Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Marsman Gepost door Marsman op woensdag 12-11-2008 om 21:10:14
Ik heb drie nieuwe stukjes muziek op myspace gezet, met de
intentie een idee te kunnen geven waar ik mee bezig ben voor mijn
komende EP.

Myspace of Humble Voice (eerste drie tracks in de player)

Aan deze tracks gaat nog gesleuteld worden. Brown Ink bijvoorbeeld
gaat langer worden, zodat er wat meer opbouw komt naar de
solo toe.

Overige tracks wil ik graag voor mezelf houden tot ik de EP
afgerond heb.

Enjoy
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-11-2008 @ 21:40:46 ]
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op woensdag 12-11-2008 om 21:25:05
myspace loopt te haten...
----------------------------------------
myspace
Marsman Gepost door Marsman op woensdag 12-11-2008 om 21:33:43
Ben ze nu ook op Humble Voice aan het zetten.. Momentje.

Edit: URL staat hier boven.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-11-2008 @ 21:41:45 ]
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op woensdag 12-11-2008 om 22:41:53
Tot dusver heeeeeel nice!
ben nu het 2e nummer aan het luisteren.

super prettig geluid, hele vette laidback melodietjes. Als ik jou was zou ik dit niet gaan EP'en, gewoon een cd rocken en de boel releasen!

bij most unlikely is het laatste stukje rhodes (waar de beat nog onder zit) niet zo'n succes in mijn oren. Daar is het eind wel wat te kunstzinnig (ja? ) voor mijn smaak.

ben benieuwd of je nog wat verandert hebt aan apples 'n oranges.
op het eerste gehoor niet


anyway. De laatste tracks vind ik heeel vet volle bak mp3speler materiaal.
----------------------------------------
myspace
Marsman Gepost door Marsman op woensdag 12-11-2008 om 22:56:26
Aan apples and oranges heb ik nog geen ingrijpende veranderingen aangebracht. Maar dat gaat nog gebeuren. Dat zal je wel horen als de hele rits af is.. Ben in ieder geval blij dat je er zo enthousiast over bent!

En ging dat releasen maar zo gemakkelijk. Maar ik zou niet weten waar te beginnen..
InnerDialogue
Gepost door InnerDialogue op donderdag 13-11-2008 om 00:36:43
Marsman doet denken aan TYCHO of aan YPPAH oid.
Zie het als een compliment!!
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op donderdag 13-11-2008 om 00:41:28
Tja dat hangt er toch vanaf wat je precies verwacht dat de muziek gaat doen. (je markt bepalen zegmaar). In deze dagen is het bijna onzinnig geworden om je in te schrijven bij een organisatie als BumaStemra. Dit is namelijk een organisatie die zich bezighoudt met het auteursrecht van de artiest. (daardoor krijgen mensen geld als hun muziek op de radio gedraaid wordt bijv. ware het niet dat 99% van wat er gedraaid wordt zich puur op commercieel richt) Je kan ook de boel releasen in eigen beheer (oftewel zelf je muziek verkopen en je inschrijven als zzp'er->zelfstandige zonder personeel. Je moet daarvoor een Kvk nummer hebben, dit is zonder problemen aan te vragen op de site van de kamer van koophandel). Daarnaast zou je dan zelf moeten zorgen dat de cd's op hun plek komen te liggen (de gevreesde distributie)

Het belangrijkste op dit moment is eerder zorgen dat je muziek niet op torrent sites/limewire/soulseek/dc++/etc. komt.

het lastigste gedeelte zit het hem meer in het marketing aspect, myspace alleen werkt niet, maar optredens, spammen, interviews en zaken als reviews in treinkrantjes bijvoorbeel weer wel.
----------------------------------------
myspace
Marsman Gepost door Marsman op donderdag 13-11-2008 om 13:14:13
@ Innerdialogue: Okay, bedankt voor het compliment dan!

@ Skiz: Kijk en ik wil dat marketing process voor mezelf noujuist ontlopen. Ik haat die dingen. Gaat nog 10x meer tijd in zitten dan de EP zelf. Heb daar voor mezelf niet zoveel zin in.
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op donderdag 13-11-2008 om 13:20:01
Ja maar labels doen daar ook niks aan. Die hebben hooguit naamsbekendheid. Zaken als beatport en lastfm willen ook nog wel helpen. zonder al te veel tijd en moeite erin te steken.
----------------------------------------
myspace
Marsman Gepost door Marsman op donderdag 13-11-2008 om 13:22:43
True. Nja ik zie wel wat ik ga doen. Misschien dat ik het wel verkoop via internet voor een kleine vergoeding.
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op donderdag 13-11-2008 om 13:26:43
wat voor boxen heb je eigenlijk? het valt me wel op dat je nummers niet zo warm klinken, wel 'airy' zegmaar
----------------------------------------
myspace
Marsman Gepost door Marsman op donderdag 13-11-2008 om 15:45:14
ik heb nog niet heel veel aandacht
besteed aan de mixes. Ik heb ook
geen monitors; logitech z2300. Ik
vind te wel een fijn setje, maar hij
zal het geluid zeker wel kleuren.
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op vrijdag 14-11-2008 om 08:32:21
ok dan. dingen als je stereo beeld bijv. lijdt er weer niet onder (iets wat hifi setjes vaak willen uitsmeren als mooie digitale toevoeging).
----------------------------------------
myspace
zjost
zwaar hard
Gepost door zjost op vrijdag 14-11-2008 om 11:43:18
Dope
Als ik jou was zou ik gaan lobbyen in de filmindustrie. Die shit kan je zo verkopen voor in buitenlandse films.
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op vrijdag 14-11-2008 om 15:28:44
dahm, dope shit man, echt kan dit sowieso erg waarderen! benieuwd naar je EP, mag je idd wel een vergoedinkje voor vragen man, heb het er voor over, sounds very nice
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Marsman Gepost door Marsman op zaterdag 15-11-2008 om 12:46:17
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.