Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op woensdag 05-03-2008 om 10:56:28
ik zuig, en probeer het zo af en toe maar het is zo slecht dat ik nooit zin heb om lang door te gaan, met de tips uit de tutorial kan ik ook niks eik

iemand eigen tips, waar meotje op letten, aan denken, hoe oefenen bla bla
----------------------------------------
argh
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op woensdag 05-03-2008 om 11:07:11
Het is een goede oefening om een beat op te zetten en over het eerste voorwerp wat je ziet in je kamer een paar lines te maken. Als je het niet meer weet zoek je een ander voorwerp enz.
Zo leer je om op het meest nutteloze onderwerp te flowen. En belangrijker leer je zo snel rijms op dat voorwerp te verzinnen.

Je kan dit ook doen door een onderwerp in je hoofd te nemen en als het nergens meer over gaat een nieuw onderwerp in je hoofd te nemen en daar op doorgaan. Dit is iets moeilijker. Het belangrijkste is dat je verbanden vind in deze onderwerpen en voorwerpen.

De laatste manier die ik doe is gewoon zomaar het eerste wat in je opkomt zeggen en daarop doorrijmen. Dit gaat sneller mis maar je kan je zo wel uitleven.
Mario
Lekker toch
Gepost door Mario op woensdag 05-03-2008 om 11:15:53
Ik probeer het ook , de beste manier lijkt mij gewoon om een paar lekkere instrumentals te vinden , ze op te zetten en gewoon te freestylen. In het begin val je zeker vaak stil. Neem je audio op en beluister het naderhand. Je zal zien dat je wanneer je het terugluisterd er vaak rijmwoorden te binnen schieten waar je eerst niet aan dacht. Naarmate je vaker freestyled word het makkelijker. Veel oefenen dus
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op woensdag 05-03-2008 om 11:20:52
Zoiezo freestyle ik altijd wel op de fiets of als ik een stukje moet lopen. Voor de rest vaak op zaterdag avonden met kameraden wat onnozel freestylen over vroegere liefdessletjes. Humor is een goede basis voor het freestylen, zo krijg je tijdens het freestylen een extra stimulans.

Tenminste hoe ik het ervaar
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
et-cetera
ja, sorry!
Gepost door et-cetera op woensdag 05-03-2008 om 11:48:54
hoe leer je freestylen; door het gewoon altijd en overal te doen, waar dan ook met wie dan ook over alles en nog wat...

daarna kun je onderwerp gebonden of storytelling style freestylen, zo niet is het gewoon niet voor je weggelegt!!

en humor in freestyles doet het altijd inderdaad..



Weazel
Gepost door Weazel op woensdag 05-03-2008 om 11:50:41
Word @ Gizzle

De fiets is een magische freestyle plek als ik lam ben en terug fiets naar huis.
CB-finest
Spaadvader
Gepost door CB-finest op woensdag 05-03-2008 om 12:03:48
De beste manier voor mij was: Mezelf een dag en een nacht met Dax en L2n in een kamer opsluiten.... gasten hebben me zoveel inspiratie gegeven dat de knop ineens om kon in mijn hoofd! Ik zeg niet dat ik hun niveau al benader, maar sindsdien kan ik rustig non-stop blijven ratelen en ook nog iets zinnigs zeggen.. ga echt snel vooruit nu!
----------------------------------------
Ik ben erg, zo erg dat jij je er aan gaat ergeren.
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op woensdag 05-03-2008 om 12:49:51
gewoon doen en blijven doen
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 05-03-2008 om 12:54:23
freestylen is leuk.. vroeger inderdaad wat gizzle zegt zaterdag avond met humor erbij, ook zo'n beetje rond de tijd dat ik begon te smoken... ik weet nog dat ik maar 2 zinnen achter elkaar kon zo van. Yo je was kaal, en we lopen nu opstraat langs een paal. maja zonder het te merken wordt je langzaam steeds beter, je moet ook wel gewoon door blijven gaan met tekst schrijven, op een gegeven moment gaat dat dan ook weer beter.Maar het was me nooit gelukt zonder, patreez die altijd net 1 of 2 stappen voor is met freestylen, of nachtelange cyphers.. stoppen met iets is een bitch,als je niet stopt met freestylen wordt je zoiezo beter.

en ik heb altijd het gevoel, dat het allemaal lagen zijn van niveau's...
Eerst had je 1 multi in je freestyle, nu vind je het kut als iets geen multi is. Eerst had je 1000 keer jeweettoch, toen nog maar 100 keer hehehe punchlines wordplay, tis allemaal niet eens zo moeilijk in freestyle. En het helpt ook om af en toe in "de zone" te belanden, alhoewel ik daar al tijden niet ben geweest.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-03-2008 @ 12:57:53 ]

----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Swike
Newskool
Gepost door Swike op woensdag 05-03-2008 om 13:03:05
Gewoon veel blowen, in een auto gaan chillen, beats op zetten van 32 bars per stuk, en gewoon spitten ombeurten, op een begeven moment spit je gewoon door, multi's alles.
Zelfs ik kan best redelijk freestylen tegenwoordig, dus als ik het kan, kan iedereen 't.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op woensdag 05-03-2008 om 13:36:40
ik las die tutorial gister toevallig door en nog toevalliger alleen het gedeelte over freestylen, vond wel dat er goede tips stonden

Verder gewoon wat iedereen zecht: doorgaan en plezier er in hebben.

-edit- stond geloof ik ook in die tutorial maar goed, neem iedere maand een freestyle op zodat je ziet dat je nivo (geleidelijk) stijgt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-03-2008 @ 13:43:17 ]

----------------------------------------
De dandy van die rapshit
Dionysus
Dio_Deus is niet meer...
Gepost door Dionysus op woensdag 05-03-2008 om 14:13:54
wat ook zo is is dat je op een gegeven moment als je vaak genoeg freestyled bepaalde rijmwoorden heel vaak gebruikt bij elkaar, als dat gebeurd moet je eens gewoon de rijmklanken die je dan gebruikt helemaal uitmelken, dus ipv dat je normal om de.. 4 a 6 rijmwoorden wisselt echt gewoon 32 lines bedenkt met die klanken, maar dan natuurlijk niet hem helemaal volstopt met rijm maar alleen eindrijm doen, dat geeft je de tijd om te graven in je woordenschat naar andere woorden die erop rijmen, en dan kan je in latere freestyles makkelijker die woorden die je toen bedacht erbij betrekken, zo word je rap wat gevarieerder, anders val je bij je brag en boast continu in herhaling, en bij storytelling freestyles ofzo choke je dan gewoon omdat je niks weet


damn wat een brei

nja eigenlijk ook vooral wat l2 zegt
en vooral oefenen, op weg naar school op lege stukken waar niemand je raar aan kan kijken bijv
----------------------------------------
wat nu? wat nu?
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op woensdag 05-03-2008 om 14:22:22
je moet gewoon gaan freestyle battlen terwijl je het helemaal niet kan bij DVD 10, dan lijk je de keren daarop zwaar goed ( of iniedergeval beter)
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 05-03-2008 om 14:57:13
langzaam beginnen. langzame beats opzetten en niet denken aan flow, maar alleen op verhaal en rijm. als dat lukt erbij flowen. daarna ook sneller proberen. dan multi's op langzamere. dan wordplay proberen. en dan dat ellemaal op snelle beats. en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen.
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op woensdag 05-03-2008 om 15:20:07
Quote:
Master Of Disaster schreef op 05-03-2008 @ 14:57
langzaam beginnen. langzame beats opzetten en niet denken aan flow, maar alleen op verhaal en rijm. als dat lukt erbij flowen. daarna ook sneller proberen. dan multi's op langzamere. dan wordplay proberen. en dan dat ellemaal op snelle beats. en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen.


Ik denk dat dit inderdaad wel goed begin is. En dan idd met de aanvulling van andere members probeer over verschillende onderwerpen, nog zonder samenhang, te freestylen bijv op de fiets.
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op woensdag 05-03-2008 om 15:46:44
Oefening baart kunst.

Kben zelf ook niet de beste freestyler (maar daarintegen ook geen beroerde) maar naarmate je freestyled lukt het wel. Het hoeft ook niet per se compleet improvisatie te zijn, je kan een onderwerp nemen of zo of je kan er een spel van maken ofzo (pim-pam-pet ofzo, doe ik soms elke woensdag met wat mensen bij NAC).
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-03-2008 @ 15:47:10 ]

----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 05-03-2008 om 16:06:54
Pim-pam petten of freestylen doe je elke woensdag?
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
lexxxxie
Mista L tot de G
Gepost door lexxxxie op woensdag 05-03-2008 om 16:12:04
freestyle is voor backpackers uit de bitterzoet die niet binne kome bij jimmy
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op woensdag 05-03-2008 om 16:29:10
Pim-pam-petten IN COMBINATIE MET freestylen

Soms is het kut, soms is het fokking dope, maar het gaat om hoe je je skills gebruikt om er iets dopes van de maken. En dan zeggen we bv. freestyle 4-8 bars over iets waar je in kan wonen met een V.

Dan kom ik meestal met een paar lines over een vuilniscontainer.
----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 05-03-2008 om 19:27:03
Ik freestyle niet, maar als het een battle was, zou ik stiekem een paar lines voorbereiden die je in bepaalde situaties kan gebruiken, evt met kleine aanpassingen.

Om een dope freestyle als bv Excellent neer te zetten, moet je talent hebben en lang met teksten bezig zijn.
Mario
Lekker toch
Gepost door Mario op woensdag 05-03-2008 om 19:40:11
Quote:
strijker schreef op 05-03-2008 @ 19:27
...zou ik stiekem een paar lines voorbereiden die je in bepaalde situaties kan gebruiken, evt met kleine aanpassingen...



Writtens... Dan is het toch geen freestyle meer? Bovendien gaat dat wel opvallen , al helemaal in topical freestyles.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0098 sec.