Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
abdullah Gepost door abdullah op zaterdag 22-11-2008 om 15:47:26
dit is echt gebeurd:


ik kom uit marokko, en ik heb veel mee gemaakt,
ik ben mijn familie en vrienden kwijt geraakt,
mijn beste vriend stierf voordat ik naar holland vertrok,
hij had geen geld voor behandeling, zijn hart gaf het op,
ik was kapot, met verdriet keek ik naar boven,
ik zat te hopen, dat allah hem weer laat lopen,


ik geniet van het leven, en toch heb ik verdriet, ik mis fouadkadar mijn beste vriend, vandaar heb ik zo verdriet. 2x


ik woord waker in de nacht, en ik vraag me af,
hoe zal het zijn dat fouadkadar nog levend was,
ik kijk naar zijn foto elke dagen, anders kan ik niet slapen,
ik kan het niet meer aan, waarom is het zo gegaan,
ik kijk uit de raam, en ik voel een traan,
ik laat de traan maar gaan,


ik geniet van het leven, en toch heb ik verdriet, ik mis fouadkadar mijn beste vriend, vandaar heb ik zo verdriet. 2x


het is 2 maanden later, ik probeer het verdriet los telaten, dus ik ga naar me vrienden, hange op de hoek van de straat, want ik heb geen baan, ik vraag me af, wat heb ik verkeerd gedaan, wat heb ik fout gedaan, door dat ben ik sterker in mijn schoenen blijfen staan, ik laat het niet meer over mij heen gaan, somige nederlanders zijn te ver gegaan.


ik geniet van het leven, en toch heb ik verdriet, ik mis fouadkadar mijn beste vriend, vandaar heb ik zo verdriet. 2x


nederlanders zeggen, marokkaan steelt dit, marokkaan steelt dat, maar die gezeur ben ik helen maal zat, naturlijk heb ik iets gejat, dat doet toch iedereen, en het zijn niet marokkaanen alleen, hollanders kunnen er ook wat van, en wie krijg de schuld, de marokkaanen, dus wat dacht je dan,


ik geniet van het leven, en toch heb ik verdriet, ik mis fouadkadar mijn beste vriend, vandaar heb ik zo verdriet. 2x





----------------------------------------
marokko for life
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 22-11-2008 om 15:54:35
Quote:
abdullah schreef op 22-11-2008 @ 15:47
nederlanders zeggen, marokkaan steelt dit, marokkaan steelt dat, maar die gezeur ben ik helen maal zat, naturlijk heb ik iets gejat, dat doet toch iedereen, en het zijn niet marokkaanen alleen, hollanders kunnen er ook wat van, en wie krijg de schuld, de marokkaanen, dus wat dacht je dan,


haha
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
G_Lipsius
Gepost door G_Lipsius op zaterdag 22-11-2008 om 18:34:26
Weet je wat ik zo vre-ze-lijk fakking hinderlijk vind? Dat die marokkanen altijd lopen te klagen over dat mensen altijd zeggen dat ze criminelen zijn, Maar 5 minutjes later hoor ik die zelfde marokkaan grapjes maken over hoe gek ze zijn en over zn stoere buurjongetje die een total station overvalt. Is dat krom of is dat krom? . Klaag aub niet bij het volk, klaag liever bij die "mokro's" die het voor jullie verpesten. En nee ik ben geen blanke, maak je niet druk (y)
----------------------------------------
Set HIT!
broederschap
Gepost door broederschap op zaterdag 22-11-2008 om 21:55:31
achjah nederlanders zijn geen lievertjes. maar effe nieuws hollanders zijn geen nederlanders had me buurvrouw me ooit vertelt hollanders leven in noord-holland enzo maar hollanders wonen niet in groningen dat zijn nederlanders ligt eraan waar je woont
maar effe over je tekst: vond het wel simpele rijm mischien kon je dat nog wel wat opkrikken. kan niet echt goeie feed geven kijk wel later naar de tekst was effe snel kijken. als je meerdere teksten had geschreven kon het wel wat beter want dit nivo kan me neefje van 7 nog spitten enne welcome to holland.
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 22-11-2008 om 21:59:53
Probeer je zinnen minder vaak met 'ik' te beginnen. Het lijst en klinkt niet lekker. Kijk of je je zinnen op een andere manier kan opbouwen. Verder zou ik, als je serieus genomen wilt worden, wat doen aan je spelling en grammatica. Die is niet bepaald hoogstaand.

Succes.
Hakan2
De gangsterkid
Gepost door Hakan2 op zaterdag 22-11-2008 om 22:33:53
Gast jij bent echt een baas, Ali B is er niks bij.
----------------------------------------
Hakan de gangsterkid, kijk hoe whack ik spit.
abdullah Gepost door abdullah op zaterdag 22-11-2008 om 23:04:01
ja en ik ben net in de game
----------------------------------------
marokko for life
G_Lipsius
Gepost door G_Lipsius op maandag 24-11-2008 om 22:35:06
IN de game nog wel
----------------------------------------
Set HIT!
melapropisme
je weet 't
Gepost door melapropisme op dinsdag 25-11-2008 om 02:26:49
ja weetje, hij kan dr natuurlijk geen ruk van, maar zullen we t gewoon zo zien, dat wanneer jullie net zo goed marokkaans kunnen spreken als hij nederlands, je er wel iets over mag zeggen? (afhankelijk van hoe lang de dude in nederland woont though. maar toch. ja.)
----------------------------------------
dit is niet wat je gewend bent, dit is niet wat je al kent vent
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op dinsdag 25-11-2008 om 21:42:21
gaap
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-11-2008 @ 21:43:49 ]
Weazel
Gepost door Weazel op dinsdag 25-11-2008 om 21:46:33
Quote:
melapropisme schreef op 25-11-2008 @ 02:26
zullen we t gewoon zo zien, dat wanneer jullie net zo goed marokkaans kunnen spreken als hij nederlands, je er wel iets over mag zeggen?



GROTE bullshit natuurlijk.
Want we wonen in Nederland.
melapropisme
je weet 't
Gepost door melapropisme op woensdag 26-11-2008 om 02:51:34
ja en als t in nederland net zo'n kkzooi was geweest als nu in marokko, hadden wij nu met z'n allen daar gewoond, zie je ons al in t marokkaans arabisch rijmen? dabedoelik.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-11-2008 @ 03:14:47 ]

----------------------------------------
dit is niet wat je gewend bent, dit is niet wat je al kent vent
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 26-11-2008 om 03:01:30
Arabisch . Marokkaans is geen taal, tenminste dat hebben meerdere Marokkanen tegen me gezegd..

Verder voel ik me aangesproken omdat ik iets over de taal zei. Ik wilde hem niet afzeiken op het taalgebruik, die van mij is ook niet super hoogstaand. Het was bedoeld als aandachtsvestiging omdat hij anders minder snel serieus genomen word en daardoor niet direct de juiste feedback zal krijgen. Vandaar.

Als ik me niet aangesproken moet voelen beroep ik mij op de biertjes die ik vandaag gehad heb
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 26-11-2008 om 08:23:26
Quote:
abdullah schreef op 22-11-2008 @ 15:47

nederlanders zeggen, marokkaan steelt dit, marokkaan steelt dat, maar die gezeur ben ik helen maal zat, naturlijk heb ik iets gejat, dat doet toch iedereen, en het zijn niet marokkaanen alleen, hollanders kunnen er ook wat van, en wie krijg de schuld, de marokkaanen, dus wat dacht je dan,



right.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op woensdag 26-11-2008 om 09:45:07
jammer dat mensen bij dit soort teksten gelijk de discussie ingaan ipv gewoon abdullah mohammed een feedbackje te geven..
al dat 'nederlands vs. allochtonen'-gelul kan beter een eigen topic krijgen, maakt iemand hem aan als die er nog niet is?

over de tekst:

vrij zwak, je rijm is simpel en je schrijft in verses van 6 lines waarover het over je dooie vriend fouadkadar oid. gaat en vervolgens ga je beginnen over de nederlanders die de marrokanen beschuldigen van diefstal?
- om toch even in de discussie op te gaan, ik vind dat marrokanen en alle andere allochtonen gewoon netjes Nederlands horen te spreken.. -
verder is het verhaal wat je wilt brengen niet echt duidelijk, behalve dat je je vriend mist..
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 26-11-2008 om 09:55:09
wat wil hij voor een feed hebben dan?
Zijn nederlands is slecht. Ik bedoel leuk dat mensen schrijven als uitlaatklep, maar val mij daar verder niet mee lastig. Ik heb er niets aan om een slecht verwoord stukje te lezen over het verdriet van een ander. Pas als dat stukje een bepaald taalniveau in zich heeft wordt het de moeite waard. Dit is gewoon noapo shit> dus ga veel lezen en Nederlands leren.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
MiSSy-Y
Whatev!!
Gepost door MiSSy-Y op woensdag 26-11-2008 om 16:40:09
Als je een tekst dropt moet je gewoon de taal kennen..
Anders moet je geen tekst droppen..

Tekst is erg zwak.. Simpel gerijmt en alles..
Ziet er allemaal geforceerd uit..
Beetje van : Als de zin maar uitkomt met het rijmen..
Leest ook niet echt lekker weg ofzo..



----------------------------------------
Just Dust It Off..
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0081 sec.