Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op dinsdag 26-02-2008 om 18:49:43
Zijn hier nog Logic cracks in the house??

Ik heb het volgens mij al eens naar gevraagt hier, maar nog geen bevredigend antwoord gekregen dus probeer t maar nog een keer.

Wie weet hoe je makkelijk kan samplen in logic? Dat je samples bijvoorbeeld met je midikeyboard kan bespelen.
Of misschien weet er iemand andere goede manieren om te samplen in logic.
Ik heb al tutorials gezocht hierover maar kon niks goeds vinden, maar aangezien logic voor de rest erg pro is moet het lijkt me wel kunnen.

Ik sleep nu namelijk de samples in de audiotrack en verknip ze, zet ze eventueel in het goede tempo. En daarna arrange ik ze. Dit is vooral bij de drums een groot werk wat vermeden kan worden.

Ik heb een mac dus kan helaas geen fruityloops instaleren, wat wel ideaal is voor samplen.

Please help me out gasten.
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 26-02-2008 om 19:56:47
Download ReCycle 2.1 en Reason. Knip je sample in Recycle en sla hem op. Ga naar Reason en open de Dr. rex Loopplayer en insert je Recycle file. Als het goed is is de sample nu automatisch over je midi keyboard verdeeld.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-02-2008 @ 19:57:44 ]
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op dinsdag 26-02-2008 om 20:09:17
Hey man, thanx voor de tip maar ik wil eigelijk alles in Logic doen.
Anders moet ik steeds naar verschillende aplicaties switchen. Volgens mij is het wel mogelijk dat je alles met logic kan.



Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 26-02-2008 om 20:55:30
Als je in Logic VSTi's kan gebruiken, raad ik je aan Native Instruments' Kontakt te gebruiken.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op donderdag 28-02-2008 om 18:20:49
of Native Instruments Battery 3
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op donderdag 28-02-2008 om 18:29:47
Thx voor de support gesten. Ik wilde juist geen instrumenten instaleren maar een tool om makkelijker te samplen. Ik heb Logic pro 8 (had 7 express) gedownload en nu lukt het me om zelfgecutten samples in een midi keyboard te zetten dus het is al deels gelukt. In de EXS24 sampler kan je bij edit samples op je toetsen draggen.

Nu zoek ik alleen een manier hoe je autmatisch samleloops op kan knippen. Nu doe ik dat handmatig maar ik weet dat het in fruity automatisch kan. Dus wie het weel mag het zeggen.

Alvast bedankt voor de reacties tot zover.
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op donderdag 28-02-2008 om 18:51:54
Ik zit met dezelfde vraag eigenlijk, maar volgens mij kan het met Kontakt. Weet niet zeker..
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 28-02-2008 om 19:10:02
Jawel, ik heb dat vorig jaar eens gedaan. In FruityLoops weliswaar, maar met Kontakt.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op donderdag 28-02-2008 om 19:19:41
Ok, ik dach dat kontact gewoon instrumenten waren. xuse me, verkeerd begrepen. Zal het proberen in Logic. Moet ik daar ook in kunnen zetten mits de VST in mac script is geschreven.

Jullie horen t later.
Gilla Gepost door Gilla op zondag 11-05-2008 om 22:08:39
Clean telecaster guitar pack

Single note's en Chords
Sample format : Wav
Size : 19.14 MB

Link :
http://rapidshare.com/files/114003537/clean_telecaster_pack.rar

Enjoy, your welcom


----------------------------------------
De realist want ik zeg je zoals het is
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=694068
Rilo
Gepost door Rilo op maandag 12-05-2008 om 21:24:55
Ik zou, mits je VSTi kan gebruiken in Logic gewoon Kontakt gebruiken.. je kunt hiermee drumloops automatisch in stukjes hakken.. choppen dus.. je kunt deze stukjes evt. nog wat scherper afstellen zegmaar.. als je dit gedaan hebt kun je ze naar een midi track exporteren.. hij legt dan meteen alle stukjes beat uit op je klavier... zodat je je eigen creaties kunt maken met je midi keyboard.. of Kontakt 2 het automatisch kan weet ik niet maar versie 3 kan het wel....
----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0058 sec.