Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
eigenKWEEk
Vervelende jongen als die mic aanstaat
Gepost door eigenKWEEk op vrijdag 16-05-2008 om 16:36:55
16 mei 2008:
DVD 14: Blaxtar + Manu
Reggy Lines + M.O. & Brakko + DJ D-Flxz + Host: Lentini + Open Mic

DVD 14 pakt zoals altijd uit met kwalitatieve hiphop van Nederlandse bodem. Deze maand met onder meer Blaxtar en Manu. Blaxtar heeft eigenlijk geen introductie meer nodig. De hiphopproducer en MC werkte succesvol met Opgezwolle en zijn broer Typhoon en O-Dog en zijn Meesterlijke flows, Briljante teksten en Zieke beats herken je uit duizenden. Zijn talent bleef overigens niet alleen beperkt tot de hiphopscene Nederland, Blaxtar stond onder meer al in het voorprogramma van Jay-Z. Blaxtar werkt aan het tweede deel van zijn 'Ozmoses' trilogie en bracht tussendoor het ijzersterke 'Chronozbaäl' uit. Ze haalde zelfs de album top 100!

Samen met Blaxtar runt Manu het label Raen Music (Randamie Enterprises). Daar verschijnt ook het debuutproject ‘De Vloek Op Overvloed’ van Manu op. Manu brak in 2002 door (samen met zijn broer Neo en Naboo) met het baanbrekende album ‘Verwarring’. En met de legendarische shows op onder meer Definitie van Dopeheid. Helaas heeft ook Manu kennis moeten maken met een tegenslag, bij Neo werd kanker geconstateerd. Gelukkig is Neo genezen verklaard en gaat het hem goed. Manu’s grootste talent is zijn schrijfvaardigheid en zijn formuleringsvermogen. Die is eenmalig in de Nederlandse hiphopscène.

'De Malaise' is het Nederlandstalige debuut van ‘grumpy old man’ Reggy Lines. Ze verhaalt over het leven van deze tegen de armoede grens aan levende 34-jarige Haagse vader en bevat enkele politieke tracks. Hij wordt op het album bijgestaan door o.a. Ciph Barker van Godzwrath die ook aan Killah Priest, Hell Razah en Immortal Technique beats leverde en Beat Butcha (UK) die ook voor Roots Manuva, R.A. The Rugged Man, Shabazz The Disciple en vele anderen producties verzorgde. Reggy was in de jaren negentig frontman van de Engelstalige hiphopgroep Headliners.

”Als ik terugdenk aan mijn basisschool de Bijlmerhorst, dan wordt ik spontaan gelukkig”.
M.O. luisterde als kind al naar reggae en soul en in 1995 ontdekte hij Outkast, Mobb Deep en Snoop Dogg. Vanaf dat moment speelt hiphop een prominente rol in het leven van M.O. ”Er ging op dertienjarige leeftijd een nieuwe wereld voor me open, dankzij hiphop.” In 1998 kwam M.O. Madd Son tegen. Brakko put zijn inspiratie uit het repertoire van de Wu-Tang clan, BootCampClick, DJ Premier, Masta Ace en Mobb Deep. ”Als je om je heen kijkt in Gein heb je geen tijd voor al te funky hiphop. Daar leven de hardcore straatbeats.”, aldus Brakko. Eind 1994 werd hem duidelijk dat niet alleen Engelstalige maar ook Nederlandstalige hiphop goed kan zijn. ”Ik luisterde niet echt naar Nederlandstalige hiphop totdat ik jongens uit de buurt goede shit hoorde maken. Beats, flow, freestyle de hele shabang. Ik was onder de indruk en kwam al snel tot de conclusie dat hiphop mijn bestemming is.” Diverse optredens, bijvoorbeeld tijdens opnames van het tv-programma “De Battle”, hebben een verwachtingspatroon gecreëerd wat de ‘Zuidoost representer’ graag wil overtreffen.

Kleine Zaal / AANVANG 21.00 / Zaal open 19.30
entree 10,00 euro / 2,15 euro servicekosten
Vvk gestart op 12 april

Ook de cd-presentatie van Manu, nice dus. Ik ben aanwezig
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-05-2008 @ 17:06:54 ]

----------------------------------------
De Eigen en de Oude zijn weer eens te stronken - De buren staan al uren op de muur te bonken
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 16-05-2008 om 17:37:41
https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=25863
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0099 sec.