Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
VaderJakob Gepost door VaderJakob op donderdag 14-08-2008 om 14:07:24















De waanzin die baant zich een baan door mn aanzicht
Ik graaf dieper draaf driester, de chaos die ik aanricht
Is groter dan waar wodan zn moker op botviert
En buitenzinniger dan de duizendste slok bier

Wordt het erop of eronder? rommel roffer dan de donder
Onder de wonderen door verkondig ik zondige woorden
Ononverstoorbaar, je bommen ze kommen door maar,
Wat hierheen komt komt ook weerom daarheen hoor maar

Geen halfzacht geharrewar van ikonen maar hardcore
Babylonische spraakverwarringen zagen dwars door
mn fundamentele concepties en verstoren mn perceptie
totdat ik alleen in de gekte nog een plek zie voor reflectie

Expressie keldert van mn nek tot dan mn pexus
mn zelf verzwelgt elke telg van zn refletie kut
ik wordt ziendender en ziedender, verlies ieder perspectief
mn vermogen tot introspectie keldert echter niet

Maar stijgt en stijgt, als die bonenstaak van de snaak de
die code kraakte en de goden ontwaakte
Verrijs de dode draak als een ode aan de
verboden orde van tovenaars die alle logica te boven gaat

De waanzin die baant zich een baan door mijn aanzicht
de dwaas die verdwaalt in de maas van mijn taal
dicht rijm woorden pijn wonden fijn koren licht schijnt
op de wonden van de zonneschijn.

De pijn van de kosmos lost op in mn strot als ik de
kop er van opslok en toesta
dat ie in me binnenglijdt en hem dan door midden bijt als
Zarathustra.

Dus alle schyzofrene psychopaten rook je wietplantage
op en laat niets je vertragen, doe die mythen en sagen
Pyromanen licht die vuren en verbrandt iedere klagende
priester Daag Hitler uit en laat Nietzsche betalen

Voor de rite van zn passage naar de Hades over de Styx
Roken myriades van wieries in series sticks
Gestenigd als de Pyreneen als rivieren naar beneden
Als sneeuw uit de Hemel totaan wier in zeven zeeen

Wordt het erop of er onder? Offer je op aan de dondergod,
je wordt een zondebok en wordt zonder lot in een grot vol
botten gepropt. Verstoor de vormen van de kennis
mep het universum van tafel als tennis.

Hou je waffel beter yo je gaat niet biechten bij Khadhaffi
slettebakken beffen elkander met zachte bekkies
en records sellen best als caps aan crackheads
de class oozet van mn shit als van een berg merk-mest.

De waanzin die baant zich een baan door mn aanzicht
Ik graaf dieper draaf driester, de chaos die ik aanricht
Is groter dan waar wodan zn moker op botviert
En buitenzinniger dan de duizendste slok bier

Wordt het erop of eronder? Rommel roffer dan de donder
Onder de wonderen door verkondig ik zondige woorden
Ononverstoorbaar, je bommen ze kommen door maar,
Wat hierheen komt komt ook weerom daarheen hoor maar
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-08-2008 @ 14:12:27 ]

----------------------------------------
hoge bomen vangen veel bliksem
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 14-08-2008 om 14:11:59
Toffe Tekst.

Thomas
: 9
Gepost door Thomas op donderdag 14-08-2008 om 14:14:01
Wordt het erop of eronder rommel roffer dan de donder
Onder de wonderen door verkondig ik zondige woorden
Ononverstoorbaar, je bommen ze kommen door maar,
Wat hierheen komt komt ook weerom daarheen hoor maar


flow je nice, t klinkt best ait alleen aan het einde van de track heb ik nog steeds geen idee wat je nou eigenlijk wil zeggen.
Vocals staan ook iets te hard imo.
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op donderdag 14-08-2008 om 14:14:36
Dope! Doe alleen wat aan je delivery.
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op donderdag 14-08-2008 om 14:20:22
onverstaanbaar, vage tekst, kan het niet diggen
----------------------------------------
argh
VaderJakob Gepost door VaderJakob op vrijdag 15-08-2008 om 12:53:44
Bedankt voor de reacties!

Bigfoot je zeikt, of je bent dom en doof (en misschien ook blind, en type je in braille)
Delivery van dit nummer ben ik zelf juist tevreden over, ik spuug het gewoon vet. Dat mensen de tekst niet begrijpen is niet zo vreemd, Nederlanders zijn lyrisch over het algemeen totaal ignorant en schrikken van alles dat niet over wijven bier en 'de straat' gaat. Iedereen is Lange Hans en Snaak gewend. En als je wel dicht moet je zo'n flikkertje als die Opgezwolle add-on zijn.


----------------------------------------
hoge bomen vangen veel bliksem
Kadee
Gepost door Kadee op vrijdag 15-08-2008 om 13:03:32
Quote:
Zjoerd schreef op 14-08-2008 @ 14:14
Dope! Doe alleen wat aan je delivery.

----------------------------------------
http://www.binnenlandsefunk.nl
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 15-08-2008 om 15:52:57
Quote:
VaderJakob schreef op 15-08-2008 @ 12:53
Bedankt voor de reacties!

Bigfoot je zeikt, of je bent dom en doof (en misschien ook blind, en type je in braille)
Delivery van dit nummer ben ik zelf juist tevreden over, ik spuug het gewoon vet. Dat mensen de tekst niet begrijpen is niet zo vreemd, Nederlanders zijn lyrisch over het algemeen totaal ignorant en schrikken van alles dat niet over wijven bier en 'de straat' gaat. Iedereen is Lange Hans en Snaak gewend. En als je wel dicht moet je zo'n flikkertje als die Opgezwolle add-on zijn.



arrogantie is een bitch, en jij noemt mij ignorant?
----------------------------------------
argh
VaderJakob Gepost door VaderJakob op vrijdag 15-08-2008 om 19:30:21
Quote:
Bigfoot schreef op 15-08-2008 @ 15:52
(...)

arrogantie is een bitch, en jij noemt mij ignorant?

Als jij denkt dat arrogantie en ignorance hetzelfde zijn dan heb ik nog gelijk ook.

Het schiet me ineens te binnen dat je waarschijnlijk de helft van de woorden die ik gebruik niet kent. Daarom vind je het, neem ik aan dan, vaag.
Nietzsche is een interessante filosoof, daar zou je mee kunnen beginnen. Zoek die eens op. Leren is soms best de moeite waard.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-08-2008 @ 20:21:26 ]

----------------------------------------
hoge bomen vangen veel bliksem
NoJoke
if you cant stand the heat, get out of the kitchen
Gepost door NoJoke op vrijdag 15-08-2008 om 21:38:25
Dope track. Flowt wel lekker.
----------------------------------------
I shall look for you, Lord by praying to you and as I pray I shall believe in you, because we have had preachers to tell us about you. It is my faith that calls to you, Lord the faith such you gave me and made to live in me through the merits of your Son,
Hakan2
De gangsterkid
Gepost door Hakan2 op vrijdag 15-08-2008 om 21:55:54
Hey vriend ik wil niet lullig doen maar je gezeik op bigfoot is totaal onterecht, hij heeft juist gelijk. Behoorlijk triest dat je jezelf zo hoog inschat, je kan niet zeggen '' ik spit dit gewoon vet'' want dat komt neer op meningen en daar hoort het woordje 'vinden' bij, wat hier ontbreekt. Jammer want je komt afentoe best intilligent over, je track is hier en daar best dope lyrisch gezien.

Verder vind ik je opmerking wel lachwekkend, je hebt duidelijk geen kennis van hoe Nederlanders tegen hiphop aankijken en dat is best jammer. Ook vind ik je nummer wel gaan, maar je delivery is kut, al vind je het zelf vet, de rest waarschijnlijk niet. Verder zeg je niet zo veel, en geloof mij als ik zeg dat ik wel weet wanneer je wat zinnigs hebt te melden, Belg of niet. Hier en daar nogal rhyme-based, wat niet erg is, maar bij jou fokt het je inhoud op. Welnu, wédden dat je komt haten op mijn post alleen maar omdat je hier met het idee komt van yo zie mij een dope track maken iedereen moet dit diggen.

Doe wat aan je instelling, ik kom niet om te zeiken, ik wil je helpen zodat je beter wordt. n probeer in het vervolg je reacties niet zo debiel te maken. Pies!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-08-2008 @ 21:57:24 ]

----------------------------------------
Hakan de gangsterkid, kijk hoe whack ik spit.
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op vrijdag 15-08-2008 om 22:09:27
Ik word serieus moe van je track..
Je blijft maar onverstaanbaar ratelen;
het luistert echt niet fijn en je moet jezelf idd. niet zo hoog inschatten en woord naar het hele verhaal hierboven.
madafaka-
beatcrackers
Gepost door madafaka- op zaterdag 16-08-2008 om 04:22:14
je heb een text waar je heel bruut mee zou kunnen flowen,maar je leest t een beetje op volgens mij,soms lijkt t net of je losgaat maar dat doe je dan toch niet jammergenoeg,dus text is vet maar gewoon nog ff aan je flow werken,weet niet hoe lang je al bezig bent want je hoort zo en zo veel rappertjes na een jaartje dingen droppen die gewoon nog niet kunnen ,jouw delivery zoals al werd gezegd is nog niet goed genoeg,dus oefenen
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op zaterdag 16-08-2008 om 12:00:09
Quote:
VaderJakob schreef op 15-08-2008 @ 19:30
(...)
Als jij denkt dat arrogantie en ignorance hetzelfde zijn dan heb ik nog gelijk ook.

Het schiet me ineens te binnen dat je waarschijnlijk de helft van de woorden die ik gebruik niet kent. Daarom vind je het, neem ik aan dan, vaag.
Nietzsche is een interessante filosoof, daar zou je mee kunnen beginnen. Zoek die eens op. Leren is soms best de moeite waard.




ten eerste, als je echt denkt dat ik niet begrijp wat je zegt, dan heb je eht nog hoger in je bol dan dat ik dacht, niet alleen is je taalgebruik erg 'gevorderd', je gebruikt het nog verkeerd ook.

ten tweede, hoe kan jij, vanuit je stoeltje achter je PC, bepalen dat ik, die je nooit heb ontmoet en hebt beoordeeld vanuit 1/2 posts, niks weet van Nietsche en andere filosofen.

En ten derde, als je een heleboel dure woorden gebruikt in een vage context, maakt dat nog geen diepe of filosofische tekst, dat maakt alleen een kneus die denkt dat hij bter dan anderen is omdat hij een keer een boek over oude filosofen heeft doorgebladerd

edit:
Oh, en ten vierde, als je alles wat we zeggen verwerpt onder het mom van 'hun hebben ongelijk, de track is perfect', waarom oh waarom drop je het hier dan? als je alleen props wil dan post je het maar op je hyves en laat je vriendjes het complimenteren, maar verwacht niet dat wij van dat niveau zijn
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-08-2008 @ 12:08:29 ]

----------------------------------------
argh
MiSSy-Y
Whatev!!
Gepost door MiSSy-Y op zaterdag 16-08-2008 om 15:52:04
Ik vind de tekst echt wel dope gedaan..
Alleen ben je moeilijk tot niet te volgen..
Maar dat kan aan mij liggen..

En je stem.. Ja die digg ik niet echt..
----------------------------------------
Just Dust It Off..
Hakan2
De gangsterkid
Gepost door Hakan2 op zaterdag 16-08-2008 om 15:56:15
Word @ bigfoot.
----------------------------------------
Hakan de gangsterkid, kijk hoe whack ik spit.
Soldaat Gepost door Soldaat op zaterdag 16-08-2008 om 16:50:02
Gatverdamme wat begin ik een hekel te krijgen aan dit kereltje... Dat hij z'n ding deed ok, tot daar aan toe... Maar de manier waarop hij reageert op big, waarin hij laat blijken dat hij het toch beter weet, en een hoger niveau heeft.... Shit man... Tief een eind op man.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op zaterdag 16-08-2008 om 16:59:01
Ik vind het dope, goede tekst. Goed verstaanbaar ook.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Seubie Gepost door Seubie op zaterdag 16-08-2008 om 17:52:55
Slecht verstaanbaar, quasi intelligente tekst, nee beetje net niet.
TTomba
wat dan?
Gepost door TTomba op zaterdag 16-08-2008 om 18:06:37
Als er mensen hier gaan praten over deze text moet je ff normaal doen, je weet zelluf dat de meeste gasjes alleen maar praten over hoe goed ze wel niet zijn. dit is gelijk hoogstaand als hij dat niet doet. miss dan niet kanker goed ofzo. maar deze man is dus sowieso al meer hoogstaand dan de meeste hier.

mijn feed:
ik vind je gewoon een kutstem hebbe ofzo.. niet onverstaanbaar ook redelijke flow en misschien komt het inderdaad omdat je het opleest dat ik et niet relax vind om naar te luisteren. Ik zou em nog een keer tapen en dan niet doen alsof je het rapt voor een te slimme kleuterklas. die beat is dope

Pz
----------------------------------------
Alles wat later kan doe ik dan, behalve beats make man.
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zaterdag 16-08-2008 om 20:56:45
Je stem vind ik kut, je delivery kutter en je geloof in de figuren die je beschrijft wekt voor mij de argwaan dat je een satanist bent, en sowieso een ongeloofelijke randdebiel, tevens vanwege het feit hoe je reageert op terechte feed. Maar ik wil sowieso helemaal niets te maken met aanhangers van satan en kornuiten, dus ik ben weg.
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 17-08-2008 om 05:24:18
eej watsmetjou waarom heb ik positief gereageerd? je doet net alsof ik dom ben, jij zegt dingen wat gewoon niet overkomt. denk dat je daar es wat aan moet doen, en es naar anderen gaan luisteren.. vrij zielige reacties van je
Soldaat Gepost door Soldaat op zondag 17-08-2008 om 12:28:51
Dikke word aan Master Of Disaster.
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op zondag 17-08-2008 om 12:44:14
Tekst is wel leuk gedaan alleen je forceerd je te veel op rijm. De inhoud is maybe voor jou perspectief wel vet omdat je het meteen kan linken aan iets, vind het vetter als je het tussendoor ook wat globaler kan maken.

Verder, stop your bitchin' want hier krijg je vrijgemaakte tijd van gebruikers die je ding gewoon willen feeden. Als je dat niet diggt kan je beter weggaan.
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
sergioweitz
Zot van A
Gepost door sergioweitz op zondag 17-08-2008 om 16:07:41
Quote:
Thomas schreef op 17-08-2008 @ 05:24
eej watsmetjou waarom heb ik positief gereageerd? je doet net alsof ik dom ben, jij zegt dingen wat gewoon niet overkomt. denk dat je daar es wat aan moet doen, en es naar anderen gaan luisteren.. vrij zielige reacties van je



Cool : dat ben ik! Ben ik je idool ofzo? (geef me je adres dan stuur ik meteen 20 getekende foto's door!)
----------------------------------------
R U GoNN@ K33P oN B@RK!N' L!TTL3 DoGG!3 oR R U GoNN@ B!T3 ???
Ko-eN Gepost door Ko-eN op zondag 17-08-2008 om 16:13:44
als je meer door zou flowen en niet elke x pcies 4 om 4 pakt 16 x achterelkaar dan was het al een stuk interresanter , en gooi er meer agressie in man, text is idd wel tof
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op woensdag 20-08-2008 om 17:19:28
en je had je die music box preset wel zwaar mogen aanpassen.
Galexy
Klokkenluider
Gepost door Galexy op woensdag 20-08-2008 om 18:57:59
Tekst is wel vet opzich, niet de standaard shit. Alleen de overvloed aan allerlei geforceerde begrippen maakt 't te pretentieus, helemaal als ik daarna je reacties op wat kritiek lees. Kan ook niet echt ontdekken waar deze track over gaat, vind 'm een beetje te abstract. Over delivery is al iets gezegd volgens mij. 'T is wel orgineel en veel lekkere multi's.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-08-2008 @ 19:00:00 ]
VaderJakob Gepost door VaderJakob op maandag 25-08-2008 om 14:52:51
Nogmaals dank voor de reacties, sowieso vet om te lezen. Wel een beetje gaar dat gasten kritiek leveren en het dan niet kunnen hebben dat ik daar weer kritisch op reageer. In Nederland moet je altijd je koppie buigen voor de zeis die over het maaiveld gaat. Dat is okee in de politiek, maar wel erg hypocriet als het op hiphop aankomt. In je nummers mag je braggen en boasten, maar daarbuiten moet je lief ja knikken tegen iedereen die je aanpakt? Sorry, maar fok dat.

Alle mensen die denken dat ik geforceerd begrippen gebruik, het spijt me, maar, nee. Het zijn echt zaken die me van het hart moesten. Dat je de tekst vaag vind kan ook aan je eigen referentiekader liggen. Mensen denken niet allemaal hetzelfde. Ik probeer iets over te brengen. Als dat bij jou niet lukt, swa alla, maar denk niet dat dat mijn tekst dan vaag is. Abstract, okee. Wat daar mis mee zou zijn weet ik niet. Een kunstwerk is altijd een in zekere mate geabstraheerde interpretatie van een beleving.

Dan wat betreft mijn delivery, ik kan me goed voorstellen als iemand het niet chill vind klinken. Het nummer drukt ook een vrij onprettige staat van zijn uit, als dat nog niet duidelijk blijkt uit de tekst. Ik zou hem ook niet als opwarm muziekje opzetten voor met een meisje op de bank, eerder als ik me mentaal wil afreageren.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-08-2008 @ 14:59:21 ]

----------------------------------------
hoge bomen vangen veel bliksem
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0101 sec.