Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Soldaat Gepost door Soldaat op zondag 05-10-2008 om 15:26:42
Niet echt een zoveelste topic om een vraag naar een audio editor... Het zit zo;

Ik heb op dit moment cool edit pro, ik weet dat audion een nieuwere versie hiervan is, alleen daar heb ik het probleem dat hij onder het opnemen de beat laat stotteren.

Ik heb audacity en een wat onbekendere, Reaper ook al geprobeerd.. Audacity is mij iets te ''opensource'' niet echt overzichtelijk vind ik zelf, en reaper is helemaal apart, want die vraagt om een externe editor?!?!?!

Mijn vraag, is er een heerlijk programma, bekend of onbekend dat net zo goed z'n werk doet als de bovengenoemde programma's? Een wat onbekender programma als reaper maar wel met VST opties..

Heb gezocht in de topics naar een algemeen topic over wat anderen gebruiken als opname software, maar kon er geen vinden... Sorry als er toch 1 is.

Welk programma vinden jullie gruwelijk om mee te recorden, editen, en shit.. Waar heb je goede ervaring mee, en waarom?

Ben benieuwd..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-10-2008 @ 15:42:04 ]
Unexplained Gepost door Unexplained op zondag 05-10-2008 om 16:04:12
Ik zou zeggen, voor multi-track recordings.. Cubase.




Om bijvoorbeeld mijn samples te editten, gebruik ik Wavosaur. Google die sani.
Soldaat Gepost door Soldaat op zondag 05-10-2008 om 16:18:20
Thx, maar ook dat is niet echt wat ik zoek... Ik denk dat ik gewoon een soort van look-a-like als cool edit/audition moet hebben... Daar heb ik altijd mee gewerkt, maargoed.. Audition stottert dus, zodra ik ga opnemen.. Iemand hier ervaring mee? want ik heb msn, alles uitstaan bij het opnemen.

Cubase 4 heb ik wel, maar wil een simpeler programma.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-10-2008 @ 16:19:58 ]
Unexplained Gepost door Unexplained op zondag 05-10-2008 om 16:23:16
Quote:
Soldaat schreef op 05-10-2008 @ 16:18
Audition stottert dus, zodra ik ga opnemen..


Waarschijnlijk een ASIO/driver probleem.
Soldaat Gepost door Soldaat op zondag 05-10-2008 om 17:04:03
Hey thx man, heb m'n drivers van m'n external soundblaster ofzo geïnstalleerd en hij doet het nu helemaal goed!

 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0069 sec.