Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
sPace
Gepost door sPace op zondag 07-09-2008 om 20:02:09
Weet er iemand of en hoe het kan om samples van een elektrische piano ( Roland fp4) naar de computer over te zetten?! Peace!
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 07-09-2008 om 23:44:27
kan je toch als een midi keyboard gebruiken,als ik het goed zag op de roland site..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
sPace
Gepost door sPace op maandag 08-09-2008 om 08:39:46
Quote:
aprofourz schreef op 07-09-2008 @ 23:44
kan je toch als een midi keyboard gebruiken,als ik het goed zag op de roland site..


Klopt, maar het is eigelijk geen keyboard, maar een elektrische piano (zit niet veel verschil in, maar die piano kun je dus ook als stand-alone gebruiken) maar er zitten dus op die roland zelf een hoop samples. En een maat van mij heeft die piano, en ik zou graag die samples op mijn computer hebben, maar ik vraag me af of dat kan..en zo ja, hoe?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-09-2008 @ 08:41:49 ]

----------------------------------------
sPace, geen spatie!
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 08-09-2008 om 11:31:44
cool edit aan en wat noten aanslaan en op nemen...
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
sPace
Gepost door sPace op maandag 08-09-2008 om 14:58:14
Quote:
aprofourz schreef op 08-09-2008 @ 11:31
cool edit aan en wat noten aanslaan en op nemen...


Owja thnx, dat is wel een idee! Maar ik zoek eigelijk iets om ze op een of andere manier allemaal over te zetten..want als ik nou al die samples wil dan ben ik lang bezig met cep!

iig bedankt voor je reactie!
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 08-09-2008 om 15:00:44
je moet er wel wat voor over hebben om beats te maken.. hoe dacht je anders dat zelf je sample´s inspelen werkte?
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
sPace
Gepost door sPace op maandag 08-09-2008 om 16:18:51
Ja ik snap het wel! maar ik vroeg me af of je al die samples uit dat ding niet gewoon in 1 map naar je computer kan zetten op een of andere manier, want die piano staat dan bij een maat en het is lastig om heel de tijd op en neer te sjouwen, want het is niet zomaar een keyboardje..dus vandaar!

Als ik die samples dan heb kan ik ze gewoon inspelen met mijn keyboard.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-09-2008 @ 16:20:41 ]

----------------------------------------
sPace, geen spatie!
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0142 sec.