Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Sjek
Sjek de Ripper
Gepost door Sjek op maandag 07-04-2008 om 13:12:10

Scientology is een geestelijke beweging gebaseerd op een uitgebreide verzameling geschriften op filosofisch en organisatorisch gebied en notities met betrekking tot onderzoek van de menselijke geest, opgesteld en verzameld door de Amerikaanse schrijver L. Ron Hubbard tussen het midden van de jaren veertig en 1986.

Scientology is rond 1952 ontstaan uit Dianetica, een systeem van zelfhulp voor psychosomatische effecten. Hubbard karakteriseerde Scientology als een "toegepaste religieuze filosofie" en als een basis voor een nieuwe religie. Onder Scientology wordt ook vaak de Scientology-kerk verstaan, welke verreweg de grootste organisatie is die scientology praktiseert en uitdraagt, met vestigingen in 163 landen.

De Scientology-filosofie gaat er van uit dat het individu een onsterfelijke geest is, die een lichaam heeft en een verstand (wat binnen scientology niet synoniem is met hersenen) gebruikt om met het lichaam in de materiële wereld te verkeren. Elk individu wordt door zijn verblijf in de materiële wereld ongunstig beïnvloed door traumatische gebeurtenissen en daarbij behorende in het verstand opgeslagen en vergeten momenten van mentale energie. Scientology-technieken zouden de negatieve effecten van deze gedurende vele levens verzamelde ballast kunnen uitwissen.

Scientology wordt in het algemeen in de media als controversieel beschouwd. De manier waarop Scientology en daarmee gelieerde organisaties zich teweer stellen tegen vrijwel alle aspecten van de hedendaagse psychiatrie is fel. De organisatie bestrijdt deze tak van de wetenschap omdat zij haar als pseudowetenschap beschouwt.

Binnen de Scientology-organisaties is in de loop der jaren veel te doen geweest over de wijze van toepassing van Hubbards geschriften. Hubbard zelf schreef problemen die Scientology in de maatschappij ondervindt vooral toe aan foutieve of incomplete toepassing van door hem geoptimaliseerde methoden en technieken.

Scientologykerk

De Scientologykerk ontstond in de Verenigde Staten in 1954 als organisatie zonder winstbejag. Vandaag vormt het het centrum van een complex wereldwijd netwerk van organisaties die zich wijden aan de bevordering van de filosofieën van L. Ron Hubbard op alle gebieden van het leven. Dit omvat de centra voor drugsrehabilitatie (Narconon), rehabilitatie van gedetineerden (Criminon), activiteiten op het gebied van vermeende wantoestanden in de psychiatrie (Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens), projecten voor efficiënte onderwijsmethodes in scholen (Toegepaste Scholastics), enzovoorts.

Bekende aanhangers van Scientology zijn o.a:

# Kirstie Alley
# Catherine Bell
# Chick Corea
# Tom Cruise
# Beck Hansen
# Isaac Hayes
# Katie Holmes
# Juliette Lewis
# Lisa Marie Presley
# John Travolta
# Jan Wijn

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scientology

Graag jullie mening hier over
----------------------------------------
Sjek is bek
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op maandag 07-04-2008 om 13:13:47

Dat mensen in dat verhaal geloven is best triest

Heb ook wellis zo'n docu gezien van een gast die met wat hogere mensen van die "kerk" wilden praten.
Deze man werd vervolgens van hun terrein afgeslagen, omdat deze meneer kritisch was.
Vind het maar een enge sekte uit op geld.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-04-2008 @ 13:18:48 ]

----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 07-04-2008 om 13:20:00
SHIT Catherine Bell lid van Scientology? @&#)#@&* en ik voind het nog wel zo'n leuke dame.... tegenvaller.

Overigens vind ik het hele scientology een grote tegenvaller (lees belachelijk iets). Ideeën gaan te ver... maar dat lijkt tegenwoordig een beetje bij het geloof te horen...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Snacky Gepost door Snacky op maandag 07-04-2008 om 13:21:43
Quote:
Nieroth schreef op 07-04-2008 @ 13:13

Dat mensen in dat verhaal geloven is best triest

Heb ook wellis zo'n docu gezien van een gast die met wat hogere mensen van die "kerk" wilden praten.
Deze man werd vervolgens van hun terrein afgeslagen, omdat deze meneer kritisch was.
Vind het maar een enge sekte uit op geld.


mag ik je vragen wat het verschil is met het christendom dan? die kerk doet precies hetzelfde hoor
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op maandag 07-04-2008 om 13:35:46
Quote:
Snacky schreef op 07-04-2008 @ 13:21
(...)

mag ik je vragen wat het verschil is met het christendom dan? die kerk doet precies hetzelfde hoor

Maar in mindere mate, Scientology heeft een heel Celebrity Center, puur en alleen om bekende mensen over te halen om grote bedragen te doneren.
De kerk helpt mensen ook met het geld dat ze krijgen (bijv het leger des heils), zulke initiatieven zijn er voor zover ik weet niet van Scientology.
Verder moet je bij scientology betalen voor een "opleiding" om hoger op te komen en meer kennis van de sekte te krijgen, terwijl bij echte religies het geloofsverhaal/boek gratis is.
Zonder een grote zak geld zal je nooit een scientology "pastoor" ofzo kunnen worden, bij andere geloven kom je zover met puur je geloof.
M'n punt is dus voornamelijk dat de kerk ook bereid is mensen die het heel moeilijk hebben te helpen, ook als deze mensen niet gelovig zijn.
Scientology daarintegen helpt alleen zichzelf en de grote bazen dervan aan grote hoeveelheden geld.

(en nee, ik geloof zelf überhaupt niet)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-04-2008 @ 13:46:53 ]

----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
Weazel
Gepost door Weazel op maandag 07-04-2008 om 13:57:38
Ik ben zonder godsdienst/geloof altijd nog goed afgeweest, blijf ook lekker zonder.
Tenzij er een heel mooi geloof komt waar heel veel mooie wellustige vrouwen op afkomen.
roerbak
WKYA
Gepost door roerbak op maandag 07-04-2008 om 14:06:24
tom cruise moet ook wel lid van zoiets zijn haha
----------------------------------------
hoi
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op maandag 07-04-2008 om 14:12:11
Allemaal gezanik. Geloof vind ik iets onnozels. Dit helemaal. En als Tom Cruise het ondersteund wordt het helemaal twijfelachtig.

Sommige mensen putten echter hoop uit hun geloof enzo, zoals me oma. Dat is wel een goede zaak. Ook geloof ik dat de verhaaltjes uit de bijbel, koran enzovoort een goeie moraal hebben, maar je moet het niet zo letterlijk nemen.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 07-04-2008 om 14:22:17
ach ja van mij part geloof je dat mn linkerteen de wereld heeft geschapen zolang je mij er maar niet mee lastig valt. Kijk dat de politiek geloof gebruikt om rust te creeren en bevolking te kunnen controleren, kan ik nog begrijpen.Maar dat gelovigen zich druk gaan maken om mensen die niet geloven, daar kan ik echt niet bij. Maar ja misschien ben ik ook wel een egoistische klootzak die weinig om zijn medemens geeft.

het moraal enzo van die verhalen is inderdaad wel goed. Ik denk dat als ik later kinderen zou krijgen (ja mn vrouw om wijsneusjes voor te blijven) ze misschien ook wel naar een hervormde christelijke school stuur. Niet om het aspect van geloof, maar puur voor de normen en waarden die ze je daar meegeven. Heb zelf ook op zo'n school gezeten en hoewel ik geen geweldige fijne gozer ben geworden heb ik er toch zeker wat aan gehad. Plus dat in het dorp waar ik vandaan kom onze school ook veel betere cito scores had dan de openbare school die erzat, maar dat kan toeval zijn.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
NoSleep
Dennis
Gepost door NoSleep op maandag 07-04-2008 om 14:25:06
Quote:
Sjek schreef op 07-04-2008 @ 13:12
Scientology is een geestelijk gestoorde beweging
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-04-2008 @ 14:25:35 ]
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op maandag 07-04-2008 om 14:25:17
@mixx

Heb zelf ook op een christelijke school gezeten.. Nu is er geen greintje geloof meer bij mij maar ben het zeker met je eens dat je daar goeie normen en waarden aangeleerd krijgt. Sowieso.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-04-2008 @ 14:25:40 ]

----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op maandag 07-04-2008 om 14:58:51
Scientology was toch allang opgedoekt toen duidelijk was dat het een commercieel doel voor ogen had?
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Sjek
Sjek de Ripper
Gepost door Sjek op maandag 07-04-2008 om 15:09:18
nee er zijn wel rechtzaken tegen gevoerd maar het bestaat nog steeds
----------------------------------------
Sjek is bek
ImpEndIngDoom
ijs ijs beebie
Gepost door ImpEndIngDoom op maandag 07-04-2008 om 16:09:35
http://youtube.com/watch?v=rCGP-0545EU

Scientology makes baby Jebus cry :'(
----------------------------------------
I don't need a signature
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 07-04-2008 om 20:23:43
Ik heb respect voor ieder zn geloofsovertuigingen en ik vind dat Scientology wel een populair/makkelijk 'slachtoffer' is de laatste tijd, maar een religie waarbij je (heel) veel geld moet betalen om alle ins & outs te leren en hogerop te komen roept bij mij meteen vraagtekens op.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op maandag 07-04-2008 om 20:42:09
Dat is wel raar ja, het moeten betalen.

Hoewel je bij veel geloven ook betaalt, alleen zonder geld. Met de gedachte dat je er beter van wordt, sneaky hoor.
broederschap
Gepost door broederschap op maandag 07-04-2008 om 21:35:48
was tog laast in southpark dat kyle ofzo enorme % iets had ofzo .
vond het wel lachen.
eigenlijk raar dat schientology gaat over niks over
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op maandag 07-04-2008 om 21:51:21
Quote:
Liquid schreef op 07-04-2008 @ 20:23
Ik heb respect voor ieder zn geloofsovertuigingen en ik vind dat Scientology wel een populair/makkelijk 'slachtoffer' is de laatste tijd, maar een religie waarbij je (heel) veel geld moet betalen om alle ins & outs te leren en hogerop te komen roept bij mij meteen vraagtekens op.


Ik wil niet veel zeggen maar jij vind het oké dat mensen gehypnotiseerd worden enz.? Omdat het bij een 'geloof' hoort? Wat mij betreft is dit toch een sektevorming. Dat slachtofferding ben ik het wel mee eens.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op maandag 07-04-2008 om 22:40:52
Quote:
Ik wil niet veel zeggen maar jij vind het oké dat mensen gehypnotiseerd worden enz.? Omdat het bij een 'geloof' hoort? Wat mij betreft is dit toch een sektevorming. Dat slachtofferding ben ik het wel mee eens.


Laatst hier nog op school met een leraar over gehad.
Maar een sekte is niet per direct een negatief iets.
Er bestaan ook positieve sektes, geloof het of niet, maar het welbekende Leger des Heils is er ook één.

Lees dit maar eens.

Quote:
Het woord sekte is in zijn oorspronkelijke betekenis een godsdienstige beweging die, vaak door een schisma, is afgesplitst van een grotere religieuze beweging of organisatie.

De tweede betekenis is die van een nieuwe religieuze beweging, vaak gesticht door een charismatische leider met een nieuwe leer of openbaring.
Bron. Wikipedia

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op dinsdag 08-04-2008 om 12:23:00
stelletje mafkezen allemaal
lilweezy
Gepost door lilweezy op woensdag 09-04-2008 om 11:25:46
Het zijn freaks Johova,s zijn softies vergeleken met hun
----------------------------------------
stop bitching you lil internet thug
[lilweezy IS A MISTAKE just call me chelz]
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op woensdag 09-04-2008 om 13:51:13
Ze zijn toch gehackt door Anonymous, hun hele infrastructuur ligt plat.
Zoals dat ze de hele tijd gefaxt worden met gehele zwarte pagina's...om hun inkt verspillen natuurlijk.
Outshining Gepost door Outshining op woensdag 09-04-2008 om 13:54:53
Verwerpelijk.
----------------------------------------
Sabr
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0084 sec.