Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
overdrEEFen
GEEN LEVEN 4 LIFE
Gepost door overdrEEFen op zondag 25-05-2008 om 14:20:58
oké, ik snap dat goede teksten een goed verhaal overbrengen, máár.. wat moet er nou in zo'n tekst staan??? ik hoor van alles over multi's, en al die shiat...maar hoe mak je dan een uiteindelijk goede tekst? en hoe pas je dat allemaal goed en duidelijk toe, jeweetwel, je kunt wel een mooie tekst hebben maar als daar kwa lengte, bar's en rijm echt helemaal niks van klopt....please tell me how!
----------------------------------------
GEEN LEVEN 4 LIFE TELL A FRIEND BITCH
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 25-05-2008 om 14:22:07
https://forum.nlhiphop.nl/misc.php?tutorial=1&chapter=0


----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
overdrEEFen
GEEN LEVEN 4 LIFE
Gepost door overdrEEFen op zondag 25-05-2008 om 14:24:21
bedank man, deze link zocht ik
----------------------------------------
GEEN LEVEN 4 LIFE TELL A FRIEND BITCH
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 25-05-2008 om 14:28:23
graag gedaan
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op zondag 25-05-2008 om 14:33:16
Doe vooral wat je zelf wilt en laat je niet te veel wijs maken door bv. roerbak
----------------------------------------
onderschrift
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op zondag 25-05-2008 om 14:33:31
hehehe
----------------------------------------
De dandy van die rapshit
overdrEEFen
GEEN LEVEN 4 LIFE
Gepost door overdrEEFen op zondag 25-05-2008 om 14:52:35
haha, oke ,,, maar t' is bijvoorbeeld wel handig om dat allemaal te weten hoor, denk ik als je maar je eigen shiat doet ofniet?
----------------------------------------
GEEN LEVEN 4 LIFE TELL A FRIEND BITCH
Snacky Gepost door Snacky op zondag 25-05-2008 om 14:55:28
Ja. Maar als je geld wilt verdienen moet je ali b even bellen
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
overdrEEFen
GEEN LEVEN 4 LIFE
Gepost door overdrEEFen op zondag 25-05-2008 om 14:57:41
hahahaha! ja ik schrijf het op mijn lijstje
----------------------------------------
GEEN LEVEN 4 LIFE TELL A FRIEND BITCH
Snacky Gepost door Snacky op zondag 25-05-2008 om 15:15:58
ok en nog ff serieus advies, ik zelf vind een tekst goed op het moment dat je een onderwerp, of mening goed naar voren weet te brengen in een mooie verpakking, dus als je inhoud en rijm perfect weet te combineren, maar goed... helaas zijn er weinig tot geen mensen op deze aarde die die gave bezitten
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
overdrEEFen
GEEN LEVEN 4 LIFE
Gepost door overdrEEFen op zondag 25-05-2008 om 15:26:29
ja precies, dat klopt ja...als je echt over een onderwerp wilt rappen en die goed wilt uitbrengen, dwaal je al snel af van dat opnderwerp wan thet is echt moeilijk om een goede rap te maken, met goede gramaticale rap onderdelen en ook nog eens je onderwerp sterk te onderbouwen
----------------------------------------
GEEN LEVEN 4 LIFE TELL A FRIEND BITCH
yayzus
Gepost door yayzus op zondag 25-05-2008 om 19:03:31
Ik vind dit zowiezo een hele rare vraag, iedereen heeft z'n eige visie over dat soort dinge..
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op zondag 25-05-2008 om 19:10:09
Quote:
yayzus schreef op 25-05-2008 @ 19:03
Ik vind dit zowiezo een hele rare vraag, iedereen heeft z'n eige visie over dat soort dinge..


Maar er moet inhoud in zitten..!!!
----------------------------------------
onderschrift
yayzus
Gepost door yayzus op zondag 25-05-2008 om 19:11:10
waarom gaat iedereen nou alsnog ze mening er over geven?
niet dat ik het er niet mee eens ben ofzo hoor
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op zondag 25-05-2008 om 19:17:37
Omdat het een forum is?
Daar geven mensen hun mening?

toch..?
----------------------------------------
onderschrift
aapje
Gepost door aapje op zondag 25-05-2008 om 19:21:19
word @ chester
en bovendien hij vroeg meer hoe hij een goede tekst in elkaar kon zetten enzo. wss de tutorial nog niet gelezen dus eej. hij snapt zelf ook wel dat je niet met voorgekauwde dingen aan kan komen zetten en dat je je eigen visie daarop hebt maarja.
yayzus
Gepost door yayzus op zondag 25-05-2008 om 19:22:01
tja oke ik vind een dat een goede tekst gewoon orginele rijmwoorden moet hebben, maakt me eigenlijk allemaal niet uit zolang mensen maar iets creatief's brengen vind ik iedereen zn teksten wel goed
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op zondag 25-05-2008 om 19:22:22
word @ aapje
----------------------------------------
onderschrift
yayzus
Gepost door yayzus op zondag 25-05-2008 om 19:24:18
mooie tekst hebben maar als daar kwa lengte, bar's en rijm echt helemaal niks van klopt....please tell me how\

volgens mij snapt hij de worden die hij gebruikt niet zo goed.. maakt niet uit hoor
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
Goldylocks
Ik spreek mijn gedachtes
Gepost door Goldylocks op zondag 25-05-2008 om 22:39:32
goede teksten zijn die je zelf verzint heh...
alleen wel gebazeert op JOU gevoel
want hoe ik mij voel zo breng ik het in mijn teksten
ik spreek mijn gedachtes !


one luv Goldylocks
----------------------------------------
geef me de mic en ik vertel je iets krachtigs
dit is mijn waarheid, ik spreek mijn gedachtes
Critical Gepost door Critical op zondag 25-05-2008 om 23:39:53
In het begin is het leuk om teksten te maken waar je zoveel mogelijk rijm in verwerkt, gewoon om het rijmen een beetje onder de knie te krijgen.
Dan kan je later teksten gaan schrijven waarin het rijmen iets automatischer gaat en je er wat meer inhoud in kan stoppen.
Je kan zoveel rijm in een tekst stoppen als je zelf wilt, zolang het maar niet het leesplezier van je tekst wegneemt.
Rijm hoeft niet het belangrijkste te zijn, je hoeft niet elke tekst vol te proppen met full bar multies enzo, maar ik vind een degelijke eindrijm vaak wel belangrijk in een tekst.
Belangrijk is ook gewoon om veeel te schrijven, dan leer je het sneller dat lijkt me logisch.
En zodra je een tekst hebt waar je tevreden over bent hier op nlhiphop droppen en er wat feed voor vragen, dan hoor je vaak snel genoeg of je goed bezig bent.
----------------------------------------
zelfs de sky is geen limit voor mij
yayzus
Gepost door yayzus op zondag 25-05-2008 om 23:41:39
als je op die manier moet leren rijmen kan je net zo goed rijmwoorden op een rijtje zetten, het hoeft van mij niet eens terijmen laat iedereen lekker schrijven wat ie wil
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zondag 25-05-2008 om 23:44:00
Maar toch vind ik het getuigen van meer skills als je én inhoudelijk dope komt én superveel multies gebruikt en dope flowt. Maar dit laatste is niet aan teksten af te lezen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 25-05-2008 om 23:44:11
fok die tutorial, alsof je dan opeens goede teksten kan maken...deh gewoon je eigen shit doen, en niet denken nadat je 2 jaar schrijft van wow ik kan schrijven...om echt dope te worden moet je gewoon jaaaaren doorgaan.
en dan nog,je groeit met elke teskt die je zet.
en dat is je eigen shit en niet die shit die in te tutorail staat.
dat is misschien handig om een keer door te lezen, maar je komt er niet super veel verder mee.
----------------------------------------
....
Critical Gepost door Critical op zondag 25-05-2008 om 23:45:37
Multies storen ook soms, kan ook té in ieder geval..
Zo ook bij 'buig voor het kwaad' van Surya, inhoudelijk en flowtechnisch best dope, maar ik stoor me na 8 bars gewoon serieus aan die rijm..
----------------------------------------
zelfs de sky is geen limit voor mij
yayzus
Gepost door yayzus op zondag 25-05-2008 om 23:49:05
Quote:
Replay schreef op 25-05-2008 @ 23:44
fok die tutorial, alsof je dan opeens goede teksten kan maken...deh gewoon je eigen shit doen, en niet denken nadat je 2 jaar schrijft van wow ik kan schrijven...om echt dope te worden moet je gewoon jaaaaren doorgaan.
en dan nog,je groeit met elke teskt die je zet.
en dat is je eigen shit en niet die shit die in te tutorail staat.
dat is misschien handig om een keer door te lezen, maar je komt er niet super veel verder mee.


hoe kan jij nou zeggen dat iemand jaren moet schrijfen voor dat hij iets goeds kan brengen? dat gaat om talent niet alleen om ervaring, en ik vind helemaal niet dat iemand veel multi's moet hebben. een schrijfer mag tog zelf weten wat ie schrijft ik vind niet dat iemand meteen moet gaan rappen als die gene schrijft. maar fok dit allemaal laat ik het zo zegge, laat een schrijfer lekker schrijfen wat hij wil schrijfen.
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
Critical Gepost door Critical op zondag 25-05-2008 om 23:51:28
Ik vind trouwens ook dat men Nederlands moet leren voordat ze gaan schrijven..
----------------------------------------
zelfs de sky is geen limit voor mij
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zondag 25-05-2008 om 23:53:30
Quote:
Critical schreef op 25-05-2008 @ 23:45
Multies storen ook soms, kan ook té in ieder geval..
Zo ook bij 'buig voor het kwaad' van Surya, inhoudelijk en flowtechnisch best dope, maar ik stoor me na 8 bars gewoon serieus aan die rijm..


Ja, maar dat komt omdat hij te weinig varieert met z'n flow (benadrukking is constant hetzelfde bijvoorbeeld). Dan wordt het geheel wat eentonig om vaker dan eens te luisteren.
Wat verschillende multies gebruiken en andere rijmschema's (wat Surya vaak ook wel doet) heeft dan toch meer de voorkeur dan 1 multi 3 verses en 2 choruses lang door zetten.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op zondag 25-05-2008 om 23:53:47
goede teksten zijn vaak..

herkenbaar, iemand die ze hoort vindut leuk alsie zoiets heeft als hey wat dope dat vindik ook
flowend, zitten op de maat, maken geen troep van het ritme vd beat
goed gebracht, energiek en meeslepend, shit waarop je hoofd knikt doordat de MC je mee laat leven
te volgen, niemand snapt er wat van als je van de hak op de tak springt
rijmend, hoe meer rijm hoe soepeler de rap loopt, niemand vind het chill als je alleen rijmt op aap noot mies
inhoudelijk, iedereen wil uitiendelijk iets te horen ehbben, dus moet je ook iets vertellen
origineel, het beste is natuurlijk als je emt iets komt wat mensen nog neit eerder gehoord hebben
creatief, alle uitgekauwde technieken en gebruikte woordspelingen zit niemand op te wachten, dit valt ook wel een btje samen met mn vorige punt
muzikaal, vallen zoveel mogelijk samen met een basslijn en tis soms lekker om int refrein je shit te rappen op toonhoogte vd melodie, dat maakt het extra catchy
DOPE, als mensen je lyric horen en vinden het lekker is het dope, en is de tekst dus goed


zo kan ik nog wel veel meer verzinnen maar je moet er zelf achterkomen wat je belangrijk vindt, en natuurlijk wat je het leukste/beste doet
rap is iets waar je nooit klaar mee bent, je bent nooit op je hoogste punt of whatever, wel kan je over je top heen gaan maar das pas na zoveeeel jaren,
je hebt nog veel te doen om goed te worden, dus begin nu en doe die shit met liefde, dan maak je altijd goeie teksten

p'z
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 25-05-2008 om 23:56:56
Quote:
yayzus schreef op 25-05-2008 @ 23:49
(...)

hoe kan jij nou zeggen dat iemand jaren moet schrijfen voor dat hij iets goeds kan brengen? dat gaat om talent niet alleen om ervaring, en ik vind helemaal niet dat iemand veel multi's moet hebben. een schrijfer mag tog zelf weten wat ie schrijft ik vind niet dat iemand meteen moet gaan rappen als die gene schrijft. maar fok dit allemaal laat ik het zo zegge, laat een schrijfer lekker schrijfen wat hij wil schrijfen.



ik zeg alleen dat je altijd blijft groeien, dus ook al schrijf je 2 jaar het kan altijd beter.
----------------------------------------
....
yayzus
Gepost door yayzus op zondag 25-05-2008 om 23:59:32
Quote:
Replay schreef op 25-05-2008 @ 23:56
(...)


ik zeg alleen dat je altijd blijft groeien, dus ook al schrijf je 2 jaar het kan altijd beter.

alles kan altijd beter
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
Critical Gepost door Critical op zondag 25-05-2008 om 23:59:44
Dat is het verschil vaak ook tussen tekst en tracks, want timo, jouw tracks zijn vaak ook niet te volgen hoor hehe..
Toch zijn je tracks wel dope, terwijl het als tekst niks zou zijn. (Hetzelfde met veel tracks van typhoon trouwens, niks negatiefs

En ja Iminic, ben het verder ook wel met je eens. Vind gewoon niet dat zoveel mogelijk rijm per definitie goed is.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2008 @ 00:00:05 ]

----------------------------------------
zelfs de sky is geen limit voor mij
Yeti
Gepost door Yeti op zondag 25-05-2008 om 23:59:59
Quote:
yayzus schreef op 25-05-2008 @ 23:49
(...)

maar fok dit allemaal laat ik het zo zegge, laat een schrijfer lekker schrijfen wat hij wil schrijfen.


hahaha
ja, goed gebracht
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op maandag 26-05-2008 om 00:01:15
hey jongens al die moeilijke gesprekken over multi's terwijl die kid zijn eerste (algemene ook nog) vraag stelt over hiphop

de termen zullen hem om de oren vliegen



weetje wanneer rap dope is..?
als je verdriet hebt over eits, je schrijft over dat bepaalde ow, en daarna voel je je beter

da kan niemand je iets maken over hoe dope je wel of neit bent, het gaat erom dat hiphop jou helpt, en jij met hiphop een ander




en @ critical, sjezweet, ik ben ook nog gewoon 18
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2008 @ 00:03:14 ]
Yeti
Gepost door Yeti op maandag 26-05-2008 om 00:04:01
Quote:
Critical schreef op 25-05-2008 @ 23:59
Dat is het verschil vaak ook tussen tekst en tracks, want timo, jouw tracks zijn vaak ook niet te volgen hoor hehe..
Toch zijn je tracks wel dope, terwijl het als tekst niks zou zijn. (Hetzelfde met veel tracks van typhoon trouwens, niks negatiefs

En ja Iminic, ben het verder ook wel met je eens. Vind gewoon niet dat zoveel mogelijk rijm per definitie goed is.


Dat klopt idd wel.
Soms krijg ik op mijn teksten een reactie als:' als track zou het dope zijn, als tekst niet'.
Vage shit trouwens.
Ik luister altijd naar de tekst.
Een beat maakt even iets goed maar als je na een aantal keer het verhaal goed kent en de tekst is prut luister ik het nummer niet meer.
De basis is en blijft een goede inhoud vind ik.
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op maandag 26-05-2008 om 00:05:34
ja en als je het in jou visie dus omdraait blijft de basis een lekkere beat


maar shiit als het om teksten gaat moet je gewoon blij zijn dat je je verhaal wkijt kan, dope gebracht ofnoh, who cares
Yeti
Gepost door Yeti op maandag 26-05-2008 om 00:07:03
huh??
die snap ik niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2008 @ 00:08:19 ]
yayzus
Gepost door yayzus op maandag 26-05-2008 om 00:10:30
Quote:
Critical schreef op 25-05-2008 @ 23:59
Dat is het verschil vaak ook tussen tekst en tracks, want timo, jouw tracks zijn vaak ook niet te volgen hoor hehe..
Toch zijn je tracks wel dope, terwijl het als tekst niks zou zijn. (Hetzelfde met veel tracks van typhoon trouwens, niks negatiefs

En ja Iminic, ben het verder ook wel met je eens. Vind gewoon niet dat zoveel mogelijk rijm per definitie goed is.

Hoe kan je zeggen dat typhoon niet te volgen is, hij praat duidelijk nederland's dat je sommige metaforen niet volgt oke. maar je kan het niet helemaal niet volgen, je moet gewoon de tijd nemen om iets te luisteren
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
Critical Gepost door Critical op maandag 26-05-2008 om 00:13:01
Neh ik snap wat je bedoelt hoor, en dat is ook in veel tracks van hem zeker zo, maar soms is er écht geen touw aan vast te knopen bij die gozer.
Maar dat vind ik juist dope hoor, begrijp me niet verkeerd, want hij brengt het wel op een manier dat ik er over na ga denken..
----------------------------------------
zelfs de sky is geen limit voor mij
yayzus
Gepost door yayzus op maandag 26-05-2008 om 00:17:24
ja ckr en als je over nagaat denken dan snap je achteraf heus nog wel waar het overgaat, alleen soms laat ie shit die niet klinkt wel goed klinken en dan klinkt het verwarrend
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op maandag 26-05-2008 om 00:19:13
muhahaha daar heb je de timostilo
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2008 @ 00:19:29 ]
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 26-05-2008 om 19:41:25
ik zie dat er al heel veel gezegd is, dus ik zal dat niet doen

enige ding is: wat ook erg goed helpt, en wat vaak wordt onderschat, is teksten lezen van geskillde schrijvers

denk dan aan mensen als treinalchemist, hittespitter, damocles (op hhn) of dek, mixxman en strijker hier
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
overdrEEFen
GEEN LEVEN 4 LIFE
Gepost door overdrEEFen op maandag 26-05-2008 om 20:07:08
Quote:
yayzus schreef op 25-05-2008 @ 19:24
mooie tekst hebben maar als daar kwa lengte, bar's en rijm echt helemaal niks van klopt....please tell me how

volgens mij snapt hij de worden die hij gebruikt niet zo goed.. maakt niet uit hoor


nou bedankt! hahaha
----------------------------------------
GEEN LEVEN 4 LIFE TELL A FRIEND BITCH
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op maandag 26-05-2008 om 20:12:31
Quote:
Iminic schreef op 25-05-2008 @ 23:53
(...)

Ja, maar dat komt omdat hij te weinig varieert met z'n flow (benadrukking is constant hetzelfde bijvoorbeeld). Dan wordt het geheel wat eentonig om vaker dan eens te luisteren.
Wat verschillende multies gebruiken en andere rijmschema's (wat Surya vaak ook wel doet) heeft dan toch meer de voorkeur dan 1 multi 3 verses en 2 choruses lang door zetten.


3 verses op 1 multi én inhoudelijk dope komen is gewoon skillz.
Als je je stoort aan de multi ligt dat niet aan de tekst maar aan de mc.
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
overdrEEFen
GEEN LEVEN 4 LIFE
Gepost door overdrEEFen op maandag 26-05-2008 om 20:16:47
Quote:
spelbreker schreef op 26-05-2008 @ 00:01
hey jongens al die moeilijke gesprekken over multi's terwijl die kid zijn eerste (algemene ook nog) vraag stelt over hiphop

de termen zullen hem om de oren vliegen



weetje wanneer rap dope is..?
als je verdriet hebt over eits, je schrijft over dat bepaalde ow, en daarna voel je je beter

da kan niemand je iets maken over hoe dope je wel of neit bent, het gaat erom dat hiphop jou helpt, en jij met hiphop een ander
-----------------------------------------------------------------------------------
dat klopt inderdaad ja! goed advies,, ik had dat een keer in de grote pauze op school,,,toen waren er een paar van die bitches (jeweetwel van die trutjes) kut aan het doen tegen mij,, en daar voelde ik me best rot over,,,toen ging ik de hele pauze heel stil in mijn hoofd daarover freestylen (proberen teminste) bedankt voor t' advies,,,conclusie: volgende keer dat ik boos -verdrietig of -blij ben ga ik schrijven! (ik ben trouwens 14)




en @ critical, sjezweet, ik ben ook nog gewoon 18
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2008 @ 20:22:47 ]

----------------------------------------
GEEN LEVEN 4 LIFE TELL A FRIEND BITCH
overdrEEFen
GEEN LEVEN 4 LIFE
Gepost door overdrEEFen op maandag 26-05-2008 om 20:33:01
Quote:
V.I.P. schreef op 26-05-2008 @ 19:41
ik zie dat er al heel veel gezegd is, dus ik zal dat niet doen

enige ding is: wat ook erg goed helpt, en wat vaak wordt onderschat, is teksten lezen van geskillde schrijvers

denk dan aan mensen als treinalchemist, hittespitter, damocles (op hhn) of dek, mixxman en strijker hier


-----------------------------------------------------------------------------------

ja, daar kun je wel van leren: hoe newat is vet enzow, en hoe schrijf je eckte teksten...maar ontwikkel je dan nog wel een eigen stijl?
----------------------------------------
GEEN LEVEN 4 LIFE TELL A FRIEND BITCH
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 26-05-2008 om 20:35:27
als je per se een 100% eigen stijl wilt hebben, ben je wel een beetje hypocriet bezig door een topic te openen waarin je om hulp vraagt

en sowieso hebben al die mensen een totaal eigen stijl, dus het lijkt me sterk dat je dat zomaar overneemt
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
overdrEEFen
GEEN LEVEN 4 LIFE
Gepost door overdrEEFen op maandag 26-05-2008 om 20:43:07
Quote:
V.I.P. schreef op 26-05-2008 @ 20:35
als je per se een 100% eigen stijl wilt hebben, ben je wel een beetje hypocriet bezig door een topic te openen waarin je om hulp vraagt

en sowieso hebben al die mensen een totaal eigen stijl, dus het lijkt me sterk dat je dat zomaar overneemt


sorry, niet zo bedoeld...ik bedoelde inhoudelijk (niet gramaticaal (multi's, klankrijm, barrs enz.)) maar ik bedoelde over de inhoud van de tekst. maarja, dat ligt natuurlijk aan jezelf
----------------------------------------
GEEN LEVEN 4 LIFE TELL A FRIEND BITCH
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 26-05-2008 om 20:44:22
ja dat ligt idd aan jezelf
schrijf gewoon over waar je over wilt schrijven, werkt het beste
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
overdrEEFen
GEEN LEVEN 4 LIFE
Gepost door overdrEEFen op maandag 26-05-2008 om 20:44:35
of is dat wat jij ook bedoeld, hahahah...sorry dan....dom gezegt!
----------------------------------------
GEEN LEVEN 4 LIFE TELL A FRIEND BITCH
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0094 sec.