Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Battle corner /   [Pagina: 1 [2] ]
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op vrijdag 23-05-2008 om 13:08:05
Quote:
Fikkie schreef op 23-05-2008 @ 13:02
Ho stop wacht.. niet zo huilen he Beatscollective. Ik heb alleen het "fikkie" stemmetje uit jouw drop gepakt.


Ik zei nie voor nix.. lijkt dat nou zo.. dus zit nie gelijk op de kast jonge
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op vrijdag 23-05-2008 om 13:09:42
Zip.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-05-2008 @ 16:43:06 ]
Fikkie
fikkie beats !
Gepost door Fikkie op vrijdag 23-05-2008 om 13:10:03
Had dat nog niet eens gelezen man maar ik heb mijn eigen drums gemaakt. Het enige wat ik heb gestolen is het "fikkie" sampletje.

Nu iedereen koppen dicht tot er gevote word.
----------------------------------------
fikkie beats !
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op vrijdag 23-05-2008 om 13:12:07
Zip.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-05-2008 @ 17:19:59 ]
Vent
Gepost door Vent op vrijdag 23-05-2008 om 13:25:25
haha giant doe niet zo bijdehand joh laat hem

Toch nog best een vette battle geworden dit! had ik nooit verwacht.. Beat van fikkie bangt net iets meer naar mijn idee maar ze zijn beiden leuk bezig geweest met de samplesong. (zat ook niet extreem veel in om uit te halen heb ik het idee)

oja en giant, wat heeft fikkie allemaal gepikt dan? Ik kan zo 1,2,3 niet veel meer dan dat stemmetje eruit halen
Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 23-05-2008 om 16:44:21
Giant, nog een zo'n bijdehante opmerking en je gaat weer.
Irritante kerel.
Ik ga morgen ff stemmen vriendjes.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Tariq
Gepost door Tariq op vrijdag 23-05-2008 om 16:48:40
Die van Chielos vindt ik doper.
Je hoord bij Fikkie(haha wat een naam) echt een gelijkenis met die van chielos.
----------------------------------------
Leyla schreef op 02-09-2009 @ 19:47
Ik heb vannacht over Tariq gedroomd, ik zweer het
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op vrijdag 23-05-2008 om 17:01:01
vind ik zo lame, als iemand eerder dropt en de 2e klinkt op sommige stukken t zelfde ( wat logisch is, tis dezelfde sample.duh) gaan ze direct schreeuwe dat ie gejat is.

maargoed als k zou stemmen zou k denk ik wel voor fikkie stemmen, ondanks zn grote bek. Chieloz wel chill maar vind de samplekeuze niet zo mooi
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op vrijdag 23-05-2008 om 17:15:19
@ Swike: tja ik heb je hier gezellig in mee gesleept:

Quote:
Skiz schreef op 21-05-2008 @ 17:57
ik ben scheids, samen met swike.



dus dat, Maar vriendjes ik heb redelijke internet HIV, dus ik ga dat nu proberen te fixen en morgen stem ik.

@ABN pratende Nederlanders en niet Nederlanders: Bij deze zijn Swike en ik jury.


Aldus dreigmailtjes / bombrieven / chantagepraktijken en overkoopmogelijkheden worden tot 20:00 in behandeling genomen
----------------------------------------
myspace
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op vrijdag 23-05-2008 om 17:16:01
ach ja feed is feed he.. zie wel of ik dit win of niet.. ongeacht tog nog een dope battle.. had er een beetje een hard hoofd in luisterend naar Fikkies nextlevel shit.. maar valt me weer mee
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 23-05-2008 om 17:43:25
Chielos geripped en terecht, arrogante kwal.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op vrijdag 23-05-2008 om 17:46:02
fikkie harde beat vooral die met die snelle drums kk dope
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op vrijdag 23-05-2008 om 18:02:10
Quote:
Dadre schreef op 23-05-2008 @ 17:43
Chielos geripped en terecht, arrogante kwal.



heb ik jou iets aangedaan ofzo dadre? vanwaar die haat zo opeens?
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 23-05-2008 om 18:08:57
Quote:
Beatzcollective schreef op 23-05-2008 @ 18:02
(...)


heb ik jou iets aangedaan ofzo dadre? vanwaar die haat zo opeens?

Gewoon, je praat alsof je de main beatbak pappie hier bent terwijl bijvoorbeeld Vent 10x iller komt. Niks persoonlijks verder, fikkie heeft je even op je plaats gezet.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op vrijdag 23-05-2008 om 18:14:19
ik praat alsof ik main beatbakpappie ben??

Laat ik es effekes quoten;

Quote:
Fikkie schreef op 19-05-2008 @ 19:21
Hey whaddup ik ben Fikkie en ik maak de hardste beats van Nederland!!
Ik heb geluisterd naar wat dingen hier op het forum die gedropt werden maar ik kwam niet meer bij van het lachen.
Om even aan te tonen dat ik dat best beter kan presenteer ik jullie hier mijn beat nummer 01:
(soundclick)


... en fikkie heeft me idd wel ff een poets gebakken ja.. had ik niet verwacht.. maar zo zie je maar weer.. fouten maken is menselijk

Superdoper
SD
Gepost door Superdoper op vrijdag 23-05-2008 om 18:19:38
Nou, ik vind Fikkie zn beat anders he-le-maal niet dope...
Na een minuutje ofzo begintie te vervelen, en het klinkt dus totaal niet boeiend..

Die van BC vind ik dan toch echt doper, klinkt gewoon beter met lekker beatje erdoor.. Intro & Outro vind ik trouwens ook dope gedaan


----------------------------------------
Het zijn de stappen die ik zet die mijn weg bepalen, ik probeer mijn pad te volgen zonder af te dwalen. Je.K
peefizz
jaman
Gepost door peefizz op vrijdag 23-05-2008 om 18:20:53
Quote:
Dadre schreef op 23-05-2008 @ 17:43
Chielos geripped en terecht, arrogante kwal.


beetje normaal blijven doen he...

chielos maakt dope beats, maar nooit sample based (correct me if im wrong ik hou meer van samples dan van zelf ingespeelde shits, dus ik vind vent bijvoorbeeld ook doper.

maar chielos zet hier met samples hoe dan ook geen slechte beat neer; fikkie komt, als dat al zo is (en da's niet mijn mening), nauwelijks doper.

maarja, mensen zijn snel geneigd de kant van de underdog te kiezen.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-05-2008 @ 18:23:22 ]
Devill Gepost door Devill op vrijdag 23-05-2008 om 18:28:11
Oke oke, iik vind fikkie dus echt neit vet....na 2 keer dat loopjeis het wel leuk geweest, dus in dat geval vind ik zeker dat BC wint!, alhoewel ik tog wel gewonnen zou hebben als het mijn battle zou zijn geweest
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op vrijdag 23-05-2008 om 19:15:01
Quote:
Devill schreef op 23-05-2008 @ 18:28
Oke oke, iik vind fikkie dus echt neit vet....na 2 keer dat loopjeis het wel leuk geweest, dus in dat geval vind ik zeker dat BC wint!, alhoewel ik tog wel gewonnen zou hebben als het mijn battle zou zijn geweest


Dat ,ik vind het ook een beetje rommkelig overkomen die track van BC,maar zit wel beter inelkaar
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Superdoper
SD
Gepost door Superdoper op vrijdag 23-05-2008 om 22:01:23
Wanneer wordt de uitslag bekend gemaakt dannn?
----------------------------------------
Het zijn de stappen die ik zet die mijn weg bepalen, ik probeer mijn pad te volgen zonder af te dwalen. Je.K
Vent
Gepost door Vent op zaterdag 24-05-2008 om 01:54:36
Ik moet zeggen dat ik fikkie's beat doper vind. De vibe komt beter over op mij en het geheel bangt meer knah'mean? Die van chielos vind ik ook wat rommeliger en nja ik denk dat fikkie meer bereikt heeft met et slicen van z'n sample. Hij heeft ook maar 2 bars gesampled zei die en dat klopt ook dus nja dikke beat shit is vetter dan ik van je gedacht had.
Devill Gepost door Devill op zaterdag 24-05-2008 om 17:16:31















wel een snip hoor..
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
TinaWieviel Gepost door TinaWieviel op zaterdag 24-05-2008 om 17:24:13
Zozo, erg goed gedaan gasten! Live funk met zulke tempoverschillen is hardstikke lastig te samplen. Ik had niet verwacht dat BeatzCollective de vocals er zo clean uit kon halen. En van Fikkie erg knap dat ie de 'ratelaar' erin heeft zitten.

Die van Devill klap er gewoon lekker in.

Impressed.
TinaWieviel Gepost door TinaWieviel op zaterdag 24-05-2008 om 21:40:26
Dan heb ik ook maar een beatje gemaakt. Eerste beat ooit, met Drumstation DT-010 en Ableton Live. Je vin em vast zuigen en je wil em vast nie remixen, dan moe je es ff lusteren!













[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-05-2008 @ 21:43:15 ]
Devill Gepost door Devill op zaterdag 24-05-2008 om 21:46:41
best nice biet tina! vind alleen dat de drums wat meer aanwezig mogen zijn en dat er wat minder delay/reverb gebruikt mag worden, verder klinkt die zeker lekker!
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
Matt90o
Matt
Gepost door Matt90o op zondag 25-05-2008 om 00:27:06
Chielos: Té dope intro gewoon. Ik vind dat die vocals wel wat harder hadden gemogen tussendoor om het geheel iets meer "over the top" te laten klinken. Echter gaat het dan misschien wat rommeliger klinken. Over het algemeen vind ik de sound wel goed, je maakt goed gebruik van de samples. Outro iets minder.

Fikkie: Ik vind die intro minder dan die van Chielos, en zowiezo niet zo heel speciaal. De beat zelf vind ik dan wel cool, maar dat "fikkie" er tussendoor is dan weer irritant. De beat begint na een tijdje wat saai te klinken, maar die drums double-time geven is wel een goede oplossing. Had je misschien nog iets meer mee kunnen doen.

Over het algemeen.... Fikkie wint, ook al moet ik niks van z'n attitude hebben
----------------------------------------
http://www.myspace.com/opstelling303
Vent
Gepost door Vent op zondag 25-05-2008 om 02:30:57
ik ben een held
Jere Gepost door Jere op zondag 25-05-2008 om 02:53:20
Vent is een held.



en fikkie wint dit vind ik
----------------------------------------
www.jere-me.com
TinaWieviel Gepost door TinaWieviel op zondag 25-05-2008 om 08:31:29
en nog een noobmix, deze is de laatste, echt













Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op zondag 25-05-2008 om 14:35:13
Sjaw vriendjes, sorry dat ik jullie moest laten wachten maar mijn produceer PC heeft internet HIV.

Maargoed ik had ze allebei nog kunnen luisteren:

mijn bevindingen:

BC
Muziekaal:
intro is leuk en redelijk opzwepend dan op 0:29 het spijt me zeer maar het melodietje vind ik erg suf, waar bij wijze je sample op C staat dan naar C# met de 4e maat een variatie die ook niet echt lekker loopt, jammer dit min of meer je coupletten zijn, want het stukje wat ik echt goed vind zit tussen de 1:10 en de 1:28, daar laat je wel horen dat je prima samplemuziek kan maken.

Productietechnisch:
Funky drummetjes maken lukt je prima: maar deze klinken in het nummer te hard, staan daardoor gelijk los van de muziek als geheel.

Ik vind dit bij verre niet je vetste track, ik vind dat je wat slordig bent geweest, zowel met de keuze van je melodie als de manier waarop je je drunms gemixt hebt.

Fikkie
muziekaal
Ondanks dat de melodie niet spectaculair is. rolt het wel hier had ik misschien ik meer samplewerk uit het origineel verwacht. Leuk dat je die drumswitch krijgt in het nummer. Daardoor krijg ik al bijna het idee dat het exclusief voor mij en swike is gemaakt. anyway het brengt wel wat variatie met zich mee die los van een zooi edits een welkome aanvulling is, ik zou de switch zelf wat nadrukkelijker doen.

productietechnisch
Ondanks dat hier de hele handel niet het hele geluisspectrum bevat en op die manier iets minder vol klinkt dan de beat van BC is de mix iets minder rommelig, mede omdat er niet stikveel gebeurt kwa geluiden, vind ik deze track wel prettiger om naar te luisteren.


conclusie
Ik vind het allebei prima producties, waar de beat van BC wat meer opbouw en climax kent heeft de beat van Fikkie veel meer potentie als beat zijnde als onderstel voor een rapper, zelfs met dubbeltempo ritme. wel vind ik uiteindelijk dat waar de beat van Fikkie muzikale spectaculairiteit mist, zitten er in de beat van BC wat dingen waar een beetje te gemakzuchtig tegenaan is gekeken, in hoofdzaak de afmix mbt je drumsectie en een irritant melodietje in het couplet.

WINNAAR: FIKKIE
----------------------------------------
myspace
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 25-05-2008 om 14:40:59
Die van Devill vind ik het hardst

Van fikkie doet me denken aan zo'n quentin tarantino muziekje.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
melle
Gepost door melle op zondag 25-05-2008 om 14:42:35
netjes gechopped hoor fikkie.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Fikkie
fikkie beats !
Gepost door Fikkie op zondag 25-05-2008 om 19:29:51
Melle; tnx
Devil; Ik vind dat je hem iets te slordig klinken maar je bent wel by far het meest origineel met de samples.
Skiz; Bedankt voor het uitgebreide voten en uiteraard bedankt voor je stem.
Chielos; Pwnd.
Giant; Hou nou eens op met mij uit te dagen voor een battle via PM. Ik zou jou in een battle sowieso rippen.. en ik hoef me niet te bewijzen tegen een dikke turk van 15 die er uit ziet als 20.
----------------------------------------
fikkie beats !
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zondag 25-05-2008 om 21:05:09
Skiz bedankt voor je uitgebreide feed. Het is ook wel een beetje zo dat ik misschien te snel ben geweest met het produceren van mn beat en peefizz heeft gelijk dat ik amper uit beats sample om een beat te produceren. Ik zal er voortaan wat meer de tijd voor nemen en dan kijken wat eruit komt

Zo over het algemeen gaan alle votes dan toch wel naar Fikkie zie ik, ondanks zn grote bek.

Ook al moet Swikey nog voten wil ik je alvast feliciteren met deze battle, aangezien het gros van de reacties toch op jouw beat voten.

Dus om mezelf dan maar te quoten;

Quote:
Beatzcollective schreef op 19-05-2008 @ 21:28
wow dope man... ik ben niets vergeleken bij jou.. ik denk dat ik voorlopig maar stil in een hoekje kruip totdat ik jouw niveau van sample-beatmaken heb bereikt

Nee, maar even serieus... dit is toch geen beat man, tenzij je een beginnetje hebt gemaakt voor een soundscape, dan nog mag je nog wel wat doen aan opbouw, invulling, afmix en attitude


Devill Gepost door Devill op zondag 25-05-2008 om 22:40:21
Quote:
Jspr schreef op 25-05-2008 @ 14:40
Die van Devill vind ik het hardst

Van fikkie doet me denken aan zo'n quentin tarantino muziekje.


Sjeah thanks ghehe

Mijn vote gaat dus naar chielos, boeit me niet welke beter in elkaar zit, die van chilos luisterd beter!
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
Mutz
Gepost door Mutz op maandag 26-05-2008 om 00:04:44
fikkie tjek je pm
Fikkie
fikkie beats !
Gepost door Fikkie op vrijdag 30-05-2008 om 15:48:54
IN YO FACE BIAATCH!!

voortaan niet zo'n kk grote mond hebben alsjeblieft.

ik win
----------------------------------------
fikkie beats !
Devill Gepost door Devill op vrijdag 30-05-2008 om 16:00:54
n00b fikkie, ik win.
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
Jere Gepost door Jere op vrijdag 30-05-2008 om 16:24:42
wat maakt het uit wie er wint, uiteindelijk betaald de winnaar belasting, en daar genieten wij met zn allen van.
----------------------------------------
www.jere-me.com
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op vrijdag 30-05-2008 om 18:14:18
Quote:
IN YO FACE BIAATCH!!

voortaan niet zo'n kk grote mond hebben alsjeblieft.

ik win


de tering in je moeder vent (edit: dus niet @ vent maar voor die fikkie ding..) :/, doe niet zo fokking arrogant omdat je 1 battle wint.. wil niet zeggen dat je de beste bent gek.. :/

ontopic:
het mag vrij duidelijk zijn dat ik chielos echt 10 × doper vind komen. zit beter in elkaar en hoort ook lekkerder... maar ja mijn vote telt niet..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-05-2008 @ 18:16:38 ]

----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Vent
Gepost door Vent op vrijdag 30-05-2008 om 19:11:50
Wil je mij hier buiten laten? plus deze battle is al gestreden dus waarom ga je nog voten?

ik vote voor fikkie, hij kwam iller met een battlebeat waar meer sfeer in zit en die harder pompt
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zaterdag 31-05-2008 om 08:59:59
was dus niet voor jou bedoeld en waarom vote je zelf dan ook nog 's? :/
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Vent
Gepost door Vent op woensdag 03-12-2008 om 02:44:25
WIE HERINNERT ZICH DEZE CLASSIC NOG?!
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op woensdag 03-12-2008 om 02:48:20
ik weet iemand die dit vast nog wel weet
Swike
Newskool
Gepost door Swike op woensdag 03-12-2008 om 03:33:03
Hahaha, Fikkie beats ouwe.
Ik vote trouwens voor Fikkie, vergeten te zeggen broeders.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-12-2008 @ 03:42:16 ]

----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op woensdag 03-12-2008 om 13:39:40
HYPE DIE SHIT!
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op woensdag 03-12-2008 om 14:07:55
JUWEETZELF EINDJE GRAMMA
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
 Index / [arch] Battle corner /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0154 sec.