Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 ]
djayen
de liefste
Gepost door djayen op woensdag 16-04-2008 om 23:06:17
Nee klopt heb je gelijk in, maar goed zou wel geinig zijn als dat nog kon lol. Maarja vorig jaar vond ik het ook al vaag met vitesse, de Mos haalde die keeper er af in de rust :/ terwijl hij niks verkered deed alleen het publiek beetje opfokken, maar goed uh.
----------------------------------------
joden
D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op woensdag 16-04-2008 om 23:08:17
Quote:
djayen schreef op 16-04-2008 @ 23:02
of dat psv verliest en ajax alsnog verliest lol.
Mooiste zou zijn ajax kampioen op 1 doelpunt verschil


Ja, dat kan alleen niet.
----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
Patta
Gepost door Patta op woensdag 16-04-2008 om 23:08:38
ik gok toch gewoon op PSV,
Feyenoord trouwens wel lekker bezig voor volgend seizoen!
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op woensdag 16-04-2008 om 23:11:41
Beter gunt De Mos het deze keer aan ons!! JODEN!!
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op woensdag 16-04-2008 om 23:27:03
Quote:
D_Original schreef op 16-04-2008 @ 22:22
(...)

dan krijg je dr tog drie van je MYL leraar als Ajax kampioen wordt?


haha ja maar wel mn hoofd kaal!
Patta
Gepost door Patta op donderdag 17-04-2008 om 10:57:09
'Feyenoord aast op Sulejmani en Koevermans'

zou mooi zijn, vooral Sulejmani!
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 17-04-2008 om 11:47:03
Joden altijd origineel en ludiek:


Uitvak Euroborg gister.
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 17-04-2008 om 13:28:05
haha te flauw

Quote:
Feyenoord aast op Sulejmani en Koevermans'

zou mooi zijn, vooral Sulejmani!


ghehe, ik zal er maar niet op hopen ben ik bang
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 17-04-2008 om 14:33:56

----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Mutz
Gepost door Mutz op donderdag 17-04-2008 om 14:48:11
haha @ al die plaatjes
is er eigenlijk een dader gevonden? ik meen dat ik zoiets hoorde ergens.... stond ook op een filmpje van op youtube ofzo??
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 17-04-2008 om 14:55:43
Gister trouwens die quote van Humberto, die is jullie misschien niet eens opgevallen maar bij mij kwam die keihard aan;
"Door de play-offs heeft iedere club nog iets om voor te spelen, nouja, alleen AZ - Sparta is de enige wedstrijd waar niets meer op het spel staat".
Die klapt er ff op hoor, kutseizoen.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
cml.exe
Gepost door cml.exe op donderdag 17-04-2008 om 14:58:48
"Die is gewoon voor de gezelligheid" zei hij er ook nog bij
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op donderdag 17-04-2008 om 14:59:18

----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 17-04-2008 om 15:07:23
Haha ja voor de gezelligheid ja, wat een bitch
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Finger
Gepost door Finger op donderdag 17-04-2008 om 17:28:17
Dit is voor de 1ste en waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik hoop dat Ajax kampioen wordt.
Want dan krijgt groningen nog 500.000 voor suares.
michaelll
Gepost door michaelll op donderdag 17-04-2008 om 17:42:12
Ik hoop echt dat Ajax kampioen wordt, maar ik voorzie alweer een rampscenario. Vitesse staat de gehele wedstrijd met 1-0 voor, en alles is goed.. totdat ver in blessuretijd Meganishvilli (die een hele wedstrijd geen foute pass heeft gegeven) een eigen doelpunt maakt.. ik hoop echt dat ajax het wordt, maar ik denk dat PSV hetzelfde kutvoetbal gaan spelen wat ze het hele seizoen al doen.. lekker met z'n 10'en acjter de bal, en met een smeig countertje scoren.. maarja, we zullen het allemaal zien zondag.
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
Mc_Sphinx
Zoekt een leven op Google!
Gepost door Mc_Sphinx op donderdag 17-04-2008 om 17:43:09
volendam of rkc wie gaat het worden denken jullie?
Volendam speelt uit tegen Ado en rkc speelt thuis tegen fortuna.

ik hoop zo dat ik morgen rkc kampioen zie worden! ben er namelijk bij en en heb er super veel zin in!
----------------------------------------
Nederhop brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe!!
omebob
AFCA
Gepost door omebob op donderdag 17-04-2008 om 18:00:18
hoop dat volendam het wordt om 3 redenen..

1 werk bij volendams bedrijf dus dat is feest
2 volgend jaar volendam uit, daarna kroegen op de dijk
3 muss
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op donderdag 17-04-2008 om 18:37:51
Volendam supporters zijn toch ook bevriend met Ajax supporters? Ik kan me nog herinneren dat Ajacieden bloemen hebben neergelegd voor de slachtoffers van de cafébrand
----------------------------------------
beng!
omebob
AFCA
Gepost door omebob op donderdag 17-04-2008 om 18:40:06
dat hebben niet alleen ajax supporters gedaan, kan me ook herinneren dat er 300 stoeptegels door de restauranten en kroegen vlogen hehe, dus echt sprake van een vriendschap nee, maar ook totaal geen haat ofzo uiteraard ik bedoel wie heeft er nou geen sympatie voor fc volendam
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Mc_Sphinx
Zoekt een leven op Google!
Gepost door Mc_Sphinx op donderdag 17-04-2008 om 18:45:14
ikke na morgen mischien wel maar op dit moment niet rkc moet kampioen worden
----------------------------------------
Nederhop brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe!!
Mutz
Gepost door Mutz op donderdag 17-04-2008 om 18:45:21
hehe gister @ tele 2 was de stelling:
Ajax wordt kampioen
volgens mij was ongeveer 70% het EENS met de stelling....
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 17-04-2008 om 18:52:16
Ik denk dat het nog leuker is om Muts uit te lachen als PSV geen kampioen word als Maffedodo bij Ajax. Muts ziet dan gelijk complot theorieën vanuit de Randstad zoals iedere psv'er. Ik hou altijd wel van dat Calimero gedrag.

En dan niet komen dat Feyenoord ook geen kampioen word want dat ben ik gewend.
omebob
AFCA
Gepost door omebob op donderdag 17-04-2008 om 18:53:29
hahaha... het moet niet gekker worden met jullie..

--------------


Pure competitievervalsing dankzij incident in Grunn?
PSV was van niets en niemand afhankelijk vandaag. Althans dat dachten wij. Ook bij een 'positief' resultaat in Groningen zou PSV kampioen worden. De kaarten waren geschut en iedereen wist waar hij aan toe was...

Om 16.15 uur staat in Eindhoven een 1-1 eindresultaat op het scorebord. Normaal gesproken niet genoeg maar bij een gelijkspel van Ajax in Groningen of een verliespartij van de hoofdstedelijke arrogantie was er toch een feestje in Eindhoven. Tussen 14.30 uur en 16.15 uur bereiken ons de meest vreemde sms-jes en telefoongesprekken. "Brandjes in de Euroborg", "Er springen mensen de tweede ring naar de eerste", "Er staan mensen op het veld". Wel afgelast, Niet afgelast; het is allemaal een complete warboel en eigenlijk pas halverwege de tweede helft (15.45 uur) wordt duidelijk dat de confrontatie in de Euroborg tussen F.C. Groningen en Ajax definitief is afgelast. De ploeg van Koster zou ademhalingsproblemen hebben.

Yeah right. Allemaal heel erg wat is gebeurd in Groningen maar het is natuurlijk wel pure competitievervalsing. Nu is zowat heel Eindhoven in mineur (of complete rouwstemming) omdat PSV door de afgelasting ineens moest winnen, maar voor hetzelfde geld was een 1-1 wel genoeg geweest. Erg jammer dat dit moet gebeuren, juist op zo'n dag. Het laatste zal hier niet over gezegd zijn waarschijnlijk.

PSV Zuipsite.NL


----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Mutz
Gepost door Mutz op donderdag 17-04-2008 om 19:00:38
aaah en dat hoor je nou pas? hebben ze het zondagavond ook nog over gehad. is verder toch ook niks geks, zoiets heet dan toch ook gewoon competitievervalsing. Vorig jaar was daar toch ook iets mee...
omebob
AFCA
Gepost door omebob op donderdag 17-04-2008 om 19:02:58
kan ik me niet van zondag herinneren, lees het en post het gewoon mijn welgemeende excuses, en als je dit al competitievervalsing noemt....
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 17-04-2008 om 19:03:24
Beter lezen jullie de nieuwe Hard Gras, heel mooi stuk over het competitieslot van afgelopen seizoen.
Pijnlijk, maar wel ontzettend goed geschreven.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Mutz
Gepost door Mutz op donderdag 17-04-2008 om 19:03:54
ja het is een wat groot woord, maar toch geen kwade woorden richting ajax in dat bericht?
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 17-04-2008 om 19:04:32
omebob
AFCA
Gepost door omebob op donderdag 17-04-2008 om 19:04:47
nee daar heb ik het ook niet over, maar ik begrijp het woord competitie vervalsing in dit verhaal niet.. ''door de aflasting moesten jullie ineens winnen'' , dus als het wel had doorgegaan en ajax had gewonnen hadden jullie niet hoeven winnen?
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Mutz
Gepost door Mutz op donderdag 17-04-2008 om 19:07:27
nee het gaat er dan meer over uit van : wordt psv wel of niet kampioen die dag? heel eindhoven op ze kop, en dan wordt er daar een wedstrijd afgelast vanwege supporters (die op geheel eigen wijze) ervoor zorgen dat de wedstrijd niet doorkan, en er valt geen beslissing.
Dan heet dat volgens mij gewoon zo, al klinkt het een beetje groter. ik zit er zelf niet echt mee, gewoon zondag een mooi feesie bouwen. Ik bedoel ben effe realistisch, 1 puntje moet lukken.

nickert je staat 6e, beter ga je je club supporten ipv filmpjes te zoeken van calimero no offence anders krijg ik weer gezever
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-04-2008 @ 19:09:31 ]
omebob
AFCA
Gepost door omebob op donderdag 17-04-2008 om 19:11:03
sja ik blijf hoop houden

-----

Vorig jaar, 29 april 2007 om precies te zijn, speelden PSV en Vitesse in Eindhoven hun laatste wedstrijd. Ook toen stond de titelstrijd centraal. PSV won eenvoudig van een ongeinspireerd Vitesse en behaalde de landstitel op doelsaldo omdat Willem II en Excelsior wel speelden of hun leven ervan afhing. Dit jaar heeft echter ook Vitesse nog wat te winnen.


AjaxF-side.NL
Op de laatste speeldag stonden drie ploegen met 72 punten aan kop van de ranglijst. AZ moest naar Excelsior en verloor verrassend met 3-2, Ajax won in Tilburg van Willem II met 2-0 en PSV versloeg Vitesse met 5-1. Door deze resultaten ging het kampioenschap op doelsaldo naar de ploeg van toenmalig trainer Ronald Koeman. Het verschil: slechts 1 doelpunt.

Dit seizoen speelt AZ geen rol van betekenis, maar mag Ajax door de midweekse winst in Groningen (1-2) nog altijd dromen van de schaal. Ditmaal is het doelsaldo wel in het voordeel van de Amsterdammers, maar de achterstand bedraagt nu 3 punten. Ajax speelt thuis tegen Heracles Almelo, dat nog niet zeker is van lijfsbehoud, PSV reist naar Arnhem voor de confrontatie met Vitesse. De ploeg van Aad de Mos kan het seizoen op een goede manier afsluiten. Winst kan nog een Play-offs klassering opleveren, mits FC Utrecht niet van FC Groningen wint. Een gelijkspel van Vitesse en verlies van Utrecht is ook voldoende.

Daarnaast is er nog altijd de sportieve verplichting om een duel winnend te willen afsluiten, zo zou je verwachten. Met de kansen die Vitesse nog heeft en het publiek dat in Gelredome afscheid neemt van drie spelers, zal dit hopelijk ook het geval zijn. Remco van Schaaf, Gill Swerts en Theo Janssen spelen allen hun laatste competitiewedstrijd voor Vitesse.

----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 17-04-2008 om 19:12:32
Jij hapt altijd daarom doe ik dat filmpje. Maar ik kan het niet echt competitievervalsing noemen want het is niet dat Ajax of Groningen er echt voordeel uit haalt. Voor PSV en Eindhoven is het wel kut want alles was al geregeld om het kampioenschap te vieren.
omebob
AFCA
Gepost door omebob op donderdag 17-04-2008 om 19:13:22
precies... maar goed maakt verder ook niet meer uit, het wordt iig een super spannende zondag
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Mutz
Gepost door Mutz op donderdag 17-04-2008 om 19:15:37
kijk nickert snapt het, dat is dus ook precies de reden dat er misschien wat woede ofzo is....
jazeker zin in zondag, maar ik bedoel die feitjes dat 3 spelers van vitesse vertrekken en ze daarom beter spelen, is denk ik wat onzin. Bob jij weet net zo goed als ik, dat PSV handig een puntje kan halen in arnhem, maar goed, hoop mag je natuurlijk wel hebben..
omebob
AFCA
Gepost door omebob op donderdag 17-04-2008 om 19:22:13
jij zou precies het zelfde als mij praten dus kom niet praten hehe.. gouden kooi tijd!
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
Mutz
Gepost door Mutz op donderdag 17-04-2008 om 19:23:51
hehe klopt
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op donderdag 17-04-2008 om 19:24:59
iedereen schijt hem wel bij psv, heerlijk om een beetje op psv fora te lezen. En dat van dat 'competitievervalsing' afgelopen zondag kan je beide kanten uit redeneren. Doordat Ajax niet speelde voelde psv de hete adem niet in de nek en kon het met een gerust hard spelen tegen twente ipv opgejaagd te worden door de stand bij het andere duel. Ik hoop dat ik zondag uit mijn plaat kan gaan maar ben wel realistisch genoeg om te zeggen dat psv normaal gesproken met gemak een puntje haalt in Arnhem. Ik hoop alleen niet dat ze laf op 0-0 gaan spelen en met 2 spitsen + een geheel verdedigend ingesteld midden veld gaan voetballen zoals ze dat in Europa hebben gedaan
----------------------------------------
beng!
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 17-04-2008 om 21:55:07
Competitievervalsing?
Het ligt aan psv zelf dat ze nog geen kampioen zijn hoor.
Als ze gewoon hadden gewonnen hadden ze hun feestje gehad.
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat de laatste speelronde weer vitesse tegen psv is.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 17-04-2008 om 22:19:16
ik zou m echt spacen als supporter van psv.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 18-04-2008 om 10:06:17
Vanavond wordt een waar voetbalfeest in Den Haag (of een grote chaos)

Stadion is zo goed als uitverkocht, staan meerdere acties op het programma (Ga staan voor Martin Jol en overname Midden Noord), plus laatste wedstrijd seizoen tegen Volendam, die kampioen kan worden.

Het is nog me verjaardag ook, dus ik heb er godvergeten veel zin in. Eerst lekker een borrel straks op me werk en daarna feesten in het stadion!!!
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Nickert
boss
Gepost door Nickert op vrijdag 18-04-2008 om 10:34:32
Gefeliciteerd muss
RRAM Gepost door RRAM op vrijdag 18-04-2008 om 10:38:21
En Muss laat Ado in heelsnaam winnen van Volendam, zodat RKC kampioen wordt, dat zou het feestje helemaaaal compleet maken .

En gefeliciteerd ja
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op vrijdag 18-04-2008 om 11:34:55
MuSS, gefeliciteerd ouwe.

Het wordt geen salonremise in Arnhem

Aad de Mos: 'Vitesse uit of thuis is een verschilletje: Ajax wordt kampioen'!
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=4891
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Liquid
Gepost door Liquid op vrijdag 18-04-2008 om 11:36:21
Die Aad de Mos spoort echt niet, de laatste maanden komt er alleen maar 100% bullshit uit
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op vrijdag 18-04-2008 om 12:06:26
Quote:
De politie in Groningen heeft een negentienjarige man uit die plaats aangehouden die verdacht wordt van betrokkenheid bij de brand in het stadion van FC Groningen afgelopen zondag. Dat meldde de politie donderdag. Bij de brand vielen 28 gewonden.

----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Rem
Tourist
Gepost door Rem op vrijdag 18-04-2008 om 15:22:12
Quote:
Van Gaal: ‘Ik blijf bij AZ’
ALKMAAR- Louis van Gaal heeft vrijdag bekendgemaakt dat hij ook na de zomer bij AZ blijft. Van Gaal: “Ik heb maandag met de directie en woensdag met het bestuur van AZ gesproken. Daaruit is gebleken dat we allemaal graag met elkaar door willen. Vandaag (vrijdag) heb ik het aan de spelersgroep meegedeeld.”

Van Gaal verklaarde zijn besluit als volgt: “Ik blijf op basis van een aantal factoren. Zo heeft de helft van de selectie aangegeven dat ze voor mij naar AZ zijn gekomen. Bovendien heb ik de technische staf verdrievoudigd en ook voor volgend seizoen hebben we mensen aangetrokken om de staf te professionaliseren. Wat dat betreft zou het ook een slechte zaak zijn als ik weg zou gaan.”

Van Gaal verklaart zijn keuze om bij AZ te blijven

“Ik heb hier nu drie jaar gewerkt. De eerste twee seizoenen ging het fantastisch, dit jaar was duidelijk minder. Dat kan. Doormiddel van doorselecteren kunnen we dat voor volgend seizoen oplossen. Maar de grootste versterkingen voor volgend jaar zijn de weer fitte Stijn Schaars, Maarten Martens en Joey Didulica”, vervolgde Van Gaal.

Van Gaal heeft bij AZ nog een verbintenis tot de zomer van 2010. (az.nl)

Ik hoor er toch wel van op.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op vrijdag 18-04-2008 om 16:29:13
ghehe van gaal toch..

vriend van me die dus naar Sevilla is gegaan, gaat zaterdag naar de wedstrijd jaloers
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op vrijdag 18-04-2008 om 19:24:47

zag ik net ergens staan
----------------------------------------
beng!
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op vrijdag 18-04-2008 om 19:26:28
Een post op Voetbalzone forum

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En daar is investeringplan nummer 4

lijkt een goede zaak en Feyenoord zal langzamerhand steeds kapitaal krachtiger worden en uiteindelijk niet meer afhankelijk zijn van investeerders.

Feyenoord neemt het geld in beheer; het wordt vastgezet, belegd en of geïnvesteerd in nieuwe spelers. Feyenoord betaalt jaarlijks rente over het geleende geld en verleent de geldschieters bovendien extra diensten in de vorm van plaatsen en hospitality in de Kuip.

Goede zaak, ze zijn goed bezig daar in het maasgebouw, doet me denken aan een stukje van de VI van vorig jaar Mesais aan de Maas heette het volgend mij en het komt nu langzaam op gang...

hier dat stuk wat in de VI stond


Citaat:
Het moet niet gekker worden. Ik open vanochtend VI.nl en daar zie ik een filmpje 'Messias aan de Maas'. Dit gaat over de heer Boudewijn Poelmann die lid is van de RvC. Zonder dat ik het wist, blijkt dit nu een heel belangrijk persoon voor ons te worden. Volgens VI-watchers bibberen PSV en AZ al sinds dat zij hoorden dat deze man in Feyenoord stapte.

Deze man is verantwoordelijk voor het feit dat hij namens tal van goede doelen een bedrag van twee miljard heeft opgehaald. Ook zijn connecties binnen de commercie zijn groot en zijn kennis is mega. Hij is onder andere bezig met een tv-idee die de plannen van Scheringa ver zullen overschrijden, alleen wil hij wel andere clubs bij deze plannen betrekken. Hij heeft wat dat betreft connecties met De Mol en Vd Ende. Daarnaast zal hij betrokken worden bij de stadionplannen en zal hij daarvoor zijn commerciele gaven gebruiken. Ook komt hij met commerciele plannen aanzetten om Feyenoord op pole position te zetten in Nederland.

Nu een stuk uit het Algemeen Dagblad van vanochtend over een plan die nu in werking treedt:

Het idee is zó simpel. Je bindt je supporters aan je, laat ze 40 euro per jaar betalen, geeft ze serieus zeggenschap in hun club én voorziet ze van allerlei consumentenvoordelen bij sponsors van de club.
Het werkt overal bij Europese topclubs, alleen in de eredivisie was het nog niet ontdekt. ,,In het Nederlandse voetbal bestaat veel argwaan over en weer,’’ ontdekte Boudewijn Poelmann, lid van de Raad van Commissarissen bij Feyenoord. Hij ontwikkelde het plan met Chris Woerts, de commercieel directeur.

,,Tussen bestuurders en achterban heb je een kloof liggen, die moet dus weg. Het lijkt wel of bestuurders bang zijn om met hun fans geassocieerd te worden. Bij ajax moet je gevráágd worden om lid te worden. Pffff,’’ aldus Poelmann. ,,Feyenoord moet een laagdrempelige en transparante club zijn, die qua financieel beheer zo open opereert als een aan de beurs genoteerde club. We hebben op prachtige wijze onze jaarcijfers gepresenteerd. Feyenoord kende een gesloten cultuur, dat gaan we dus veranderen.’’

In die openheid wil Feyenoord ver gaan. Supporters mogen al meepraten in allerlei fora, maar krijgen straks ook echt een stem in de stichting, die Feyenoord bestuurt en waarin ook het zogenoemde ‘Gouden Aandeel’ ligt verankerd. In dat aandeel zijn de kernwaarden van Feyenoord (plaats van spelen, clubkleuren, logo, tenue, identiteit, eigendomsstructuur) vastgelegd. Het nieuwe Legioen gaat hier een van de vier zetels bezetten.

,,Maar het doel is om naarmate er meer mensen lid van het Legioen worden, hun zetels uit te breiden. Daar studeren we nog op,’’ zegt Poelmann. ,,Uiteindelijk zouden we over een aantal seizoenen best naar een systeem kunnen, waarbij alle leden van de club om de zoveel jaar het bestuur benoemen of naar huis sturen. Dat is de situatie zoals je bij clubs als Barcelona, Real Madrid, Bayern München en Schalke 04 hebt. Misschien hoeft Feyenoord dat niet eens. Maar het is een eerste stap in die richting.’’ Het liefst hadden Poelmann en Woerts de Feyenoorders de mogelijkheid verschaft om lid te worden van Feyenoord. Dat kan echter niet, omdat de profclub Feyenoord een NV is. Ook is overwogen aandelen uit te schrijven, maar dan is de club gebonden aan allerlei daaraan gerelateerde regels, die het besturen van een voetbalclub bemoeilijken.

Ook bij Feyenoord is geconstateerd, dat de beursgang van ajax die club veel van zijn cultuur gekost heeft. De oprichting van het nieuwe Legioen lag voor de hand, vonden Woerts en Poelmann. Voor 40 euro per jaar kunnen mensen straks lid worden. Wie het eerst inschrijft, krijgt het laagste lidnummer. Voor ‘oer-Feyenoorders’, zullen nummers gereserveerd worden. Bijvoorbeeld: Coen Moulijn zal best nummer 11 mogen claimen en Willem van Hanegem nummer 10. Het duo verwacht een grote groep mensen aan te zullen spreken met hun plan. ,,Het bedrijfstakonderzoek van de KNVB heeft ons geleerd, dat 2,5 miljoen Nederlanders een binding met Feyenoord hebben,’’ aldus Woerts. ,,Daarvan zijn er 90.000 bekend bij ons, die krijgen ook allemaal een mailing over dit plan. Als die nu eens allemaal lid worden, dan bewijzen ze hun club en zichzelf een geweldige dienst.’’

Filantroop Poelmann gelooft in de aanpak waarvoor is gekozen. Het spoort met de wijze waarop hij met, bijvoorbeeld, de Sponsor Bingo Loterij zijn fortuin gemaakt heeft. In contact zijn met je leden staat bij die loterij centraal, zegt Poelmann. Het werkt aan twee kanten; het individu krijgt de kans op voordeel (inspraak, consumentenvoordeel, clubmagazine) en er wordt een goed doel gediend (Feyenoord).

,,Ik heb het idee dat dit aanslaat. In de korte tijd dat ik nu bij Feyenoord actief ben, heb ik de aanhang aardig leren kennen.’’ Poelmann, opgegroeid in Bussum, is zijn leven lang aanhanger van Feyenoord. ,,Ik groeide op in een omgeving van louter ajacieden, daarom koos ik voor Feyenoord. Dat is er nooit meer uitgegaan. Mijn leven lang is Feyenoord mijn club.’’ Woerts ontmoette hem bij de Eredivisie, waar Poelmanns bedrijf Sponsor Bingo Loterij sponsor is. Hij vroeg de mecenas naar zijn club te komen en haalde daarmee een expert op het gebied van marketing, communicatie en media binnen.

Om de twee weken rijdt Poelmann om zes uur ’sochtends op vrijdag van Naarden naar de Kuip om er vanaf acht uur te vergaderen met de andere commissarissen. ,,Maar dat is niet genoeg. Ik was pas geleden ook op een bijeenkomst van de Feyenoord Supportersvereniging. Daar gaan we niet zachtzinnig met elkaar om, maar je leert er wel de aanhang kennen. Ze zien zich als een soort vakbond, hebben het hart op de tong en hebben alles over voor hun club. Geweldig, die betrokkenheid, die gaan we dus benutten.’’

In de aanloop naar de aanstaande presentatie van het nieuwe Legioen is de zaak ook voorgelegd aan de Fsv. Het had voor de hand gelegen de 23.000 leden tellende fanclub op een of andere wijze te integreren in wat nu het Legioen gaat heten. ,,Maar dat wilden ze niet,’’ stelt Poelmann, ,,ze willen onafhankelijk blijven, en dat kan ik me voorstellen gezien wat er de laatste tijd binnen Feyenoord gebeurd is.’’

Poelmann heeft veel ervaring in het communiceren met een grote achterban. Voor hij het ‘socio-systeem’ bij Feyenoord aan de orde stelde, stak hij niettemin nog wél even zijn licht op bij Barcelona. ,,Daar hebben leden écht wat te zeggen, dat vind ik een heel spannend proces. Ze nemen daar hun achterban erg serieus, precies zoals wij dat in ons bedrijf ook doen. Ik geloof heilig in die aanpak. Je moet luisteren naar je klant in plaats van omgekeerd. In Nederland is Feyenoord een club die het van zo’n aanpak moet hebben. Feyenoord was van niemand, formeel gezien dan, maar Feyenoord is eigenlijk van al die supporters. Die mensen moeten de club nóg meer gaan dragen.’’

Poelmann beaamt dat hij een filantroop is, maar zijn rol bij Feyenoord is een andere. ,,Ik zit in een talentpool van Feyenoord en ik heb een clubcertificaat, alles bij elkaar heb ik drie ton in de club zitten. Dat doe ik graag, maar daar gaat het mij niet om. Ik stel mijn kennis en kunde ter beschikking. Natuurlijk was het gemakkelijk geweest als hier iemand met veel geld was binnengestapt. ,,Maar willen we dat? Ik denk van niet. Feyenoord is een volksclub. Als je dat wilt zijn, dan moet je de mensen tot meer mobiliseren dan alleen het kopen van een seizoenskaart. Wij gaan die betrokkenheid diepgang geven en ook in financiële zin aanspreken. Ik geloof dat we dat op deze manier goed doen, als eerste aanzet, hè. Feyenoord is een ontzettend sterk merk, gedragen door een sterk collectief van vele tienduizenden mensen. Voor de club is zoiets letterlijk goud waard.’’

Feyenoord is in Nederland de club van de grote getallen, zeggen ze bij de club zelf. De supportersclub is mega groot, thuiswedstrijden trekken op zijn minst 42.000 seizoenskaarthouders en onderzoek van de KNVB, weet Woerts te melden, leerde dat slechts in één Nederlandse gemeente geen Feyenoorder te bespeuren was; Rozendaal bij Arnhem. De vraag is nu hoeveel mensen zich voor het nieuwe Legioen melden.

Poelmann: ,,Qua omvang kijken we graag naar Benfica. Die club is met ons te vergelijken, niet alleen wat achterban betreft maar ook vanwege de competitie. Benfica heeft 186.000 leden en die betalen ieder 55 euro per jaar. Die mensen creëren een oorlogskas van ruim tien miljoen euro per jaar bovenop de begroting die je al hebt uit sponsoring, transfers en televisiegeld. Het zal even duren voor we dat bereiken, maar het is een aardig doel.’’
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een voorzichtige is op zijn plaats.
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0171 sec.