Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: [1] 2 ]
_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op maandag 07-01-2008 om 18:26:23
klik

Dit keer wel mp3, en feed zou wel leuk zijn
----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 07-01-2008 om 18:28:54
Hmm. Het klinkt allemaal wat statisch maaaaaan.

Die vocal/guitar/watishet(?) wordt op zijn tijd ook erg irritant.

Maar mijn tip dus:

Probeer die kicks wat vloeiender te doen.. Je werkt met FL (en dan met name de stepsequencer) ?
_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op maandag 07-01-2008 om 18:29:43
Jups, demo-versie nog
----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 07-01-2008 om 18:29:51
er mag ook wel wat meer rust in de track. Zitten genoeg leuke geluiden in waar je iets mee kan maar nu blijft het een opeenhoping van geluiden
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 07-01-2008 om 18:30:43
Quote:
_Frank_ schreef op 07-01-2008 @ 18:29
Jups, demo-versie nog


Is dat een stille hint?

Maar oké, wat Ari zegt dus ook.

Maar mijn tip dus. Geef me even om te schrijven, plus shots te fixen, en dan edit/post ik wel.
_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op maandag 07-01-2008 om 18:33:31
Neuh, dat niet zo zeer, maar ken al die termen nog niet echt, en weet dus ook niet of al die dingen al bij die demo d'r in zitten.

----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 07-01-2008 om 18:35:40
Een dikke baslijn zou ook niet misstaan. Wat reverb op je main samples en idd je drums veel minder statisch maken.

EDIT: Je kunt alles met de demoversie van FL, behalve je projecten saven, dus deze beat gaat ook nooit meer afgemaakt worden?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-01-2008 @ 18:36:46 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op maandag 07-01-2008 om 18:38:44
Nopes, denk 't niet... Kan misschien wel een keertje die geluidjes opnieuw gebruiken en dan andere beat maken als ik wel het echte programma heb, maar zie ik dan wel weer.

Thnx alvast voor de reacties, kan d'r echt wat mee
----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 07-01-2008 om 18:42:15
Echte versie is niet zo lastig te vinden dus dat zou ik zo snel mogelijk doen.. Heb zelf ook tijden met de demo-versie gewerkt toen ik net begon, maar het is echt klote als je niets meer aan kunt passen..
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 07-01-2008 om 18:46:25
Net even getyped, excusez moi voor eventuele foutjes:

Dit is de deal dus. Je pakt, in je CEP/Audacity/Reaper, je drumsamples (bij voorkeur kicks en hihats, maar snares en crashes kunnen ook prima). Van elke sample, ga je langzaamaan 1 - 25 milliseconden (vooral niet meer!) pakken, en dat gewoon wegknippen, of als stilte toe te voegen aan het begin van je sample natuurlijk. Onthoud sowieso, niet meer dan maximaal 25 ms dus. Even geen voorbeeld
paraat, maar gegarandeerd dus dat je, door de stiltes/weggeknipte stukken, een bepaald soort "vibe"
krijgt, omdat shit niet meer té regelmatig is..

Wat tips voor dit, sommige ogen misschien wat dom, maar zijn ZEKER essentieël hierin:

- Gebruik dit niet op je (langere) melodische samples, spul gaat uiteraard offbeat lopen.
- Probeer dit dus, voor de derde keer alweer, niet langer dan 25 ms te doen. Anders, weer het uit de maat verhaal.
- Dat was het eigenlijk, wat tips in het algemeen,
- Probeer, van je drumsounds, niet puur het "actie-gedeelte" zoals ik het graag noem, te pakken, maar pak ook een beetje stilte/ruis aan het begin, en "een staartje" aan het einde van je drumsample mee.
Persoonlijk ligt dit mij fijner, maar kan per persoon verschillen.
-Kicks/snares met een click erin? Niet zomaar weggeknippen, maar gewoon andere wegen bevaren. Bijvoorbeeld, noise reduction eerst op een ander stukje ruis toepassen, uit diezelfde track/sample uiteraard, en daarna proberen te reduceren.[/quote]

That's it folks, en inderdaad zo snel mogelijk, any way, aan een "volle" versie zien te komen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-01-2008 @ 18:47:28 ]
038-RAZ
Rage
Gepost door 038-RAZ op maandag 07-01-2008 om 18:46:26
Quote:
_Frank_ schreef op 07-01-2008 @ 18:38
Nopes, denk 't niet... Kan misschien wel een keertje die geluidjes opnieuw gebruiken en dan andere beat maken als ik wel het echte programma heb, maar zie ik dan wel weer.

Thnx alvast voor de reacties, kan d'r echt wat mee

welk programma heb je?
----------------------------------------
Je bent geen MC en niet technisch waardig.
Je rapt ziek,. en ik bedoel het echt niet aardig.
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 07-01-2008 om 18:56:52
Quote:
Unexplained schreef op 07-01-2008 @ 18:46
Net even getyped, excusez moi voor eventuele foutjes:

Dit is de deal dus. Je pakt, in je CEP/Audacity/Reaper, je drumsamples (bij voorkeur kicks en hihats, maar snares en crashes kunnen ook prima). Van elke sample, ga je langzaamaan 1 - 25 milliseconden (vooral niet meer!) pakken, en dat gewoon wegknippen, of als stilte toe te voegen aan het begin van je sample natuurlijk. Onthoud sowieso, niet meer dan maximaal 25 ms dus. Even geen voorbeeld
paraat, maar gegarandeerd dus dat je, door de stiltes/weggeknipte stukken, een bepaald soort "vibe"
krijgt, omdat shit niet meer té regelmatig is..

Wat tips voor dit, sommige ogen misschien wat dom, maar zijn ZEKER essentieël hierin:

- Gebruik dit niet op je (langere) melodische samples, spul gaat uiteraard offbeat lopen.
- Probeer dit dus, voor de derde keer alweer, niet langer dan 25 ms te doen. Anders, weer het uit de maat verhaal.
- Dat was het eigenlijk, wat tips in het algemeen,
- Probeer, van je drumsounds, niet puur het "actie-gedeelte" zoals ik het graag noem, te pakken, maar pak ook een beetje stilte/ruis aan het begin, en "een staartje" aan het einde van je drumsample mee.
Persoonlijk ligt dit mij fijner, maar kan per persoon verschillen.
-Kicks/snares met een click erin? Niet zomaar weggeknippen, maar gewoon andere wegen bevaren. Bijvoorbeeld, noise reduction eerst op een ander stukje ruis toepassen, uit diezelfde track/sample uiteraard, en daarna proberen te reduceren.

That's it folks, en inderdaad zo snel mogelijk, any way, aan een "volle" versie zien te komen.


Kicks en snares met clicks aan het begin is op te lossen door een inimini stukje te selecteren en dan in te laten faden.. Verder zou k geen 'ruis' of iets dergelijke vóór je drumsamples doen, maar wel een staartje erachter.. Het uiteinde kun je dan weer uitfaden zodat het niet te abrupt klinkt.

Verder heeft Unex het dus ook over die 'vibe', maar die zou je ook kunnen creeren met swing/shift. Ik zal t even kort uitleggen..

Je hebt de stepsequencer van FL [waar je dus je drumpatronen in maakt], en daar rechtsbovenin zie je 2 knopjes.. [naast dat swing schuivertje] Als je op het linker knopje drukt krijg je de VELOCITY [volume] van de losse drums te zien, je kunt van velocity overschakelen naar PAN, FILTER CUT, FILTER RES, PITCH & SHIFT.
SHIFT is de modus waarin je je drums wat 'groove' of 'vibe' kunt geven. Daar zal ik even mee kloten als ik jou was..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-01-2008 @ 18:58:31 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 07-01-2008 om 18:58:15
kijk, een hoop dingen die ik ook eens ga uitproberen, thanks Unex en Dobleye
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op maandag 07-01-2008 om 18:58:46
hahaha " Ik heb hier.." is nu al legendarisch dankzij die ene member die begon met zijn brief topic
_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op maandag 07-01-2008 om 19:33:00
Quote:
038-RAZ schreef op 07-01-2008 @ 18:46
(...)
welk programma heb je?


Fruity Loops

En nogmaals thnx voor alle reacties!
----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
loyal-mc
en is terug van weggeweest, maar waar was ie dan?
Gepost door loyal-mc op dinsdag 08-01-2008 om 01:45:48
haha, ik word hier wel 'n beetje blij van..
----------------------------------------
je noemt mij de duivel dus ik geef jou de hel
en ik laat je branden totdat je het koud krijgt gek!
_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op dinsdag 08-01-2008 om 16:21:37
Is dat positief?
----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
WilleWa
JK
Gepost door WilleWa op woensdag 09-01-2008 om 14:10:04
Eey frank waar heb je die kick vandaan? lekkere kick.. heb je drumsample pakketje ofzo? kan je mij die passen? in FL zelf zitte echt lelijke kicks
----------------------------------------
Check voor beats >> http://microphone-colossus.hyves.nl
Devill Gepost door Devill op woensdag 09-01-2008 om 15:16:21
unex maak jij zelf beat of heb je dat gedaan voeger?
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 09-01-2008 om 15:45:13
ja lekkere kick man! kan je die mij ook sturen ?!?!?!?
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op woensdag 09-01-2008 om 16:07:00
Quote:
WilleWa schreef op 09-01-2008 @ 14:10
Eey frank waar heb je die kick vandaan? lekkere kick.. heb je drumsample pakketje ofzo? kan je mij die passen? in FL zelf zitte echt lelijke kicks


Gewoon breaks opknippen, zitten genoeg drumsounds tussen..
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 09-01-2008 om 16:49:26
ja is inderdaad wel t vetste heb je echt je 'eigen' drum library

maarre ik kom daar toch niet mee uit(niet genoeg voor t aantal beats dat ik fix), heb ook wel drumpacks van bekende producers.

die hebben soms ook meer computerachtige sounds wat bij sommige beats beter past.
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op woensdag 09-01-2008 om 16:51:11
Ah, met EQen kun je kicks wel wat anders laten klinken, plus dat je altijd kan layeren. Ik gebruik opgeknipte samples, en vaak nog iets uit ene pakket om het extra 'kracht' te geven ofzo.. Die kicks en snares klinken meestal een stuk voller namelijk..

Als je dat doet heb je dus al weer veel meer mogelijkheden met maar 8 geknipte breaks [bijvoorbeeld].

EDIT: Voor sommige nrs gebruik ik geen rauwe samples uit breaks trouwens.. Ligt er aan hoe elektronisch ik het wil laten klinken of iets dergelijks..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2008 @ 16:52:15 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op woensdag 09-01-2008 om 17:25:05
Quote:
FreakyFreek schreef op 09-01-2008 @ 15:45
ja lekkere kick man! kan je die mij ook sturen ?!?!?!?


De kick die ik gebruikt had was gewoon eentje uit FL volgens mij...

EDIT: O, misschien snap ik je nu. Ik heb een saxofoon geluidje geknipt en gepitched, misschien dat je die bedoelde?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2008 @ 17:26:18 ]

----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 10-01-2008 om 02:21:37
kan nu niet luisteren,maar elke keer als ik deze topictitel lees denk ik aan Andre Hazes, en dat houdt niet op.

Ik kom nog met feed.
_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op maandag 21-01-2008 om 18:45:01
Okee, ik heb hier een nieuwe beat, feed zou weer chill zijn
klikkerdeklik
----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 21-01-2008 om 18:53:40
Track klinkt wederom heel erg statisch/hakkelig. Je beat 'flowt' niet en ik vind hem eigenlijk minder dan die beat die je eerst had laten horen. Heb je inmiddels al de volledige versie van FL?

Check trouwens even m'n track met Steach in het andere topic
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op maandag 21-01-2008 om 18:54:40
Nope, zit beetje krap bij kas.
----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 21-01-2008 om 18:56:20
Je hebt er ook niet per se geld voor nodig..
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Vent
Gepost door Vent op maandag 21-01-2008 om 18:59:16
Word @ Dobleye.. en een eventuele snare zou het ook wel goed doen denk ik..
_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op maandag 21-01-2008 om 19:01:45
@ Dobl, laatste tijd heel veel gezeik gehad met crashes en virussen enzo, dus ik download ff tijdje niks meer... Verder nog iemand wat te zeggen d'r over? Dan lees ik 't later wel
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-01-2008 @ 19:03:14 ]

----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
K-Sus
And now it's oooon ......bitch
Gepost door K-Sus op dinsdag 29-01-2008 om 19:49:14
Damn mensen lullen slap hier..

Je hoeft helemaal niet zoveel bullshit uittehalen om je kick nice te krijgen, fruity is gewoon zuur om als beginner dikke beats te fixxe...

Neem reason en sluit je redrum kanalen allemaal apart aan op je mixer en je kan met je aux knoppen op 't mixertje elk drum sampletje binnen no-time proffesioneel afstellen.
Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


What the fuck heeft iedereen met fruity, damn..
Open je torrent proggie, hossel Reason 4 en ReCycle en ik geef je een week... je kan van je kicks basslines maken als het moet...

Ik gebruik vaak r'n'b drumsamples die uiteindelijk knallen als hardcore kicks, omdat die clean zijn zonder hihat of achtergrond meuk..
ipv lang zoeken op internet naar redelijke samples (okay.. ik help je ffies.. http://www.breakbeat-paradise.com/ - 1 van de betere) kun je beter je tijd gebruiken om Reason te downloaden, leren (Youtube staat er vol mee)
maja.. ga je kostbare tijd verneuken met fruity boys..
[-edit: al ben ik er zelf ook meebegonnen ]
p'zup


[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 19:51:10 ]

----------------------------------------
So go get yo man bitch he can get robbed to, tell 'em CASES took it what the fuck he gonna do..

check, http://www.soundclick.com/cases
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op dinsdag 29-01-2008 om 19:55:10
Quote:
K-Sus schreef op 29-01-2008 @ 19:49
Damn mensen lullen slap hier..

Je hoeft helemaal niet zoveel bullshit uittehalen om je kick nice te krijgen, fruity is gewoon zuur om als beginner dikke beats te fixxe...

Neem reason en sluit je redrum kanalen allemaal apart aan op je mixer en je kan met je aux knoppen op 't mixertje elk drum sampletje binnen no-time proffesioneel afstellen.

What the fuck heeft iedereen met fruity, damn..
Open je torrent proggie, hossel Reason 4 en ReCycle en ik geef je een week... je kan van je kicks basslines maken als het moet...

Ik gebruik vaak r'n'b drumsamples die uiteindelijk knallen als hardcore kicks, omdat die clean zijn zonder hihat of achtergrond meuk..
ipv lang zoeken op internet naar redelijke samples (okay.. ik help je ffies.. http://www.breakbeat-paradise.com/ - 1 van de betere) kun je beter je tijd gebruiken om Reason te downloaden, leren (Youtube staat er vol mee)
maja.. ga je kostbare tijd verneuken met fruity boys..
[-edit: al ben ik er zelf ook meebegonnen ]
p'zup




Hehe, is er iemand overleden aan 'fruity' ofzo die je kent? Chill out joh. Ik heb nooit mn kostbare tijd verneukt met FL. Kan beter vragen: "Wtf heeft iedereen met Reason?"
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 19:55:34 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
K-Sus
And now it's oooon ......bitch
Gepost door K-Sus op dinsdag 29-01-2008 om 19:56:06
Fruity is dead nigga.. dat is et probleem, maarja, dat leer je wel als je het zelf gebruikt..

edit(reason dus..)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 19:57:12 ]

----------------------------------------
So go get yo man bitch he can get robbed to, tell 'em CASES took it what the fuck he gonna do..

check, http://www.soundclick.com/cases
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op dinsdag 29-01-2008 om 19:58:53
Haha, gast, doe niet zo uit de hoogte. Ben benieuwd of je zelf wel iets dopes kunt maken. Ik heb hier thuis Reason, Logic en FL. Reason is echt niet veel beter dan FL.
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
K-Sus
And now it's oooon ......bitch
Gepost door K-Sus op dinsdag 29-01-2008 om 20:00:51
Ik vraag me af waar je dat op baseerd, je heb veel meer fucking opties met Reason, die je simpelweg niet hebt met fruity, en die heb je nodig.. dus dat is Fruity minder dan Reason..

me soundclick staat hieronder gab, logic is helemaal nep... en nog is voor mac ook ...origineel..

[edit] trouwens dit is niet me doel, me doel is dat je niet zo moeilijk moet doen met je intressante decibellen en frequenties.. beetje meer dit beetje meer dat.. bullshit.. echt.. je moet gewoon gebruiken wat je mommie je gegeven hebt.. je fucking oren, als het je dan niet lukt.. kan je beter gaan schilderen.. ofzo... of moet je dan ook eerst kijken hoeveel pigment je in je verf doet voordat je weet welke kleur je aan het maken bent..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 20:03:27 ]

----------------------------------------
So go get yo man bitch he can get robbed to, tell 'em CASES took it what the fuck he gonna do..

check, http://www.soundclick.com/cases
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op dinsdag 29-01-2008 om 20:04:32
Wordt nog een zinloze discussie zo als je niet met concrete punten komt en Logic nep noemt.. Ben alleen toch wel benieuwd wat jij niet kunt met FL wat je wel met Reason kan. 1 groot voordeel van FL en Logic is VST ondersteuning.

EDIT: Je edit is echt de grootste bullshit ooit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 20:06:29 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op dinsdag 29-01-2008 om 20:16:57
ach jee,ik blijf erbij wat maakt het uit wat voor prog. je gebruikt als het eindresultaat maar dope klinkt.

dat gezeik altijd over FL,ik kan er alles mee,als dat niet zo is ligt dat aan de gebruiker en niet aan het programma..

FL ROCKS....(cubase stiekum ook)
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op dinsdag 29-01-2008 om 20:18:30
Dat probeer ik dus ook over te brengen. Absoluut geen beperkingen met FL.
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 29-01-2008 om 21:17:42
Quote:
dobleye schreef op 29-01-2008 @ 20:18
Absoluut geen beperkingen met FL.

Word.. K-sus kheb je altijd al een mongool gevonden maar goed dit spant de kroon. Noem eens een paar dingen die je met fruity niet voor elkaar krijgt maar met reason wel dan? (en misschien ligt dat zoals eerder gezegd dan wel aan jou en niet aan fruity )
K-Sus
And now it's oooon ......bitch
Gepost door K-Sus op dinsdag 29-01-2008 om 22:36:00
Je kan je drums niet per kanaal verdelen, je kan zowieso weinig met je drumsamples.. de samples zijn nog is nep ook.. net als de synths..

maar goed..

je kan je samples niet genoeg bewerken en de combinator kan je niet terug vinden..

dan nog iets.. is het mogelijk je samples in een keyboard te laden?...

je kan je samples niet in octaaf veranderen, je kan de semi en fine instellingen niet toepassen... je kan de swing niet per pattern instellen, wat duidelijk nep is.. ook kan je je drums maar in 1 apparaat gebruiken.. daarnaast kan je je patterns niet pasten in je synths.. en je hebt geen Flam.. ook heel fake..

bovenalles is het uiteindelijke drumloopje/einderesultaat veel beter... fruity klinkt amateuristisch, ik heb uitzonderingen gehoord, maar dat zijn mensen die weten wat beats maken is... en geen newbies..

ik zei al... het gaat om me punt dat het niet zo nodig is om stoer te doen met je frequenties en compressors en decibellen.. je moet gewoon luisteren of het nice klinkt.. en niet een reply sturen omdat je denkt dat je een eventuele oplossing hebt gevonden.. dat is praten om te praten...
bullshit bledderen dus..

daarnaast kan je je samples veel en veel beter/makkelijer uitrekken en vertragen dan in fruity... in fruity klinkt het al gauw niet zoals je wilt dat het klinkt... terwijl je met reason makkelijk kunt vertragen (niet pitchen) zonder dat je hoort dat het vertraagd is.. kan je vergeten met fruity..
ook de eq. van reason is geavanceerder... ik weet niet of je uberhaupt reason gebruikt heb.. en dan niet 1 keer maar echt je best gedaan hebt..
blijkbaar niet.. als je dat gedaan had, had je je muil gehouwe..

en vent.. je doet me weinig gab.. ik weet niet wat je bereiken wil maar je hebt geen tegenbewijs.. zowieso heb ik weinig nice beats gehoord hier... dus je dropt loze takkies.. chappie haha..

Quote:
Wordt nog een zinloze discussie zo als je niet met concrete punten komt en Logic nep noemt.. Ben alleen toch wel benieuwd wat jij niet kunt met FL wat je wel met Reason kan. 1 groot voordeel van FL en Logic is VST ondersteuning.


In Reason heb je geen VST's nodig gappie.. zitten genoeg instruments in en als het je niet bevalt kun je ze combinaten of genoeg bewerken.. helemaal met Thor..

Logic vind ik gewoon niet vanzelfsprekend werken.. en de mac is nep.. net als je beats trouwens.. damn wat kom je praten trouwens.. beter neem je het op als tips.. wanker
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 22:56:28 ]

----------------------------------------
So go get yo man bitch he can get robbed to, tell 'em CASES took it what the fuck he gonna do..

check, http://www.soundclick.com/cases
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 29-01-2008 om 22:54:43
Hahahaha, K-Sus, ga je schamen.

Ik gebruik ook Reason, maar ik vind: Cubase > Fruity > Reason.

Ik gebruik geen Fruity of Cubase (meer) omdat mijn pc verneukt is en ik de laatste tijd met Reason wel uit de voeten kan voor wat gechopte samples.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
K-Sus
And now it's oooon ......bitch
Gepost door K-Sus op dinsdag 29-01-2008 om 22:57:37
Quote:
Hahahaha, K-Sus, ga je schamen.

Ik gebruik ook Reason, maar ik vind: Cubase > Fruity > Reason.

Ik gebruik geen Fruity of Cubase (meer) omdat mijn pc verneukt is en ik de laatste tijd met Reason wel uit de voeten kan voor wat gechopte samples.


voor wat moet ik me schamen pik.. mensen zijn jaloers

en jij gaat oordelen met een skeere pc? hoe dan broeder hahahaha... als je cubas en fruity niet kan draaien maar reason wel heb je een rare pc man.. reason is echt ffies meer high end..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 23:01:32 ]

----------------------------------------
So go get yo man bitch he can get robbed to, tell 'em CASES took it what the fuck he gonna do..

check, http://www.soundclick.com/cases
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op dinsdag 29-01-2008 om 23:01:29
Je weet niet waar je het over hebt. Vrijwel alles wat jij niet kunt vinden is er wél. En wat betreft je babbeltjes over m'n beats.. Je bent een lachertje gast..

EDIT: pfff...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 23:02:38 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
K-Sus
And now it's oooon ......bitch
Gepost door K-Sus op dinsdag 29-01-2008 om 23:03:09
Quote:
Je weet niet waar je het over hebt. Vrijwel alles wat jij niet kunt vinden is er wél. En wat betreft je babbeltjes over m'n beats.. Je bent een lachertje gast..

van de helft weetje niet eens wat het is pikkie..

Hahahahaha... ja man
kom maar ff hier dan zie wie der lacht...

deze man met ze beats.. hahahahaha.. skills zijn ver te zoeken bij deze kerel...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 23:05:00 ]

----------------------------------------
So go get yo man bitch he can get robbed to, tell 'em CASES took it what the fuck he gonna do..

check, http://www.soundclick.com/cases
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 29-01-2008 om 23:04:41
Pfff doe ff rustig man, laten we het erop houden dat jullie allebei niet wack zijn en dat de meningen over FL en Reason verdeeld zijn.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 23:04:59 ]
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op dinsdag 29-01-2008 om 23:05:28
Je sust me in slaap. Ik wens je een fijne nacht.
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
K-Sus
And now it's oooon ......bitch
Gepost door K-Sus op dinsdag 29-01-2008 om 23:06:37
Wat jij wil kerel..
----------------------------------------
So go get yo man bitch he can get robbed to, tell 'em CASES took it what the fuck he gonna do..

check, http://www.soundclick.com/cases
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 29-01-2008 om 23:15:29
haha wat een heerlijke discussie weer...over wat wel en niet goed is aan FL of Reason of wat het niet heeft en wat wel..

Ben zelf een Cubase man en blijf bij mn progsel dat ik al een jaar of 12 gebruik. Vind FL wel handig op sommige punten. Heb een tijdje met Reason gespeeld, maar das alles. Ik schrijf het niet af, evenals FL. Het zijn allemaal middelen om je doel te bereiken.
Logic is de bom trouwens samen met een digidesign / protools setup heb je echt wel kwaliteit in huis, dat alle andere producties doet verbleken. Ik vind het grappig dat je de Mac en Logic afdoet als nep. Het zijn industrie standaarden, waar professionals van het hoogste niveau mee werken en er dijken van producties uitgooien...

Vind het trouwens erg frappant dat je zegt dat je je oren moet gebruiken om je shit te doen. Dat is zeker zo, toch zijn compressors, frequentiebanden en eq-standen onafscheidelijk verbonden met je eindmix dan wel mastering. Als mensen zich "verschuilen" achter deze termen, zijn ze er tenminste mee bezig.

Ik heb er eigenlijk maar 1 ding over te zeggen... Kom terug als je echt verstand hebt van produceren, afmixen en masteren.. en sta open voor andere programma's. Alleen omdat jij jouw programma jezelf eigen hebt gemaakt, betekent nog niet dat andere (step) sequencers niet deugen..

K-Sus
And now it's oooon ......bitch
Gepost door K-Sus op dinsdag 29-01-2008 om 23:23:48
Je begrijpt me verkeerd.. ik genoeg gedaan om het duidelijk te maken..

echte masters gebruiken geen mac of pc... die gebruiken mpc en andere hardware..

denk je echt dat docter dre achter de mac te vinden was? donder op man...

pharrell.. 1 van de actiefste op dit moment gebruik reason...

ik weet niet wie je bedoeld?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2008 @ 23:24:14 ]

----------------------------------------
So go get yo man bitch he can get robbed to, tell 'em CASES took it what the fuck he gonna do..

check, http://www.soundclick.com/cases
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.011 sec.