Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
NieuweNor
Poppodium Nieuwe Nor
Gepost door NieuweNor op maandag 07-01-2008 om 16:04:36
POPPODIUM NIEUWE NOR PRESENTZS:



*Typhoon
* all the way from Kenia: Goreala & Projekt
* K&K (kort voor Krachtig & Kunstzinnig)

in HEERLENCITY!

aanvang 21.00 | zaal open 20.00
kassa E 10,00 | voorverkoop E 10,00 | studentenprijs E 8,00


Niet genoeg dinero? We hebben een zoete prijsvraag voor je! Klikkenklikkenklikken:

Typhoon was ooit al te gast bij ons als het voorprogramma van Opgezwolle. Toen al zette hij de zaal op zijn kop. Benieuwd of dit nu wéér leidt tot een uitverkocht huis? Wij denken van wel, dus ben er bij, en snel!


Nadat Typhoon in 2004 de hiphop finale van de Grote Prijs van Nederland won, zei hij tegen een journalist van 3voor12: 'Ik ben echt, en mensen zien dat.' Beter kan Typhoon zichzelf niet typeren. Echt. Onder invloed van zijn oudere broer Blaxtar pakt Typhoon (geboren als Glenn de Randamie) als hij twaalf jaar is pen en papier. Op zijn vijftiende maakt hij samen met zijn broer, Delic, Sticks en Rico (Opgezwolle) deel uit van de hiphop formatie Rudeteenz en anno 2005 kondigt de mc zijn eerste, officiële debuut aan.Typhoon vertegenwoordigt een, in Nederland, zeldzaam type rapper: geëngageerd, integer en betrokken.

Hij is inhoudelijk sterk maar daarnaast ook nog ‘een charismatische publieksbespeler’, aldus de enthousiaste jury van De Grote Prijs in 2004. Daarna passeren zijn eerste videoclips ('Vluchtgedrag' en 'Familiair') met grote regelmaat de revu en nam hij deel aan de bejubelde BuitenWesten-tour. De optredens van Typhoon staan garant voor een vloedgolf van energie en na Noorderslag 2006 werd hij zelfs ‘het best bewaarde hiphopgeheim van Nederland' genoemd.

In juni 2007 ziet Ty's eerste plaat eindelijk het levenslicht. "Alles wordt terug gebracht naar één enkel iets, één basis. Heel persoonlijk, maar tegelijkertijd geldt het als een universele waarde. In tekstueel opzicht is het thema min of meer dat ik rap vanuit de, meestal, verborgen tweede laag. Veel mensen reageren op bepaalde situaties zoals sociaal wenselijk is, ik ook. Daarom vind ik het juist belangrijk om die verwachting naast me neer te leggen en te schrijven over datgene wat ik op momenten echt ervaar. Hiphop is de basis, maar tegelijkertijd wil ik mezelf niet in een hokje plaatsen en daardoor beperken. Ik heb het talent gekregen om te rappen, maar ben een muzikant."

Goreala & Projekt mag met recht een bijzondere act worden genoemd. Goreala komt uit Kenya en vertelt het verhaal over hoe muziek hen onttrekt aan de rotzooi van de sloppenwijken en je hoort muziek van Goreala's CD 'Metaphor Za Mtaa' (Straatmetaforen)

Jonger dan K&K (kort voor Krachtig & Kunstzinnig) krijg je ze niet in Parkstad. Ken De Mehn (MC) & AstroNout (MC) en DJ Kijk een Ster lieten tijdens de 'Wraak der Scholen' op 2 november j.l. al zien dat er een de nieuwe generatie Hiphop-ers in Parkstad klaar staat. Of zoals een jury-lid het toen omschreef: "De teksten sneden messcherp door de zaal en de beats pompten het publiek op zodat dat veranderde in een brei aan rondspringende skippyballen” En daarmee verdienden deze drie een welverdiende plaats in het voorprogramma van Typhoon.




Checkcheckcheckitout op vrijdag 11 januari '08!

http://www.nieuwenor.nl





----------------------------------------
Laat je niet los!
WilleWa
JK
Gepost door WilleWa op maandag 07-01-2008 om 20:17:33
fucking dope.. helaas veel te ver.......
goreala is fucking dope
----------------------------------------
Check voor beats >> http://microphone-colossus.hyves.nl
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0104 sec.