Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op zondag 10-02-2008 om 16:00:52
hhahahhaha word!

en zij zou wel 'n fucking goeie presidente zijn denk ik.
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-02-2008 om 16:05:57
Quote:
MaffeDodo schreef op 10-02-2008 @ 15:02
Vrouwen kunnen al niet autorijden, kan je naagaan als ze zo'n land moeten besturen..

Nee, toch liever een negert. Dat gun ik ze wel.


Hehe ja op die manier blijft er natuurlijk weinig over om op te stemmen.

oudere mensen zijn dement dus Mccain weet al niet meer waarvoor ie mee doet of waaraan ie eigelijk mee doet.

Alle negers zijn criminelen dus Obama gaat er met het geld van door en chillen op jamaica.

V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 04-06-2008 om 10:26:42
Obama heeft Clinton verslagen, hij wordt de presidentskandidaat van de Democraten

alleen Clinton wil nog steeds haar campagne niet staken

http://www.nrc.nl/buitenland/article1114012.ece/Obama_wint_de_Democratische_nominatie
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
dap
038
Gepost door dap op woensdag 04-06-2008 om 11:08:29
Echt weer een Clinton... Obama for President!
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op woensdag 04-06-2008 om 11:17:01
goed voor Amerika dat er een keer een donkere man grote kans maakt op het Presidentschap
----------------------------------------
beng!
Liquid
Gepost door Liquid op woensdag 04-06-2008 om 12:10:22
Het is mooi voor de symboliek maar of er echt dingen heel anders gaan is natuurlijk maar de vraag. Verder is het volgens mij voor de democraten alleen maar schadelijk dat ze zo ontzettend lang onderlinge strijd hebben gevoerd. Hoe serieus kan Clinton Obama nu ook nog steunen nadat ze hem een half jaar lang heeft neergezet als een politieke noob?
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 04-06-2008 om 12:11:51
McCain gaat winnen.
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 04-06-2008 om 12:32:04

Obama zou geen slechte president zijn, maar dat hij voordeel heeft aan zijn zwartheid slaat echt 3x nergens op, zoals de zwarte gemeenschap het deze verkiezingen nog stelden ; '''Wij voelen ons meer verbonden met de arme blanke dan een rijke zwarte'' en daar geef ik ze geen ongelijk, Clinton heeft altijd veel steun gekend uit de zwarte gemeenschap, helaas heeft zijn vrouw daar minder steun, ik denk dat het beter was geweest voor de gehele wereld als er een vrouw aan de macht was, we weten het allemaal toch wel? vrouwen zullen nooit oorlog kiezen...

Ik denk overigens dat het verder niet erg veel uitmaakt of er een republikein of een democraat het witte huis in gaat, zeggenschap hebben ze niet...
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 04-06-2008 om 18:37:49
Quote:
Nickert schreef op 04-06-2008 @ 12:11
McCain gaat winnen.


Dat lijkt logisch ja, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. McCain doet het de laatste tijd in veel voorverkiezingen vrij slecht (mensen stemmen veel op kandidaten die niet eens meer meedoen), maar vanwege Obama-Clinton komt dat niet echt in het nieuws.

Komt waarschijnlijk vooral door z'n standpunt over Irak (hij heeft gezegd dat de VS het er nog wel honderd jaar uit kunnen houden), veel mensen hebben er echt genoeg van.

Bovendien is er, ook in de VS, momenteel echt een linkse/groene golf, omdat mensen zo onderhand echt door beginnen te krijgen dat het op deze manier niet gaat. En daar sluit Obama natuurlijk wel perfect op aan.

Dus Obama maakt waarschijnlijk een redelijke kans. Al zou ook McCain een enorme verbetering zijn ten opzichte van Bush, hij is zo slecht nog niet.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-06-2008 @ 18:38:28 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
NoSleep
Dennis
Gepost door NoSleep op vrijdag 06-06-2008 om 20:09:44
Vraagt niemand zich af waarom opeens de twee grootste minderheden van amerika naar voren werden geschoven als presidentskandidaat? Vraagt niemand zich af hoe het mogelijk is dat Obama staten wint waar nog steeds ontzettend veel racisme heerst? Weten jullie dat Obama een verre neef is van Bush en Cheney? Doe eens research.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op vrijdag 06-06-2008 om 20:14:51
Geef ook jouw eigen bronnen prijs dan, waar jij zo'n geweldige research hebt gedaan.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op vrijdag 06-06-2008 om 22:13:16
Quote:
NoSleep schreef op 06-06-2008 @ 20:09
Vraagt niemand zich af waarom opeens de twee grootste minderheden van amerika naar voren werden geschoven als presidentskandidaat? Vraagt niemand zich af hoe het mogelijk is dat Obama staten wint waar nog steeds ontzettend veel racisme heerst? Weten jullie dat Obama een verre neef is van Bush en Cheney? Doe eens research.


De twee grootste minderheden?

Zwarten en ...vrouwen?
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
NoSleep
Dennis
Gepost door NoSleep op zaterdag 07-06-2008 om 08:10:05
Quote:
BattleCat schreef op 06-06-2008 @ 20:14
Geef ook jouw eigen bronnen prijs dan, waar jij zo'n geweldige research hebt gedaan.


Waar claim ik bronnen te hebben? Ik vraag me enkel dingen af en zoek waar
mogelijk, ik hoop gewoon dat mensen hetzelfde doen. Misschien dat ik een beetje
uit de hoogte kwam maar dat was in ieder geval niet de bedoeling.
De stambomen van de meeste presidenten kun je zo op internet vinden, je kunt sowieso geen Amerikaanse president
worden zonder een connectie in de bloedlijn te hebben. Ik kan nu wel allemaal
links naar conspiracy sites posten maar dan word ik niet waarschijnlijk niet
meer serieus genomen, wat ik ook begrijp, maar jezelf dingen afvragen en niet alles voor lief te nemen
is gezond.

Quote:
V.I.P. schreef op 06-06-2008 @ 22:13
(...)

De twee grootste minderheden?

Zwarten en ...vrouwen?


Ja, helaas in Amerika wel.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-06-2008 @ 08:11:13 ]
yayzus
Gepost door yayzus op zaterdag 07-06-2008 om 08:13:00
Quote:
V.I.P. schreef op 06-06-2008 @ 22:13
(...)

De twee grootste minderheden?

Zwarten en ...vrouwen?


daarom moet zowiezo de niggaaaaaa winne! niet dat ik die shit volg ofzo, wie het ook word er verandert niks voor ons.
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op zaterdag 07-06-2008 om 08:28:46
Quote:
BattleCat schreef op 06-06-2008 @ 20:14
Geef ook jouw eigen bronnen prijs dan, waar jij zo'n geweldige research hebt gedaan.


ik had dit gevonden op www.depers.nl

Quote:
Gepubliceerd: woensdag 26 maart 2008 14:31
Update: woensdag 26 maart 2008 14:41

Leuk idee voor een familiereünie: Barack Obama is een verre neef van de acteur Brad Pitt en Hillary Clinton is een verre nicht van Pitt's vriendin Angelina Jolie. Maar dat zijn niet de enige opmerkelijke familiebanden die genealogen van de New England Historic Genealogical Society hebben ontdekt. Uit onderzoek naar de stamboom van presidentskandidaten Obama, Clinton en John McCain blijkt bijvoorbeeld dat Obama een verre neef is van president George Bush.

Clinton, die met Obama in een felle strijd om de Democratische nominatie voor de presidentsverkiezingen is verwikkeld, blijkt een muzikale famlie te hebben. Ze is namelijk een verre nicht van de zangeressen Madonna, Celine Dion en Alanis Morissette.

Obama is niet alleen familie van Bush en diens vader, ex-president George H.W. Bush, maar van nog vier andere Amerikaanse presidenten: Gerald Ford, Lyndon Johnson, Harry Truman en James Madison. Daarnaast is Obama ook een verre neef van de Britse oud-premier Winston Churchill, de huidige Amerikaanse vice-president Dick Cheney en generaal Robert Lee, die in de Amerikaanse burgeroorlog de zuidelijke staten aanvoerde.

Met de stamboom van McCain konden onderzoekers Christopher Child en Gary Boyd Roberts minder goed uit de voeten. Veel gegevens over de familie van McCain ontbreken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-06-2008 @ 08:30:08 ]
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 07-06-2008 om 11:52:33
Ja zo heel verrassend is dat ook niet weer. 'Een verre neef' kan zoveel betekenen, waarschijnlijk ben ik ook wel een verre neef van minstens één minister, zanger of profvoetballer. Dat is echt bullshit dat ie daarom gekozen zou kunnen worden. Bovendien komt de vader van Obama rechtstreeks uit Afrika.

En ik weet niet helemaal wat je punt is met die twee groepen minderheden, maar vrouwen een minderheid noemen slaat nergens op. En als het echt de twee grootste groepen minderheden zouden zijn zou Obama wel Mexicaans geweest zijn.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op zaterdag 07-06-2008 om 12:32:17
t zegt idd geen moer, maar was om BattleCat van de documentatie te voorzien Maar over connecties e.d. zal meneer vast niet te klagen hebben
NoSleep
Dennis
Gepost door NoSleep op zaterdag 07-06-2008 om 14:06:36
Quote:
V.I.P. schreef op 07-06-2008 @ 11:52
Ja zo heel verrassend is dat ook niet weer. 'Een verre neef' kan zoveel betekenen, waarschijnlijk ben ik ook wel een verre neef van minstens één minister, zanger of profvoetballer. Dat is echt bullshit dat ie daarom gekozen zou kunnen worden. Bovendien komt de vader van Obama rechtstreeks uit Afrika.

En ik weet niet helemaal wat je punt is met die twee groepen minderheden, maar vrouwen een minderheid noemen slaat nergens op. En als het echt de twee grootste groepen minderheden zouden zijn zou Obama wel Mexicaans geweest zijn.


Obama is familie van Bush, ex-president George H.W. Bush, Gerald Ford, Lyndon Johnson, Harry Truman en James Madison. Daarnaast is Obama ook een verre neef van de Britse oud-premier Winston Churchill, de huidige Amerikaanse vice-president Dick Cheney en generaal Robert Lee.

^Je hebt volkomen gelijk, toeval.

Je ontkent dat afro amerikanen en vrouwen in Amerika geen minorities zijn? Laat ik het zo zeggen: Is het ooit eerder voorgekomen dat een afro amerikaan kans maakte op het presidentschap? Is dat ooit voorgekomen bij een vrouw? Het antwoord is nee. Hoe kan dat? Vul maar in.

Nu in 2008 is het zo ver, en precies daar zet ik mijn vraagtekens achter. Ik vind het gewoon opmerkelijk dat die 2(hillary niet meer inmiddels) uit het niets kans maken op het presidentschap in een land als Amerika. Als je naar de geschiedenis kijkt is dat gewoon vaag. Amerika heeft echt niet ineens een super snelle verandering doorgemaakt. Feit blijft dat Amerika voor 80% blank is en nog steeds conservatief als hell. Er klopt gewoon iets niet.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zaterdag 07-06-2008 om 14:18:26
Ze willen laten zien dat er major shit gaat veranderen, let maar op.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zaterdag 07-06-2008 om 14:20:40
Hahahahah wat een onzin.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op zaterdag 07-06-2008 om 15:06:48
Wanneer wordt er 1 van die vogels gekozen dan?
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op zaterdag 07-06-2008 om 15:09:57
augustus officieel dodo
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
crazywhiteboy
Gepost door crazywhiteboy op zaterdag 07-06-2008 om 15:56:03
Quote:
NoSleep schreef op 07-06-2008 @ 14:06
(...)


Je ontkent dat afro amerikanen en vrouwen in Amerika geen minorities zijn? Laat ik het zo zeggen: Is het ooit eerder voorgekomen dat een afro amerikaan kans maakte op het presidentschap? Is dat ooit voorgekomen bij een vrouw? Het antwoord is nee. Hoe kan dat? Vul maar in.



afro amerikanen hadden nooit eerder kans door rasicme en discriminatie,niet omdat ze een ''minderheid''zijn want dat zijn ze al in sommige staten allang niet meer,over 20 jaar is de grootste groep in amerka mexicanen en daarna zwarten en blanken
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op zaterdag 07-06-2008 om 16:03:28
Swike weet. inlichtingendienst ofzo?
NoSleep
Dennis
Gepost door NoSleep op zaterdag 07-06-2008 om 16:03:45
Quote:
crazywhiteboy schreef op 07-06-2008 @ 15:56
(...)

afro amerikanen hadden nooit eerder kans door rasicme en discriminatie,niet omdat ze een ''minderheid''zijn want dat zijn ze al in sommige staten allang niet meer,over 20 jaar is de grootste groep in amerka mexicanen en daarna zwarten en blanken


http://www.answers.com/topic/minority

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_United_States
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-06-2008 @ 16:04:21 ]
crazywhiteboy
Gepost door crazywhiteboy op zaterdag 07-06-2008 om 16:07:05
ik zei in sommige staten ...wel lezen,maar om te zeggen dat ze geen kanns hadden op presidentschap omdat ze met minder zijn is gewoon hilarisch het is discriminatie en racisme dat is de reden.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op zaterdag 07-06-2008 om 16:10:37
Quote:
_Osiris_ schreef op 07-06-2008 @ 15:09
augustus officieel dodo


Godsamme en we lopen er in juni al over te zeiken?
Sowieso een ver van me bed show. Hoor et tegen die tijd wel weer hehe.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Liquid
Gepost door Liquid op zaterdag 07-06-2008 om 16:19:15
Quote:
crazywhiteboy schreef op 07-06-2008 @ 15:56
(...)

over 20 jaar is de grootste groep in amerka mexicanen en daarna zwarten en blanken


Haha, zo een vaart zal het niet lopen hoor.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
NoSleep
Dennis
Gepost door NoSleep op zaterdag 07-06-2008 om 16:28:40
Quote:
crazywhiteboy schreef op 07-06-2008 @ 16:07
ik zei in sommige staten ...wel lezen,maar om te zeggen dat ze geen kanns hadden op presidentschap omdat ze met minder zijn is gewoon hilarisch het is discriminatie en racisme dat is de reden.



'' (ethnic) group having little power or representation relative to other groups within a society. ''

Wiki: " African Americans make up the single largest racial minority in the United States "

Niks hilarisch. Maargoed, racisme heeft er duidelijk ook mee te maken.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zaterdag 07-06-2008 om 16:35:03
Quote:
Liquid schreef op 07-06-2008 @ 16:19
(...)

Haha, zo een vaart zal het niet lopen hoor.


Hij bedoeld Latino's waarschijnlijk want dat klopt wel.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 07-06-2008 om 20:33:35
In 2050 is minder dan de helft van Amerika Non-Hispanic White, Latino's zijn de snelst groeiende minderheid daar.

En @ NoSleep, zo enorm conservatief is Amerika ook niet hoor. De macht ligt wel bij groepen die al heel lang de macht hebben, maar er zijn hele grote bevolkingsgroepen die echt grote veranderingen willen, vandaar dat mensen als Obama en McCain (die vrij gematigd is in z'n opvattingen) nu de presidentskandidaten zijn. Mensen willen gewoon absoluut geen Bush meer.

En dat ze familie zijn is echt totale onzin. 'Een verre neef', dat zegt helemaal niks, zoals ik hierboven ook al zei. En al waren z'n broers, dat zegt nog geen reet.

Je moet niet overal iets achter zoeken, complottheorieën zijn zo 2002
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-06-2008 @ 17:38:16 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op zaterdag 07-06-2008 om 21:58:45
VIP deed 9/11!
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
crazywhiteboy
Gepost door crazywhiteboy op zaterdag 07-06-2008 om 22:51:45
Quote:
Liquid schreef op 07-06-2008 @ 16:19
(...)

Haha, zo een vaart zal het niet lopen hoor.


ik heb het niet zelf verzonnen in 20 jaar zijn mexicanen(de grootste groep latino's)en de rest van de hispanics de meerderheid,zoek het tenminste op voordat je stom lacht.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-06-2008 @ 22:55:18 ]
Mr_Profound
snapte?
Gepost door Mr_Profound op dinsdag 10-06-2008 om 13:11:28
beetje zonde om hier zo veel text over te typen


de nieuwe president staat al lang vast


zo gaat dat daar
----------------------------------------
shotgun bullets are bad for your health
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 10-06-2008 om 13:28:10
ja he, 'daar' kan echt nooit iets goeds gebeuren
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Mr_Profound
snapte?
Gepost door Mr_Profound op dinsdag 17-06-2008 om 16:32:01
op het gebied van democratie wordt het lastig iig....
----------------------------------------
shotgun bullets are bad for your health
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 17-06-2008 om 16:34:39
Het is idd zo dat de verkiezingen daar niet geweldig zijn, het gaat vooral om de vorm, goede catchlines en een uitgebreide campagne, inhoud komt op de tweede plaats. En ook is het er idd ook wel erg belangrijk dat je de goede connecties hebt, dat kan je maken of breken.

Maar ondanks dat, is het wél gewoon een democratie. Op sommige vlakken is ie zelfs 'verder' dan bij ons, als je bijvoorbeeld kijkt naar hoe het onder de bevolking leeft.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 17-06-2008 om 16:38:31
In Nederland gaat het ook vaak om catchy lines. Wie herinnerd zich nog de exacte partijpunten van lijst Fortuyn? Ik denk wel dat iedereen 'At your service' onthouden heeft.

Denk niet dat het op dat gebied al zover is als in de US, maar zoveel verschil zit er volgens mij niet in.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 17-06-2008 om 16:39:20
Ja tuurlijk, in Nederland is dat ook zo, en het wordt ook steeders erger.

Maar toch, hier gaat het op het journaal enzo ook nog wel over de inhoud, daar echt haast niet.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Mr_Profound
snapte?
Gepost door Mr_Profound op dinsdag 17-06-2008 om 22:58:03
de VS zijn een oligarchie, dwz rijkdom regeert

kijk eens wat een budget je nodig hebt om alleen al campagne te voeren

dus maakt een armer persoon al geen kans


daarnaast zijn connecties idd heel belangrijk, je moet met genoeg "old boys" in je netwerk hebben, want je moet steun hebben van corporaties en propagandakanalen...uh ...sorry ik bedoel media-organisaties

daarnaast: ik durf te wedden dat 99% van de mensen buiten de VS geen enkel programma-punt van Obama kunnen noemen, net als 95% binnen de VS

voor iemand zijn omdat hij een andere kleur heeft dan eerdere presidenten is net zo goed discrimineren als dat je er om die reden tegen zou zijn...


is de naam Ron Paul btw uberhaupt genoemd door de Nederlandse mainstream-media?????
----------------------------------------
shotgun bullets are bad for your health
Skarjan
eu
Gepost door Skarjan op woensdag 18-06-2008 om 12:05:32
Schijn shit.

Er komt kritiek op dat er geen minderheden kunnen gekozen worden.
Tadaa: Obama en Hilary. Die spartelen het wat uit en MCain gaat winnen mark my words. (Wuut ze hadden gewoon een vrouwelijke neger moeten vinden).
NoSleep
Dennis
Gepost door NoSleep op woensdag 18-06-2008 om 12:49:05
50x *thats not change we can believe in*

*Grijns*

Mr_Profound
snapte?
Gepost door Mr_Profound op donderdag 19-06-2008 om 22:02:24
van fok.nl:

Moslima's met hoofddoek niet welkom op bijeenkomst Obama


Twee moslima's zijn afgelopen maandag op een bijeenkomst van Barack Obama weggestuurd toen zij wilden plaatsnemen op stoelen achter de democratische presidentskandidaat. De vrouwen kregen van de vrijwilligers te horen dat de hoofddoeken niet in beeld mochten komen.

Op de bijeenkomst in Detroit, waar voormalig vicepresident Al Gore zijn steun uitsprak aan Obama, kregen de vrouwen ook te horen dat Obama niet met moslims in verband mocht worden gebracht. De vrouwen zouden wel welkom zijn, maar alleen zonder hoofddoek. Beiden voelden zich gediscrimineerd door de presidentskandidaat die zich juist hard maakt voor verandering.

Inmiddels heeft het campagneteam zijn excuses aangeboden voor het kwetsende gedrag van de vrijwilligers. “Het is kwetsend en het tegengestelde van Obama's belofte om Amerikanen samen te brengen,” verklaarde de woordvoerder van Obama.




----------------------------------------
shotgun bullets are bad for your health
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op maandag 08-09-2008 om 20:17:56
Hier wat commentaren van Keith Olbermann (MSNBC), zelf ook alles behalve neutraal, op de Republikeinse kandidaten:
https://www.youtube.com/watch?v=QWdcm8AHpKE
https://www.youtube.com/watch?v=JTyRdK3BWs0
https://www.youtube.com/watch?v=k7Ou8yvithY&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=LDx80bnFrVs

En nog wat info/meningen:
https://www.youtube.com/watch?v=3RoC4qOPjWk
https://www.youtube.com/watch?v=1Tc7BF_Fd7I
https://www.youtube.com/watch?v=QG1vPYbRB7k
https://www.youtube.com/watch?v=k84m2orSOaM&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=4NNpWw0UEW0
https://www.youtube.com/watch?v=G0uwwBRPIKw&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=KM2fbndPXV8&feature=related
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0115 sec.