Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
VaderJakob Gepost door VaderJakob op vrijdag 25-01-2008 om 17:58:49
Hiphop leent zich qua scratch en sample vorm erg voor het combineren van beelden op een nonlinaire manier. Dingen die gemonteed zijn op hiphop beats zijn vaak harder en scherper gesneden, waardoor een extra dynamiek ontstaat. Is dit een geschikte vorm om informatie over te brengen aan jongeren?
Ik werk voor tv als freelancer, en probeer jong publiek te boeien door deze vorm te gebruiken. Ik heb voor Llink gewerk en kwam toen met dit;

http://nl.youtube.com/watch?v=OMGJ42ZLKUU

werd opzich goed op gereageerd. Maar het kan extremer in vorm, hoe harder de las, hoe beter:

http://nl.youtube.com/watch?v=-44GGR_9l6I

Dit filmpje kwam in de finale van Blacksoil, bezwaar was dat Pete Philly te veel onafgebroken aan het woord was. Hij leutert idd maar door. Maar de intermezzosequenties vind ik zelf wel nice.

Intro; Weet niet hoe Lange Frans en Baas B hier vallen, maar die beat leent zich wel heel erg goed voor fragmentarische montage.

Anyway is dit iets wat voor hiphopliefhebbers interessant is?


----------------------------------------
hoge bomen vangen veel bliksem
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op vrijdag 25-01-2008 om 18:44:43
Wel dope gemonteerd. Ik gebruik zelf ook graag hiphop voor montage. Niet alleen voor jongeren maar ook voor zakelijke dingen. Het werkt gewoon.
Wat doe jij, alleen montage of ook camerawerk en productie? Ik produceer zelf bedrijfsfillmpjes en freelance ook. Dus als je nog eens een cameraman, editor, vormgever, greenscreenstudio, 3D animatie, regie of productieman nodig heb. PM me. Heb zelf een JVC GY-DV500 camera.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-01-2008 @ 18:46:52 ]