Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Thijs1988
Meatball Sub
Gepost door Thijs1988 op zaterdag 21-06-2008 om 12:52:29


01. Snowgoons - The Curse 03:57
(feat. King Magnetic, Charon Don & Reef The Lost Cauze)
02. Snowgoons - Black Snow (feat. Ill Bill & Apathy) 03:02
03. Snowgoons - Casualties Of War 03:43
(feat. Smif-N-Wessun & Respect Tha God)
04. Snowgoons - Who? (feat. Outerspace) 02:48
05. Snowgoons - Hold Up 03:56
(feat. R.A. The Rugged Man,Lord Lhus & Savage Brothers)
06. Snowgoons - This Is Where The Fun Stops 04:39
(feat. Reef The Lost Cauze)
07. Snowgoons - Starlight (feat. Viro The Virus) 03:53
08. Snowgoons - Knockatomi Plaza (feat. Side Effect) 04:22
09. Snowgoons - Pay Attention (feat. Decay, Astonish & Scheme) 02:46
10. Snowgoons - Server Justice 03:45
(feat. Killah Priest, Rasul Allah & Richard Raw)
11. Snowgoons - Still Got The Ammo 04:14
(feat. Main Flow, Godilla, El Da Sensei & J. Sands)
12. Snowgoons - Ride On 03:39
(feat. Defari, Maylay Sparks & Sondro Castro)
13. Snowgoons - Incite A Riot (feat. King Magnetic & Adlib) 02:55
14. Snowgoons - Lost 03:58
(feat. Respect Tha God, Block MCcloud & Doap Nixon)
15. Snowgoons - Still Waters Run Deep (feat. Supastition) 03:34
16. Snowgoons - Raining (feat. Brainstorm, Edo G & Jaysaun) 03:39
17. Snowgoons - Sick Life 03:23
(feat. Sick Jacken, Cynic & Bacardi Riam)
18. Snowgoons - The Storm (feat. The Boom Bap Project) 03:03
19. Snowgoons - Avalanche Warning 03:42
(feat. Pacewon, Nervous Wreck & Adlib)
20. Snowgoons - The Hatred 03:52
(feat. Slaine, Singapore Kane & Lord Lhus)
21. Snowgoons - Helpless (feat. Equinox) 03:39

Edit:
MAG NIET!


De meeste zullen hem zelf wel tegenkomen, maar ben benieuwd wat men er van vindt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-06-2008 @ 13:49:14 ]

----------------------------------------
Hitting bottom isn't a weekend retreat. It's not a goddamn seminar. Stop trying to control everything and just let go! LET GO!
Z-W-O-L-L-E
- 038 -
Gepost door Z-W-O-L-L-E op zaterdag 21-06-2008 om 12:55:07
Opzich ben je best een held!(h) maar dit is geloof ik wel aardig verboden hier...
Thijs1988
Meatball Sub
Gepost door Thijs1988 op zaterdag 21-06-2008 om 12:58:29
Heb hem -knip- hier vanaf gehaald dus niet verboden
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-06-2008 @ 13:49:47 ]

----------------------------------------
Hitting bottom isn't a weekend retreat. It's not a goddamn seminar. Stop trying to control everything and just let go! LET GO!
Z-W-O-L-L-E
- 038 -
Gepost door Z-W-O-L-L-E op zaterdag 21-06-2008 om 13:09:08
Ja zo kun je voor alles wel een site pakken, immers bijna alle albums staan op internet, in de winkel verkrijgbare albums mogen hier niet gedropt worden, maar ik wil geen betweter zijn, alleen zo dacht ik dat t hier in elkaar zat....Neemt niet weg dat ik hem wel stiekem gedownload heb...
eddy074
ETHBeats
Gepost door eddy074 op zaterdag 21-06-2008 om 13:33:04
Snowgoons !!! die shit van hun is altijd erg
----------------------------------------
http://ethbeats.hyves.nl - http://myspace.com/ethbeats
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op zaterdag 21-06-2008 om 13:36:50
kanker hard
deze is beter dan de vorige
de kwailiteit van hun producties is goed vooruit gegaan

----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
Liquid
Gepost door Liquid op zaterdag 21-06-2008 om 13:38:19
Vorige album vind ik erg dope, de lijst van MC's is weer erg indrukwekkend dus ik ben benieuwd. Ik zou wel die link weg halen want die shit is verboden
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Leyla
Gepost door Leyla op zaterdag 21-06-2008 om 13:50:12
Stouterds!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zaterdag 21-06-2008 om 13:53:58
pm!
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Thijs1988
Meatball Sub
Gepost door Thijs1988 op zaterdag 21-06-2008 om 13:58:01
Zal geen links meer plaatsen
----------------------------------------
Hitting bottom isn't a weekend retreat. It's not a goddamn seminar. Stop trying to control everything and just let go! LET GO!
Z-W-O-L-L-E
- 038 -
Gepost door Z-W-O-L-L-E op zaterdag 21-06-2008 om 14:07:35
en toen had ik stiekem toch gelijk.....
Borderline
Revolution Of The Open Mind
Gepost door Borderline op zaterdag 21-06-2008 om 16:32:05
Hij klinkt erg dope tot nu toe. Heb ook het idee dat sommige MC's wat meer moeite hebben gedaan dan voor het eerste Snowgoons album.
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op zaterdag 21-06-2008 om 16:39:04
Z I E K
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op zaterdag 21-06-2008 om 16:39:47
kan iemand me voorzien van..?
peefizz
jaman
Gepost door peefizz op zaterdag 21-06-2008 om 17:54:57
ik zou ook graag een pm ontvangen...

alvast bedankt!
Seubie Gepost door Seubie op zaterdag 21-06-2008 om 18:09:17
dit wordt vet, checken!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-06-2008 @ 19:38:38 ]
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op zaterdag 21-06-2008 om 22:37:20
pm aub
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
peefizz
jaman
Gepost door peefizz op zondag 22-06-2008 om 09:05:46
Dit is inderdaad wel weer een stuk beter dan de vorige.... dope!
Thymozie
Gepost door Thymozie op zondag 22-06-2008 om 14:46:01
Quote:
Spirit schreef op 21-06-2008 @ 22:37
pm aub
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 22-06-2008 om 15:18:57
Ik vind hem na een paar keer luisteren beter dan het eerste album. "Ride On" (track 12) gebruikt trouwens dezelfde sample als een Kas track (Lekker Schrijven) hehe.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 22-06-2008 om 15:46:52
wie kan ff fixe dan?
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op maandag 23-06-2008 om 00:26:59
PM IS zeeeeeeer gewenst
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 23-06-2008 om 00:30:24
weurd
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
michaelll
Gepost door michaelll op maandag 23-06-2008 om 00:56:17
check jullie inboxjes
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 23-06-2008 om 08:45:04
Ik ga hem wel luisteren.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-06-2008 @ 08:47:35 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op maandag 23-06-2008 om 10:47:55
kenkerrrr hard
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 23-06-2008 om 13:31:24
dope shit, heb nu starlight op staan erg dik.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
michaelll
Gepost door michaelll op maandag 23-06-2008 om 13:46:39
fokking hard!
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
NoJoke
if you cant stand the heat, get out of the kitchen
Gepost door NoJoke op maandag 23-06-2008 om 14:09:28
Quote:
mixxman schreef op 23-06-2008 @ 13:31
dope shit, heb nu starlight op staan erg dik.


Die track is erg goed, die heb ik vandaag ookal een paar keer op repeat staan. The hatred is een harde track.
----------------------------------------
I shall look for you, Lord by praying to you and as I pray I shall believe in you, because we have had preachers to tell us about you. It is my faith that calls to you, Lord the faith such you gave me and made to live in me through the merits of your Son,
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 23-06-2008 om 19:02:05
The Hatred is keihard
----------------------------------------
Jos de Boss
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 23-06-2008 om 20:00:24
zeker luister hem net
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op maandag 23-06-2008 om 20:50:46
kk linkjes werken niet meer
Pimm Gepost door Pimm op maandag 23-06-2008 om 21:36:01
PM aub
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op maandag 23-06-2008 om 22:00:42
als je hem echt graag wilt hebben zoek je hem gewoon ff op via torrent-sites, ik had hem in no time
----------------------------------------
Jos de Boss
michaelll
Gepost door michaelll op maandag 23-06-2008 om 23:41:01
of gewoon de titel shit en dan rapidshare erachter.. had hem met 4 klikken
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
V-Rank
Gepost door V-Rank op zaterdag 05-07-2008 om 20:27:07
Quote:
Door Gijs Mulder, 4-7-'08

In het tijdperk waarin 50 Cent, Lil Wayne en consorten een niet aflatende populariteit genieten, probeert een groot deel van de meer ingewijde hiphopfans naarstig uitwegen te zoeken uit het commerciële bolwerk. Gaat het hier puur om het ontbreken van muzikale kwaliteit en kunst in de muziek, of is het vooral te doen om het imago dat om de acts van het grote geld heen hangt en dat hardcore hiphopfans niet met zich mee willen dragen?

Productieteams als Snowgoons geven op Black Snow sterk de indruk af dat dit tweede het geval is, waarbij de gastrappers verre van onschuldig zijn aan het afgeleverde product. Terwijl de attitude underground is, zijn de beats hapklare brokken, die niet zouden misstaan op G-Unit-albums, en hebben de rappers niet meer te melden dan hoe tough ze hun bizz handelen. Subtiliteit ontbreekt, waardoor de sfeer nooit macaber of neerslachtig is en bombast de boventoon voert. Nooit wordt er op Black Snow, het tweede album van de groep, gespeeld met contrasten: het album is ontzettend vol van geluid en krijgt het ondertussen toch voor elkaar om vreselijk vlak te klinken.

This is Where the Fun Stops is een voorbeeld van een nummer waarvan je denkt dat je de beat al oneindig vaak gehoord hebt op verschillende albums op Babygrande, een label dat variatie überhaupt al nooit hoog in het vaandel gehad heeft. Verschil met andere releases is dat de sound op Black Snow ook nog eens zwaar over de top is, waarbij vrijwel elke toon hevig geaccentueerd aangezet wordt. Vocale samples worden vakkundig in het begin van het nummer ingebouwd onder begeleiding van de nodige scratches, maar alles aan het album wekt de indruk dat dit gebeurt volgens een formule of een voorschrift, niet uit functionaliteit. Ook verder door het album blijft de formule met gerapte refreinen onnodig vaak voorkomen, en telkens volgens een standaardformule voor een moderne hiphoptrack. Allemaal strak, allemaal uit het boekje, precies binnen de lijntjes gekleurd en vooral nooit verrassend.

Starlight is de eerste en enige productie die diepte meegeeft aan de dienstdoende MC; de eerste track die enige vorm van subtiliteit tentoonspreidt. Waar tot hieraan beat en rap volledig los van elkaar stonden, versterken ze elkaar ditmaal. Complimenten aan rapper Viro the Virus, die zich niet laat verlagen tot het primitief overal tegenaan trappen om de afwezigheid van eigen verbale capaciteiten maar te verbergen, maar een bescheiden levensbeschouwing loslaat op de luisteraar. Een vorm van bescheidenheid die de zwakte van de eerdere nummers pijnlijk blootlegt.

Dat de Snowgoons geluidstechnisch geen groentjes zijn, is duidelijk, maar ze willen dat zo graag tonen dat er weinig ruimte voor rustpunten en contrasten overblijft. Hoewel talloze melodietjes de nummers insluipen, zijn de mooie op één hand te tellen.

Incite A Riot bevat bij uitzondering enkele goede ideeën, maar de titel is veelzeggend. De geluiden die worden gebruikt klinken geraffineerd, maar enige vorm van coherentie ontbreekt. Bijna een prettig nummer voor met het verstand op nul, met de nadruk op bijna: het nummer klikt niet als een klok en balanceert op een nogal dubieus randje tussen enerzijds standaard op een goede manier en anderzijds als een willekeurige keuze uit een pakket melodieën en ritmes. Ook Lost hinkelt tussen emotie en goedkope sentimenten, waarbij de rappers het andermaal verpesten.

Op Still Waters Run Deep (van Supastition) is de parallel met G-Unit niet enkel te trekken, hij ligt zelfs ontzettend voor de hand. Om nu nog een nummer te starten met een enorme explosie, getuigt van een problematisch gebrek aan enige vorm van esthetiek. Vooral wat beat betreft ligt het er in dit nummer allemaal zo huizenhoog bovenop dat het moeilijk is een lach te onderdrukken. Het kan bijna door voor een parodie op het hele gangsterrapgenre, inclusief het pakkende refreintje.

Ook tegen het einde van het album blijven talloze clichés van het veralgemeniseerde hedendaagse hiphopgeluid langskomen, van opgepitchte voicesamples in Rainin tot de toonhoogtewisselingen van de beat in Avalanche Warning. Het geeft je allemaal het idee dat je het met de juiste apparatuur en technische vaardigheid zelf ook zou kunnen maken. Van een kunstvorm is hier geen enkele sprake meer.

Dat het album dan met zesenzeventig minuten veel te lang is gezien de eenzijdigheid valt niet meer op door de verbazing over de algehele sound. Heel prominent aanwezig en toch ontzettend identiteitsloos. Een album dat werkelijk niets toevoegt, op één enkele te koesteren track na. De Snowgoons weten met hun apparatuur om te gaan, maar lijken vooral zo tevreden met hun platencontract dat ze het zekere immer voor het onzekere nemen en altijd voor de meest toegankelijke weg kiezen, daarbij voortdurend gehinderd door een schrijnende ideeënarmoede. Enkel Starlight overleeft de spoeling, en is een nummer om te bewaren, geproduceerd door een team met een diep verborgen, heel misschien nog op te hengelen potentie door het vermogen om een strakke, cleane sound neer te zetten.

Misschien ligt het negatieve oordeel aan het feit dat er al zo veel releases met dezelfde stijl van dit album zijn uitgebracht, maar het is zonder twijfel ook deels te wijten aan het grote gebrek aan subtiliteit. Voor het eerst roept een album bij mij werkelijk de vraag op waarom je rapper wordt als je letterlijk níets zinnigs of leuks te melden hebt. Dit is uiteraard het gevolg van een optelsom van vele zwakke albums, maar hier wordt hetzelfde probleem eindeloos lang op je afgevuurd, wat echt funest is. Het doet dít album volledig de das om, omdat het voor mij precies die ene druppel is die de hiphopemmer doet overlopen en ontzettend doet verlangen naar subtiliteit, oprechte emotie en minimalisme in muziek.


De recensie van hiphopleeft.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-07-2008 @ 20:27:26 ]

----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
Outshining Gepost door Outshining op zaterdag 05-07-2008 om 20:41:30
Staat ook een bonusalbum online nu.
----------------------------------------
Sabr
Ghibli
hhfl
Gepost door Ghibli op maandag 07-07-2008 om 20:30:47
jah net binnen, dope.

ik vind die Gijs Mulder wel een beetje overdrijven, defari komt net zo hard op die track. het verschil tussen smaak en of het goed is , is meestal ver te zoeken
----------------------------------------
het enige wat je hebt in het leven is je leven
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0116 sec.