Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
JKvn
spuug het er uit
Gepost door JKvn op donderdag 13-03-2008 om 12:34:08
Politiek,in eigen waas verdwaald
Komt met theorieën, maar het is te vaak achterhaald
Het is niet wat de burger wil, een leugen om bestwil
Kijken niet met de ogen, gedwongen met een roze bril

Amerika, de plastic republiek
Over alles wordt gelogen, voor woorden te ziek
En dat alles, alleen voor de benjamins
Pakt de feiten af, als snoep van een kind

Ook in Nederland, is er een handje van
Waar de fok is balkenende, met ze masterplan
Kranten vol van ellende, maar niet door deze man
Jan Peter, de stille, Niet in de ban van hem, maar door een freak genaamd Wilders

Politiek, valt altijd mee te discussiëren
Staat er een echte leider op, krijgt ie een kogel door ze kolere
De samenleving, golft over en weer
Maar we zijn het zo gewend, kennen niks anders meer

----------------------------------------
relatievelieveling
Mc_Sphinx
Zoekt een leven op Google!
Gepost door Mc_Sphinx op donderdag 13-03-2008 om 12:48:55
ik lees af en toe wat van je maar je moet echt orgineler komen dan wat je steeds dropt.
er zitten steeds lines tussen waar je met 10 meter touw nog geen knoop in kan leggen.
geforceerd multi's kloppen niet naar mijn mening doe er wat aan zorg dat je teksten af zijn voor je ze dropt!
zet een lekkere beat op dan komen de lines vanzelf.

Het is niet wat de burger wil, een leugen om bestwil
Kijken niet met de ogen, gedwongen met een roze bril

waar gaat dit over?? bestwil - roze bril probeer je daar een multi te doen?

Amerika, de plastic republiek
Over alles wordt gelogen, voor woorden te ziek

ik snap je bedoeling wel maar ook deze line vind ik maar vaag.

Ook in Nederland, is er een handje van
Waar de fok is balkenende, met ze masterplan
Kranten vol van ellende, maar niet door deze man
Jan Peter, de stille, Niet in de ban van hem, maar door een freak genaamd Wilders

hoe de fuck ga je dit spitten??? check je lines voor jezelf nou eens op een beat dan merk je wat ik bedoel: met wilders eindig je maar waar rijmt het op??

conclusie:

zeer matige tekst zoals ik al zei pleur een beat op en ga daar een tekst op schrijven.
meestal hoor je dat gasten hun lines te lang maken maar die van jou zijn vaak te kort zodat je never nooit nada op de beat kan blijven spitten tenzij je er een pauze in knalt of de volgende line super snel onverstaanbaar moet spitten.

neem wat meer de tijd voor een tekst ik verwijs je niet door naar de tutorial omdat ik dat bullshit vind maar drop eens een dope tekst wees orgineel!! verzin een onderwerp waar je u tegen zegt.
niet perse over iets actueels verzin een verhaal hoeft niet echt gebeurd te zijn van mijn part gaat het over aliens of over vergetarische piranha's.

doe er wat mee en zie dit als hulp en niet als iemand die je afkraakt.

succes en ik verwacht binnekort een dope tekst van je


----------------------------------------
Nederhop brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe!!
JKvn
spuug het er uit
Gepost door JKvn op donderdag 13-03-2008 om 13:01:00
aaight, thanks voor de feed, als je het niet zegt blijf ik zo schrijven, dus tuurlijk heb ik er wat aan

met Leugen om bestwil bedoel ik bijvoorbeeld amerika, dat liegt voor de olie, naar mijn mening.
Met roze bril, bedoel ik dat men het leven niet echt kan zien, omdat de feiten verdraait worden. Nou ja, niet het hele leven, maar je snapt vast wat ik bedoel

Jan peter, de stille,
niet in de ban van hem, maar door een freak genaamd wilders

en voordat ik het post, spit ik het ook, dan klopt het. maar ik denk dat het zo moeilijk is te lezen door die komma`s. Vaak laat ik een stilte vallen na de komma. Als je het zo leest klopt het wel,,
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-03-2008 @ 13:05:16 ]

----------------------------------------
relatievelieveling
Pimm Gepost door Pimm op donderdag 13-03-2008 om 16:12:46
je kan geen 'origineel' onderwerp verzinnen. alles waar je over rapt is al eens een keer over gerapt of je het nou leuk vind of niet. gaat vooral om de originaliteit waarmee je het brengt.

als je over zo'n onderwerp gaat schrijven zijn 16 bars gewoon VEEL te weinig.
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0069 sec.