Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Juan
Gepost door Juan op maandag 01-09-2008 om 21:33:02
Hee, ben bezig met een tekst die gaat over het leven van kinderen in derdewereld landen enz.
Dit zijn m'n eerste 16, graag feed.

Luister, al jarenlang word ik gek van het duister
Het bekruipt me, fluistert, ik huiver, wetend dat het me zal gebruiken
Bal m’n vuisten, probeer sterker te zijn dan de vorige keer
Het lukt me niet, ik probeer het morgen weer, wil geen zorgen meer
Wanneer is het over, stemmen in me hopen dat ik mezelf zal doden
De enige reden om het niet te doen is dat ik hun ego’s niet wil vergroten
Het enige wat ik kan doen is gaan dromen, er is niets anders dat mijn pijn verzacht
Droom over de dag, dat ik een glas pak en de handen waar hij mij mee betast afhak
Ik de rest van zijn lichaam in een zak trap, eindelijk af van de man die me in zijn macht had
Hij zei dat dit niet zijn plan was, fak dat, je loog, je hebt me jaren lang verkracht gast
Sinds je me naar de stad bracht is alles gegaan zoals je het verwacht had
Je bond me s’nachts vast in een kamer zonder wasbak, een kapot dak
En iemand die rook naar een asbak, s’ochtends was jij de eerste die me vast had
Wordt zwetend wakker, open mijn ogen langzaam
wetend dat het gister hetzelfde was als vandaag
Weer misbruikt door vieze mannen, droom die nacht dat ik niet hen maar mezelf van kant maak..



[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-09-2008 @ 21:36:11 ]

----------------------------------------
Leeghoofden gaan van ok naar ko
ChefS
Gepost door ChefS op dinsdag 02-09-2008 om 06:15:52
Ja, sorry maar je weet duidelijk niet waar je het over hebt man.
Die dingen die gebeuren helaas en dat is fucked up, maar probeer je beter in te leven in zo'n kind z'n gedachtegangen als je vanuit zijn perspectief schrijft. Want zo'n kind weet vaak niet eens beter en klaagt iig niet over een kapot dak en stinkende mannen. Ik vind het af en toe een beetje ver gaan, man. Erg duister, ja. Maar zo'n kind denkt er niet zo over en staat er wat minder bij stil, hoe kut hij zich ook voelt . Kinderen weten niet zo veel en worden vaak gehersenspoeld. Daarom voel ik de emotie in je tekst niet echt zo.
Mischien als je vanuit je eigen perspectief gaat schrijven over hoe JIJ er tegenaan kijkt komt het beter aan.

Verder zit je rijm wel OK in elkaar en leest het lekker door
Juan
Gepost door Juan op dinsdag 02-09-2008 om 16:54:32
Niet om te rellen ofzo. Maar hoe weet jij dan dat die kinderen anderen dingen voelen/denken ?

Verder iemand nog feed?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-09-2008 @ 16:58:16 ]

----------------------------------------
Leeghoofden gaan van ok naar ko
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0114 sec.