Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op woensdag 19-03-2008 om 22:43:33
Thuis is het zwaar en op school gaat het kut.
Leen van me maten want ben steeds vaker blut.
Fuck dat gestress! Want me cijfers zijn slecht
En grijp naar de fles, ach begrijp me nou slet.
Ik hoop op het beste, bid voor betere dagen.
Wil dr niet steeds om vragen, maar als ik wiet heb
rook ik als de tiefus en hoor je mij niet meer klagen.
Maar de laatste dagen komt het gezeik achter elkaar en
boettes stromen binnen, maar kan ook niet pinnen.
Justitie kan het geld echt niet innen, straks moet ik zitte
Shit, Dit betalen gaat me niet lukken want,
Er valt niks te halen van een kale kip kan je niet plukken man.
Ik streef naar verbetering, want wil geld op me rekening
Zolang het tegenzit heeft het leven echt geen ene zin.
Geld is een bitch en in mijn leven een hindernis
Alstublieft vader, ik vraag om vergiffenis

Dit geschreven na aanleiding van de tekst van Thomas Sawyer, die gaf mij een beetje inspiratie.

Feedback please?
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 19-03-2008 om 22:46:29
kankerhardgek!
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op woensdag 19-03-2008 om 22:47:57
Very nice indeed.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 19-03-2008 om 22:52:35
Veel beter dan het laatste wat ik van je checkte man. Dope zou af en toe misschien wel iets mooier kunnen rijmen, maar niet dat het me echt stoort ofzo.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op woensdag 19-03-2008 om 22:59:25
Quote:
L2N schreef op 19-03-2008 @ 22:46
kankerhardgek!


Thanks! Je weetzelluf haha.

Quote:
SLM040 schreef op 19-03-2008 @ 22:47
Very nice indeed.


Thanks.

Quote:
mixxman schreef op 19-03-2008 @ 22:52
Veel beter dan het laatste wat ik van je checkte man. Dope zou af en toe misschien wel iets mooier kunnen rijmen, maar niet dat het me echt stoort ofzo.


Heb je misschien een voorbeeld van wat je bedoeld? :')
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 19-03-2008 om 23:02:39
Wat me een beetje stoort is dat je een soort van 'stoere' tekst (niet denigrerend bedoeld) neerzet, beetje schijt aan alles. En vervolgens melden dat je streeft naar verbetering en zo'n afsluiter. Beetje tegenpolen.

Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op woensdag 19-03-2008 om 23:03:25
Dat was ook de bedoeling, de stoer jongen die toch wel een gevoel heeft en eigenlijk heel gelovig is.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 19-03-2008 om 23:04:44
Ok, dan zou ik dat veel meer benadrukken. Want dat het de bedoeling is komt er zo niet uit naar voren, althans zoals ik het lees. Beetje door elkaar en daardoor wat tegenstrijdig. Maak er dan een mooie wending van.


Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op woensdag 19-03-2008 om 23:06:48
Hmmm okee, ik zal er op proberen te letten. Ik dacht dat het al aardig gelukt was en het toch wel een van mijn betere teksten was :p
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 20-03-2008 om 07:34:15
Quote:
Stoeprand schreef op 19-03-2008 @ 22:43

rook ik als de tiefus en hoor je mij niet meer klagen.
Maar de laatste dagen komt het gezeik achter elkaar en
boettes stromen binnen, maar kan ook niet pinnen.
Justitie kan het geld echt niet innen, straks moet ik zitte

Klagen - elkaar en is niet zo'n mooie rijm. Het staat nogal raar omdat je hem eindig met en wat je doet om goed met de rijm uit te komen. In een audio zou dit natuurlijk veel minder opvallen.

Ik streef naar verbetering, want wil geld op me rekening
Zolang het tegenzit heeft het leven echt geen ene zin.

Die laatste afsluitende rijm is er ook eentje echt puur om goed uit te komen. Lees die zin maar eens dat voelt gewoon niet natuurlijk aan.

Feedback please?


Hier wat voorbeeldjes het gaat misschien een beetje de kant uit van mierenneuken hoor, maar ik zei al dat het me verder niet stoorde. Ben het trouwens wel met livio eens qua overgang. Heb dat probleem in dit soort teksten zelf ook gehad. Het was me de eerste keer lezen nou niet echt opgevallen, maar nu wel.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op donderdag 20-03-2008 om 08:44:12
En hoe heb je er toen aan gewerkt dan mixxman? Want wil graag wat beter worden in teksten.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 20-03-2008 om 17:08:59
Nou ja oefening is natuurlijk het belangrijkst, maar probeer als je dus een verhaal compleet wil kantelen goed na te denken over hoe je dat doet. Probeer niet meteen abrupt een einde aan het een te maken en met het ander te beginnen maar maak een bruggetje. Beter dan dit kan ik het je niet zeggen, maar ja als je veel schrijft wordt je gewoon vanzelf beter. Gewoon zo kritisch mogelijk naar je eigen werk proberen te kijken en pas het eventueel ook aan. Dat heeft mij in ieder geval een hele hoop geholpen. Niet meteen aan een andere tekst beginnen maar pas het aan tot je tevreden ben doe ik met audio's idem dito. Dan zie je je eigen fouten veel sneller na een tijdje en ga je ze op een gegeven moment als het goed is niet meer maken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2008 @ 17:10:17 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op donderdag 20-03-2008 om 17:19:50
Ik heb deze aangepast en een paar keer herschreven en was best wel tevreden, ik snap wel wat je bedoelt met een bruggetje erin maken, maar ik denk dat dat erg moeilijk is in 16 bars. Ik denk dat als je er 32 schrijft het al een stuk makkelijker is. Right?
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 20-03-2008 om 18:17:40
ja daar heb je gelijk in. Het is ook geen slechte tekst hoor.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op donderdag 20-03-2008 om 18:27:47
Thanks ik ga binnenkort wel een keer 32 bars schrijven en kijken naar die overgang maar je bedoelt een soort metafoor erin verwerken? :x
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 20-03-2008 om 19:06:21
Ja kan maar hoeft niet. Als je het gewoon dope verwoord is het goed toch. Je hoeft niet perse een stijlimiddel te gebruiken ofzo als het verhaal in het geheel maar overkomt.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op zaterdag 22-03-2008 om 23:52:39
Aiit thanks ik ga eens even proberen
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Vent
Gepost door Vent op zondag 23-03-2008 om 02:38:34
emo
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 23-03-2008 om 02:47:58
Ik vind je tekst oninteressant.
Je probeer door middel van verschillende, omsamenhangende beelden, een schets van een kutleven te geven.
En ik kan me er niet inleven. Slechte cijfers hebben is niet echt een schoolvoorbeeld van een kutleven. Stress is ook niet echt een reden om een kutleven te hebben.
Kortom, 0,0 inlevingsvermogen.

Verder, is je taalgebruik saai en standaard. Geen metaforen, geen schetsende beelden die je kutleven uit te proberen leggen, geen samenhangend verhaal.
Misschien later uitgebreider feed.
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op zondag 23-03-2008 om 09:21:24
woord naar Locutus over alles behalve dat slechte cijfers en stress niet voor een kut leven kunnen zorgen, das bullshit, alsof je vader je moet verkrachten met eeen honkbalknuppel en je moeder zelfmoord moet hebben gepleegd om zo'n tekst te kunnen schrijven
----------------------------------------
argh
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op zondag 23-03-2008 om 11:14:06
Hmm ik wacht op de uitgebreidere feedback, want hier kan ik niks mee.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Droplollie Gepost door Droplollie op zondag 23-03-2008 om 12:35:59
Quote:
Locutus of Borg schreef op 23-03-2008 @ 02:47
Ik vind je tekst oninteressant.
Je probeer door middel van verschillende, omsamenhangende beelden, een schets van een kutleven te geven.
En ik kan me er niet inleven. Slechte cijfers hebben is niet echt een schoolvoorbeeld van een kutleven. Stress is ook niet echt een reden om een kutleven te hebben.
Kortom, 0,0 inlevingsvermogen.


Dan heb is jou empatisch vermogen niet veel meer dan een danoontje.

Ik vind het echt dope geschreven, zoals mixxman zegt, rijms zijn niet altijd helemaal 100.
----------------------------------------
trainen voor een six pack of neem een sixpack voor een bierbuik
Snacky Gepost door Snacky op zondag 23-03-2008 om 14:52:22
Quote:
Droplollie schreef op 23-03-2008 @ 12:35
(...)

Dan heb is jou empatisch vermogen niet veel meer dan een danoontje.

Ik vind het echt dope geschreven, zoals mixxman zegt, rijms zijn niet altijd helemaal 100.


nou sorry hoor, maar als je daadwerkelijk in de shit heb gezeten dan lach je echt om dit soort dingen, het is zo grappig dat menig nederlandse scholier denkt een zwaar KUT leven te hebben, terwijl het te relaxed voor woorden is man... het zit tussen je fuckin oren, het zal mij echt een worst wezen als ik een 2 haal op school je grijpt naar de fles omdat je kut cijfers hebt? en je bent blij als je wiet rookt, als je het mij vraagt veroorzaak je zelf de problemen door juist naar de fles te grijpen en wiet te smoken, word niet zoals de vele voor je...
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 23-03-2008 om 17:30:33
Quote:
Droplollie schreef op 23-03-2008 @ 12:35
Dan heb is jou empatisch vermogen niet veel meer dan een danoontje.

Mijn onvermogen om in zijn tekst in te leven, zegt meer over zijn tekst dan over mij.
Stoeprand's geloofwaardigheid over een kutleven bestaat is hier nul.
Ik haal ook wel eens slechte cijfers, daarbovenop heb ik constant stress...maar ga ik dat dan een kutleven noemen?
Eigenlijk, kijk ik niet eens naar wat hij een kutleven vindt, daar beoordeel ik hem niet op. Wat ik wel beoordeel, is of hij nou zo'n dergelijk kutleven wel goed uitdrukt in zijn tekst. Met een gewelddadige vader en/of een ambitie waar je juist goede cijfers of een goede instelling voor nodig hebt, zou ik me een stuk gemakkelijker kunnen inleven.

Waarom zijn slechte cijfers een reden voor een kutleven? Er zijn genoeg mensen die onvoldoendes halen...en zij geven geen fuck.
Waarom vindt hij slechte cijfers kut?
Waarom vind je broke-ass zijn zo kut? Heb je geen onderdak, geen werk, of woon je toch bij je ouders? Waarom is blut zijn specifiek voor jou een kutleven?
Hij legt het allemaal niet uit.
Waarom is het bv. thuis zwaar? Ouderlijke problemen, ruzies...?
Hij legt niks uit.

Omdat hij niks uitlegt en alleen maar een lijst aan minder leuke dingen post in rijmvorm, vind ik zijn boodschap ook niet geloofwaardig.
Verder gebruik saaie woorden en lelijke woorden, zoals Shit, bitch, slet, fuck, kut. Allemaal inhoudloze woorden en krachttermen.
Maar het doet bovenal af aan je serieusheid in je tekst, bij het lezen van het laatste woord in je eerste line was ik al afgehaakt met aandachtig lezen.
Teksten met slechte spelling en grammatica neemt men ook niet serieus. Waarom ''zitte'' ''boettes'' ''me cijfers'' als je het ook CORRECT kunt SCHRIJVEN?
Quote:
Er valt niks te halen van een kale kip kan je niet plukken man.

Beter opletten tijdens Nederlands, want een tekstschrijver met zulke slechte grammatica moet zich diep en diep schapen.

Je moet dus vooral duidelijkheid in je teksten scheppen, verder vooral meer tijd & aandacht besteden aan je tekst. Je boodschap moet altijd geloofwaardig zijn, als je er eentje in verwerkt en je lines moeten stuk voor stuk een functie of bijzonderheid hebben.
Aan metaforen, stijlmiddelen en vormgeving zou je het beste een beginnetje mee moeten maken.
Maar ik raad je aan eerst jezelf op de inhoud/boodschap van je tekst te gaan focussen.

En niet luisteren naar de ja-knikkers en de dope-reageerders, die geven je niet eens feed.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op zondag 23-03-2008 om 17:56:12
Ik zeg dat broke zijn kut is omdat ik geen wiet kan roken, en als ik dan geld heb dat weer uitgeef aan wiet en dat ik dan weer broke ben en in dezelfde vicieuze circel blijf.

Oke thanks locotus, ik weet ook wel dat dat grammaticaal niet correct is, maar i dont give a fuck about that. Maar ik zal er in mijn volgende tekst goed opletten zodat jij dan niet afhaakt oke?
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0125 sec.