Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Tariq
Gepost door Tariq op dinsdag 12-08-2008 om 23:15:59
DIO TEKENT BIJ TOPNOTCH

Dio is een jonge, frisse, gewaagde mc die je kent van
gastcoupletten op de hits 'Dom, Lomp & Famous' van The Opposites en 'Stuk' van The Partysquad.

Naast de hitsingles waar Dio op te horen is geniet dit 20-jarige talent een uitmuntende live reputatie. Zo stond hij in de finale van de Grolsch Grote Prijs 2008, tourt hij intensief mee met The Opposites en gooit hij zonder album in de winkel of single uit al hoge ogen met zijn live shows. Stijl is voor de vocale duizendpoot minder belangrijk dan kwaliteit, hij stuitert graag heen en weer tussen verschillende stijlen met als eindbestemming het genre 'goede muziek'. Dio's debuut- album Rock & Roll komt 7 november uit onder de vlag van Top Notch, hofleverancier van Nederlandse hiphop.

Dio had al veel eerder zijn handtekening kunnen zetten onder een Top Notch contract. Waarom dat toen niet gebeurde? "Toen ik 16 jaar was en met Darryl onder de naam Dubbel D het nummer 'Minderjarig' had gemaakt kregen we beiden al een contract aangeboden," begint Dio zijn verhaal. "Natuurlijk wilden we zonder te kijken meteen tekenen, maar we waren (hoe cliché minderjarig, dus we hadden onze ouders daarvoor nodig. Vet laks als we waren, lieten we dat contract een beetje links liggen. Ik was toen sowieso al niet de liefste, werd van alle scholen afgetrapt enzo dus tussen mij en mijn moeder ging het sowieso niet echt lekker. Darryl had uiteindelijk wel getekend en ik was aan de beurt. Toen het uiteindelijk allemaal moest gebeuren kwam mijn moeder met een soort chantage-actie. Als ik mijn kamer niet zou opruimen zou zij niks tekenen. Heel vervelend, maar ok, toen ik mijn kamer had opgeruimd en dat contract voor mijn moeder haar neus hield moest plotseling ook de afwas gedaan worden. En zo ging het een maand door.. Uiteindelijk was het blackmailen van mijn moeder afgelopen en had Kees er geen zin meer in."

Die zin sterkte uiteindelijk weer aan bij labeleigenaar Kees de Koning. "Zijn ontwikkeling heeft me enorm verrast," aldus Kees. "De afgelopen 3 jaar heb ik natuurlijk wel contact gehouden en hij liet me regelmatig nieuwe muziek horen. Wat me uiteindelijk motiveerde om echt zaken te gaan doen is natuurlijk door zijn couplet op 'Dom, Lomp & Famous'. Tussen drie mensen die allemaal al hun strepen verdiend hebben - Big2, Willy en Willie Wartaal - valt direct op dat hij zijn mannetje staat en een totaal eigen stijl heeft. Daarna kwam ook nog eens de video waarin hij een hele goede, eigen performance neerzet. In die periode stuurde hij me elke week een track, Sticks boekte hem voor Beestenboel in Hedon (Zwolle), Job de Wit bleek een grote fan, De Jeugd van Tegenwoordig zat met hem op één lijn. Kortom, mensen uit allerlei verschillende hoeken hadden het over hem op een positieve manier. Hij heeft zichzelf op eigen kracht goed en met wat coaching en steun van The Opposites goed ontwikkeld tot een gemotiveerde, vastberaden artiest."

Benieuwd naar Dio en zin om een gratis optreden te zien? Op vrijdag 29 augustus staat hij van 20.00 tot 20.30 op het Grolsch podium van De Uitmarkt in Amsterdam. Bezoek www.uitmarkt.nl voor meer informatie.

Dio's debuutalbum, Rock & Roll, komt 7 november 2008 uit op Top Notch. Rock& Roll is, met uitzondering van twee producties door Reverse, volledig geproduceerd door Big2 en bevat gastbijdragen van The Opposites, Sef, Sjaak en de De Jeugd van Tegenwoordig.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-08-2008 @ 17:41:58 ]

----------------------------------------
Leyla schreef op 02-09-2009 @ 19:47
Ik heb vannacht over Tariq gedroomd, ik zweer het
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op dinsdag 12-08-2008 om 23:21:15
Mooi voor hem. Kan me alleen nie boeien verder..
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Tariq
Gepost door Tariq op dinsdag 12-08-2008 om 23:31:19
Ik vind. Wat het is van hem wel dope.
----------------------------------------
Leyla schreef op 02-09-2009 @ 19:47
Ik heb vannacht over Tariq gedroomd, ik zweer het
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op dinsdag 12-08-2008 om 23:40:54
Kijken wat voor rapper het gaat worden...
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op woensdag 13-08-2008 om 09:15:52
no please.. zal Oppo wel een handje in gehad hebben.

't is maar afwachten of hij echt dope wordt, maar ik verwacht weinig verandering in zijn doen en laten, urban rapper.
Seubie Gepost door Seubie op woensdag 13-08-2008 om 11:20:25
DIO TEKEND

valt mij dit nou echt als enige op?
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op woensdag 13-08-2008 om 11:24:31
Dat het Caps is?
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op woensdag 13-08-2008 om 11:43:29
lol
----------------------------------------
Days to come
TwixXx
Fop neger
Gepost door TwixXx op woensdag 13-08-2008 om 11:55:57
Quote:
Seubie schreef op 13-08-2008 @ 11:20
DIO TEKEND

valt mij dit nou echt als enige op?


ja idd dat viel me ook meteen op...en verder uitermate boeiend dat Dio daar tekenT
----------------------------------------
Francois the French guy
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op woensdag 13-08-2008 om 12:32:15
eindelijk!
----------------------------------------
Jos de Boss
Mindstate
Gepost door Mindstate op woensdag 13-08-2008 om 12:34:12
Verwacht hier weinig van.. Vind hem nou niet echt bepaald dope.. clubshit..
Jspr
Gepost door Jspr op woensdag 13-08-2008 om 12:39:57
Quote:
Seubie schreef op 13-08-2008 @ 11:20
DIO TEKEND

valt mij dit nou echt als enige op?


nee maar jij bent de enige die er over moet beginnen, geenstijler.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 13-08-2008 om 13:26:58
boy heeft wel swagger, heb alleen weinig van em gehoord. ben benieuwd
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
skaffa
Gepost door skaffa op woensdag 13-08-2008 om 16:08:15
vind papa van hem fakking vet, hoop datie die richting wat verder uitgaat
mensus
omdat ik van je hou
Gepost door mensus op woensdag 13-08-2008 om 16:19:06
http://rapidshare.com/files/137039084/Dio.rar

hier wat tracks bij elkaar gesprokkeld voor de geintresseerde
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0089 sec.