Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op zaterdag 11-10-2003 om 23:31:02
Hallo ik ben Tivo-B helemaal nieuw hiero maar loop al lang met de posts enzo mee dus heb me maar aangemeld want jullie zijn helemaal toppie ennuh nou ff waarvoor dit topic is gemaakt...
Ik ben een van de 3 bandleden van G-stylo we zijn nog maar 14 jaartjes oud en wij hebben nog een paar goede beats nodig iemand die dat kan en interesse heeft post het en ik zal beluisteren en messchien kunnen we het gebruike nou tnx al vast voor de moeite
Greetz ,
Tivo-B//G-stylo//G-stylo recs.

----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
Lau Gepost door Lau op zondag 12-10-2003 om 00:41:58
verder zoeken...
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op zondag 12-10-2003 om 00:51:31
zie spook! hij heeft wel wat goeie
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op zondag 12-10-2003 om 10:09:24
oké tnx zal hem ff op zoeke heeftie msn?
----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
SpooK!
Gepost door SpooK! op zondag 12-10-2003 om 12:01:34
Grappenmakers, mijn beats zijn in principe voor eigen gebruik, en nog niet goed genoeg voor openbaar gebruik... dusse helaas geen kans bij mij.

maar bedankt voor het compliment LRF
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-10-2003 @ 12:03:37 ]
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op zondag 12-10-2003 om 12:18:42
hea jmmr spook ik vond die night late beat ook wel goed eigenlijk majah nix aan te doen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-10-2003 @ 12:30:16 ]

----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op zondag 12-10-2003 om 12:42:06
ff nog 1 vraag waar maken jullie de beats mee ik heb fruityloops maar wil nie eg lukken???
----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
Boeman
Bennie Bedonderd
Gepost door Boeman op zondag 12-10-2003 om 14:18:12
oke, Tivo-B...Fruity Loops...daar kwam ik ook niet zo goed uit. Waarschijnlijk te weinig geduld voor gehad.... Ik gebruik al een tijdje Magix Music Maker 2003 (met 5 extra sample-cd's, voor 50 eurie totaal) en ik moet zeggen dat er onverwacht veel mogelijkheden zijn met dit programma! Het is makkelijk in gebruik en klinkt erg lekker op mijn 5.1 setje voor de pc. Koop een goede computer-mic (ik gebruik slechts een Dixons-ding van 10 euro!) en je bent klaar! Voor een idee wat je kunt verwachten kun je kijken op:

www. soundclick.com/boeman

18 gratis mp3's voor het grijpen, laat effe weten wat je ervan vindt!

De Boeman, later...
----------------------------------------
we slopen die rotondes, zodat niemand om ons heen kan
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op zondag 12-10-2003 om 18:53:21
jou liedjes heb ik in mijn favoriete lijstje staan maar dat was al zo een maand gelede ik loop al lang mee maar was nog niet aangemeld en ja helemaal toppie hoor vind ze best goed en magix music maker heb ik ook dus ik zal wat make van wat samples tnx alvast ennuh hebbie msn?? greetz
Tivo-B
----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zondag 12-10-2003 om 19:37:34
Drop eerst eens audio (desnoods over bestaande beats) zodat wij jullie mc-skills kunnen horen voor je om beats gaat lopen zeuren...
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
Boeman
Bennie Bedonderd
Gepost door Boeman op zondag 12-10-2003 om 21:14:43
he, Tivo, probeer het anders over een beat van mij. Kun je als mp3 openen in Magix en je eigen rap er overheen zetten. Ik zal er vanavond wat instrumentale bijzetten in soundclick. Momenteel leg ik de laatste hand aan het nummer 'Nederschok'. Staat er vanavond denk ik ook wel bij! Good luck & by the way, msn heb ik bijna altijd uitstaan, maar je kunt me mailen of je dropt een message op m'n board bij soundclick!

Waar blijven trouwens die reacties op m'n shit, gasten op het forum?!
----------------------------------------
we slopen die rotondes, zodat niemand om ons heen kan
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op zondag 12-10-2003 om 23:22:15
ey boeman ik ga nu ff checken en loki sorry man maar doe is dope ...
ik ben nieuw en als het je niet boeit bemoei je er dan ook nie mee maarjah boeman ey tnx ikga nu ff loeke en ik zal ff wat op neme ok??
tnx alvast greetz ,
Tivo-B

----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zondag 12-10-2003 om 23:32:48
Sorry gast, maar meeste beatbouweraars hebben het al druk genoeg en weinig zin om hun tijd te verdoen aan gasten die ze nog niet kennen om er dan naderhand achter te komen dat ze ontzettend wack zijn. Op het moment dat je zelf al meteen met audio komt, is je kans vaak groter op reacties. Tis maar een tip.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
SpooK!
Gepost door SpooK! op zondag 12-10-2003 om 23:42:02
toch wel een beetje met loki eens...
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op maandag 13-10-2003 om 11:13:26
oki loki ik zal wat gaan posten binnekort maar jah ben nog beginner dus zla wel beetje wack zijn
----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op maandag 13-10-2003 om 13:04:47
Eh, ik denk dat je betere beats kan maken met Reason 2.0 dan met die magix sjit. Alleen is reason wel wat prijziger als je hem origineel wil kopen. zo'n 400 euro geloof ik. Maja, bijna iedereen in de HipHop scene werkt met reason 2.0, of met een drumcomputer. Denk bij die laatste vooral aan de MPC's van Akai. maja ook die zijn zo'n slordige 2000 euro. maja dan heb je ook wat!
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 13-10-2003 om 13:47:33
cubase en protools worden ook veel gebruikt!
LexLetterketter Gepost door LexLetterketter op maandag 13-10-2003 om 14:47:51
Heel veel wannabee producers werken daarom juist ook met Reason Als je met MoonFish niks dopes kunt maken op 3 sporen, dan heb je ook niks aan al die andere audioproggies.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-10-2003 @ 14:49:14 ]
Emuthagey
Ja toch!
Gepost door Emuthagey op maandag 13-10-2003 om 16:00:47
Spitt gewoon over een Wu-tang beatje ofzo, of download iets anders op kazaa/soulseek, of zoek op soundclick, als je goed genoeg bent, krijg je vanzelf aanbiedingen..
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op maandag 13-10-2003 om 17:00:34
Hoe bedoel je dat wannabee producers met Reason werken dan?? ik bedoel naar mijn weten id Delic ook reason pappie. bovendien isset gewoon geniaal, zeker met die nieuwe devices erop!
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 13-10-2003 om 17:05:09
hoe werkt reason? werkt het met VST?
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op maandag 13-10-2003 om 17:15:49
reason sja, werkt met dezelfde principes als Cubase, is ook van Propellerheads, zelfde makers als van Cubase, aangezien ik niet precies weet wat VST precies is kan ik dat niet uitleggen, maar aangezien er ook zoiets als CubaseVST bestaat ga ik er maar van uit. het werkt gewoon met virtuele 19" racks, je kan virtueel een heel rack in mekaar zetten en dan aan de slag, dus zeg maar drumcomputer, synthesizer,sampler, compressortje hier, flanger daar, etc, etc. Echt heel cool, je kan ook naar de achterkant van zo'n rack, kan je de snoertjes met elkaar verbinden zoals jij et wil. check anders http://www.propellerheads.se/products/reason/frame.html maar eens
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 13-10-2003 om 17:21:33
dat kan met cubase ook, VST staat voor Virtual Studio Technology (als ik me niet vergis) Ik zal reason eens proberen, je kan vast wel een demo downloaden toch?
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op maandag 13-10-2003 om 17:25:45
weet niet of je zomaar een demo kan downloaden, maar tis zeker de moeite waard, mocht je geen demo kunnen vinden moet je maar ff topic starten, valt wel goed aan te komen.
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
Lau Gepost door Lau op maandag 13-10-2003 om 17:33:29
Ik kijk er ook naar en heb het als het goed is op kazaa gevonden; versie 2.5
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op maandag 13-10-2003 om 17:41:19
Moet je wel ff kijken of et de goede is, want ik kan me bijna niet voorstellen dat je een goeie versie van KazAa haalt. origineel is reason 2.0 3 Cd's 1 met de installatiesoftware en et programma en de andere 2 aan geluiden. 2.5 is de nieuwe reason met aanvullingen in de apparaten. Maar als je de 'soundbank' niet hebt of de 'orchester sound bank' heb je ook nix aan reason 2.5, ik heb zelf ook eerst op Kazaa gezocht maar dat werd niets, je moet ook nog registratiecodes hebben enzo. toen heb k maar beetje rondgevraagd en uiteindelijk een goeie versie op 3 cd's gekregen
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 13-10-2003 om 19:07:15
Quote:
Tivo-B schreef op 12-10-2003 @ 18:53:21
jou liedjes heb ik in mijn favoriete lijstje staan maar dat was al zo een maand gelede ik loop al lang mee maar was nog niet aangemeld en ja helemaal toppie hoor vind ze best goed en magix music maker heb ik ook dus ik zal wat make van wat samples tnx alvast ennuh hebbie msn?? greetz
Tivo-B


Heb je nou al wel of niet eigen beats? En als jullie 'rappen'... jullie hebben hopenlijk al WEL de baard in de keel....toch? Zo ja en ja: drop dan hiero!!!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 13-10-2003 om 20:20:18
Pas op! Er mogen geen illegale dingen besproken worden hier, geen links naar crack sites enzo, bespreek dit soort dingen ff prive aub

dap
038
Gepost door dap op maandag 13-10-2003 om 21:22:55
ach op kazaa is alles wel te vinden, dat is geen geheim. maaruh geen directe links inderdaad.
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op maandag 13-10-2003 om 21:49:41
Nu jullie me eraan herinneren ik heb ook reason maar heb er nooit wat mee gedaan dus ik zal eens kijke of ik daar wat mee kan doen
tnx for all ya help everyone greetz,
Tivo-B
----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 13-10-2003 om 21:51:57
Waar rappen jullie over Tivo?
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op maandag 13-10-2003 om 22:16:57
van alles en nog wat maar ja we hebbe ook een diss gemaakt tegen moordgasten alhoewel klinke we er niet ver vandaan zal eens wa opneme ga nu ff een beat downloade mayb dat ik et zo kan opneme hoe zet ik het hier dan neer als download?
greetz ,
Tivo-B
----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 13-10-2003 om 22:28:13
tip: begin niet gelijk met andere mensen dissen, komt een beetje pathetic over (vraag je engels docent maar ff wat dat betekent)

ik ben wel benieuwd, maar ook een beetje sceptisch als ik eerlijk mag zijn...
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op maandag 13-10-2003 om 22:30:16
nou we lopen al een jaartje mee al zo een 5 optredens gehad 2 daarvan in een park dus die diss ga ik niet plaatsen zo slim was ik ook nog wel ik kijk eerst naar me zelf en vind me zelf ook niet al te best dus die diss komt er voorlopig niet uit ik zal jullie wel teleurstelle denk ik
----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
Tivo-B
lol
Gepost door Tivo-B op maandag 13-10-2003 om 22:59:33
Het wil vanavond niet meer lukke broertje moet na bed enzo dussuh sorry ennuh me mic is kapot ikschrijf vanaaf nog wel ff een rap over nlhiphop en dan drop ik het hier wel als mijn mic. het doet greetz,
Tivo-B
----------------------------------------
Yo Tivo-B//G-stylo//G-stylo records!
LexLetterketter Gepost door LexLetterketter op dinsdag 14-10-2003 om 14:22:00
@ Bartos Locos:

Ooit wel eens van de grondbeginselen der logica gehoord?

Een koe is een dier, een koe heeft een staart.
dus alle koeien zijn een dier.
dus alle koeien hebben een staart.
Maar niet: alle dieren met een staart zijn een koe.

Veel goede producers werken met Reason, Reason is een goed programma. Maar niet: alle producers die met Reason werken zijn goed. (Ja en dus ook niet andersom)
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op dinsdag 14-10-2003 om 15:57:30
@ Lexletterketter
Ja daar heb ik wel eens van gehoord, jij dan?????
Want als een koe een dier is, en een koe heeft een staart dan is het logischerwijs niet nodig om te stellen dat alle koeien dieren zijn. Logisch toch?
Dus als je spreekt over de grondbeginselen van logica noteer je zo'n stelling niet. Logisch toch?, bovendien redeneer je dan in termen van Als A dan B
Ik acht deze opmerkingen dan ook niet coherent aan mijn gestelde vraag, want in reactie op mijn mededeling dat: je beter beats kan maken met Reason dan met Magix, zeg jij dus: "daarom werken wannabee producers met reason"
i don't get that..., dus als we intelligent gaan doen zeg meteen wat je probeert te zeggen scheelt een hoop off-topic geouwehoer

Peace! Bartoslocos
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
LexLetterketter Gepost door LexLetterketter op dinsdag 14-10-2003 om 16:29:51
Snap je het echt niet? Het feit dat Reason een goed programma is voor gevorderde producers die weten wat ze willen, wil niet zeggen dat dat voor beginnende producers net zo geldt. Mijn mening is dat je beter kunt beginnen met een tracker of Fruity Loops. Waarom? Omdat je anders verzuipt en ik de hele tijd de Reason sample cd-tjes moet aanhoren zoals bijvoorbeeld ook bij DAC, weet wat je gapt mennekes, maak es zelf keer een fatsoenlijke sample.

Oh ja en nu ik toch bezig ben: beatcreator zijn is geen element van hiphop (als je wil spelen op een synthesizer ga je maar in een popband of wordt je tranceproducer) Dj'ing daarentegen wel en vette loopjes vinden valt daaronder (krattengraven ook en niet de Four Seasons Vivaldi cd die je ma bij het Kruidtvat heeft gekocht samplen). Hiphop is per definitie geloopte muziek, anders is het geen hiphop in enge zin, maar urban, wat zoiets is als mensen die er vanaf een jaartje of 5 mee bezig zijn omdat ze ooit eens iets op tv gezien hebben.

ZONDER VETTE SAMPLES GEEN VETTE HIPHOP.
GA EERST SAMPLES ZOEKEN DAN PAS SOFTWARE.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-10-2003 @ 16:49:15 ]
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op dinsdag 14-10-2003 om 17:07:32
Ja ja wahtever,als beginner kan je wellicht beter met Fruityloops o.i.d. werken, ik ben van menig dat Reason toegangkelijk is voor iedereen. En voor iedereen dus beginner of gevorderde is het de moeite waard om mee te gaan spelen. Vette producer worden doe je sowiezo niet in één dag/maand/week, maar daar doe je waarschijnlijk je hele leven over, bovendien maken zeer gevorderde producers wel degelijk zeeer vette beats in fruityloops, alleen gaan ze er anders mee om dan een beginner. Wel is het zo dat je met Reason als gevorderde er beter mee uit de voeten kunt. Maar zoiets als voorbehouden zien voor goeie producers vind k wat overdreven
En ja samples zoeken is een kunst op zich. Bovendien deel ik niet de menig dat beats maken geen onderdeel van HipHop is.
Mensen die ontzettend muzikaal zijn maken naar mijn menig juist de vetste HipHop, juist omdat het beyond borders is. Nieuwe ritmes ontdekken, en met vreemde toonladders werken in je loopjes vind ik echt wel mad dope.
Maar als je echt de kale geloopte hiphop het zwaarst digged, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Maar ja het blijven subjectieve uitspraken.

Peace! bartoslocos

p.s. geen logica meer voor jou?!
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
SpooK!
Gepost door SpooK! op dinsdag 14-10-2003 om 17:14:43
slotje... ga verder in dit topic: forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=2556
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-10-2003 @ 17:15:37 ]
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0084 sec.