Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op woensdag 10-09-2008 om 18:03:15
Ik vroeg me af wat ik met een softwarematige sampler als bijvoorbeeld Kontakt nou eigenlijk allemaal kan doen. Zo ver ik weet is een sampler een apparaatje waarmee je samples kan choppen, en onder toetsen in kan laden.

Maar, Kontakt is een heel complex en duur programma, dus dat is vast niet het enige wat ik er mee kan. Wie kan me een beetje duidelijk maken wat nou eigenlijk het nut is van een softwaresampler als Kontakt, en wat de mogelijkheden ervan zijn?

Alvast bedankt.
Majesty Gepost door Majesty op woensdag 10-09-2008 om 21:02:22
Ga eens naar de site van Native Instruments en lees daar het een en ander en bekijk wat filmpjes zou ik zeggen
----------------------------------------
Majesty Beats
Rilo
Gepost door Rilo op donderdag 11-09-2008 om 23:09:51
Met Kontakt kun je zoals je zelf zegt samples oa choppen.... maar niet samplen vanaf een externe bron... zoals de naam wel doet vermoeden.. je kunt dus met deze plug-in (of stand-alone trouwens) samples inladen van alle formaten die er maar bijna te noemen zijn. Je laadt een sample in en die wijs je toe aan een midi-track in je sequencer, Cubase bv. Makkelijker ken haast niet..

je kunt nu de sample openen in Kontakt en dan komen de mogelijkheden te voorschijn.. zoals je instrument options, keyboard mapping (bv om verschillende drums op je klavier uit tezetten), effecten afdeling.. wave editor (per sample) om je sample bv te knippen en automatisch uit laten zetten op verschillende toetsen van je klavier.. genoeg mogelijkheden dus... envelopes veranderen enzo... werkt lekker moet ik zeggen.. zelfde als Halion zegmaar.. Je kunt er genoeg drumkits en andere vreemde kits voor downloaden... ..

ik heb ooit heel even met wave samples in de pool van Cubase gewerkt maar dat werkte zo fuckedup om die samples goed te zetten... met kontakt zet je gewoon je noten uit in je midi-kanaal.. lekkere plug in dus die bij mij niet snel verdwijnt , werkt zekers ok in combinatie met Battery3, de drum plug in van Native...

Ga die dingen zeker eens checken zou ik zeggen...
----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
melle
Gepost door melle op donderdag 11-09-2008 om 23:12:51
Wat ik me afvraag.
Heeft het zin om Kontakt te gebruiken i.c.m. Fruity Loops?
Ik gebruik eigenlijk altijd de Fruity Slicer om m'n loops te choppen, maar de mogelijkheden zijn erg beperkt, kan niet inzoomen op mn wave, niet normalizen, niet timestretchen, pitchen is vrij grof enz.

of is daar een ander goed alternatief voor?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2008 @ 23:13:13 ]

----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Rilo
Gepost door Rilo op donderdag 11-09-2008 om 23:16:34
Geen idee eigenlijk, ben niet van de Fruity loops enzo... misschien dat je bv. dan Soundforge kan gebruiken om de boel te knippen etc... programma gebruik ik ook naast Kontakt om bv. mee te resamplen... zullen hier ongetwijfeld meer FL users rondhangen...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-09-2008 @ 23:17:36 ]

----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0086 sec.