Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 ]
Marsman Gepost door Marsman op zondag 19-04-2009 om 17:41:08
Misschien zitten die paar samples dan wel in de verkeerde sample rate. Zou het anders ook niet weten man. Wel kut om alles weer recht te gaan pitchen.
Finger
Gepost door Finger op zondag 19-04-2009 om 18:01:15
Nee ze komen uit me synth en zijn opgenomen in protools zelf.
Maar ik weet ook niet wat het was maar hij doet het nu wel.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 14-05-2009 om 22:04:06
[s]hoi,ik krijg die geile mpd niet aan de praat,hij zou stroom moeten krijgen via de usb ,maar er gaat niets aan.

mensen met mpd help penny uit de stress en je bent een held.[/s]

is opgelost

bvd Penny.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-05-2009 @ 23:45:53 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Phife
a.k.a. The Phuz
Gepost door Phife op donderdag 14-05-2009 om 23:09:33
Hee mensen, ik wil binnenkort een drumcomputer kopen.

Wat is een goede qua prijs/kwaliteit verhouding en is het mogelijk om zo'n ding direct met de pc te gebruiken? Of moet er iets van een externe geluidskaart bij ofzo? (geen verstand van die krengen)

P'z
----------------------------------------
Het is officiëel vanaf de vraag of 'ie zwarte koffie wil
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 14-05-2009 om 23:12:34
wat voor drumcomputer?
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Phife
a.k.a. The Phuz
Gepost door Phife op donderdag 14-05-2009 om 23:24:17
Ik dacht dat het mpc heette ofzo.. Met een zooi knoppen erop die lichtgeven
----------------------------------------
Het is officiëel vanaf de vraag of 'ie zwarte koffie wil
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 14-05-2009 om 23:49:32
wat voor geluidskaart heb je nu?
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 14-05-2009 om 23:53:30
"Ofzo" ...

Wat dacht je eens van je te verdiepen in wat je aanschaft.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op vrijdag 15-05-2009 om 00:14:03
ff een MPC kopen? Wat is je budget man? Een MPC haal je niet voor een paar tientjes.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op vrijdag 15-05-2009 om 22:37:15


Ik heb mijn mpdtje aant werk gekregen gelukkig,maar nu heb ik wel samples onder elke pad staan,nu wil ik alleen nog dat de sample blijft doorlopen als ik op een pad sla ipv dat ik die pad in moet blijven houden snap je?

als iemand hier een oplossing voor heeft graaaaaag.

gegroet penny.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
ChillingSkills
Gepost door ChillingSkills op zaterdag 16-05-2009 om 14:56:00
De release voluit zetten in het programma waarin je werkt van je samples. Ik dacht dat ik erges gelezen had dat je fl gebruikte, weet neit waarin je dan de samples triggerd (FPC , maar dan moet je daar de release voluit zetten. Weet niet of het ook kan via de mpd, zon ding heb ik (helaas) niet.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-05-2009 @ 15:00:42 ]

aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 16-05-2009 om 15:30:53
cool thx,ik zal dat is gaan checken.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Dionysus
Dio_Deus is niet meer...
Gepost door Dionysus op maandag 29-06-2009 om 15:47:00
als ik in FL een massive vsti rock gaat het gewoon goed enzo
maar als ik er dan nog een massive vsti bijgooi gaat de 1e opeens fokking gaar klinken, nog wel een soort van zelfde instrument maar verder compleet andere sound
en als ik die 2e massive dan op hetzelfde instrument instel als de ander dan klinkt de 1e weer normaal..
iemand hier ervaring mee?
----------------------------------------
wat nu? wat nu?
LayBack Gepost door LayBack op dinsdag 30-06-2009 om 12:54:58
Mensen hier die ervaring hebben met de Emu MP7 command station? Ik ga die waarschijnlijk aanschaffen.
MerlijndeDopenaar
Nederhopkenner
Gepost door MerlijndeDopenaar op maandag 13-07-2009 om 14:46:37
Ik zit al n tijd met FL maar ik kan wel gewoon beats maken maar ik sample altijd gewoon een een stuk dat 4 bars lang is dat is toch veel te lang?

en dan is dat ook meteen het enige wat ik heb ik wil er meer in kunnen stoppen. hoe kan ik me beats meer vulling geven en hoe kan ik ze n beetje maken zodat het een beetje veranderd heel de tijd. kan ik dan miss een ander programma gebruiken of zitten er gewoon dingetjes in FL die ik nog niet doorhad?
melle
Gepost door melle op maandag 13-07-2009 om 15:07:43
Ja er zit een knop bij Options -> General Settings daar moet je op klikken en dan maakt FL zelf een behoorlijke harde beat voor je.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
EProductions
Beatbakker
Gepost door EProductions op maandag 13-07-2009 om 15:15:27
Quote:
MerlijndeDopenaar schreef op 13-07-2009 @ 14:46
Ik zit al n tijd met FL maar ik kan wel gewoon beats maken maar ik sample altijd gewoon een een stuk dat 4 bars lang is dat is toch veel te lang?

en dan is dat ook meteen het enige wat ik heb ik wil er meer in kunnen stoppen. hoe kan ik me beats meer vulling geven en hoe kan ik ze n beetje maken zodat het een beetje veranderd heel de tijd. kan ik dan miss een ander programma gebruiken of zitten er gewoon dingetjes in FL die ik nog niet doorhad?


Creatief met je sample werken.
----------------------------------------
http://www.myspace.com/AlwaysBluntedProductions
ChillingSkills
Gepost door ChillingSkills op maandag 13-07-2009 om 15:21:40
en 4 bars is niet te lang
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op maandag 13-07-2009 om 17:02:36
Choppen met edison, dan dat stukje loopen. Je moet je sample indelen in couplet en refreinstukken. Ten minste, zo ga ik te werk.
----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
jB93 Gepost door jB93 op maandag 13-07-2009 om 17:24:16
Ik maak ook al een tijdje af en toe 'beats', maar wat houdt dat choppen en spelen met je sample nou in?

Ik werk alleen met samples, VST's, en gooi er wat effecten over.
Heeft iemand misschien een tutorialtje over hoe te werken met je sample?
----------------------------------------
summerfeelings
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 13-07-2009 om 17:27:21

Sample aan stukken knippen en in een andere volgorde of ritme whatever plaatsen zodat je je eigen ding er aan kan geven.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
ChillingSkills
Gepost door ChillingSkills op maandag 13-07-2009 om 17:30:55
Je hebt een sample van bijvoorbeeld 4 bars lang.
Die sample ga je opknippen (en zo doe ik het altijd) op de maat, dus 4 tellen per bar = 4 slices per bar. Soms wijkt de sample af en klinkt hij niet mooi als je em op de maat knipt, dan moet je em anders opknippen. Het opknippen gebeurd bijvoorbeeld met FL met de Edison, en met reason met recycle.

Als je dan je keyboard/mpd/whatever erbij pakt, dan heb je de sample verdeeld onder je toetsen (immers, hij is nu opgeknipt). Nu kan je besluiten de sample te loopen, dus alles achtermekaar afspelen, of je wil wat nieuws met de sample doen, dan ga je de slices van je sample in een andere volgorde spelen dan dat je eerst had.

Verder kan je over je sample een shitload aan effecten gooien, denk aan low-passes (alleen het laag), reverb, distortion, you name it.
Zo kan je met 1 sample ontzettend veel doen.
jB93 Gepost door jB93 op maandag 13-07-2009 om 19:38:29
Bedankt voor de hulp en tijd die je erin stak

Hier kan ik wel wat mee, weer stof voor een aantal avonden dingen uitproberen..
----------------------------------------
summerfeelings
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op maandag 13-07-2009 om 21:40:28
Hmm, kan nu samplen, allemaal dope enzo

maar wil nu graag iets leren qua afmix, effecten en vst's enzo
Iemand iets wat ik kan doorlezen en/of een voorbeeld ofzo?

Thanks
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Rilo
Gepost door Rilo op maandag 13-07-2009 om 21:52:39

@ Fresh:

https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=30409

Check deze shit.
----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op maandag 13-07-2009 om 22:08:12
Thanks man, ziet er nuttig uit, ik ga eens beginnen met lezen
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 12-08-2009 om 20:16:01
Heeft iemand voor mij een tutorial over hoe ik die goddamn samples kan saven met mijn mpd 32 via fpc.
Het liefst een printbare.

owja als je er een heb ben je een held.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-08-2009 @ 20:23:53 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op donderdag 13-08-2009 om 16:30:24
Een v/d dingen waar ik tegen aan loop bij het beatmaken zijn de drums, de klank.

Ik hou van drums a la Alchemist/DJ Premier/9th Wonder/Kanye West/Jay-z en noem het op. Ik vraag niet om samples ofzo, maar ik wil graag weten hoe ik te werk moet gaan om een gewenst effect te krijgen.

Ik ben bekend met plug-ins zoals de Blood Overdrive enzo maar kan iemand mij aanwijzingen geven hoe ik mijn drums meer "punch" en "warmer" laat klinken?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-08-2009 @ 16:32:42 ]

----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
Rilo
Gepost door Rilo op donderdag 13-08-2009 om 18:25:28
Misschien dat je wat aan deze info hebt:

So you wanna make dirty drums?

So you're influences are Pete Rock, DJ Premier, 9th Wonder, Large Professor, and D.I.T.C., and you want your drums to have a similar feel to their production. First I'd tell you to go get an SP1200, but of course that's not always possible. You're on a Fruity Loops budget and that crappy job ain't getting you nowhere near enough money to get the SP. So what do you do? Well this article is designed to give you the tools to grimey up your kicks and snares no matter what you bang out beats with. We're going to do this with techniques and ideas that you can apply to any situation.

We're going to break it down into 5 main points:

Sample Sources
Sample Bit Rate
EQ
Low End Theory and Layering
Compression


Sample Sources

This is going to be a lot harder if you're using super clean 96khz acoustic snare samples from your brand new Korg TrI-Ton (Roy Lee pronunciation). It can be done with super clean sounds, but it's a lot more work. You'll basically be repeating the steps over a couple times. I suggest chopping your drums out of a drum break from vinyl, this is a best case scenario. MP3's, WAV files, tapes, CD's, and 8 tracks are fine to use as well, but tend to lack the character of vinyl. Also cheap quality keyboards tend to have dirty 8-bit drum sounds as well. Don't be fooled by the flower drum pads and cartoon cow on the front of it. You can use those drums. It even helps if the source isn't in the best condition to begin with. A scratchy vinyl record adds depth and character, and tape hiss can thicken the sound. The full idea of this section is that dirty sources can create dirty sounds.

Sample Bit Rate

The key to the SP1200 sound was that it processed samples in 12 bit. Most modern samplers use 16-bit or 24-bit processing which produces a very clean sound. That's not what we're looking for. Some samplers are equipped with a bit rate change function, where you can just change the bit rate to whatever you like. It may have to be changed before you sample or can be processed later. You usually want the bit rate to be between 8 and 12 bits to get that grime, but don't be afraid to experiment. Other samplers have a resample function that just cuts the sample rate in half, just do so until you get the desired bit rate. Now some of you may say, "My sampler doesn't have either of those." Well next you want to head to MP3 processing, becaue you can also change the bit rate. Just take your chopped out sounds and turn them into MP3's at a low bit rate. MP3 bit rate works a little different than sample rate so you want to get in the 48kbps to 128kbps range depending on your desired amount of dirt. Then just change it back to a WAV file or whatever format you had it to begin with.

EQ

More than likely you're going to need to process the sound of your drums about now. For your snares you're going to want to boost your midrange and slightly in the low end. Boosting in the 300Hz to 500Hz range will give your snare more of a bottom and backbone. Boosting between 800Hz and 1khz will give it more of a pop effect to it. And boosting between 2khz and 4khz will give it more of a clap or smack effect. The rules for EQ on snares pretty much apply the same to hi-hats. As for bass kicks you're going to want to boost below 1khz for fatness or above to give a knock effect to the kick. You also my have too much tape hiss or vinyl noise so you may want to cut the frequency between 7khz to 10khz or higher depending on what noise you may want to remove. Also as a side note you may not have enough flexibility with your EQ to do all this at one time. So just remember you can always record or output a half processed sound to another medium and reload it back into the machine or software you use to complete your processing.

Low End Theory and Layering

The premise behind the low end theory is that you're going to take a sample and layer it with a low cut filtered version of itself. So basically you're going to layer the sound with itself, but the second layer will be all bass. Filter out your high frequencies. This is a technique that can be applied to many kinds of samples, not just those containing bass. As for layering, this is a wide open technique. For example; you can take 3 or 4 different kinds of snares and layer them over each other to create a specialized snare. Don't ever feel like you have to just work with one snare, kick and hat. You can layer a bass kick under a snare to make it stand out more. You can layer a hi-hat over a snare to give it more of a smack. Layering different percussion elements can add to the uniqueness of your sound. Shakers, tambourines, congas, random metallic sounds, and anything with a percussive feel can add colors to you drums.

Compression

Compression on the individual drum sounds can give them an extra presence in the mix, and a little compression goes a long way. Too much compression can make the drums too overpowering. This is useful because most production with dirty drums tends to be simplistic, so the drums need to play a bigger part in the overall feel of the beat. Dirty drums need to stick out like a sore thumb and make the listener take notice. They should feel like they're not just a part of the beat, but the star of the show.

Conclusion

Now remember, these are just basic techniques. Feel free to experiment and take these ideas to your own personal new high. So until next time, keep your fingers dusty and your snares crack-a-lacking.

Dit had ik nog in mijn favorieten ergens staan... stukje is dus niet van mij. Succes ermee....


----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
Majesty Gepost door Majesty op donderdag 13-08-2009 om 20:07:22
En layeren natuurlijk
----------------------------------------
Majesty Beats
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 15-09-2009 om 13:42:10
Heb ff een vraagje mbt FL 8. Ik heb nu een midi keyboard en ik wil wat drums en samples ermee inspelen. Hoe kan ik nu de verschillende drums en samples op aparte toetsen zetten? Het is vast heel simpel, maar ik weet het dus niet.
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op dinsdag 15-09-2009 om 13:51:22
Quote:
Zjoerd schreef op 15-09-2009 @ 13:42
Heb ff een vraagje mbt FL 8. Ik heb nu een midi keyboard en ik wil wat drums en samples ermee inspelen. Hoe kan ik nu de verschillende drums en samples op aparte toetsen zetten? Het is vast heel simpel, maar ik weet het dus niet.

eeuh heb je de fpc vsti ook?
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 15-09-2009 om 13:53:07
Eh ja, moet ik die daarvoor gebruiken? Dat zou wel zuigen namelijk. Ik dacht dat het ook kon door een Layer te gebruiken of heb ik het nou mis..
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op dinsdag 15-09-2009 om 14:25:14
Quote:
Zjoerd schreef op 15-09-2009 @ 13:53
Eh ja, moet ik die daarvoor gebruiken? Dat zou wel zuigen namelijk. Ik dacht dat het ook kon door een Layer te gebruiken of heb ik het nou mis..
In reason kan je van je samples dr rexjes maken en dan is iedere slice een toets op je midi keyboard..
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 15-09-2009 om 14:30:10
Mja I know, ik wil ook nog wel een keer overstappen op Reason, maar nu wil ik weten hoe het in FL moet.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op dinsdag 15-09-2009 om 15:28:26
slicer
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
ventsupervent Gepost door ventsupervent op dinsdag 15-09-2009 om 16:01:54
word ik heb zelf geen midi maar slicer-> elke sound 1 slice toekennen en knallen
als je ze allemaal op de witte toetsen wil moet je ff een extra slice maken met niks erop voor de zwarte toetsen
Anima
Gepost door Anima op woensdag 16-09-2009 om 02:20:46
Tadaaaa was dat nou zo moeilijk :~
----------------------------------------
http://www.myspace.com/zeroloss
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op woensdag 16-09-2009 om 13:54:51
Jeeeeeeeeej, thanks. Maar toch is Fruity gewoon kut met een keyboard.

Even iets anders...heeft iemand hier ervaring met een Tapco Blend 6 mixer?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 16-09-2009 om 18:11:57
wat is er kut aan dan?
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op woensdag 16-09-2009 om 21:32:36
Nja t valt opzich wel mee, maar met reason werkt het gewoon lekkerder.
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op donderdag 17-09-2009 om 11:29:24
valt wel mee, dan ken je FL gewoon niet goed...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-09-2009 @ 13:06:06 ]

----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op woensdag 23-09-2009 om 17:03:30
Another problem...uit het niets wil m'n keyboard niet meer recorden in FL. Eerst deed ie het zonder problemen, als ik bijvoorbeeld een bass inspeel ofzo maakt niet uit. Ik druk op de record knop in fruity, ik speel wat in, en het staat in de piano roll. Nou, nu dus niet meer. Ik speel het in maar als ik klaar ben is er niets opgenomen. Ik heb geen instellingen gewijzigd ofzo.
What's the deal?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 23-09-2009 om 19:11:25
usb even erin en eriut,of even bij je opties checken of die je midi wel ziet..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
jB93 Gepost door jB93 op woensdag 23-09-2009 om 20:19:42
Ik heb nu ook iets raars. Ik heb wat kicks en snares gedownload, en die in een map op m'n desktop gezet. Vandaar een linkje naar FL zodat ik ze vanuit de browser uit FL kan droppen in de Step Sequencer.

Het probleem is nu dit: Een kick klinkt hard wanneer ik er gewoon op klik in de browser, maar sleep ik hem naar de step sequencer stel ik hem daar in klinkt die wack.

Komt dit door de BPM van mn nummer ofzo? en hoe kan ik dat vermijden? weet iemand raad?

Thanks.
----------------------------------------
summerfeelings
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op woensdag 23-09-2009 om 20:45:17
Heb ik al geprobeerd Apro en dan helpt niet.

En @ bovenstaande poster: misschien zet FL ze automatisch in een hoge toonhoogte als je ze naar de step sequencer versleept. Dat heb ik ook wel eens met drums uit een bepaalde pack. Dus als je ze in de step sequencer zet, check dan even of FL ze niet hoger heeft gezet.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 23-09-2009 om 20:50:52
Als je op de toetsen drukt,zie je dan bovenaan het rode midi lampje aan en uit gaan in FL? Zjoerd.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-09-2009 @ 20:52:14 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op woensdag 23-09-2009 om 21:24:45
Ja man dat lampje gaat gewoon branden, daarom vind ik het ook zo vreemd.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 23-09-2009 om 21:29:41
En kan je refreshen bij je midi opties?
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
SpaAndersNiemand
Gepost door SpaAndersNiemand op zaterdag 26-09-2009 om 13:45:31
[quote[Heb ff een vraagje mbt FL 8. Ik heb nu een midi keyboard en ik wil wat drums en samples ermee inspelen. Hoe kan ik nu de verschillende drums en samples op aparte toetsen zetten? Het is vast heel simpel, maar ik weet het dus niet.
[/quote]

Dat kan met de omni preview midi channel. Kijk bij midi opties en daar kan je daar een kanaal nummer selecteren.
Met je midi keyboard pak je ook dat kanaal en dan zitten al je kanalen op je toetstenbord.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-09-2009 @ 13:46:43 ]

----------------------------------------
www.andersniemand.nl
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0258 sec.