Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zaterdag 26-04-2008 om 01:03:24
Euj..

Weer een rauwe industrial beat met wat van mn tekno- en drum n bass invloeden erin verwerkt..

Zit er een beetje mee in mn maag.. vooral de overgang naar t drum n bass gedeelte.. heb al verschillende manieren geprobeerd.. met een fade-in.. maar dan komt ie dr ook niet lekker in.. misschien hebben jullie nog tips of ideeën?














Juudet
Klein maar fijn.
Gepost door Juudet op zaterdag 26-04-2008 om 10:29:18
Ik vind het een lekkere beat hoor!
Greg Kerkwerper
mazl he
Gepost door Greg Kerkwerper op zaterdag 26-04-2008 om 12:58:13
hee, wel dope hoor,

ik zou het hiphop gedeelte iets minder lang laten duren, dan een zware bass laten opkomen (zoals Bad Company vaak doet), ff de beat eruit halen, de bass laten overnemen, of gewoon een hard spacend geluid ipv bass, en dan die drum n bass beat erin gooien... op die manier heb je nooit een geforceerde overgang.
----------------------------------------
Fok 't
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op zaterdag 26-04-2008 om 14:00:00
ruige skijt
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op zaterdag 26-04-2008 om 19:10:02
ik vind dit echt niiiceee
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zaterdag 26-04-2008 om 19:41:12
Thnx voor de feeds

Quote:
Greg Kerkwerper schreef op 26-04-2008 @ 12:58
hee, wel dope hoor,

ik zou het hiphop gedeelte iets minder lang laten duren, dan een zware bass laten opkomen (zoals Bad Company vaak doet), ff de beat eruit halen, de bass laten overnemen, of gewoon een hard spacend geluid ipv bass, en dan die drum n bass beat erin gooien... op die manier heb je nooit een geforceerde overgang.


Ja , dat is misschien wel een optie! Heb vandaag die MicroKorg opgehaald.. zal ff kijken of ik nog iets "vocoderigs" erbij kan pompen..

nog andere mensen tips?
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zondag 27-04-2008 om 14:12:52
nog mensen tips voor mij?
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op zondag 27-04-2008 om 14:50:49
Het moeilijkste aan dnb is de percussie vrijwel iedere hiphop producer die een stukje dnb wil maken zit dat over het hoofd.

maargoed dat overloop stukje heb je idd niet goed aangepakt, ik zou als ik jouw wat de pads laten doorlopen, en over 8 maten subtiel highpassen om em er daarna met bass en melodie in te laten klappen met een kick om de 2 tellen en over de maat laten versnellen, (2 maten een kick om de tel, 1 maat een kick per tel 1/2e maat... etc.)
ook hier de boel nog subtiel gehipassed anders mis je de kracht van de sub als ie inkickt.

werk ook aan de percussie in het dnb stuk, bij dnb hoor je veel vaker een enorm punchy snare heel kort en meestal een gehipassed exemplaar met wat reverb derop. verder zitten nu die paar hihats maar een beetje lang en uitgesmeerd te klinken terwijl je deze beter op de tel kan zetten en evt. sidechainen. en voor de rest nog een zooitje hihats met een beetje shuffle en dan heb je vaak het idee wel te pakken.

anyhow veel succes voor zover ik kan horen is de afmix verder wel goed.
----------------------------------------
myspace
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zondag 27-04-2008 om 15:02:08
jep jep thnx voor de tips.. ga dr aan werken!
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0106 sec.