Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
FlowingDutchman
Doe kalm man....
Gepost door FlowingDutchman op donderdag 10-07-2008 om 10:47:14
Heej,

Ik ga waarschijnlijk binnenkort beginnen met het maken van beats, dat is bijna zeker. Maar ik heb totaal geen idee waar ik moet beginnen, men matties zeggen doe Reason doe dit..... doe dat.... zo te zien zijn er genoeg programma's om beats te maken, maar mijn vraag is wat gebruiken jullie als beatmakers?

Soms zie ik kleine keyboarden en soms ook hele grote kijk zoiets als dit:

http://www.101.tv/page/101barz/play/43a42574c1fac4740b7273dd471dae25

of dit:

http://www.101.tv/page/101barz/play/1783d10809b7f67805d5bed528139dcf

zoals je kun zien zijn dit een grote en een kleine keyboard, maar kun je met een kleine minder ofzo? mischien domme vraag maar ben echt wack op dit gebied.....

Lâter......

Tommes
Gepost door Tommes op donderdag 10-07-2008 om 10:53:33
als je wilt beginnen met beats maken zou ik beginnen met Fruity Loops.. en dan is het gebruiken van een keyboard nog niet aan de orde.. eerst gewoon een beetje aankloten in FL..
Dat is het slimste denk ik..
succes!
----------------------------------------
Kampen Baby..
FlowingDutchman
Doe kalm man....
Gepost door FlowingDutchman op donderdag 10-07-2008 om 11:06:22
Ik heb Fruity Loops al is een keer uitgeprobeerd, heb hem ongeveer 2 maand gebruikt, maar voel me beetje beperkt in FL, is misschien wel dom lullen want Big2 maakt er ook beats mee maar ik kan me niet echt vinden in fruityloops, die geluidjes steeds aanklikken enzo, ik kan ook het toetsenbord gebruiken maar dat is zo onlogisch.

Ik kan me gewoon niet vinden in FL ik voel me lekkerder op een keyboard ik heb al wel enkele keren gespeeld op een keyboard maar kan daar veel beter beats op maken in fruityloops voel ik hem niet zo...
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 10-07-2008 om 11:07:30
Koop er dan 1.
kdubbelbee
kebab
Gepost door kdubbelbee op donderdag 10-07-2008 om 11:09:31
Het beste is om een vleugel te kopen en aan te sluiten op je PC. Een vleugel is namelijk nog groter dan een groot keyboard en heeft dus veel meer functies.
----------------------------------------
Ik ben die metaforen man, jij die, verwarde meta die zich voordoet als een man.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 10-07-2008 om 11:19:42
Pff, dat is wel kort door de bocht. Beter kijk je gewoon wat je WIL met je keyboard en hoeveel GELD je hebt.
Sowieso zou ik gaan voor een USB-Keyboard.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
kdubbelbee
kebab
Gepost door kdubbelbee op donderdag 10-07-2008 om 11:22:08
Ja sorry man, ik weet dat hij een serieus antwoord wil. Maar FL is toch vrij normaal om mee te beginnen. Als dat al niet lukt moet je, vind ik, niet eens verder kijken.
----------------------------------------
Ik ben die metaforen man, jij die, verwarde meta die zich voordoet als een man.
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 10-07-2008 om 11:22:13
Ik zou 2 vleugels kopen en een kerkorgel, misschien nog een drumstel, pauken en djembé's voor je drumloops.
kdubbelbee
kebab
Gepost door kdubbelbee op donderdag 10-07-2008 om 11:23:26
Hehe ja die djembes doen het hem
----------------------------------------
Ik ben die metaforen man, jij die, verwarde meta die zich voordoet als een man.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 10-07-2008 om 14:22:26
Quote:
livio schreef op 10-07-2008 @ 11:22
Ik zou 2 vleugels kopen en een kerkorgel, misschien nog een drumstel, pauken en djembé's voor je drumloops.


protools erbij,dan ben je pas stoer..maar ik zou zeggen download wat demos van verschillende progs en ga fijn aan klooien..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op donderdag 10-07-2008 om 14:33:38
Als je beperkt bent in FL ligt dat aan jou en niet aan het programma. Je kunt toch gewoon een keyboard inpluggen??
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
kdubbelbee
kebab
Gepost door kdubbelbee op donderdag 10-07-2008 om 14:34:08
Quote:
dobleye schreef op 10-07-2008 @ 14:33
Als je beperkt bent in FL ligt dat aan jou en niet aan het programma. Je kunt toch gewoon een keyboard inpluggen??


JUIST dat wilde ik zeggen
----------------------------------------
Ik ben die metaforen man, jij die, verwarde meta die zich voordoet als een man.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 10-07-2008 om 14:35:31
Luister naar de TrommelMaker....
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op donderdag 10-07-2008 om 14:38:29
Apro is het levende bewijs.. Ik ben overgestapt op Logic, omdat ik een Mac heb nu, maar werk ook nog vaak zat op mn PC met FL. M'n PC is echter te verrot om echte heavy shit erop te doen.
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 10-07-2008 om 14:39:55
Ik wil zelf ook een mac..is alleen logic daarvoor of ook cubase ,weet jij dat toevallig Dobleye
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
ZatteZakZix
Hung like a Horse
Gepost door ZatteZakZix op donderdag 10-07-2008 om 15:26:43
Quote:
FlowingDutchman schreef op 10-07-2008 @ 11:06
Ik heb Fruity Loops al is een keer uitgeprobeerd, heb hem ongeveer 2 maand gebruikt, maar voel me beetje beperkt in FL, is misschien wel dom lullen want Big2 maakt er ook beats mee maar ik kan me niet echt vinden in fruityloops, die geluidjes steeds aanklikken enzo, ik kan ook het toetsenbord gebruiken maar dat is zo onlogisch.

Ik kan me gewoon niet vinden in FL ik voel me lekkerder op een keyboard ik heb al wel enkele keren gespeeld op een keyboard maar kan daar veel beter beats op maken in fruityloops voel ik hem niet zo...


Als je je beperkt voelt in FLstudio zou ik vooral niet met reason beginnnen
----------------------------------------
May the Horse be with you!
FlowingDutchman
Doe kalm man....
Gepost door FlowingDutchman op donderdag 10-07-2008 om 20:53:33
Quote:
livio schreef op 10-07-2008 @ 11:22
Ik zou 2 vleugels kopen en een kerkorgel, misschien nog een drumstel, pauken en djembé's voor je drumloops.


Tjah het lukt wel, wie zegt van niet? beter lezen (sommige) ik ben al wel weer wat wijzer geworden met wat goede reacties, een reactie van ''koop er gewoon 1'' is dom want je wilt die shit goed aanpakken en niet zo wat zooi kopuh, je weet tog? oke ik geef toe ik kom bitchie over maar ik ben gewoon serieus, jullie denk ik ook wel maar ik wil gewoon ceker van men zaak zijn......

Maar heb over fruity loops nagedacht, het klopt wat jullie zeggen ik moet me niet zo aanstellen, maar ik zag gewoon dat artiesten reason en die shit gebruiken enzo, en ik heb ervaring met reason en daar ben ik goed over te spreken.... maarjah schijt aan..... dat is mijn mening.
TTomba
wat dan?
Gepost door TTomba op donderdag 10-07-2008 om 21:13:09
Quote:
FlowingDutchman schreef op 10-07-2008 @ 20:53
(...)

oke ik geef toe ik kom bitchie over maar ik ben gewoon serieus, jullie denk ik ook wel maar ik wil gewoon ceker van men zaak zijn......


kenker...
----------------------------------------
Alles wat later kan doe ik dan, behalve beats make man.
Marsman Gepost door Marsman op donderdag 10-07-2008 om 21:36:59
Quote:
aprofourz schreef op 10-07-2008 @ 14:39
Ik wil zelf ook een mac..is alleen logic daarvoor of ook cubase ,weet jij dat toevallig Dobleye


Als je Cubase officieel koopt kan je die op je PC zowel als op een Mac installeren
MOFO
Gepost door MOFO op donderdag 10-07-2008 om 23:15:10
ik gebruik soms Wavestudio en ik knip dan bijvoorbeeld een drum of kick van een beat weg
etc met snare/claps enzo

dan voeg ik het allemaal samen 1 voor 1 in Adobe Audition
FlowingDutchman
Doe kalm man....
Gepost door FlowingDutchman op vrijdag 11-07-2008 om 09:45:58
Quote:
MOFO schreef op 10-07-2008 @ 23:15
ik gebruik soms Wavestudio en ik knip dan bijvoorbeeld een drum of kick van een beat weg
etc met snare/claps enzo

dan voeg ik het allemaal samen 1 voor 1 in Adobe Audition


yea main, zo deed ik het ook, dat is best wel handig wat je zegt! maar werkt dat net zo fijn? als gewoon beats maken?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op vrijdag 11-07-2008 om 18:25:48
Quote:
FlowingDutchman schreef op 11-07-2008 @ 09:45
(...)

yea main, zo deed ik het ook, dat is best wel handig wat je zegt! maar werkt dat net zo fijn? als gewoon beats maken?


Nee dat werkt toch niet,waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..

En bedankt `mr `marsman.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
zuaa
shit ik heb geen hoge dunk, daarom draag ik airmax
Gepost door zuaa op maandag 14-07-2008 om 13:07:03
al mijn beats zijn allemaal gemaakt met fl studio, mischien niet altijd even goed maar ik voel me egt niet beperkt je moet gewoon veel dingen proberen enzo...
----------------------------------------
ik les mijn dorst met coca cola of pepsi
ik heb geen coke meer nodig als ik de pep zie
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0097 sec.