Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op woensdag 21-05-2008 om 20:28:44
Ik ben van plan een instrumentale beat tape te maken, niet binnekort maar misschien dat het over een jaar pas afkomt ofzo. Heeft iemand misschien ervaringen met cd drukkerijen of weet ik veel hoe je die shit noemt, service, prijzen enzo? liefst zo cheap mogelijk uiteraard.
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Snaba_Dog
Crack!
Gepost door Snaba_Dog op woensdag 21-05-2008 om 20:30:36
http://www.nivedita.nl/
zoiets?

en dit voor de prijzen :
http://konfigurator.nivedita.de/
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-05-2008 @ 20:31:12 ]

----------------------------------------
Ik ben kort door de bocht als Sven Kramer
Mutz
Gepost door Mutz op woensdag 21-05-2008 om 20:34:54
zoiets wil ik ook een keer doen, maar ik vindt het wat te moeilijk en heb daarom besloten effe te wachten. je moet namelijk ook je samples clearen ofzo Lauwe. en omdat je, net als ik, volgens mij alles 100% sampled, is dat nogal een probleem gok ik zo.
Vent
Gepost door Vent op woensdag 21-05-2008 om 20:35:50
Zolang je niet op grote schaal gaat verkopen valt het nog wel mee met die samples clearen. Ik ga het niet doen iig.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 21-05-2008 om 21:36:28
Sowieso als je die shit slicet en onder de 9 seconden blijft per slice zit je vrij veilig.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Rilo
Gepost door Rilo op woensdag 21-05-2008 om 21:50:57
ik kwam laatst dit topic ergens tegen, misschien staat er wat interessant bij voor je.. gaat over cd's uitbrengen in eigen beheer..

http://forums.myspace.com/t/3683178.aspx?fuseaction=forums.viewthread


----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op woensdag 21-05-2008 om 21:52:04
nee zelfs 1 seconde is al teveel hoorde ik laatst juist weer, maar ik denk niet dat ik risico loop met zo'n kleinschalige productie.. ze zullen tog niet die shit gaan afspeuren helemaal.. k zet t ook niet met koeieletters op myspace ofzo.

heb nu eentje gevonden voor 100 euro 50 cd's met jewelcase cdprint, geplastificeerd, en dat is nog goedkoper dan nederlandse gasten die dat doen.. snabadog die had ik al gechecked was per oplage van 500 of meer alleen mogelijk volgns mij.
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 21-05-2008 om 21:54:15
Mm, als je het gaat verkopen is het wat anders dan wanneer je het alleen gaat verspreiden.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op woensdag 21-05-2008 om 22:03:43
dus als je in je eigen citay die shit aan 50 mensen weet kwijt te raken dan denk je dat je gecatched wordt door agents van labels enzo?
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op woensdag 21-05-2008 om 23:52:08
ik heb zwart op wit van bumastemra waar wij als bc zijn aangesloten dat je mag samplen, zolang het maar niet 30 seconden aaneengesloten gebruikt wordt, dus m.a.w. je mag uit een track maximaal 29 seconden aaneengesloten gebruiken..

Vind dit persoonlijk al heel wat.. had ook gehoord van de 5 seconden, 10 seconden en 20 seconden regel, maar nooit echt zwart op wit gehad.. dus was benieuwd wat de buma daarover te zeggen had..

Dussem mensjes.. maak je geen zorgen over dat samples moeten worden gecleared.. zolang je onder de 30 seconden blijft is er nix aan de hand..
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op donderdag 22-05-2008 om 00:26:00
huhhhh maar waarom worden de rechten van de beatles hun white album dan voor miljoenen aan rza verkocht zodat hij het album mag sampelen zonder gezeik te krijgen? hij zal tog niet meer dan 30 seconden achter elkaar gebruiken
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op donderdag 22-05-2008 om 00:33:50
ligt eraan welk gedeelte hij gebruikt.. + meerdere samples uit een track halen, zitten ook nog voorwaarden aan verbonden.. wil je idd een track compleet opbreken, hetzij samplen, hetzij stukken gebruiken (lees solo's en shit) dan zal je idd wel moeten clearen
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 22-05-2008 om 00:48:19
Op bijv. lowlands gooien artiesten ook met gekopieerde cd's. Er zijn cd's zonder opdruk, waar je zelf een label op kunt maken, vaak niet zo goed te onderscheiden van echte cd's. Waarom doe je het zelf niet, kleinschalig? [ik weet dat t al vaker is gezegd hiervoor]

Ik weet niet of qua samplen dit hetzelfde is, maar als ik t goed heb gaat het volgend stukje over een acapella van niet meer dan 30 sec, die laidback luke had gesampled:

Quote:
Victor S. had een anonymous accapella plaat uitgebracht, een plaat met allerlei verschillende (kale) vocalen erop. Ik dacht, dat is mooi, dan kan ik vocalen samplen. Ik 'Music's Always On My Mind' uitgebracht. Kregen we een rechtzaak aan ons broek. Ja want hij zou dan plannen hebben gehad om met die vocals een mega mega hit te maken en nu kon het niet meer want we hadden wel 2500 vinyls wereldwijd verkocht. Of we even z'n schade wilden betalen. 30.000 gulden...en nog eens alle auteursrechten daar bovenop terugbetalen. Die gast jongen...heb wel die nieuwe plaat gekocht. Maar volgens mij heeft Ben Sims alle twee de tracks gemaakt en bij wijze van deal Victor's naam erboven geplakt. Hele nare man als je het mij vraagt...
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op donderdag 22-05-2008 om 02:08:51
oh je kan het ook prima in eigen beheer doen.. je kan zelfs al 300 stuks laten persen voor een kleine prijs, mits toestemming van de buma... maar dat gaat ook veranderen.. heb een artikel ergens gelezen dat de overheid het voortaan zelf wil gaan doen, mede om piraterij tegen te gaan.. Buma als organisatie wordt dan puur een incassobureau.. word hier niet echt blij van.. dan blijft de enige manier over om je shit te registreren door het aangetekend naar jezelf te versturen. Dan staat er een dagstempel op en op dat moment is je track geregistreerd. Mocht dan een of andere kneus shit van je rippen, dan wandel je naar de notaris met je aangetekende pakket, en kan je de rechtszaal in.. mocht je dat nodig vinden.

Voordat wij bij buma aangesloten waren, deed ik het ook op die manier.. gewoon de shit aangetekend naar jezelf versturen. Is nog steeds de beste manier, wanneer je niet bij buma aangesloten bent, om je shit te beschermen
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 22-05-2008 om 09:38:13
Ja dat heb ik ook van velen gehoord dat ze het op die manier doen.
melle
Gepost door melle op donderdag 22-05-2008 om 10:35:09
@Lauwe, sampleclearance is echt het laatste waar je je druk om moet maken man, weet bijna zeker dat er niks gecleared wordt in Nederland, en niemand zal zich druk maken om jouw kleinschalige project, tenzij je opeens nummer 1 in de top40 wordt ofzo.

Oja en de rechtzaal in gaan om je muziek te beschermen klinkt in de theorie heel leuk, maar als je bedenkt hoe duur een rechtzaak is weet ik zeker dat niemand dat hier zal doen.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0107 sec.