Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op donderdag 13-03-2008 om 11:12:05
Cabaretier pest gehandicapte uit zaal
13/03/2008

Een voorstelling van de Nederlandse cabaretier Micha Wertheim is uit de hand gelopen.

Dinsdagavond trad Wertheim op in theater de Orangerie in Roermond. Tijdens de voorstelling maakte hij voortdurend grappen over gehandicapten. De 'grappen' waren behoorlijk hard, en velen vonden dat ze de fatsoennorm ver overschreden.

Een toeschouwer die zelf in een rolstoel zat voelde zich zo gediscrimineerd dat hij huilend de zaal verliet. De andere bezoekers reageerden woedend en trakteerden Wertheim op boegeroep. Ze verlieten daarbij ook de zaal.

De directie van het theater laat weten dat Wertheim niet meer hoeft te komen.

In een reactie zei Wertheim achteraf dat de grappen over gehandicapten deel uitmaken van zijn show. Deze keer ging het echter fout omdat er een gehandicapte in de zaal zat.

http://variatee.vara.nl/variatee/playerpage.jsp?filmID=334072
Stukje uit de desbetreffende show (niet in Roermond)



lullig
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-03-2008 @ 16:03:38 ]

----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op donderdag 13-03-2008 om 11:41:16
hehehe, tja valt voor beide kanten wel wat te zeggen
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op donderdag 13-03-2008 om 11:43:22
dat is tog het hele eieren eten van cabaratier? het belachelijk maken van de samenleving op een grappige manier, daar horen gehandicapten ook bij, ik vind dat ze het maar met een korreltje zout moeten nemen hoor
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 13-03-2008 om 11:56:54
Ja ga dan niet naar cabaret toe haha. Maar ik wil z'n grappen wel eens horen.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 13-03-2008 om 12:00:54
ja het ligt eraan wat ie gezegd heeft.
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Mc_Sphinx
Zoekt een leven op Google!
Gepost door Mc_Sphinx op donderdag 13-03-2008 om 12:38:24
wat een bullshit zeg

dan moeten hans teeuwen, theo maassen en de rest oppassen en geen grappen meer over moslims maken straks laten ze de zaal nog ontploffen:x

het is cabaret dat weet iedereen ga dan niet
----------------------------------------
Nederhop brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe!!
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op donderdag 13-03-2008 om 12:45:54
Quote:
Mc_Sphinx schreef op 13-03-2008 @ 12:38
wat een bullshit zeg

dan moeten hans teeuwen, theo maassen en de rest oppassen en geen grappen meer over moslims maken straks laten ze de zaal nog ontploffen:x

het is cabaret dat weet iedereen ga dan niet


DIKKE VETTE WORD

Als zulk soort Taboes in de samenleving niet meer geridiculiseerd kunnen worden, waar zijn we dan mee bezig?


----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 13-03-2008 om 12:52:19
ja de vraag is of het wel cabaret was. was het wel grappig of was het puur om te shockeren.
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 13-03-2008 om 12:54:35
Youtubelinkie? Bij alles heeft toch iedereen ze telefoon wel klaar tegenwoordig? En dan geheid op YouTube..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-03-2008 @ 12:55:05 ]

----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 13-03-2008 om 13:06:15
Novum) - Mischa Wertheim begrijpt niet hoe zijn conference dinsdagavond zo uit de hand kon lopen. "Wat er in Roermond gebeurde vind ik heel vervelend", stelt hij op zijn website. Het publiek verliet de zaal massaal toen de cabaretier grappen maakte over gehandicapten naar aanleiding van een incident met een rolstoeler.
Lees het artikel
Klik hier!

Wertheim sprak de invalide man aan op het lichtje van zijn rolstoel dat herhaaldelijk oplichtte. Vervolgens startte hij een spervuur aan grappen over gehandicapten. Het publiek reageerde afkeurend: velen verlieten de zaal. Hierop staakte de cabaretier de voorstelling.

Het was volgens Wertheim niet zijn bedoeling om de man in een hoek te drijven. "Er zitten wel vaker rolstoelers in de zaal en tot nu toe ben ik noot verkeerd begrepen als ik dit stuk uit mijn programma deed." Het publiek zou zijn grappen dan ook verkeerd hebben opgevat. "Als ik in mijn theatervoorstelling gehandicapten uitmaak voor profiteurs en racisten die onze westerse samenleving dreigen te ontwrichten, hoop ik dat het duidelijk is dat daar een zekere ironie achter zit."

De manier waarop de toeschouwers hun onvrede uitten, is volgens Wertheim exemplarisch voor de verharding van het publieke debat. "Weglopen en schelden maken steeds meer een onderdeel uit van de Nederlandse manier van 'debatteren'."
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 13-03-2008 om 15:05:27
Ik volg zijn gedachtengang wel

Quote:
Arihasj schreef op 13-03-2008 @ 13:06
De manier waarop de toeschouwers hun onvrede uitten, is volgens Wertheim exemplarisch voor de verharding van het publieke debat. "Weglopen en schelden maken steeds meer een onderdeel uit van de Nederlandse manier van 'debatteren'."


Maar dit is natuurlijk dikke vette bullshit. Alsof hij een discussie op gang wilde laten komen.



Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 13-03-2008 om 15:06:17
Quote:
Mc_Sphinx schreef op 13-03-2008 @ 12:38
wat een bullshit zeg

dan moeten hans teeuwen, theo maassen en de rest oppassen en geen grappen meer over moslims maken straks laten ze de zaal nog ontploffen:x

het is cabaret dat weet iedereen ga dan niet


Wat een slechte vergelijking. Het waren hier toch niet gehandicapten die de zaal lieten ontploffen?
Daarbij komt nog dat je net doet alsof elke beledigde moslim neigt naar terrorisme.

Een eigenschap van een cabaretier is het aanvoelen van de zaal en zodra hij merkte dat een paar grappen verkeerd vielen, had hij van programma moeten veranderen.
Wel vreemd echter dat mensen de ironie er niet van inzagen.

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 13-03-2008 om 15:12:31
Als een hele zaal de ironie er niet van inziet vraag ik me toch wel enigzins af bij wie er dan de tekortkoming moet worden gezocht.

Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 13-03-2008 om 15:14:27
Ja, daar heb je een punt.
Ik ben nu wel benieuwd naar die grappen, eigenlijk.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op donderdag 13-03-2008 om 15:15:47
Volgens mij krijg je als huilende man in een rolstoel zo de zaal achter je, dus dat vind ik nog niet eens zo raar.
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Mc_Sphinx
Zoekt een leven op Google!
Gepost door Mc_Sphinx op donderdag 13-03-2008 om 15:18:07
iminic je begrijpt hem verkeerd ik bedoelde als je nergens meer grappen over mag maken maakt niet uit waarover waarom zou er dan nog cabaret zijn?
ik denk dat dan heel nederland zich wel beledigd mag voelen want er worden over iedereen wel grappen gemaakt.
----------------------------------------
Nederhop brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe!!
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op donderdag 13-03-2008 om 15:25:16
Eerst maar 's even horen wat hij gezegd heeft voordat ik hier een oordeel over kan geven.
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 13-03-2008 om 15:26:33
Quote:
Mc_Sphinx schreef op 13-03-2008 @ 15:18
iminic je begrijpt hem verkeerd ik bedoelde als je nergens meer grappen over mag maken maakt niet uit waarover waarom zou er dan nog cabaret zijn?
ik denk dat dan heel nederland zich wel beledigd mag voelen want er worden over iedereen wel grappen gemaakt.


Ik begreep je wel, maar je formulering stond me niet aan.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op donderdag 13-03-2008 om 16:01:59
http://variatee.vara.nl/variatee/playerpage.jsp?filmID=334072

Hier kun je een stukje uit zijn show zijn.
Rond 2:20 begint ie over gehandicapten...
Vind het persoonlijk niet schokkend ofzo, maar kan wel geloven dat de desbetreffende man zich aangesproken kan voelen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-03-2008 @ 16:02:20 ]

----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Mc_Sphinx
Zoekt een leven op Google!
Gepost door Mc_Sphinx op donderdag 13-03-2008 om 16:57:32
als dit het stukje is vind ik het niet zo boeiend idd.

kan er ook niet om lachen maar dat komt omdat ik die kerel gewoon niet mag
wat een loser....
----------------------------------------
Nederhop brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe!!
Dionysus
Dio_Deus is niet meer...
Gepost door Dionysus op donderdag 13-03-2008 om 17:18:34
hahaha hij heeft echt gewoon mijn humor
maar ja, je hoeft maar een paar grapjes over hoe dope je wel niet bent te maken en gelijk vind iedereen je arrogant

dus ik ben blij dat hij ze tenminste voor me kan maken
----------------------------------------
wat nu? wat nu?
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 13-03-2008 om 17:39:22
Hehehe.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 13-03-2008 om 18:47:27
Quote:
livio schreef op 13-03-2008 @ 15:05
Ik volg zijn gedachtengang wel

(...)

Maar dit is natuurlijk dikke vette bullshit. Alsof hij een discussie op gang wilde laten komen.





Ik denk juist dat hij t goed ziet. De mensen zijn t niet eens met z'n grappen, dan zou je dus volgens hem niét moeten weglopen en schelden, wat ook gewoon een vorm is van je standpunt duidelijk maken.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 13-03-2008 om 19:04:23
Nah ik weet niet hoor, ik ben van mening dat je overal om moet kunnen lachen. Kanker, gehandicapten alles. Het zijn grappen.
Maar de manier waarop hij dingen zegt, kan ik me voorstellen dat je erin trapt. Maar als je naar cabaret gaat moet je ook bedenken dat zo iemand loopt te ouwehoeren.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Bosstardo
Gepost door Bosstardo op donderdag 13-03-2008 om 19:15:38
als je naar echte harde cabaret gaat kan je dat togh verwachten of anders ga je niet !!!
----------------------------------------
Wordt niet gezien
Dionysus
Dio_Deus is niet meer...
Gepost door Dionysus op donderdag 13-03-2008 om 19:17:03
pf arrogant
weet je wát arrogant is?
meedoen aan het leidsch cabaretfestival terwijl je weet dat Micha Wertheim aan de finale meedoet!!

----------------------------------------
wat nu? wat nu?
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op donderdag 13-03-2008 om 19:21:09
Je mag het beledigend vinden, je mag ook gaan huilen als je je aangesproken voelt. En het publiek mag in principe meeleven en verontwaardigd raken. Maar dat vind ik wat overdreven Laat die man rustig wegrollen. Hij is niet zielig of zo.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 13-03-2008 om 19:42:57
Ik vind t trouwens een kutcabaretier, van wat ik gezien heb dan.

Volgens mij lachen mensen minder als ze niet zouden weten dat ze bij een cabaretshow zitten(over t algemeen). Als er even gelachen kan worden lachen ze bij cabaret 'om t lachen', maar zijn de grappen nou echt zo leuk?

Ik snap wel dat als hij iets zegt, het irritant over kan komen, hij komt irritant over. Maar ik vind t weglopende publiek zieliger overkomen dan die ene rolstoelganger.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.