Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
maarten-m1 Gepost door maarten-m1 op woensdag 13-08-2008 om 20:10:20
Urbanzender FunX is blij met de komst van collega Lijn 5. De hiphopzender vertrekt eind augustus bij de NPS op Radio 5 en sluit zich aan bij zijn genregenoot. Volgens FunX-directeur Willem Stegeman kan zijn organisatie het talent en de ervaring van Lijn 5 goed gebruiken. “Voor buitenstaanders is het misschien één pot nat wat Lijn 5 en FunX doen, maar binnen het 'containerbegrip urban’ doen we iets heel anders. FunX heeft de laatste jaren veel publiek verzameld in de Randstad, terwijl Lijn 5 in de relatieve luwte van Radio 5 diepgang heeft gezocht. Wij kunnen dat goed gebruiken. Bij deze beslissing staat de inhoud voorop.”

Coördinator en producer Djef van Vliet van Lijn 5 is het daarmee eens. “FunX richt zich op de opgroeiende jongeren, Lijn 5 spreekt dezelfde doelgroep aan op het moment dat ze volwassen geworden zijn”, zegt hij. Van Vliet verhuist zelf ook mee naar FunX. Hij is ervan overtuigd dat het nieuwe verbond het juiste is. “We zijn op dit moment gesprekken aan het voeren om tot een situatie te komen waar iedereen blij mee is. Ik ben ervan overtuigd dat dat gaat lukken.”

Over de precieze invulling van Lijn 5 wordt nog druk gedacht en gepraat. Volgens Stegeman krijgen de programma’s van Lijn 5 in elk geval een belangrijke plek op de kabel, tussen 17:00 en 20:00. De ruimte op de ether blijft voor de meer mainstream gerichte FunX-programma’s. Lijn 5 blijft daarnaast ook via internet te beluisteren. Verder staat vast dat Lijn 5 de hiphoppoot moet vormen van FunX, dat zich verder voor een belangrijk deel richt op urban lifestyle.

Op dit moment worden gesprekken gevoerd met een aantal programmamakers. De programma’s van Venz & Jiggy Djé, Farid Benmbarek & Sticks, Big Boy Caprice en Deams & Allstar Fresh zouden zo best gewoon terug kunnen komen op FunX. Reggaeprogramma Jamrock blijft vermoedelijk ook. Dubstepprogramma Viral Radio heeft nog geen nieuw onderkomen, maar zal in elk geval niet terugkomen op FunX.

Future Vintage, het programma van Melodee, Radna & Tom Trago, blijft bij de NPS, maar dan op Radio 6. Programmamaker Radna Rumping denkt dat de show toch te ver afstaat van FunX, een zender die werkt met een sterk format. "Onze show richt zich op muziek die wij zelf selecteren en met onze luisteraar willen delen. Dat kan een Coltrane plaat van 8 minuten zijn, maar ook een Lil Wayne remix van een jonge experimentele producer als Flying Lotus. Jammer genoeg past deze manier van radio maken nog maar op heel weinig zenders. Volgens mij zijn we al langere tijd iets aan het verliezen in het Nederlandse radiolandschap, dat nog zo weinig risico durft te nemen dat de middelmaat regeert. Het is dan ook geweldig dat die vrijheid er bij Lijn 5 wel was, en omdat we bij Radio 6 die vrijheid kunnen behouden willen we daar de show graag voortzetten. Voor de overige Lijn 5 programma's denk ik dat FunX een goede stap vooruit is, zeker nu FunX toezegt het eigen karakter van Lijn5 te willen behouden."

Willem Stegeman belooft Lijn 5 niet ‘stuk te formatteren’. “Natuurlijk zullen er dingen veranderen, maar Lijn 5 heeft een vaste groep fans die we graag willen vasthouden.” Ook Van Vliet heeft er vertrouwen in dat de identiteit van Lijn 5 behouden blijft. “Anders hadden ze bij FunX beter gewoon een paar nieuwe dj’s aan kunnen nemen. We willen de waarde van de Lijn 5-programma’s graag behouden.

29 augustus is de laatste uitzending van Lijn 5 op Radio 5. 25 augustus al beginnen de uitzendingen op FunX.




Bron: 3voor12.nl

----------------------------------------
in principe zijn we levensgenieters, maar ik battle koning alcohol met zijn leger van halve liters.
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op woensdag 13-08-2008 om 20:20:48
Godverdomme! ( of is dit goed? )
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
maarten-m1 Gepost door maarten-m1 op woensdag 13-08-2008 om 20:30:30
nee ik zal je vertellen, dit is kutkwadraat
----------------------------------------
in principe zijn we levensgenieters, maar ik battle koning alcohol met zijn leger van halve liters.
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op woensdag 13-08-2008 om 21:38:46
zolang ik wat anders kan checken en het er niet op achteruit gaat vind ik alles best eigenlijk
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op woensdag 13-08-2008 om 21:44:19
Lijn 5 was de enige hiphopradio zender die nog real shit liet horen, ik hoop niet dat dat gaat veranderen.
Patta
Gepost door Patta op woensdag 13-08-2008 om 22:53:01
inderdaad, trieste zaak dit!
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 09-09-2008 om 22:12:57
Nu 45 minuten mix van Evil Dee

dat is dan wel weer strak
Soldaat Gepost door Soldaat op dinsdag 09-09-2008 om 22:19:51
Ik wil geen zender waar ander spul dan hiphop tussendoor komt Ik ben bang dat het hier flink op achteruit gaat.. Maar dit zat er al aan te komen natuurlijk.

Quote:
Over de precieze invulling van Lijn 5 wordt nog druk gedacht en gepraat. Volgens Stegeman krijgen de programma’s van Lijn 5 in elk geval een belangrijke plek op de kabel, tussen 17:00 en 20:00. De ruimte op de ether blijft voor de meer mainstream gerichte FunX-programma’s. Lijn 5 blijft daarnaast ook via internet te beluisteren. Verder staat vast dat Lijn 5 de hiphoppoot moet vormen van FunX, dat zich verder voor een belangrijk deel richt op urban lifestyle.


Via internet blijft 't dan hopelijk wel zoals het nu is.
mensus
omdat ik van je hou
Gepost door mensus op woensdag 10-09-2008 om 00:48:46
Ik moet zeggen dat ik tegen deze fusie was, jammer dat er shows moesten worden geschrapt, maar de 3 shows die ik het meest check komen gewoon nog harder 3 uur lang! Alleen zijn er wat kinderziektes die momenteel hatelijk zijn... maar die dj set vandaag van evil dee was inderdaad hard...
Nu hoop ik dat funx geen invloed heeft op de lijn5 muziek keuze, maar we zullen zien.
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op woensdag 10-09-2008 om 01:01:42
Quote:
Zjoerd schreef op 13-08-2008 @ 21:44
Lijn 5 was de enige hiphopradio zender die nog real shit liet horen, ik hoop niet dat dat gaat veranderen.


luister naar vitamine e vriend, daar draaien ze real shit
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
mensus
omdat ik van je hou
Gepost door mensus op donderdag 11-09-2008 om 00:08:18
Lijn5 met Tim & Regilio
Elke maandag en dinsdag van 17.00 - 20.00 uur
Presentatie: Tim Beumers en Regilio

[tekst volgt nog]

iemand meer info? kwam het net tegen... voor mij is het nieuw
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op donderdag 11-09-2008 om 00:15:39
hiphop is zo passé
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
mensus
omdat ik van je hou
Gepost door mensus op donderdag 11-09-2008 om 11:51:06
inderdaad...
maarten-m1 Gepost door maarten-m1 op donderdag 11-09-2008 om 22:24:47
regilio tuur :p ??
----------------------------------------
in principe zijn we levensgenieters, maar ik battle koning alcohol met zijn leger van halve liters.
Genkster
motivatie is de sleutel tot succes
Gepost door Genkster op zaterdag 13-09-2008 om 16:31:22
Al bij al is het nog niet heel slecht en denk ook wel met dat er overal een uur is bijgekomen dat ge toch ook even uw draai moet vinden. Tim Beumers heeft er een dope show bij en die extra uren van Venz zijn ook wel nice. Zarayda heeft toch ook goed haar draai gevonden doordat ze zelfs na drie uren tijd tekort komt Alleen het programma van Jiggy & Venz vind ik dat iets te commercieel is geworden en daardoor lijkt het alsof ze nog niet hun draai hebben gevonden in hoe ze die drie uren het beste kunnen invullen. Sticks & Farid zijn altijd even scherp en is nie altijd mijn ding ofzo en al de rest heb ik nog niet echt de tijd voor gehad om te kunne beluisteren doordat alles ook nog es zijn draai moet vinden met die webstreams.

Props voor heel die Lijn5 Squad
1
----------------------------------------
we spelen een spelletje, gij ging over de streep, maar bij mij ging het belletje.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 17-12-2008 om 20:17:28
hehe

Quote:
FunX gaat freestylen in Kenia

De Amerikaanse presidentsverkiezingen zijn inmiddels alweer meer dan een maand voorbij en dus begint het bij de publieke omroep te kriebelen. De reisfolders slingeren al enige tijd over de bureau's en demonstratief worden er strandballen overgegooid op de diverse redacties.

Zo ook bij FunX, het zwaar gesubsidieerde urban-station van de NPO. Dat bouncen in de ghetto's van New York City was namelijk prima bevallen, dus nu willen de capuchonnetjes MEER! En, wat is het geworden? Kenia. Was een tip van Llink-collega Floortje Dessing, die er zelf ook graag mag komen van uw belastingcenten. Een passend excuus om daadwerkelijk de koffers te pakken vond men in Serious Request, de jaarlijkse goede doelenactie van 3FM waarbij drie dj's zich op laten sluiten in een glazen huis. Toevallig heeft FunX nog een zusterstationnetje in Nairobi dus de deal was snel gemaakt. De Keniaanse FunX-afdeling GhettoRadio bouwt gewoon een tweede glazen huis en FunX komt op bezoek. Leuk toch?

Geld inzamelen doen ze trouwens niet bij GhettoRadio, want dat hebben ze niet in Afrika. Maar bewustwording kweken kan altijd natuurlijk. En freestylen! Want dat is de specialiteit van FunX-dj Shay, het uitverkoren talent dat morgen op het vliegtuig stapt. Shay, wij in Nederland krijgen waarschijnlijk niks mee van je avonturen, maar het is je gegund. Veel plezier daar, en waarom neem je Kempi niet mee? Die jongen heeft ook wel een uitje verdiend.
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op woensdag 17-12-2008 om 20:51:18
Haha
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op woensdag 17-12-2008 om 21:12:39
ghehe
----------------------------------------
Jos de Boss
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0173 sec.