Index / Drop je eigen audio / | ||
Soldaat | ![]() | ![]() |
Nummertje over kindsoldaten die ik helemaal vergeten was om uit te werken, maar toch ff snel gedaan.. Ben er zelf niet super tevreden mee, maar voor Di-B even afgerond, omdat het zijn 1e track is.. Wil hem toch ff met jullie delen. Soldaat Nog maar 8 jaar oud en al ontvoerd door rebellen het verhaal van een kindsoldaat dat nooit meer zal herstellen emotioneel beschadigt door de dingen die hij zag wat uiteindelijk geleid heeft naar z'n crimineel gedrag zomaar van de straat geplukt alsof het hun kind was beland in een donker viaduct dat hem verblind had met touwen om zijn polsen gedwongen om te vechten geen vertrouwen in het volk in een land zonder rechten een kind in het leger die nog buiten hoort te spelen wordt in korte tijd een veelpleger door het doden van velen ontsnappen was riskant voor de wraak op zijn familie maar met geld als onderpand was hij veilig voor justitie zag dorpen uitgemoord worden en huizen platgebrand en zelf ontworpen bedelkruizen bedolven onder zand met eigen ogen zag hij hoe z'n vader werd onthoofd nu verslaafd aan drugs waarmee hij de pijn verdoofd Refrein Een kind zonder toekomst, geen familie en geen leven Denk is even na, ook al is het maar voor even Een kind zonder huis en een wapen in z'n hand Denk is even na, hoe zal het zijn in zo'n land Een kind in het leger dat nog buiten hoort te spelen Denk is even na, ook al kan het je niks schelen Een kind dat moet schieten wat ie zelf niet eens wil dat door het bloedvergieten wordt gezien als crimineel Nieuwslezer aan het woord.. Refrein Een kind zonder toekomst, geen familie en geen leven Denk is even na, ook al is het maar voor even Een kind zonder huis en een wapen in z'n hand Denk is even na, hoe zal het zijn in zo'n land Een kind in het leger dat nog buiten hoort te spelen Denk is even na, ook al kan het je niks schelen Een kind dat moet schieten wat ie zelf niet eens wil dat door het bloedvergieten wordt gezien als crimineel Kindsoldaten aan het woord.. Di-B Arme kinderen die vechten voor hun leven lopen kilometers om hun familie water te geven krijgen op jonge leeftijd al een machine geweer schieten mensen dood en dat steeds maar weer ????tuiten met tranen ja, met heel veel verdriet en het doet zeker pijn als je familie niet meer ziet misschien kom je terug bij het huis dat is afgebrand ouders zijn vermoord en liggen te vergaan in het zand waar is je familie, waar is je leven waar is je toekomst en je hartje gebleven ja misschien ben je 7, of misschien ook wel 2 wat maakt het eigenlijk uit je maakt toch de oorlog mee wat hebben we te klagen hier in nederland in andere landen is wel wat ergers aan de hand dringt het wel tot je door hoe het is in zo'n gebied als kleine jongeren daar staan met hun hoofd vol met verdriet | ||
Patta![]() |
![]() | ![]() |
Die lange intro vind ik wel vervelend, en vind bij deze track dat je soms nog weer teveel woorden in 1 zin propt. Verder wel weer een goed onderwerp, en met je lyrics is weinig mis. | ||
Soldaat | ![]() | ![]() |
Thx, Intro klopt, wou er net als in die tussenstukjes wat voices tussen plaatsen maar dat werd weer teveel van het goede, omdat het plan was dat MC-Roma hier ook nog tussen kwam. Maar ik moest dus voor opvullingen gaan zoeken. Teveel woorden in een zin komt omdat ik deze tekst eigenlijk voor een andere beat heb gemaakt en hem heb opgenomen omdat di-b het graag wou voor zichzelf, maargoed... geen goed excuus verder.. Ik weet dat 't niet super is ![]() thx. | ||
Index / Drop je eigen audio / |