Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
BasiK_013
RealistiK Records
Gepost door BasiK_013 op zaterdag 20-09-2008 om 20:32:24
Jo Peepz , ik heb vaak last van madd erge kraak alsik in cubase afspeel heeft iemand daar hier ook last van of al verholpen?


----------------------------------------
Stop me niet in een Hokje Tenzij er een Mic Staat
Soldaat Gepost door Soldaat op zaterdag 20-09-2008 om 22:36:41
Dat heb ik met audition... zal wel zelfde oorzaak zijn, ben benieuwd naar oplossingen... wat voor pc heb je trouwens?
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op zaterdag 20-09-2008 om 23:33:38
Check je asio instellingen buffersize verhaal latency ding?

Of je processor kan niet teveel hebben? f12 geloof ik..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-09-2008 @ 23:34:51 ]
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 26-09-2008 om 16:30:36
Ik zal Basik's post even aanvullen: hij runt een snelle PC met ik geloof 4 gig geheugen en 4,iets ghz processor. Quad core, alles. Geluidskaart is een externe van Lexicon (Lambda).

Soms kraakt hij wel, en soms niet.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Marsman Gepost door Marsman op vrijdag 26-09-2008 om 17:02:07
Buffersize hoger zetten.. daardoor wordt wel de input/output-latency verhoogd, maar daar merk je natuurlijk geen ruk van bij normaal afspelen in Cubase. Even bij de audio configuration kijken dus en bij Asio settings de buffer omhoog zetten. Heb je geen Asio driver? Download Asio 4 All. Google helpt je daar graag bij.

Ik ken het probleem maar al te goed. Doordat mijn CPU niet al te goed was in mijn vorige computer moest ik vaak de buffer omhoog gooien om kraken te voorkomen. Niet altijd even handig als je dan vocalen op wil nemen, omdat je dan onprettige vertragingen krijgt.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 26-09-2008 om 17:06:03
Het vreemde is dat hij ook weleens niet kraakt. Soms is het verholpen als je even cubase uitzet en weer opstart. Dan moet het volgens mij niet aan de latency/buffer liggen. En daar komt inderdaad bij dat het met opnemen niet al te handig is.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0128 sec.