Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op zaterdag 22-03-2008 om 15:48:16
Hehe, en alweer een topic van mij.. Ik ben nu aan het scratchen geslagen, maar zo gauw als ik de plaat heen en terug haal hoor ik plopjes.. Net alsof ik met mijn vingers op de plaat tik. Het ligt niet aan de plaat, aangezien als ik de plaat gewoon af laat spelen ik ze niet hoor.

Heeft dit iets te maken met het tegengewicht, dat dat niet goed is afgesteld? Of zit het hem in de mixer ofzo?
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op zaterdag 22-03-2008 om 15:51:22
uhm wat je kan proberen is om de naald van de arm te halen en die pinnetjes die je ziet vochtig te maken. Dan connect ie beter, de naald
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Dope-Needlz Gepost door Dope-Needlz op dinsdag 25-03-2008 om 19:21:10
Quote:
n00t schreef op 22-03-2008 @ 15:48
Hehe, en alweer een topic van mij.. Ik ben nu aan het scratchen geslagen, maar zo gauw als ik de plaat heen en terug haal hoor ik plopjes.. Net alsof ik met mijn vingers op de plaat tik. Het ligt niet aan de plaat, aangezien als ik de plaat gewoon af laat spelen ik ze niet hoor.

Heeft dit iets te maken met het tegengewicht, dat dat niet goed is afgesteld? Of zit het hem in de mixer ofzo?


Je hoort altijd een zachte plop als je je hand op de draaitafel legt door de trillingen op de plaat die de naald voelt. Dit moet je wegfilteren door het te EQ-en.

Ik EQ mn mixer altijd zo voor scratchen:

- Hi = op zn hardst
- Mid = Precies in het midden
- Low = Helemaal uit

Zo hoor je de plopjes nog maar heel zacht.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-03-2008 @ 19:21:51 ]
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.012 sec.