Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
de-JCB Gepost door de-JCB op maandag 14-04-2008 om 21:35:04
Weet iemand waar je losse kicks en hi-hats en alles kan dowloaden? Thanks,
weetje dan misschien ook hoe je als je een nummer weet met een dikke bass erin, die bass eruit kan halen zodat je hem zelf weer kan gebruiken in FL studio 7? (Met CEP doe je dat toch?)

P.S: Sorry voor als er al topics als dit zijn, maar met zoeken vond ik dr geeneen.
P.P.S: Ik weet, ik ben goed in zoeken maar slecht in vinden.
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op maandag 14-04-2008 om 21:37:44
kicks, hi-hats en alles staan op platen. je moet je ff verdiepen in ouwe soul/ funk r&b enz. kom je er genoeg tegen.
een bass kun er uit filteren met een low-pass filter
effects -> filter -> dynamic eq
----------------------------------------
BEATS!
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op maandag 14-04-2008 om 21:42:45
Je hebt sites met honderden .wav/.mp3./etc samples en samplekits.
Ik weet geen link, anderen waarschijnlijk wel.
Anders haal je een redelijke beatboxer erbij die zelf die kicks, slams enzo beatboxt en dan edit je ze als sample erin.
(Ja dit werkt serieus goed, ken een beatproducer die zelf zijn eigen samples beatboxend maakt)

En een bass halen uit een track is geen makkelijk werk, eigenlijk zelfs onmogelijk. Tenzij je een geisoleerd stukje weet te loopen.
Er zijn vast wel mensen die meer weten over beatproducen, ben zelf geen producer.
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op maandag 14-04-2008 om 21:51:57
Quote:
Locutus of Borg schreef op 14-04-2008 @ 21:42

En een bass halen uit een track is geen makkelijk werk, eigenlijk zelfs onmogelijk. Tenzij je een geisoleerd stukje weet te loopen.
Er zijn vast wel mensen die meer weten over beatproducen, ben zelf geen producer.


gaat best hoor met een low-pass filter. je moet wel goeie platen hebben natuurlijk
----------------------------------------
BEATS!
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op maandag 14-04-2008 om 21:55:14
Bass is ongeveer het makkelijkste, gewoon achter elkaar low pass filters.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
sPace
Gepost door sPace op dinsdag 15-04-2008 om 21:59:10
Beetje googlen en je hebt wel wat samples, als je beetje verstand hebt van torrents kun je mischien een sample-packje ofzo downloaden.
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0087 sec.