zien en te horen in Het Klokhuis van de NPS.

De Osdorp Posse is een Nederlandstalige hiphop groep uit Amsterdam.

De Nederlandse hiphopgroep bestaat uit Def P (Pascal Griffioen), back-up rappers IJsblok (Marco Moolhuizen), King (Arthur Bezuijen), de beatcreator/producer Seda (Robin Bezuijen) en de DJ, Deegmeester Daan (Daan Snouck Hurgronje). Def P en IJsblok zijn neven en King en Seda zijn broers.

Osdorp Posse
Zij waren de eerste die de term nederhop gebruikten en worden in Nederland algemeen erkend als de voorvaders van Nederlandstalige hiphop.
Osdorp Posse is in 1989 opgericht en was daarmee de eerste Nederlandstalige rapgroep.

In 1992 werd op Nederlands platenlabel Djax hun eerste album Osdorp Stijl uitgebracht. Osdorp Stijl had onverwachts succes en daarom volgde in datzelfde jaar de EP Roffer dan Ooit. Op de Nederlandse radio werd de Osdorp Posse beschuldigd van ghettootje spelen en een groep genoemd die niet serieus genomen mocht worden, omdat ze in het Nederlands rapten.

In 1993 werd een nieuw album uitgebracht: Vlijmscherp. Op dit album gaf Osdorp Posse hun mening over de media, die er op dit album flink van langs kregen. Door nummers als Dood aan de Radio waarin een presentatrice werd uitgemaakt voor achterlijke kaaskopkut, werd de Osdorp Posse helemaal niet meer op de radio gedraaid. Sterker nog: zowel de publieke en commerciële radiozenders schonken helemaal geen zendtijd meer aan de Osdorp Posse.

Dit betekende echter niet het einde van Osdorp Posse, maar een drastische wijziging in de stijl en in 1995 werd het album Afslag Osdorp uitgebracht, dat door velen beschouwd wordt als het beste album en bevat scherpe teksten, waarin onderwerpen zoals prostitutie, echte liefde, religie en mishandeling maatschappijkritisch in het Amsterdams op rijm werden gezet. Villa 65 heeft welgeteld één keer een nummer gedraaid.

In 1996 werd een samenwerkingsverband aangegaan met de metal band Nembrionic Hammerdeath wat resulteerde in het album Briljant, Hard en Geslepen, waarop de muziekgenres hiphop en metal gecombineerd werden. De Reacties over dit album waren erg gemengd.

In 1997 werd het album Geendagsvlieg uitgebracht waarop samengewerkt werd met Henny Vrienten van Doe Maar en metalband Blind Justice. Daarnaast werd dat jaar hun eigen recordlabel RAMP Records opgericht.

In 1998 kwam het laatste album van de Osdorp Posse uit bij Djax. Dit was een jubileum album genaamd Oud & Nieuw - 10 Jaar O.P. en bestond uit een album met remixen en enkele nieuwe nummers gecombineerd met een boek waarin Def P de geschiedenis en het ontstaan van de Osdorp Posse beschrijft. Vanaf dat jaar brengt de Osdorp Posse hun albums uit op hun eigen Ramp Records label. In het daaropvolgende jaar werd de band aangevuld met Deegmeester Daan.

In 2000 behaalde de Osdorp Posse een top-10 hit met de single Origineel Amsterdams, welke terug te vinden is op het album Kernramp. Kernramp betrof het eerste Nederlandstalige hiphop dubbelalbum dat werd uitgebracht. Op cd 2 zijn, naast demo's en remixen van Osdorp Posse, nummers te horen van RAMP records artiesten als Sores, Casto en Blind Justice. Na Kernramp werd de aandacht gericht op de gelegenheidscombinatie Def P & The Beatbusters, een samenwerkingsverband tussen rapper Def P en de Betuwse ska band The Beatbusters.

In 2001 kwam het Def P & the Beatbusters album Aangenaam uit op EMI. Van dit album kwamen de 2 hits Stad en land en Bubbelbad. Naast zijn werk met The Beatbusters bracht Def P dit jaar ook zijn tweede solo-album uit, genaamd "Het Ware Aard Verhaal". Dit was een hoorspel-achtig thema album over het ontstaan van de mens en het al dan niet bestaan van buitenaards leven. De beats op dit album werden verzorgd door Warlock, die eerder al te horen was op het eerste Onderhonden album. Ditzelfde jaar bracht ook Seda op RAMP een soloalbum uit genaamd RAMP breakz Volume 1, een kruising tussen een instrumentaal hiphop album en een scratch plaat voor DJ's.

Twee jaar later volgde het album Tegenstrijd. Dit album bevat onder meer het nummer Ik eerst. Voor dit nummer is samen met Greenpeace een clip gemaakt bedoeld om aandacht te vestigen op de huidige milieu problematiek.

In 2005 kwam er het 2-DVD 1-CD bevattende Hollandse Hardcore Hip Hop Helden uit. De DVD Hoe schijt de ventilator raakt bevat volop uniek beeldmateriaal over hoe de Osdorp Posse is ontstaan. De DVD Clips en Bits bevat alle videoclips van de Osdorp Posse die er ooit gemaakt zijn. Tevens bevat deze DVD videoclips van underground-bandjes. Op het album Hollandse Hardcore Hip Hop Helden wordt onder meer samengewerkt met de Venezuelaanse metal band Laberinto, Onderhonden en gabber DJ The Prophet (die vroeger als DJ Dov met Def P deel uit maakte van de Engelstalige hiphop groep Funky Fresh Force).

Oftewel een lange Def P geschiedenis die nog niet voorbij is...
djatta
Catzo!
Gepost door djatta op vrijdag 07-12-2007 om 12:28:36
hij heeft laatst tog weer een niet-hoogstaand album gedropt?
----------------------------------------
"..Ruk me ribben uit me borst gooi me hart naar een slang, hij zet ze tanden in ze eigen staart.." C. Barker
Weazel
Gepost door Weazel op vrijdag 07-12-2007 om 12:39:40
@djatta

Meningen zijn daar verdeeld over.
Maar hoeveel niet hoogstaande albums heeft hij nog meer gedropt dan?
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op vrijdag 07-12-2007 om 12:54:28
Zijn laatste album is gewoon ronduit drama, daar is volgens mij weinig discussie over. Plus mensen doen altijd alsof er zonder def p geen nederlandstalige hiphop zou bestaan. Dat is natuurlijk onzin voor hem waren er al mensen die in het nederlands rapte. Waar zij respect voor verdienen is als eerste een echt nederlandstalig rap album te droppen. Def p heeft veel gedaan voor de nl hiphop scene, maar het wordt soms overdreven.
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Timsko
Gepost door Timsko op vrijdag 07-12-2007 om 13:49:28
Vaak geprobeert te luisteren, kom gewoon nooit verder dan 2 tracks. Stoor me zo aan z'n stem
Mindstate
Gepost door Mindstate op vrijdag 07-12-2007 om 13:52:57
Quote:
Timsko schreef op 07-12-2007 @ 13:49
Vaak geprobeert te luisteren, kom gewoon nooit verder dan 2 tracks. Stoor me zo aan z'n stem


Word dat heb ik ook, ik kan dat amsterdamse accent echt niet verdragen veels te irritant.
Verder weinig aan Def op te merken, hij doet z'n ding en ik dig dat ding niet..
sickjack Gepost door sickjack op vrijdag 07-12-2007 om 13:59:49
Quote:
SimonS schreef op 23-11-2007 @ 00:04
ik vind het verhaal een beetje 2 kanten hebben.. aan de ene hand is def p gewoon de man
grondlegger van veel wat we nu brengen, verandering in het denken en doen toen der tijd,
hij zei dingen die niet gezegd werden.. bracht wat nieuws..

maar aan de andere kant, hij was toen goed, maar vergeleken met wat rappers tegenwoordig droppen
is hij gewoon beduidend minder.. zn flow is altijd standaard. is gewoon zo
hoe je het went of keert en zn rijms zijn gewoon van lager niveau..
en ik persoonlijk vind hem gewoon geen toprapper, dan was hij meegegroeit met wat andere rappers nu brengen




en zo is het precies,kon het zelf niet beter zeggen.
rijms zijn niet slecht,hij heeft die flow en woordspeling niet om die rijm dope over te brengen.
het is allemaal zo hakkelerig en saai.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-12-2007 @ 14:07:21 ]

----------------------------------------
dont act a fool,i'm far from stupid
i'm smart like a harvard student
mcasbest Gepost door mcasbest op vrijdag 07-12-2007 om 14:41:31
Hmm ik was er vanaf het begin bij. De OP heeft écht veel deuren geopend voor de rappers van toen en nu. Hij heeft een fundament gelegd waardoor de nederhop in Nederland veel sneller in kwaliteit en kwantiteit kon groeien. Zonder Def P zaten we nu nog op het niveau van 1995. Helaas gaat zijn werk m.i. sinds RAMP sterk achteruit, maar deze man heeft met het album Cryptokilostijl tekstueel een hoge lat gelegd die nog door niemand is geevenaard. Oké oké, de flow is wat minder, maar de ínhoud, daar heeft hij lang het alleenrecht op gehad (nog steeds?) Daarom blijft Def P voor mij en velen een kampioen! En ach, het hoesje van Pascal Rascal staat wel aardig in mijn hangkastje :p
----------------------------------------
Sorry, maar er is maar één AsBest!
sickjack Gepost door sickjack op vrijdag 07-12-2007 om 19:22:52
cryptokilo valt niet over te twisten is een goed album,goede teksten,goede beats.mist inderdaad alleen die flow das altijd jammer.
----------------------------------------
dont act a fool,i'm far from stupid
i'm smart like a harvard student
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 20:33:08
Quote:
mcasbest schreef op 07-12-2007 @ 14:41
maar deze man heeft met het album Cryptokilostijl tekstueel een hoge lat gelegd die nog door niemand is geevenaard. Oké oké, de flow is wat minder, maar de ínhoud, daar heeft hij lang het alleenrecht op gehad (nog steeds?)


Nog steeds, vind ik....

Er zijn veel leuke groepjes, maar qua tekst en inhoud zijn die over het algemeen zeer beperkt.
Ik denk dat er veel haat naar die gast is omdat mensen de teksten niet snappen, en daarom zich verzetten tegen hem.
Zelf houd ik van intelligente teksten en diepgang, zelfs ten koste van de "flow", wat ik overigens niet storend vind.

Def treed weer structureel op, en z'n CD verkoopt redelijk, dus ik denk dat jullie nog lang niet van hem af zijn....



livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 07-12-2007 om 20:34:20
Quote:
Ik denk dat er veel haat naar die gast is omdat mensen de teksten niet snappen, en daarom zich verzetten tegen hem.


Je bent een aardige kerel, maar zulke debiele opmerkingen veeg ik mijn reet mee af.
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 20:41:38
Hoezo?

Ik denk gewoon een beetje hard op, ik weet niet waar al die haat vandaan komt tegen die gast, vandaar...

Er zijn genoeg maffe teksten van hem die "lastig" zijn, en daarom misschien wel een soort van jalouzie opwekken m.a.g dat mensen zich er tegen verzetten!?



livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 07-12-2007 om 20:42:29
Ik denk dat het allemaal een kwestie van smaak is.

EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 20:50:32
Quote:
livio schreef op 07-12-2007 @ 20:42
Ik denk dat het allemaal een kwestie van smaak is.



Ik vroeg: "Hoezo?"

Is het zo raar wat ik zeg dan, ik vind het wel redelijk aannemelijk klinken..


Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 07-12-2007 om 20:57:10
dat nieuwe album was zo dramatisch, heeft niets met jaloezie te maken
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 07-12-2007 om 20:57:40
Omdat ik niet houd van mensen die zichzelf boven anderen plaatsen met hautain gedrag als 'als jullie het niet mooi vinden snappen jullie het niet'.

Daarom.

Roman Gepost door Roman op vrijdag 07-12-2007 om 21:04:52
Def P is niet de enige die een 'cryptisch' album heeft gemaakt, denk bijvoorbeeld eens aan Blaxtar's Ozmoses. Toch hoor ik een stuk minder kritiek over Blaxtar's werk dan over dat van Def P.
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op vrijdag 07-12-2007 om 21:08:03
rappers met elkaar vergelijken is als appels en peren vergelijken
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 07-12-2007 om 21:08:06
Dat is omdat Def P telkens weer overal opduikt en dus ter sprake komt. Hoevaak zie je Blaxtar opduiken, behalve als het over gediscrimineerde zwarte Pieten gaat?
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 21:11:33
Quote:
livio schreef op 07-12-2007 @ 20:57
Omdat ik niet houd van mensen die zichzelf boven anderen plaatsen met hautain gedrag als 'als jullie het niet mooi vinden snappen jullie het niet'.

Daarom.



Ik vind heel veel kunstwerken ook niet mooi, terwijl mensen er lyrisch over zijn...
Dan moet ik wel toegeven dat ik dat dan niet snap...

En niet iedere Nederlander is voorzien van een goed stel hersens, er zijn genoeg mensen die Cryptkilostyl niet snappen.
Mede door het woordgebruik en de onderwerpen die hij aanhaalt.
Dat heeft niks te maken met mij boven anderen te plaatsen, het is gewoon een feit dat bepaalde mensen bepaalde dingen niet begrijpen...

En daar ben ik er ook één van, misschien jij ook wel....




Roman Gepost door Roman op vrijdag 07-12-2007 om 21:13:59
Quote:
livio schreef op 07-12-2007 @ 21:08
Dat is omdat Def P telkens weer overal opduikt en dus ter sprake komt. Hoevaak zie je Blaxtar opduiken, behalve als het over gediscrimineerde zwarte Pieten gaat?


Mijn punt was dat het wel of niet goed/makkelijk kunnen begrijpen van teksten, niet veel uitmaakt of een rapper 'goed' of 'slecht' wordt gevonden. Gewoon een stijl ding, dat trekt je of dat trekt je niet. Zegt weinig over de kwaliteit van de rapper en dus over de meningen die over hem gevormd worden.
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 07-12-2007 om 21:19:27
Waarom zou je je verzetten tegen iets dat je niet snapt? Dan laat je toch iets links liggen, anders vestig je alleen maar onnodig de aandacht op jezelf.

Voor mij is Def P ook verleden tijd. Respect voor de man, maar tijden veranderen. Dan kan hij wel een meesterlijke tekst hebben, maar als hij die niet op een aangename manier op mij kan overbrengen, wil dat niet zeggen dat ik het niet snap, maar dat het niet mijn smaak is.

Ik snap niet waarom je 'begrijpen' aanhaalt. Begrijp jij kempi niet, of dig je het gewoon niet?



Oh, sorry Roman, dan begreep ik je verkeerd. Zoals je het omschrijft ben ik het volledig met je eens.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-12-2007 @ 21:21:15 ]
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op vrijdag 07-12-2007 om 21:21:24
Quote:
SLM040 schreef op 07-12-2007 @ 21:08
rappers met elkaar vergelijken is als appels en peren vergelijken

----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 21:35:08
Quote:
livio schreef op 07-12-2007 @ 21:19
Waarom zou je je verzetten tegen iets dat je niet snapt?


Zo zijn de mensen nou eenmaal..

Quote:
livio schreef op 07-12-2007 @ 21:19
Ik snap niet waarom je 'begrijpen' aanhaalt. Begrijp jij kempi niet, of dig je het gewoon niet?


Ik begrijp Kempi wel, maar ik dig hem niet.
En ik begrijp (heb je'm weer) niet echt waar je met deze vraag heen wilt...







livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 07-12-2007 om 21:36:22
Als je me niet begrijpt, geef ik nog slechts een word naar je onderschrift.

end of story.
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op vrijdag 07-12-2007 om 21:37:10
hij wilt aankaarten dat hij Def P wel begrijpt maar niet digt, net zoals jij Kempi wel begrijpt maar niet digt.

denk ik
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
sreob Gepost door sreob op vrijdag 07-12-2007 om 21:40:34
def p you like him or not
not? rot vlot op na de pot, ha ha
nee serieus goede rappert hoor

----------------------------------------
hiphop naar het oosten,laat maar komen
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 21:57:36
Quote:
livio schreef op 07-12-2007 @ 21:36
Als je me niet begrijpt, geef ik nog slechts een word naar je onderschrift.


Die staat er inderdaad niks voor niks....

Ik zit me gewoon een beetje hard op af te vragen waarom op dit forum en andere fora's zoveel gezeken word op die gast.
Terwijl hij wel veel optreed, albums maakt, gevraagd word voor workshops "all over the world", vaak in "hiphop"programma's is, oftewel hij is nog wel goed in the picture...

Ik had een beetje het idee dat mensen botsen tegen het af en toe redelijke moeilijk taalgebruik van die gozer...

En natúúrlijk verschillen de smaken, ik ben gewoon een beetje bang dat mensen Def-P dissen als een hypeje zien.
Zonder ook maar een beetje wat van zijn shit geluisterd te hebben...

Edit: En daar bedoel ik geen een van jullie persoonlijk mee.







[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-12-2007 @ 21:58:38 ]
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op vrijdag 07-12-2007 om 21:59:46
offtopic: waarom doe je al die spatie's na je bericht?
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 22:02:41
Quote:
SLM040 schreef op 07-12-2007 @ 21:59
offtopic: waarom doe je al die spatie's na je bericht?


Moeilijke jeugd gehad....


livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 07-12-2007 om 22:12:44
Laat ik voor mezelf antwoord geven.

Ik ben hiphop gaan checken dóór Def P rond '96 denk ik, ik heb dus veel respect voor hem. Toen was het vernieuwend en stoer. Op een gegeven moment is hiphop echt gaan leven. Veel buitenlandse invloeden, veel meer mogelijkheden, veel meer stijlen. Stijlen die me bij nader inzien veel meer aanspraken. Inmiddels kan Def P me totaal niet meer boeien.

Ik ervaar alleen totaal niet de haat zoals jij die beschrijft. Ik denk dat je dingen te nauw neemt.
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 22:24:31
Quote:
livio schreef op 07-12-2007 @ 22:12
ik ervaar alleen totaal niet de haat zoals jij die beschrijft. Ik denk dat je dingen te nauw neemt.


Misschien heb je inderdaad gelijk...

En je verhaal doet me denken aan mijn situatie.
Alleen is Def-P mij wel weer gaan boeien na zijn laatste album.
Juist omdat hij weer met een frisse stijl komt, en voor mij boeiende onderwerpen.

livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 07-12-2007 om 22:25:18
En geef toe, dat is toch allemaal een kwestie van smaak en gevoel?

EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 22:28:52
Quote:
livio schreef op 07-12-2007 @ 22:25
En geef toe, dat is toch allemaal een kwestie van smaak en gevoel?



Absoluut!

En ik wou niet de stemming creeeren dat ik het daar niet mee eens ben.

sickjack Gepost door sickjack op vrijdag 07-12-2007 om 23:02:45
Quote:
OUWESCHOOLGAST schreef op 07-12-2007 @ 21:57
(...)

Die staat er inderdaad niks voor niks....

Ik zit me gewoon een beetje hard op af te vragen waarom op dit forum en andere fora's zoveel gezeken word op die gast.


















mischien omdat veel mensen hem niet voelen,en hoeveel hij nog optreed of albums maakt doet er helemaal niet toe,vanilla ice treed ook nog op om maar wat op te noemen,niet alleen talentvolle artiesten treden op of maken albums genoeg kut artiesten die nog steeds albums maken en touren.

----------------------------------------
dont act a fool,i'm far from stupid
i'm smart like a harvard student
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 23:10:05
Quote:
livio schreef op 07-12-2007 @ 22:25
En geef toe, dat is toch allemaal een kwestie van smaak en gevoel?




Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op vrijdag 07-12-2007 om 23:11:33
Ik vind het idioot dat hij zo graag als grondlegger en diepgaand iemand WIL overkomen. Hij laat het overal merken.

Ik vind dat zo iemand gewoon op inhoud beoordeeld moet worden, niet op geschiedenis(al mag die er wel los ervan bijgehaald worden).

Het lijkt alsof hij vind dat hij nog niet genoeg bevestigingen heeft gehoord dat hij zo goed is en shit. Grow up gek, je zit niet meer in de geschiedenis die er toen was, doe normaal.

Toch is hij dope.
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 23:15:23
Last van stemmingwisselingen?



En hij is inderdaad wel arrogant soms, maar dat stoort me niet zo...

Liquid
Gepost door Liquid op vrijdag 07-12-2007 om 23:15:53
Ik denk dat de ''haat'' op Def P niet alleen door hemzelf of zijn skills komt, maar ook deels door zijn aanhang. Je ziet namelijk best vaak posts die ik hierboven ook zie, namelijk posts in de strekking van ''als je Def P niet goed vind dan heb je geen verstand van hiphop'' of ''als je Def P niet goed vind dan snap je de diepe teksten niet''.

Als je dat een keer of 5 langs ziet komen dan denk je na een tijdje ook; rot nou maar eens op met je Def P

Maar verder, ik vind dat Def P vroeger inderdaad een hele belangrijke rol heeft gespeeld in de Nederlandse hiphop. Ook maakt hij tegenwoordig zo af en toe nog wel een leuke track, maar hele albums lang kan ik hem niet luisteren. En hij moet niet zo blijven huilen om die erkenning.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 07-12-2007 om 23:20:29
Quote:
Liquid schreef op 07-12-2007 @ 23:15
''als je Def P niet goed vind dan snap je de diepe teksten niet''.


Als je op mij doeld hiermee, kan ik je mededelen dat ik het gewoon hard op afvroeg waar de zgn "haat" tegen hem vandaan zou kunnen komen...

Als het wel zo over kwam, dan bedoelde ik het toch weer niet zó....



Liquid
Gepost door Liquid op vrijdag 07-12-2007 om 23:21:32
Doelde niet perse op jou hoor, ik zag dat Livio het aanhaalde en heb het wel eerder en ook op andere fora gelezen.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 07-12-2007 om 23:23:17
Er zijn genoeg mensen geweest die je voorgingen en het wel zo meenden Ouwe.
sreob Gepost door sreob op vrijdag 07-12-2007 om 23:36:56
zijn er nog coole filmpjes dan van def p?
optredens of freestyles ofzo?
kan niet veel vinden
----------------------------------------
hiphop naar het oosten,laat maar komen
sickjack Gepost door sickjack op vrijdag 07-12-2007 om 23:44:02
bottom-line

meesten hebben respect voor zijn geschiedenis,maar is gewoon geen moer meer waard,daar komt het op neer.
----------------------------------------
dont act a fool,i'm far from stupid
i'm smart like a harvard student
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 08-12-2007 om 00:02:33
http://www.101.tv/page/101barz/videos/studiosessies
sreob Gepost door sreob op zaterdag 08-12-2007 om 16:18:11
coole shit dap!

@sickjack
je bent sick jack
----------------------------------------
hiphop naar het oosten,laat maar komen
sickjack Gepost door sickjack op zaterdag 08-12-2007 om 16:31:21
als je de berichten bekijkt zal je zien dat de meesten hem waarderen als grondlegger maar daar blijft het wel bij,nu(2007)zijn er te veel talenten die hem overtreffen er zijn zelfs leden die hebben gezegd dat hij niet om aan te horen is,ik ben nog mellow,dus je kan me ziek noemen maar ik heb geen 1 ding gezegd die niet waar is.....
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-12-2007 @ 16:39:03 ]

----------------------------------------
dont act a fool,i'm far from stupid
i'm smart like a harvard student
sreob Gepost door sreob op zaterdag 08-12-2007 om 16:47:23
sickjack, ik noemde je voornamelijk ziek ivm jou naam hoor
maar wat je hier leest is nog maar een klein deel van vele meningen
op basis van deze paar mensen kun je geen betrouwbaar oordeel vellen lijkt me zo
daarbij, hoe belangrijk de jeugd ook is #in de hip hop# zij zijn er niet mee opgegroeid
veel mensen die ik ken vonden het vroeger relaxt en luisterden het dan ook geregeld
tegenwoordig niet meer maar als ze het weer horen, mayn
dan vinden ze het nog steeds de shit
met andere nederhop hebben ze niet zo veel
ik vin dat er nog genoeg chille nl rap is hier in ons land
luister hetzelf dan ook nog vaak
kan bijna alles op hiphop gebied wel waarderen
en daar hoort def p en de osdorp posse ook nog steeds bij
ok niet alles is mijn smaak
maar dat komt ook omdat hij zo divers is
je kunt op def p geen etiket plakken

----------------------------------------
hiphop naar het oosten,laat maar komen
sickjack Gepost door sickjack op zaterdag 08-12-2007 om 16:56:19
ik gun P. dat hij nog mensen zoals jij heeft die hem wel kunnen waarderen,ik hoop dat hij nog door gaat tot zijn 60ste,ik respecteer zijn hustle,maar ik zal zijn shit niet gauw draaien.
en mijn mening heeft niets met de mensen hier te maken ik wilde alleen aangeven dat ik niet de enigste ben.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-12-2007 @ 16:58:37 ]

----------------------------------------
dont act a fool,i'm far from stupid
i'm smart like a harvard student
Vent
Gepost door Vent op zaterdag 08-12-2007 om 17:02:07
def P is een wack nigga die in ze hele leven nog geen multi heeft gebosst. Leuk dat hij ooit een aantal albums geleden iets met inhoud heeft gedropt maar daar heb ik geen kanker aan muziek moet goed klinken niet diep gaan en wack zijn.
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 3 4 5 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0106 sec.