Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op zondag 14-12-2008 om 14:55:21
Ik heb in Recycle een sample gechopt, en deze opgesalgen als rx2 bestand. Nu wil ik deze inladen in Kontakt, en toewijzen aan mijn toetsen. Dat werkt allemaal prima, maar nu loop ik tegen een probleempje af. Als ik een toets induw, speelt hij de sample helemaal af. Dus als ik de sample aansla en loslaat, speelt hij de sample in zijn geheel af. Wat ik nu wil, is dat als ik de sample trigger, hij net zo lang blijft spelen zolang ik de toets aanraak.. Laat ik hem los moet de sample dan ook stoppen.

Ik heb al zitten kijken of er ergens iets van 'on trigger' of iets dergelijks staat, maar het is me niet gelukt te vinden waar ik dit in kan stellen. Wie kan me even uit de brand helpen? Bedankt!
sPace
Gepost door sPace op zondag 14-12-2008 om 22:00:24
Quote:
n00t schreef op 14-12-2008 @ 14:55
Ik heb in Recycle een sample gechopt, en deze opgesalgen als rx2 bestand. Nu wil ik deze inladen in Kontakt, en toewijzen aan mijn toetsen. Dat werkt allemaal prima, maar nu loop ik tegen een probleempje af. Als ik een toets induw, speelt hij de sample helemaal af. Dus als ik de sample aansla en loslaat, speelt hij de sample in zijn geheel af. Wat ik nu wil, is dat als ik de sample trigger, hij net zo lang blijft spelen zolang ik de toets aanraak.. Laat ik hem los moet de sample dan ook stoppen.

Ik heb al zitten kijken of er ergens iets van 'on trigger' of iets dergelijks staat, maar het is me niet gelukt te vinden waar ik dit in kan stellen. Wie kan me even uit de brand helpen? Bedankt!


Ik zou het niet weten..gebruik die programma's niet. Maar kan dit ook in FL studio? ( 8 )
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op zondag 14-12-2008 om 22:03:10
haha ja dat vraag ik me ook af
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op zondag 14-12-2008 om 22:43:19
@ari en space:
als je de fruity slicer gebruikt is dit automatisch zo (bij mij tenminste)
bij een losse sample moet je ff wat veranderen, bij de channel settings.. dat "grafiekje" onder INS. daar meot je de schuine randen ff recht trekken zeg maar
hoop dat jullie het snappen haha
----------------------------------------
BEATS!
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 15-12-2008 om 00:07:06
Spelen met de INSert DECay en RELease.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0096 sec.