Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op zaterdag 08-03-2008 om 14:18:25
Mensen zien me lopen over straat, ze kijken me na
Die gozer is fly, met zo'n onbeschofte koter formaat
Flows verlaten z'n kaak alsof 't zo gemakkelijk gaat
Dagelijkse tafereel begaan, Ik weet dat ik nog langer mee ga
dan een langspeelplaat, als 't verveelt, ga je naar een andere speelplaats
M'n vrienden staan voor me klaar,
als ik 't niet meer red zijn zij de essentiele vangrail maat
een geolied apparaat, een geoliede machine
zowiezo staan ze parraat, Routine, Discipline
elke morgen cafeïne, elke dag de nodige adrenaline
want ik zoek 't gevaar, ben 'n exemplaar, rijms in me reservoir
bewaar ze tot 't klopt, sla 't op in me kop, tot ik openbaar
rap niet heel straat, geeneens 't fokking trottoir
onvermoeibaar, rap ik goede platen, tjappie haat me
ik raak de gevoelige snaar, want ik doe 't op maat
Voel je me gaan? Roep me dan na: NLS Je bent gaaf!

Wat vinden jullie?
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
aapje
Gepost door aapje op zaterdag 08-03-2008 om 14:21:16
NLS je bent gaaf !

haha lekkere multi's en flowt indd lekker. props
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op zaterdag 08-03-2008 om 14:25:31
Haha, Thanks aapje!
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
Weazel
Gepost door Weazel op zondag 09-03-2008 om 08:27:01
Rijmt wel lekker.
Maar...

''rap niet heel straat, geeneens 't fokking trottoir''...

Alleen deze line al meer dan 100 keer tegen gekomen.
In misschien wel 10.000 verschillende jasjes, ghe he...



mixxman
Gepost door mixxman op zondag 09-03-2008 om 11:00:30
Quote:
NLSFLOW schreef op 08-03-2008 @ 14:18

Flows verlaten z'n kaak alsof 't zo gemakkelijk gaat
Dagelijkse tafereel begaan, Ik weet dat ik nog langer mee ga
- dagelijks tafereel begaan klopt van geen kant. Dat is echt een rijm om de rijm en staat behoorlijk verneukeratief.

M'n vrienden staan voor me klaar,
als ik 't niet meer red zijn zij de essentiele vangrail maat
- Dat maat aan het einde kan niet man. Weer veel tegemakkelijk. Het voelt gewoon te geforceerd, want het past niet in de rest van de zin.

ik raak de gevoelige snaar, want ik doe 't op maat
Voel je me gaan? Roep me dan na: NLS Je bent gaaf!
- Het kan natuurlijk wel zo maar dit voelt ook allemaal weer net niet helemaal lekker vooral dat NSL Je bent gaaf steekt gewoon een beetje als je het leest.

Wat vinden jullie?


Je hebt bijzonder veel rijms op de a klank waardoor ik een gevoel van herhaling krijg. Opzich loopt je tekst qua rijms wel lekker doordat je ook veel binnenrijms gebruikt hou dat er ook zeker in. Hou goed in de gaten dat je zinnen niet krom gaat buigen om die ene extra rijm erin te proppen, want je formulering is niet zo best. Je kan best eens een rijm laten lopen hoor je moet ook weer niet een overkill aan rijm creeren zeker niet omdat je zinnen inhoudelijk daar nu nog onder lijden. Keep it up je rijmt wel aardig, maar je moet het in een ander jasje steken en probeer ze ook zo neer te zetten dat het niet te geforceerd overkomt, je moet gewoon wat langer de tijd voor je tekst nemen en kritisch kijken.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 09-03-2008 om 11:16:57
Vette multi's???

over straat - koter formaat ?????
Sorry kid, de ''for'' van formaat rijmt nergens mee.
Een multi is alleen een multi als alle lettergrepen rijmen.

Je hebt slechts 1 multi in je hele tekst.
mee ga - speelplaats

De rest zijn mislukte multi's, en daarmee bedoel ik dat je bijna altijd lettergrepen niet kloppen, vaak teveel. Ook moet je letten op onblemtoonde lettergrepen, zoals ''li-ge'' bij ongevoelige.
Als je alleen multi's wil hebben moet je geen 2 onbeklemtoonde lettergrepen achtereenvolgens hebben, dan beperk je rijm zeer.
Dan moet je namelijk weer een woord hebben dat met ''li-ge'' eindigt op op die ''li-ge'' te rijmen, en dat soort identieke rijm is eigenlijk wack.
De rest is allemaal of binnenrijm, of rijm over de regels heen.

Ik vind je tekst geen inhoud hebben, leuk dat je brag&boast, maar je doet het ook niet dope. Je moet beetje creatief nadenken en beetje woordspelingen erin stoppen, beetje grappige (punch)lines en beetje een soort eigen stijl erin verwerken.
Het klinkt nu allemaal een beetje onsamenhangend.
Ik zou je adviseren om voor nu de rijm te scotten, want ik zie duidelijk dat je inhoud onder de rijm komt lijden. Je kiest eerst de rijmwoorden en dan pas de inhoud, daarmee kom je gewoon niet vooruit en maak je geen vooruitgang. Ik kan het weten want er zijn nog steeds mensen van 3 jaar terug op hetzelfde niveau blijven steken.

Even over je woordkeuze, je hebt te vaak dezelfde woorden. Het is juist kunst om iedere keer in woordkeuze te varieren. Twee keer ''geoliede'' in een en dezelfde zin klinkt gaar.
Je kunt het op zich wel, maar dan moet je de rijm scotten en alleen eindrijm toepassen, en dan kun je beginnen met het werken aan de inhoudelijke skills.
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op zondag 09-03-2008 om 15:29:43
Quote:
Locutus of Borg schreef op 09-03-2008 @ 11:16
Vette multi's???

over straat - koter formaat ?????
Sorry kid, de ''for'' van formaat rijmt nergens mee.
Een multi is alleen een multi als alle lettergrepen rijmen.

Je hebt slechts 1 multi in je hele tekst.
mee ga - speelplaats

De rest zijn mislukte multi's, en daarmee bedoel ik dat je bijna altijd lettergrepen niet kloppen, vaak teveel. Ook moet je letten op onblemtoonde lettergrepen, zoals ''li-ge'' bij ongevoelige.
Als je alleen multi's wil hebben moet je geen 2 onbeklemtoonde lettergrepen achtereenvolgens hebben, dan beperk je rijm zeer.
Dan moet je namelijk weer een woord hebben dat met ''li-ge'' eindigt op op die ''li-ge'' te rijmen, en dat soort identieke rijm is eigenlijk wack.
De rest is allemaal of binnenrijm, of rijm over de regels heen.

Ik vind je tekst geen inhoud hebben, leuk dat je brag&boast, maar je doet het ook niet dope. Je moet beetje creatief nadenken en beetje woordspelingen erin stoppen, beetje grappige (punch)lines en beetje een soort eigen stijl erin verwerken.
Het klinkt nu allemaal een beetje onsamenhangend.
Ik zou je adviseren om voor nu de rijm te scotten, want ik zie duidelijk dat je inhoud onder de rijm komt lijden. Je kiest eerst de rijmwoorden en dan pas de inhoud, daarmee kom je gewoon niet vooruit en maak je geen vooruitgang. Ik kan het weten want er zijn nog steeds mensen van 3 jaar terug op hetzelfde niveau blijven steken.

Even over je woordkeuze, je hebt te vaak dezelfde woorden. Het is juist kunst om iedere keer in woordkeuze te varieren. Twee keer ''geoliede'' in een en dezelfde zin klinkt gaar.
Je kunt het op zich wel, maar dan moet je de rijm scotten en alleen eindrijm toepassen, en dan kun je beginnen met het werken aan de inhoudelijke skills.


Eerlijk gezegd gaat het me d'r niet om dat die multi's kloppen... fock al die regeltjes? zolang het lekker rijmt toch, ik bedoel de rijm zit er in... Iedereen gaan wel allemaal deskundige shit er bij halen ofzo maar fock het is toch gewoon een tekst die lekker wegleest? Ik heb het idee dat als je hier een tekst van sticks op zou zetten nog slecht commentaar kreeg.

Edit: Ben het wel eens met dat NLS je bent gaaf.. En over al die A-rijm.. Ik vind het cool als ik zoveel mogelijk op een klank rijm, als je dat met andere klanken leert is dat bevorderend voor je skills, 't showt je props..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-03-2008 @ 15:36:35 ]

----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 09-03-2008 om 16:52:07
Ja maar je moet verder gaan dan teksten die alleen lekker lezen.
Ik geef je serieuse feed omdat je serieus bent over het leren.
Je moet uiteindelijk zelf bepalen of dit slechts tijdsverdrijf is of je echt ambities hiermee hebt.

Ik feed over het algemeen erg kritisch en negatief, omdat er hier soort tegenwicht geboden moet worden tegen de ''dope!!!''-feeders.
Zie je overal op beginnende fora, dat je steeds ''dope'' wordt gefeed en je eigen fouten niet te horen krijgt en vervolgens blijf je op hetzelfde niveau droppen.

Je kunt degelijk rijmen maar inhoudelijk gezien moet je nog leren.
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zondag 09-03-2008 om 16:55:02
Quote:
Zie je overal op beginnende fora, dat je steeds ''dope'' wordt gefeed en je eigen fouten niet te horen krijgt en vervolgens blijf je op hetzelfde niveau droppen.


Ben het hier niet helemaal mee eens, hij zal zelf ook lezen en horen dat er iets beter kan en sowieso wel groeien, ongeacht het commentaar van andere. Verder ben ik het met je eens op elk ander punt dat je hebt aangekaart.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op zondag 09-03-2008 om 17:26:19
Quote:
Locutus of Borg schreef op 09-03-2008 @ 16:52
Ja maar je moet verder gaan dan teksten die alleen lekker lezen.
Ik geef je serieuse feed omdat je serieus bent over het leren.
Je moet uiteindelijk zelf bepalen of dit slechts tijdsverdrijf is of je echt ambities hiermee hebt.

Ik feed over het algemeen erg kritisch en negatief, omdat er hier soort tegenwicht geboden moet worden tegen de ''dope!!!''-feeders.
Zie je overal op beginnende fora, dat je steeds ''dope'' wordt gefeed en je eigen fouten niet te horen krijgt en vervolgens blijf je op hetzelfde niveau droppen.

Je kunt degelijk rijmen maar inhoudelijk gezien moet je nog leren.


Ok man, nee dan snap ik het. Maar het komt zo over dat het helemaal niet goed is ofzo en van commentaar leer je maar als je helemaal de grond in getrapt wordt heb je ook zoiets van ja ik kan er niets van, en het is alleen tijdsverdrijf, wil beetje expressief bezig zijn

Maar ik snap je, en met die Dope reacties ben ik het eens met je.
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op zondag 09-03-2008 om 21:15:04
Gepost door Locutus of Borg op zondag 09-03-2008 @ 11:16:57

Vette multi's???

over straat - koter formaat ?????
Sorry kid, de ''for'' van formaat rijmt nergens mee.
Een multi is alleen een multi als alle lettergrepen rijmen.

Je hebt slechts 1 multi in je hele tekst.
mee ga - speelplaats

mee ga - speelplaats bevat ook geen multirijm vriend.
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zondag 09-03-2008 om 21:15:35
Die eerste klank klopt niet inderdaad.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op zondag 09-03-2008 om 21:23:35
zolang het klinkt is het goed toch? ik bedoel whatsup met die regels van ja het MOET zo en zo, ander si het geen multi, heb er schijt aan, als het rijmend klinkt is het dope toch?
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op zondag 09-03-2008 om 21:29:34
er komt meer bij rap spelen dan rijmen, zo heb je multies, binnen rijm, wordplay, punchlines enz...
RIjm is een vereiste dat zeker maar dope rijm is iets heel anders
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op zondag 09-03-2008 om 22:01:51
Quote:
Re-iLL schreef op 09-03-2008 @ 21:29
er komt meer bij rap spelen dan rijmen, zo heb je multies, binnen rijm, wordplay, punchlines enz...
RIjm is een vereiste dat zeker maar dope rijm is iets heel anders


Word.
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op maandag 10-03-2008 om 15:29:08
Anders verwijs ik je naar ille multi's van Terilekst ft. Kas - Goede Voornemens of de werkelijke koning van het rijmen Eminem - Murder she wrote
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op maandag 10-03-2008 om 18:10:54
Ja wat ik bedoel, als het per definitie geen multi is, betekent ;t nog niet dat iets meteen wack is.. ik weet wel dat er andere dingen bij komen kijken.
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 10-03-2008 om 18:16:00
ik denk dat het gebrek aan multies idd een van de minder belangrijke verbeterpunten bij jou is. De formulering en de soms voordehand liggende en overkill aan rijm zou ik het meeste aandacht gaan geven als ik jou was. Kijk je zou een multie kunnen gebruiken aan het eind van een zieke rijmreeks gewoon als finishing touch.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op woensdag 12-03-2008 om 16:54:32
Dat is handige feed, thanks!
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0121 sec.