Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
EmKay1 Gepost door EmKay1 op dinsdag 25-03-2008 om 14:43:07
Weet iemand hoe je je sound ietsje voller kan maken? Je ziet dat vaak in bepaalde refreintjes, of in sommige verses.

Ik heb wel eens gehoord dat mensen dan 2 keer hun verses opnemen, of dat ze de verses een stukje uit elkaar zetten?

Kan iemand me vertellen hoe je dit met Cool Edit Pro kan doen?

Alvast bedankt.
----------------------------------------
ZWO
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 25-03-2008 om 14:44:42
gewoon 2e stem goed doen
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Naad
Insomniac
Gepost door Naad op dinsdag 25-03-2008 om 14:45:45
Hier heb je 2 monden voor nodig, heb je die?
Swike
Newskool
Gepost door Swike op dinsdag 25-03-2008 om 14:47:31
Quote:
Naad schreef op 25-03-2008 @ 14:45
Hier heb je 2 monden voor nodig, heb je die?

Hahaha, shit.
Nee maar gewoon twee keer opnemen en dan je tweede opname net ietsjes anders qua stemgeluid tapen, iets zachter eronder zetten, 25 procent naar rechts of links pannen en dan moet ie al voller klinken.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 25-03-2008 om 14:48:02
ik weetje, heb geleerd om te buikspreken, dus ik rap gewoon , en dan doe ik tegelijkertijd met me buik de backings en shit,
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 25-03-2008 om 14:48:14
Of tweede stem 2 x opnemen de ene naar links pannen de ander naar rechts als je em echt VOLLL wil hebben
Naad
Insomniac
Gepost door Naad op dinsdag 25-03-2008 om 14:48:54
Ho shit.. wat is pannen?
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 25-03-2008 om 14:49:58
gewoon dat het geluid naar die kant gaat, pan R-100 is helemaal naar rechts, Pan L100 helemaal links ofzoiets
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Naad
Insomniac
Gepost door Naad op dinsdag 25-03-2008 om 14:51:15
Aight..
EmKay1 Gepost door EmKay1 op dinsdag 25-03-2008 om 14:51:54
Ok thanx mensen voor de feed. Ik ga even kijken of het werkt.
----------------------------------------
ZWO
DeEkte Gepost door DeEkte op dinsdag 25-03-2008 om 15:49:55
Wat je kunt doen is je hele vocal-spoor nog eens opnemen en dan alleen de rijwoorden nog eens inspreken.. Dat je dus een tweede spoor onder je rap hebt lopen en dat je dus alleen het einde van de zinnen doet 'dubbelen'. Dit kun je dan inladen in het arrangement-viewpoint van (multitrack volgens mij) en dan gewoon onder elkaar zetten.
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 25-03-2008 om 16:01:07
JA ADLIBS kuthoer maar dat zal die zelf ook begrepen hebben toch
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 25-03-2008 om 16:08:03
Quote:
Vent schreef op 25-03-2008 @ 16:01
JA ADLIBS kuthoer maar dat zal die zelf ook begrepen hebben toch


whahaha
DeEkte Gepost door DeEkte op dinsdag 25-03-2008 om 16:24:45
Quote:
Vent schreef op 25-03-2008 @ 16:01
JA ADLIBS kuthoer maar dat zal die zelf ook begrepen hebben toch


nee
E-B-A
Gepost door E-B-A op dinsdag 25-03-2008 om 17:16:21
1 keer opnemen
een 2de stem helemaal rechts
een 3rde stem helemaal links
( pannen dus, zoals er werd gezegd)
Maby wat extra geluiden erdoor
Check me nummer, pure perfectie! http://www.mc-revo.hyves.nl
Daar heb ik dat.
Bedoel je zo iets?
----------------------------------------
Heb net al me nummers opgegeten dus heb geen track meer
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 25-03-2008 om 17:28:00
Iedereen mixt weer anders af.. zelf pan ik de vocals namelijk niet.. zoals de rest hierboven doet.

Wordt 1 x opgenomen, adlibs worden eronder gezet en dan ist een kwestie van goed afmixen. Evt voor wat effecten gooi ik een lichte delay over de dubbels. Das mijn pre-mix in CEP. Daarna gaan de sporen in mn vs-840 (digital workstation) voor de compressing, eq-ing, chorusjes en reverbjes. Als de beat bijv. ook te hard staat gaan die stereosporen ook mn hardware bak in. Aan het eind als mn bak alles goed heeft gemixed en alles staat even hard, master ik de boel en gaat ie weer terug naar mn pc...

Das de BC afmix en mastering weg...
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.009 sec.