Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 21-05-2001 om 14:15:32
> AMSTERDAM - "De dagen van het web zijn geteld", denkt George Colony, algemeen directeur van Forrester Research. Nu het nieuwtje er af is, keren mensen terug naar TV-kijken en de krant lezen. "Het web is dom, saai en geïsoleerd."

> Twee golven van ontwikkeling moeten het web nieuw leven inblazen. Forrester spreekt op de site van Automatiseringsgids over X-Internet, een webvariant die, veel meer dan nu het geval is, programmacode heen en weer stuurt. De interactiviteit en de dynamiek van het net neemt daarmee sterk toe.

> Colony vergelijkt het met het televisiekijken uit de jaren vijftig. "Dat was radio met plaatjes van omroepers." In de nieuwe vorm moet de inkoper van een bedrijf kunnen navigeren in een virtuele marktplaats met een interface vergelijkbaar met die van het spel 'Doom'.

> Daarnaast sluit het nieuwe web beter aan bij het dagelijks leven. Internet-apparatuur en toepassingen van de nieuwe generatie kunnen allerlei processen in de echte wereld meten, analiseren en aansturen.

> "Vrijwel elk apparaat dat elektriciteit gebruikt zal op internet zijn aangesloten via een kabel of draadloos", zegt Colony. Het aantal apparaten met een internetaansluiting groeit daardoor van 100 miljoen nu naar 14 miljard in 2010.


Wat denken jullie ervan ? persoonlijk lijkt het mij onzin.

> bron http://www.nu.nl/document?n=32119
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 21-05-2001 om 18:15:44
Om mezelf even van FOK! te quoten

> Gelukkig heb ik van mama geleerd niet naar idioten te luisteren

De hype is minder inderdaad, er worden nu andere dingen verwacht als alleen maar informatie kunnen zoeken. Men verwacht (wil) interactiviteit tegenwoordig. De groei wordt minder sterk maar zal er nog wel blijven. Minderen zal het iig nooit meer. Ondertussen is voor veel mensen het web te belangrijk geworden, en dan niet alleen vanwege e-mail.

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Dan_the_man Gepost door Dan_the_man op maandag 21-05-2001 om 23:23:34
Ondertussen is voor veel mensen het web te belangrijk geworden, en dan niet alleen vanwege e-mail.

nee, het belangrijkste is natuurlijk online gamen
en films downloaden natuurlijk ook. Waarom films in de bios gaan kijken terwijl je dan veel moet dokken als je het gratis binnen kunt halen. K, in de bios met vrienden is het wel gezellig ofzo en geluid is ook wel tof, maar m'n pc op de TV aangesloten (en op de dikke stereo installatie) en een paar vrienden thuis met een paar bakken bier is toch nog net iets gezelliger vind ik.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 22-05-2001 om 09:38:35
Dat is puur hoe je tegen het internet aankijkt, ik persoonlijk gebruik het internet als een soort boekenkast waaruit ik informatie put over verschillende onderwerpen.

maar om antwoorden op de standpunten van forrester te geven :


> AMSTERDAM - "De dagen van het web zijn geteld", denkt George Colony, algemeen directeur van Forrester Research. Nu het nieuwtje er af is, keren mensen terug naar TV-kijken en de krant lezen. "Het web is dom, saai en geïsoleerd."


Dit wordt snel geroepen door mensen die het doel van het internet niet inzien, het internet is niet bedoeld als een vervanger voor de televisie, nog de krant. Uiteindelijk zal het dat wel worden doordat er steeds meer funkties worden geintigreerd, maar vooralsnog is het internet een bron van informatie en tijdelijk vermaak in multi-user omgevingen. Dit zal een televisie eigenlijk nooit zijn en de krant biedt informatie naar eigen perspectief terwijl op het internet met een paar simpele zoekacties duidelijkere en betere omschrijvingen te vinden zijn van een gebeurtenis, het is hierbij puur een kwestie van voorkeur.


> Twee golven van ontwikkeling moeten het web nieuw leven inblazen. Forrester spreekt op de site van Automatiseringsgids over X-Internet, een webvariant die, veel meer dan nu het geval is, programmacode heen en weer stuurt. De interactiviteit en de dynamiek van het net neemt daarmee sterk toe.


X-Internet is een gevaar voor de algehele beveiliging, programmacode vliegt heen en weer over het internet zonder enige vorm van encryptie. Interactiviteit op het internet die bereikt zal moeten worden met X-Internet zal niet veel verschillen van een fullscreen flash presentatie die door een top-flasher is gemaakt. Op zich mooi natuurlijk, maar men begeeft zich dan teveel richting het spelcomputeriveau.


> Colony vergelijkt het met het televisiekijken uit de jaren vijftig. "Dat was radio met plaatjes van omroepers." In de nieuwe vorm moet de inkoper van een bedrijf kunnen navigeren in een virtuele marktplaats met een interface vergelijkbaar met die van het spel 'Doom'.


Dat kan nu al, voor bedrijven is er flash site welke bereikbaar is via DATANET-1 (dus niet voor particulieren) waarop men in een 3D omgeving zijn spullen kan kopen. De reden waarom dit nooit naar het internet is gekomen is omdat het in de testfases al niet aansloeg, de bedrijven vonden dit allemaal te lastig en lang duren.


> Daarnaast sluit het nieuwe web beter aan bij het dagelijks leven. Internet-apparatuur en toepassingen van de nieuwe generatie kunnen allerlei processen in de echte wereld meten, analiseren en aansturen.


hmm, terminator (1 en 2), wargames en noem zo nog maar een paar films spelen allemaal in op dit idee. Men noemt dit dan sci-fi, maar dit is dichterbij dan het lijkt. Er zijn nu al wasmachines en magnetrons in de handel die een i-net verbinding willen hebben voor gebruik.


> "Vrijwel elk apparaat dat elektriciteit gebruikt zal op internet zijn aangesloten via een kabel of draadloos", zegt Colony. Het aantal apparaten met een internetaansluiting groeit daardoor van 100 miljoen nu naar 14 miljard in 2010.


Persoonlijk, ik zou het eerst maar eens betaalbaar maken. Amerika is het enige land waar men flat-rate kan inbellen bij een isp das de reden waarom Amerika zo voor loopt op het web qua gebruikers, maar uiteindelijk kan men het nog zo mooi maken, er hangt overal een prijskaartje aan en zoals deze omschreven wordt en verteld wordt gaat die prijs heel hoog zijn.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 22-05-2001 om 12:27:43
Dan_the_man schreef:
> Ondertussen is voor veel mensen het web te belangrijk geworden, en dan niet alleen vanwege e-mail.

Leer eens goed quoten dmv "reageer op dit bericht" en de quote knop

> nee, het belangrijkste is natuurlijk online gamen

Voor sommigen wel ja <~~~~ quizvraag: welke game is dat

> en films downloaden natuurlijk ook. Waarom films in de bios gaan kijken terwijl je dan veel moet dokken als je het gratis binnen kunt halen. K, in de bios met vrienden is het wel gezellig ofzo en geluid is ook wel tof, maar m'n pc op de TV aangesloten (en op de dikke stereo installatie) en een paar vrienden thuis met een paar bakken bier is toch nog net iets gezelliger vind ik.

Internet is ook niet gratis en dat waag ik voor veel mensen sterk te betwijfelen (Voor mij is het trouwens zeker goedkoper).

Zowel de beeld- als geluidskwaliteit van films in divx of mpg format is niet echt denderend. Bekijk maar eens een film eerst op dvd met een thuisbioscoop en daarna de divx/mpg ovcer dezelfde installatie. Dat verschil hoor, zie ruik en proef je
Maar op de drank kosten kan je idd fdlink besparen als je thuis kijkt EN je kan zelf de pauzes inlassen, als je dorst krijgt.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
McBouncer Gepost door McBouncer op dinsdag 22-05-2001 om 13:27:40
Met name op het gebied van geluid is divx inderdaad nog niet perfect, denk bijvoorbeeld aan harde muziek, maar zachte dialogen, maar de kwaliteit is aanzienlijk verbeterd, vergelijk een rip van een jaar geleden maar eens met een recente sbc (smart bitrate control) dvdrip.
Verder is het niet voor niets dat er steeds meer films naar SVCD geript worden, hiervan ligt de kwaliteit nog een stuk hoger dan van divx en een bijkomend voordeel is dat je ze in een dvd speler kan afspelen.

De vergelijking met dvd kan ik niet maken, want ik heb nog nooit een dvd gezien, maar over het algemeen ben ik erg tevreden over de kwaliteit van de films die ik op divx/svcd gezien heb.
----------------------------------------
Is it coz I is black?
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0143 sec.