Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
Flagg
Your nothing like me...
Gepost door Flagg op zondag 27-05-2001 om 17:20:09
Nou was ik van plan om een nieuwe processor te kopen, maar ik weet niet welke.

Ik heb nu een intel celeron 400, maar ik wou een amd athlon(ongeveer 1 mhz) kopen, maar dan moet er ook weer een nieuw moederbord bij, maar het schijnt wel goedkoper te zijn.

Ik ben voornamelijk bezig met grafische beeldverwerking (photoshop, premiere)

wat zijn jullie suggesties?
----------------------------------------
The bottom line is money nobody gives a fuck
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 27-05-2001 om 17:41:11
Houdt er ook rekening mee dat als je nog geen 133Mhz geheugen heb je dat ook zal moeten aanschaffen. Je kan wel door werken op 100Mhz maar dan zal je niet de volle perfomance uit je MoBo / Proc halen.

Verder is genoeg werkgeheugen zeker zo belangrijk als de proc cap. Het verschil tussen een 800Mhz proc en een 1000Mhz proc. met even veel werkgeheugen is te verwaarlozen bij grafische bewerkingen. Echter een 800Mhz met 256MB/133Mhz geheugen PC zal sneller zijn met (grote) bewerkingen dan een 1000Mhz met 128MB/133Mhz geheugen PC.

Kijk dus niet alleen naar de 'brute' kracht van de proc maar kijk naar de proc kracht en de perfomance met een bepaalde hoeveelheid geheugen.

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
dap
038
Gepost door dap op maandag 28-05-2001 om 07:18:31
een normale AMD 1000 mhz kan op 100 mhz geheugen draaien. De nieuwere '266' thunderbirds niet.
Je moet echt wel voor AMD gaan.
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0124 sec.