Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
TTomba
wat dan?
Gepost door TTomba op dinsdag 15-01-2008 om 17:52:50
net afgemaakt ik ga hier zo auditie mee doen dus hoop dat jullie t wat vinden..?

http://www.speedyshare.com/367547689.html

Gr, TTomba
----------------------------------------
Alles wat later kan doe ik dan, behalve beats make man.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 15-01-2008 om 17:53:43
auditie voor wat? ;S
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
TTomba
wat dan?
Gepost door TTomba op dinsdag 15-01-2008 om 17:57:31
rockacademie
----------------------------------------
Alles wat later kan doe ik dan, behalve beats make man.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 15-01-2008 om 17:59:08
Ik vind het wel een chille instrumental gek.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 15-01-2008 om 18:00:52
mmz, ik vind het een beetje te synthesized en robotisch klinken, maar de opzet is wel oké.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 15-01-2008 om 18:01:46
Misschien had die iets voller gemogen op zich.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op dinsdag 15-01-2008 om 18:12:28
Ttomba.. ik wil je niet kutten ofzo... maar ik heb meerdere héle goede vrienden op de Rockacademy hier in Tilburg en die help ik regelmatig met projecten enzo..

Het niveau voor toelating ligt heel hoog (tijdens de opleiding ook) en ik kan je eerlijk zeggen dat ik zeker weet dat je met deze track niet gaat uitblinken.. opzich is het een heel lekker trackje maar je sounds zijn echt veel te klinisch en de afmix is niet echt super.. je zult heel wat moeten gaan doen aan effecten en mastering om hier mee door te komen..

nogmaals, ik bedoel dit goed... wil je zelfs wel helpen met een paar aandachtspunten..
----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
TTomba
wat dan?
Gepost door TTomba op woensdag 16-01-2008 om 12:42:50
thnx CB-finest daar heb ik wat aan

Ik kan niet goed met de mixer werken in FL
nu isr helemaal niets aan mastering gedaan

Ik maak melodien alsof het logisch is
en als je teveel synth hoort moet je bass harder zette
die overigens bij mij thuis wel gewoon goed staat
alleen als ik me track ergens anders beluister hoor ik dat me kick ongeoorloofd hard staat en dat de bass van de kicks niet overeenkomen met de bass van de bass-line
die bass maakt et fokop die laat zelfs NI Akoustik piano hol klinken
dus inderdaad er moet wat mastering aan gedaan worden en als je me daarbij wil helpen CB-finest, kun je mij dan een pm sturen met msn addy ofzo endan spreek ik je wel een keer als et uitkomt.

tom@stfu.nl

----------------------------------------
Alles wat later kan doe ik dan, behalve beats make man.
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op woensdag 16-01-2008 om 17:27:00
ik heb je geadd... wel grappig dat je blijkbaar oude shit van mij hebt gecheckt hierna waarvan de soundquality echt ronduit beroerd was..hahaha
Wat moet je nu wel niet denken
----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
Dionysus
Dio_Deus is niet meer...
Gepost door Dionysus op woensdag 16-01-2008 om 18:02:09
wow.. ik vind dit dope man

----------------------------------------
wat nu? wat nu?
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op woensdag 16-01-2008 om 18:58:22
nee ik denkd at je et hier ook niet mee gaat halen om naar de rock acedemie te gaan, sowieso.

Maargoed in het kader van feedback:
- die strings die je hebt gepakt klinken al flink midi achtig. (vooral omdat je de herhaling van de sample hoort, deze gaat dan ook steeds sneller naarmate je een hogere toets speelt)
- je piano klinkt ook erg gesequenced, het melodietje daarvan is eigelijk het enige sterke punt in je track. zorg dat je dit pianotje meer menselijk maakt, in het refreintje kan je er voorkiezen om de piano wat meer sustain te geven, om em grootser te laten klinken. een beetje reverb over de piano kan ook geen kwaad, niet gelijk losgaan met een galm van 4 seconden, maar een subtile, maar toch ruimtelijk reverbje, mocht je in fruity werken, als je met je reverb boven de 20% zit dan zit je verkeerd.
- de drums: eigelijk 1 van de meest belangrijke dingen om je track echt profi te laten klinken zijn de drums, je hoeft niet ingewikkelt te doen met shuffle etc, maar je moet wel weten hoe je moet eq'en, dat is toch 1 van de belangrijkste.
- kwa geluidskeuze is het met je drums niet goed gesteld, je het een vrij punchy kick erinzitten (bijna dance achtig), een te harde snare en te iele hihats.
- voor die snare mag je een vrij ligt exemplaar pakken die wat funky over de mix veert.
- nu ik dit zo zit te typen tijdens het luisteren valt het me op dat je het volume van de snare het geautomate naar het einde van de mix toe, het klinkt wat vreemd iig.

ik denk persoonlijk als je aan een zooitje goede strijkers een hele hoop hebt.
-de bass tot slot mag over het hele nummer wat meer als instrument naar voor komen.

iig veel succes nog kerel!
----------------------------------------
myspace
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op woensdag 16-01-2008 om 20:45:53
voor welke discipline heb je je opgegeven?

Denk ook niet dat je met deze instrumental het gaat halen.. no offence. Het klinkt allemaal nog een beetje te midi.. ga (met behulp van CB) wat spelen met je effecten en daarnaast oefen VEEL met arrangeren. Als ex-HKU-er op Audio Design weet ik dat dit soort toelatingen bijzonder zwaar zijn. Mocht de commissie toch nieuwsgierig zijn n.a..v. je ingeleverde instrumentals en je komt op die toelatingsdag, dan moet je ze natuurlijk wel weten te overtuigen, ook gezien de solfege testen (intervallen herkennen (secunde, terts, kwart (groot/klein/overmatig), zo nodig nazingen, qua ritmisch vermogen de delen kunnen natikken) al met al liegt dat er ook niet om. Ik hoop dat je op dat gebied (solfege) wel geschoold bent. Want als je daaraan nog moet beginnen, heb je een erg lange weg te gaan!

Succes man!

Mocht je hulp nodig hebben mbt de solfege stuur me ff een igm!
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op woensdag 16-01-2008 om 23:04:13
Quote:
Beatzcollective schreef op 16-01-2008 @ 20:45
Als ex-HKU-er op Audio Design




gestopt of afgemaakt? ik ben daar destijds ook nog gaan kijken, niet gedaan ivm toekomst perspectief, maar dat doet er niet aan af dat het me niet interessant leek .
----------------------------------------
myspace
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op woensdag 16-01-2008 om 23:18:18
helaas gestopt wegens omstandigheden in de familaire sfeer

wil strakkies SAE gaan doen in deeltijd...
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 17-01-2008 om 07:56:32
niet gelijk losgaan met een galm van 4 seconden

hehehe..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 17-01-2008 om 08:47:38
http://gnu-solfege.nl.malavida.com/d2599-gratis-downloaden-windows

Voor solfège oefeningen (niet getest)...
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0083 sec.