Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
wumata
aa
Gepost door wumata op woensdag 18-06-2008 om 16:44:38
hey
ik heb over een half jaar draaitafels gekocht stanton t80 maar ik heb altijd geruis op als ik aan het draaien ben
is er een manier om dat geruis weg te krijgen want ik kan niets opnemen zonder dat het geruis er altijd inkomt
hopelijk kan er mij iemand helpen
alvast bedankt
wumata
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 18-06-2008 om 16:48:46
Heb je het alleen met opnemen of altijd?

Je kan een keer kijken of het aan je kabels ligt door ze te vervangen. Of je draaitafel direct aansluiten op je versterker/speakers, want het kan ook aan je mixer liggen.
wumata
aa
Gepost door wumata op woensdag 18-06-2008 om 16:51:15
ja dit is altijd dat dat geruis is en ik heb al geprobeerd om gwn aan de versterker en alle kabels zijn nog in orde hoor maar ik heb horen zeggen dat het aan de aarding ligt maar weet niet juist wat en hoe het moet opgelost moet worden toch bedankt voor de rectie zo snel
Finger
Gepost door Finger op woensdag 18-06-2008 om 17:54:07
edit laat maar stond al in je laatste post is je aarding idd.

Heb je het aardings draadje van je draaitafel wel aangesloten?
En zo ja is het apparaat waar je het op hebt aangesloten wel aangesloten op een geaard stopcontact.
En zo ja zit op dat stopcontact nog meer apparatuur aangesloten want dan heb je misschien aardingsvervuiling.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-06-2008 @ 17:57:44 ]
Vent
Gepost door Vent op woensdag 18-06-2008 om 18:03:29
Aight jij heb over een half jaar draaitafels gekocht

luister naar mij vriend
ik heb die T60 staan je moet idd gewoon ff je aardingskabel aansluiten van je draaitafel naar je mixer.. je kreeg ze er bij als het goed is dus moet te doen zijn.

Een aardingskabel is die hele dunne kabel met aan allebei de kanten een soort halve circel van metaal.. zitten aansluitingen op voor je mixer zo'n ding die je ff losdraait dan ram je die kabel dr tussen en draai je em weer dicht

weet zelluf
wumata
aa
Gepost door wumata op woensdag 18-06-2008 om 19:59:17
ja maar op de stanton t80 staat geen aarding dat is vanzelf aan in gebouwd
er is zelfs geen aansluiting voor aarding
maar kan het ook aan iets anders liggen ? kabels zijn allemaal in orde
Finger
Gepost door Finger op woensdag 18-06-2008 om 20:07:27
Zit die wel in een geaard stopcontact?
En zo ja zit op dat stopcontact nog meer apparatuur aangesloten want dan heb je misschien aardingsvervuiling.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 18-06-2008 om 20:10:26
Leg even duidelijker uit wat er is? Gaat het geluid via een mixer direct naar je speakers of versterker. Of gaat het via je geluidskaart.
wumata
aa
Gepost door wumata op woensdag 18-06-2008 om 20:24:31
ok
dus ik heb die platendraaiers ze staan aangesloten op mijn mengpaneel die dan aangesloten is met een speciaal bakske naar de pc waar dan traktor scratch op staat
maar nu heeft mijn pa juist de aarding erop gemeten en die klopt dus daaraan zou het niet liggen
Vent
Gepost door Vent op woensdag 18-06-2008 om 20:29:57
Misschien ligt het aan je "speciale bakske" (damn waar kom jij uberhaupt vandaan belgie? met je platendraaiers) maar voor zover ik weet moeten je tories normaal ge-aard worden..

post anders is een foto'tje van de achterkant van je platendraaier en mixer zodat wij kunnen zien hoe alles aangesloten is en wat je fout doet
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 18-06-2008 om 20:38:26
Traktor Scratch werkt alleen met Audio8 geluidskaart (speciale bakske lijkt mij). Daar zou het aan kunnen liggen dat er ruis op zit.

Mijn platendraaier (schitterend woord) staat ook neit op een ge-aard stopcontact en ik heb nergens last van.
wumata
aa
Gepost door wumata op woensdag 18-06-2008 om 20:50:13
ha ja ik kom inderdaad van belgie ja maar ik straks gaan testen
toch bedankt voor al jullie comms
ik zal nog laten weten hoe het afgelopen is
greetz van belgie :d:d lol
Vent
Gepost door Vent op woensdag 18-06-2008 om 20:52:50
mensenkennis bro
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0143 sec.