Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
jolienGRAP
Wanted!!
Gepost door jolienGRAP op woensdag 19-03-2008 om 13:35:34
Kom ook kijken naar The Most Wanted - The Finale Showcase op vrijdag 4 april in de Melkweg te Amsterdam. Wanted is dé Amsterdamse R&B en hiphop competitie, na drie Talent Shows is het nu tijd voor de finale oftewel The Most Wanted - The Finale Showcase.

De volgende volgende deelnemende acts zullen strijden de finale plaats: Dax | Woordvoerders | TNT | Leeroy | Kroons | The King & Ella | Frits van Dijk | BabyD | Zonen van de Zeerover.

Special act: APPA
Host: MC Kimo | DJ: Abstract
Vrijdag 4 april | Locatie: Melkweg
Lijnbaasgracht 234a | 020.5318181
Zaal open: 20.30 | Aanvang: 21.00 | €10,- (incl. lidmaadschap)

Voor meer informatie en foto's van de Talent Shows kun je terecht op www.grap.net
Ibarra
Dutch vice Champion Beatbox
Gepost door Ibarra op donderdag 20-03-2008 om 12:01:58
Aait hard die finale. Weet iemand of het in de grote zaal is in Melkweg of iets anders?

----------------------------------------
Talk about love... Know about music...
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 05-04-2008 om 02:13:14
winnaar frits van dijk.. zoiezo respect voor die man.. maja erg kut dat dax niet heeft gewonnen en ik
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Galexy
Klokkenluider
Gepost door Galexy op zaterdag 05-04-2008 om 10:28:14
Ja jammer. Frits van Dijk was ook hard.
Die laatste act was kk wazig maar zat op zich ook wel dope in elkaar.
Nourdin_Bukake
heeft er zo langzamerhand genoeg van
Gepost door Nourdin_Bukake op zaterdag 05-04-2008 om 12:09:38
Hoe was special act APPA?
----------------------------------------
ik heb een pipa, sukkel
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op zaterdag 05-04-2008 om 12:20:22
fritsieee bedankt, fritsieeee bedankt, fritsie fritsie fritsieee bedankt


woordvoerders, dax, kroons en leeroy kwamen ook hard
oja en de zeerovers hebben me ook wel verbaasd
----------------------------------------
www.mcsurya.nl
Critical Gepost door Critical op zaterdag 05-04-2008 om 12:38:54
Dope, zijn er beelden van gemaakt die nog online komen?
----------------------------------------
zelfs de sky is geen limit voor mij
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 05-04-2008 om 12:59:20
Quote:
Nourdin_Bukake schreef op 05-04-2008 @ 12:09
Hoe was special act APPA?


hij was kanker dope, maar ook heeeel aardig we mochten een kratje bier van hem hebben!
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
JF project
blurr
Gepost door JF project op zaterdag 05-04-2008 om 13:25:20
was zeker een toffe avond ja ondanks dat ik alle optredens waarvoor ik kwam had gemist of niet doorgingen. En ook nog eens mijn portomonnee, pinpas en de hele heisa was kwijtgeraakt

Iemand in amsterdam is nu 5 euro en een hoop nutteloze pasjes rijker
----------------------------------------
www.boomr.nl/ferry
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 05-04-2008 om 14:19:07
oja thnx nog voor dat jf (K)
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op zaterdag 05-04-2008 om 14:32:27
gefelitieerd Frits, Frits was keihard de hele zaal ging los, zwaar terecht gewonnen.
fritsiseeneindbaas
poepsex
Gepost door fritsiseeneindbaas op zondag 06-04-2008 om 10:41:58
appelsap!

frits is zo hard dat ik gelijk mijn account naar hem heb vernoemd

maar dax en wv en kroons braken ook
----------------------------------------
poepsex
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zondag 06-04-2008 om 10:47:20
Quote:
Critical schreef op 05-04-2008 @ 12:38
Dope, zijn er beelden van gemaakt die nog online komen?

----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op zondag 06-04-2008 om 13:44:48
denk wel dat er beelden zijn, maar vorig jaar kregen de deelnemers die op cd.. dus moeten die ze ook zelf uploaden
er was gister (En vandaag waarsch herhaling) wel een item op at5 hoorde ik
----------------------------------------
www.mcsurya.nl
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 08-04-2008 om 15:03:59
Drie acts met een juryplaats en zes acts met een wildcard maakt negen deelnemers op de twaalfde editie van Most Wanted Hiphop, terwijl vijftien acts in de voorrondes uitgeschakeld zijn. In de kleine zaal van de Melkweg strijden negen acts voor de begeerde titel Most Wanted 2008. Het aanwezige publiek lijkt voornamelijk uit fans en bekenden te bestaan.

Grappig detail is dat de artiesten en het publiek op grote onderdelen inwisselbaar zijn. In het publiek staan evenveel lokaal bekende raphelden als op het podium. In het publiek treffen we onder anderen Surya, een van twee veelplegers die vorig jaar de titel Most Wanted heeft gewonnen. Na beëindiging van de samenwerking met Dax zijn beide rappers een solocarrière begonnen, niet geheel zonder succes. De eerste tape van Surya en Timmy V heeft al op 3VOOR12’s Luisterpaal gestaan. Kameraad Dax doet solo mee aan het Most Wanted 2008, en is door de jury rechtstreeks naar de finale gestemd. Met zijn zware beats en duidelijke articulatie laat Dax een zeer gebalanceerd geluid horen, een geluid dat potentie heeft ver te komen. Toch landt de muziek niet bij het publiek, dat in de woorden van kameraad Surya ‘haatte’.

De tweede directe jurynominatie is voor TNT, volgens de presentator uit ‘zusterstad Almere’. Een langere, in donker geklede mc komt op het podium en een up-tempobeat wordt ingezet. Met veel energie worden de eerste rhymes ingezet en meteen is duidelijk dat TNT een goede articulatie in huis heeft. De beats en de lyrics maken door hun levendigheid een originele, interessante indruk. Jammer genoeg is de chemie tussen TNT en zijn tweede man niet erg goed, waardoor de unisoloraps vaak ongelijk zijn. Dit doet eerder afbreuk aan de muziek, dan dat het de muziek versterkt.

De laatste directe juryplaats is voor de Woordvoerders, mede bekend van de Bijlmer Mixtapes. Een viertal mc’s en een dj komen op het podium. Zowel qua uitstraling, als qua muziek en rhymeschema’s zijn de mannen door en door hiphop. Vreemd genoeg zijn de mc’s unisolo erg goed te verstaan, maar zijn ze individueel onvoldoende in staat om hun tekst over te brengen. En dat is zonde, want voor de rest lijkt de act veel potentie te hebben. Als de mc’s kunnen opgroeien naar de potentie die hun sound heeft, kan hun een voorspoedige muzikale carrière wachten.

Toch is buiten de directe jurynominaties ook voldoende interessants te horen. Bij voorbeeld de legendarische Frits Van Dijk. Deze uit Amsterdam West komende rapper weet zich binnen het hiphopgenre op verschillende vlakken te onderscheiden. Zo is de verschijning van de rapper niet conventioneel. Met een oversized spijkerbroek, grijs colbert en lange haren lijkt hij eerder op Xander de Buisonjé dan op Brainpower. Maar ook muzikaal is Frits onderscheidend. De muziek is van erg vrolijke elementen voorzien, en zijn teksten zijn nagenoeg uitsluitend humoristisch. Met teksten als ‘ik denk nog steeds aan je als ik me aftrek’, en tracks als Waarom Ben Ik Toch Zo Lekker krijgt Frits het publiek al snel op de hand. Luid gejoel en positief gefluit is zijn deel.

Zonen Van De Zeerovers, die de avond mochten aftrappen, laten in tien minuten veel verschillende kanten van het hiphopgenre horen. Ze openen met een harde rockbeat, waarna een a-capella volgt over (on-)geloof, de dood en de eigen wil daarin. Vervolgens maken de dj en een mc een een-tweetje door beatbox en platen met elkaar te combineren, een vette vondst. Zou de act iets meer beleving uitstralen, zou het interessanter zijn om naar te kijken. Verder krijgt het publiek nog shows van Kroons, die met dance-achtige beats gecombineerd met zang een superorigineel geluid verzorgt, Leeroy, die het voornamelijk moet hebben van zijn beats en zijn energieke uitstraling, en Baby D.

Doordat Appa, de gastact van de avond, door ziekte is gevloerd wordt de tijd tot de prijsuitreiking gevuld met de beats. Zonder al te veel poespas wordt snel bekend dat Frits Van Dijk 2008’s Most Wanted is. Met de geenszins bescheiden woorden ‘Ik pak alle titels die GRAP in 2008 heeft’ neemt een zichtbaar blije Frits de prijs in ontvangst en springt in het publiek om daar met de meegenomen fans en aanwezige collega rappers een feestje te vieren. Net als in vorige edities laat GRAP’s Most Wanted zien dat hiphop leeft én dat er leven in Amsterdamse hiphop zit. aldus 3voor12
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
smartzeerovert
ssssss...sssssss (das de zee)
Gepost door smartzeerovert op dinsdag 08-04-2008 om 17:28:10
Frits terechte winnaar zowiezo!

Ik vond mezelf zwaar tot erg kut komen die avond, onder andere mede mogelijk gemaakt door n beat die skipt maar ach. volgende keer gaan we 10 keer harder! En toch fijn dat we je dan konden verbazen surya!

de middelste zoon van de zeeerovah
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-04-2008 @ 22:08:02 ]
Ibarra
Dutch vice Champion Beatbox
Gepost door Ibarra op woensdag 09-04-2008 om 11:50:38
Zeerover hiersow. Begin was niet perfect nee maar twas dope. Frits gefeliciteerd man!!!

Ibarra (Zonen Van De Zeerover)
----------------------------------------
Talk about love... Know about music...
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0081 sec.