Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 14-06-2001 om 20:33:44
Op het moment is er nog al wat ophef over de zogenaamde 'boot des doods'. Een schip welke onder Nederlandse vlag vaart (en dus buiten teritoriale wateren onder de Nederlandse wet valt) vrouwen de mogelijkheid geeft om abortus te laten plegen. In Nederland is abortus toegestaan, anders als in de meeste landen.

Op dit moment is dit schip nabij Ierland waar Ierse organisaties er tegen protesteren.

wat vindt men zelf van deze mogelijkheid voor buitenlandse vrouwen om abortus te laten plegen ondaks dat het verboden is in eigen land?
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Flagg
Your nothing like me...
Gepost door Flagg op donderdag 14-06-2001 om 22:08:19
Mja, wat moet ik er eigenlijk van vinden, op zich wel slim bedacht natuurlijk, maar dan moeten ze wel alle papieren op orde hebben voor ze eraan beginnen.

Maar wat die abortus betreft vind ik dat iedereen dat zelf moet weten, mits je er een goede reden voor hebt
en niet omdat het een *ongelukje* was ofzo.
----------------------------------------
The bottom line is money nobody gives a fuck
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 14-06-2001 om 22:26:48
Flagg schreef:
> en niet omdat het een *ongelukje* was ofzo.

Waarom zou je geen abortus mogen laten plegen als je zwangerraakt door een 'ongelukje'. Het kind is dan net zo ongewenst als anders. Met abortus heb je dan tenminste nog de keuze om het kind niet te nemen.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op vrijdag 15-06-2001 om 10:07:56
Omdat abortus als laatste redmiddel gebruikt moet worden, niet als een soort van (heel erge grove) morningafterpil.
Als het een ongelukje is, is het je eigen stomme schuld en had je maar beter op moeten passen!
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 15-06-2001 om 11:31:59
liever abortus dan een kind met een tienerouder wat niet voor het kind kan zorgen.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op vrijdag 15-06-2001 om 13:49:21
Het idee van de abortusboot is wel aardig, maar ik denk dat de bedenkers ervan niet inzien dat een regering niet tolereert dat er aan hun "macht" getoornd wordt. Ik verwacht dat de ierse marine de boot eerdaags weer terug komt bezorgen eigenlijk.

De discussie van het voor en tegen abortus zijn is een oneindige omdat je spreekt over de door jouw ouders bijgebrachte normen en waarden. Ik persoonlijk hecht best veel waarde aan het leven, maar dan enkelt als het een volwaardige kans krijgt. Een tienermoeder (moeders tot 21 jaar) zijn in mijn ogen niet volledig in staat om een kind op te voeden, deze moeders moeten hun eigen leven feitelijk nog beginnen en moeten hun "wilde haren" nog kwijtraken. Helaas zie ik dit nog veel te vaak bij een vriendin van me
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 15-06-2001 om 19:18:23
kinderen die een kind moeten opvoeden is slecht. Sta t kind dan af aan mensen die bijv. geen kinderen kunnen krijgen.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op zaterdag 16-06-2001 om 09:24:04
Dap, zou jij dat kunnen?
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
mhr-zip
*gaap*
Gepost door mhr-zip op zaterdag 16-06-2001 om 12:42:53
Wat is er menselijker, je kind vermoorden of je kind afstaan..........
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 16-06-2001 om 12:56:12
mhr-zip schreef:
> Wat is er menselijker, je kind vermoorden of je kind afstaan..........

Abortus wordt al gedaan voor het kind wezenlijk leeft, dus eigenlijk is het geen moord. Het kind heeft nog geen gevoelens, nog niks eigenlijk.

Feitelijk kan je dus niet van moord spreken. Als je jezelf en het kind een heleboel ellende kan besparen door abortus, waarom zou je het dan niet doen ? Is in mijn ogen menselijker dan het kind in een slechte omgeving of in slechte omstandigheden op te laten groeien. Daar voelen ze wel iets van.

Het enige werkelijke slachtoffer bij abortus zijn de ouders, eigenlijk alleen de moeder. En dat is de enige die de keuze mag maken tussn wel of geen abortus.

Ik zeg niet dat abortus altijd zomaar kan volgens mij. Loki maakt de vergelijking met een morning afterpil min of meer. Dat is het ook eigenlijk. Het is iets om er voor te zorgen dat er geen kind komt. Alleen in een later stadium dan de morning afterpil.

Ongelukjes zijn ongelukjes daar kan je niks aan doen. Dan heb je ook het goed recht om abortus te laten plegen. Of had jij geweten dat het condoom gescheurd was, of dat de pil net op dat moment niet z'n werk deed? DAT zijn ongelukjes.

Niet wanneer je met je zatte kop hevig gaat liggen sexen, zonder welke voor van birthcontrol oid.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
mhr-zip
*gaap*
Gepost door mhr-zip op zaterdag 16-06-2001 om 17:43:25
SpadeAce schreef:

> Abortus wordt al gedaan voor het kind wezenlijk leeft, dus eigenlijk is het geen moord. Het kind heeft nog geen gevoelens, nog niks eigenlijk.


Das jou mening
Flagg
Your nothing like me...
Gepost door Flagg op zaterdag 16-06-2001 om 20:41:19
Wat ik bedoelde met "een ongelukje ofzo" is dat het niet net zo simpel gedaan moet worden alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Nou ga je misschien krijgen dat mensen in een "opwelling" een abortus gaan doen, want voorzover ik weet moeten ze de 5 dagen voor het nadenken ook op de boot doen, en dat is toch heel anders dan dat je het thuis in je vertrouwde omgeving doet.
----------------------------------------
The bottom line is money nobody gives a fuck
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op zaterdag 16-06-2001 om 23:02:15
>Das jou mening

Die mening wordt ook door de overheid en de medische wereld (grootendeels dan) ondersteund.

Nou vanochtend ff de kranten gelezen, die boot is aangekomen maar ze gaan geen abortussen uitvoeren. Zoals het verhaal in de krant staan doen ze dit om de volgende redenen :

- teveel aanmeldingen
- geen papieren
- geen toestemming van de ierse overheid (DUH!!)

mijn mening :

Ik denk dat ze daar aan wal kwamen en door een aantal niet nader te benoemen overheidsfiguren even "apart" zijn genomen en hun flink duidelijk is gemaakt dat je een overheid niet kan dwingen iets te toleren wat ze niet wil toleren. Het idee van de abortusboot is goed, maar ga niet dingen pushen zonder enig politiek draagvlak, immers, de nederlandse politiek staat niet achter dit idee en zal dus geen openbare (en waarschijnlijk ook geen andere) steun verlenen.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 19-06-2001 om 11:05:53
Deze hele discussie doet me denken aan een lieftallig plaatsje in Schotland. Dat net, maar dan ook net, over de grens met Engeland ligt. Dat was vroeger zo ongeveer de enige plaats in Europa waar je kon trouwen als je nog geen 18(of21)+ was, zonder toestemming van je ouders. Die plaats is best wel bekend bij mensen van 1 generatie ouder (je ouders dus).
Het beleid in dat dorpje heeft nooit de overheid gepusht dingen te doen die het niet wilde, maar inmiddels mag je wel in heel Engeland trouwen zonder uitdrukkelijk toestemming van je ouders (net als in de rest van West-Europa).
met die boot zal het wel hetzelfde verhaal worden. Alleen al het bestaan ervan zorgt ervoor dat er mensen in (in dit geval Ierland) weer eens de discussie aangaan erover. Het wordt dan weer een puntje dat op de agenda "moet".
Demonstratie's, matten, ME, tegendemonstratie's je kent dat wel en uiteindelijk zal abortus toch legaal worden in Ierland. Zal waarschijnlijk niet binnen een jaar of 4 zijn, maar komt er wel door.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
spam
do not enter
Gepost door spam op woensdag 20-06-2001 om 19:51:32
Ik snap niet waarom mensen nou zo ontzettend moeilijk doen over abortussen. In feite is het heel simpel, je haalt iets weg wat je niet wil hebben. Het mag dan wel een levend wezen kunnen worden, maar dat is het nog niet. Omdat het nog geen levend wezen is, is er ook geen sprake van moord.

Het wordt pas erg wanneer je ongewenst zwanger bent en je dat kind MOET opvoeden tegen je zin in. Dat kind wordt er niet gelukkiger op en jij ook niet. Het erge aan het vermoorden van een persoon is dat je hem van zijn leven beroofd en je er mensen verdriet mee doet. Aangezien een abortus gebeurt op een levenloos iets waar niemand zich aan heeft gehecht doe je niemand er pijn mee (behalve dan de mensen die vinden dat god degene is die moet beslissen wanneer er leven ontstaat en wanneer niet, maar die mensen moeten zich er niet mee bemoeien vind ik).
Je doet personen pas pijn als je een abortus verbiedt. Heel je leven naar de maan vanwege een geknapte condoom oid. En het gaat toch altijd om een ongelukje bij ongewenste zwangerschap?

Ik vind het wel goed wat die vrouwen op de golven doen, maar ze moeten natuurlijk niet tegen de NL wetgeving ingaan, door zonder vergunning abortussen te gaan uitvoeren (dat doen ze gelukkig ook niet).
Dat zou niet goed zijn voor het imago van de rechtsorde hier, wanneer er zomaar over de wetgeving heengewalst wordt.

Ik vind het ook wel cool dat NL nou weer eens laat zien dat wij een klein maar vrij land zijn en niet zo'n bekrompen regering hebben, op dit soort gebieden. (Zoals we ook hebben laten zien met het homohuwelijk)
Wel moeten we uitkijken dat we niet aan alle landen onze mening gaan opleggen, terwijl die mensen er niet aan toezijn of er niets vanaf willen weten.

Met de abortusboot geven ze de vrouwen in Ierland de kans om verder te gaan met hun leven en niet op hun 18e in de dagelijkse huisvrouwensleur terechtkomen. En dat alles alleen omdat de regering een andere mening heeft dan jij. Moet de regering kunnen beslissen over jouw leven op zo'n manier? Ik vind van niet. Het is je eigen lichaam en daarmee moet je kunnen doen wat jij wil, zonder je daarbij iemand schaadt natuurlijk.

Ik vind dat er hier geen sprake is van meningoplegging, maar van een kans die aangeboden wordt waar je op ingaat of niet.
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zaterdag 23-06-2001 om 19:08:21
spam schreef:
> (behalve dan de mensen die vinden dat god degene is die moet beslissen wanneer er leven ontstaat en wanneer niet, maar die mensen moeten zich er niet mee bemoeien vind ik).

Diezelfde God heeft er toch ook voor gezorgd dat wij in staat om abortus te plegen en in te enten tegen vage ziektes als polio.

> En het gaat toch altijd om een ongelukje bij ongewenste zwangerschap?

Sommige mensen maken ongelukjes met het "voor het zingen de kerk uitgaan" of de "periodieke onthouding"...

> Met de abortusboot geven ze de vrouwen in Ierland de kans om verder te gaan met hun leven en niet op hun 18e in de dagelijkse huisvrouwensleur terechtkomen.

Waarom pas vanaf 18 ? Ik gok namelijk dat jij zelf ook wel weet dat je ook daarvoor al kinderen kunt krijgen. Jongste meisje in verwachting ook gedocumenteerd is 8 jaar. Was in Afrika, De vader was ook de vader enzo zegmaar (bah)

De pil is niks anders dan een continu abortus.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op zondag 24-06-2001 om 17:17:05
>Ik snap niet waarom mensen nou zo ontzettend moeilijk doen over abortussen. In feite is het heel simpel, je haalt iets weg wat je niet wil hebben. Het mag dan wel een levend wezen kunnen worden, maar dat is het nog niet. Omdat het nog geen levend wezen is, is er ook geen sprake van moord.

Dit is een etterlijk lange discussie en gaat puur over persoonlijke meningen. Net zo goed als dat er mensen het met jouw stelling eens zijn zijn er mensen die het niet met die stelling eens zijn.

>Ik vind het wel goed wat die vrouwen op de golven doen, maar ze moeten natuurlijk niet tegen de NL wetgeving ingaan, door zonder vergunning abortussen te gaan uitvoeren (dat doen ze gelukkig ook niet).

Ze hadden geen vergunning toen ze vertrokken en naar mijn weten hebben ze die nog steeds niet. Tevens vraag ik mij af hoe nederland toestemming kan geven om operaties van welke soort dan ook in het buitenland te doen, immers gelden voor elk land eigen wetgevingen voor medische ingrepen.

>Het is je eigen lichaam en daarmee moet je kunnen doen wat jij wil, zonder je daarbij iemand schaadt natuurlijk.

Volgens de wetten van Ierland is een ongeboren kind al een levend wezen en bij abortus schaadt je hem/haar dus.

>Ik vind dat er hier geen sprake is van meningoplegging, maar van een kans die aangeboden wordt waar je op ingaat of niet.

Maar het aanbieden van die kans is tegen de wet. Misschien een domme vergelijking maar hij is wel duidelijk : Ik steel een fiets ergens en verkoop deze aan jou waar ik bij vertel dat ie gestolen is, ik biedt jou dus de kans aan om een fiets te kopen terwijl ik dit niet mag volgens de wet. Op dat moment ben ik strafbaar. Jij bent daarnaast ook strafbaar omdat je weet dat je tegen de wet in handelt als je hem koopt. Deze woman on the waves actie is precies hetzelfde. Het is tegen de wet om abortus aan te bieden en toch doen ze het, volgens de Ierse wetten zijn ze dan in overtreding en kunnen ze gearresteerd worden. Tevens is de vrouw die abortus aanvraagt dan ook in overtreding daar er redelijkerwijs kan worden uitgegaan van het feit dat ze weet dat het volgens het woord van de wet niet mag.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op zondag 24-06-2001 om 19:50:07
En hoe denken we erover als we het gaan hebben over:

zwanger raken dmv een verkrachting

ook een ongelukje...
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 25-06-2001 om 11:43:45
Deathlock schreef:
> Ze hadden geen vergunning toen ze vertrokken en naar mijn weten hebben ze die nog steeds niet. Tevens vraag ik mij af hoe nederland toestemming kan geven om operaties van welke soort dan ook in het buitenland te doen, immers gelden voor elk land eigen wetgevingen voor medische ingrepen.

Even afgezien van die vergunning...
De boot vaart onder Nederlandse vlag. Zolang die boot zich in internationale wateren bevindt geldt daar dus het Nederlandse recht systeem. Als iemand zich wel laten aborteren op die boot, gaan ze dus aan boord. Dan vaart die boot de territoriale wateren van Ierland uit. De operatie wordt uitgevoerd en de boot vaart weer terug. Dan is er geen enkele Ierse wet overtreden.

Het is pas strafbaar iets aan te bieden dat verboden is als hetgene dat je aanbiedt zich voltrekt op een plek waar het verboden is. Als een willekeurige Nederlandse slijter een brief stuurt naar de dochters van Bush en hij biedt ze daarin goedkoop wodka aan oid. Dan kunnen de ATF, FBI, CIA etc hoog en laag springen, maar er gebeurd helemaal niks strafbaars. Als deze vergelijking niet duidelijk genoeg voor je is, kan je ook even een beetje kijken naar de ontstaans geschiedenis van Veronica.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
spam
do not enter
Gepost door spam op maandag 25-06-2001 om 23:16:14
CreecH schreef:
Waarom pas vanaf 18 ? Ik gok namelijk dat jij zelf ook wel weet dat je ook daarvoor al kinderen kunt krijgen. Jongste meisje in verwachting ook gedocumenteerd is 8 jaar. Was in Afrika, De vader was ook de vader enzo zegmaar (bah)

Het was maar een voorbeeldje...

Deathlock schreef:
Ze hadden geen vergunning toen ze vertrokken en naar mijn weten hebben ze die nog steeds niet. Tevens vraag ik mij af hoe nederland toestemming kan geven om operaties van welke soort dan ook in het buitenland te doen, immers gelden voor elk land eigen wetgevingen voor medische ingrepen.

Het is nou juist dat ze niet in Ierland zijn, maar net buiten de Ierse wateren staan, Dáárom zijn ze juist met een boot gekomen.

Deathlock schreef:

Volgens de wetten van Ierland is een ongeboren kind al een levend wezen en bij abortus schaadt je hem/haar dus.

Een ongeboren kind waarop een abortus wordt gepleegd is nog niet levend (ongeboren kind is ruim begrip ik geloof vanaf drie maanden levend?), dat bepaald de Ierse wet niet dat is gewoon een algemene opvatting.

Verder wil ik nog een keer zeggen dat er met de boot niet tegen de Ierse wet wordt ingegaan, omdat het simpelweg niet op Iers grondgebied gebeurt. Wanneer ik een gestolen fiets koop in bv. Amerika, dan kan ik daarvoor niet in Nederland vervolgd worden. De Ierse vrouwen die eerder al naar Engeland gingen voor een abortus, waren dus ook niet in overtreding.

Met andere woorden CreecH heeft dus gelijk
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op dinsdag 26-06-2001 om 10:21:50
En toch vind ik die boot echt zo'n betweterig "Wij weten wat goed is en dringen het de rest van de wereld op"-idee.

Ik bedoel: we kunnen net zo goed een blowboot sturen naar de States, zodat ze daar in internationale wateren lekker stoned kunnen worden. Of we sturen een boot vol hoeren naar een land waar prostitutie illegaal is, zodat ze daar lekker betaald kunnen neuken en niet iemand hoeven te verkrachten.
En de Taliban stuurt toch ook geen vrouwen-besnijdenisboot naar Nederland om vrouwen in internationale wateren te laten verminken? Als dat zou gebeuren, zou heel Nederland in rep en roer zijn.

Waar ligt de grens tussen mensen helpen en je mening aan andere landen opdringen? Tijdens de verovering van Zuid Amerika dachten de priesters ook dat ze die mensen daar hielpen door ze te bekeren naar het christendom en hun oude geloof totaal te laten verdwijnen. In hoeverre verschilt dat van deze abortusboot-actie?
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 26-06-2001 om 14:52:26

Quote



En hoe denken we erover als we het gaan hebben over:

zwanger raken dmv een verkrachting

ook een ongelukje...



Dat noem ik geen foutje meer.

Quote



Het is nou juist dat ze niet in Ierland zijn, maar net buiten de Ierse wateren staan, Dáárom zijn ze juist met een boot gekomen.



Ja maar het betrefd hier Ierse staatsburgers en als de Ierse regering het wil zullen ze best een maas in de wet vinden waardoor acties toegestaan worden.

Quote



Wanneer ik een gestolen fiets koop in bv. Amerika, dan kan ik daarvoor niet in Nederland vervolgd worden. De Ierse vrouwen die eerder al naar Engeland gingen voor een abortus, waren dus ook niet in overtreding.



uitleveringsverzoeken doen wonderen in deze wereld hoor. zeker gezien ieder land vriendjes met elkaar wil worden en dus graag meewerkt.

Quote



Waar ligt de grens tussen mensen helpen en je mening aan andere landen opdringen? Tijdens de verovering van Zuid Amerika dachten de priesters ook dat ze die mensen daar hielpen door ze te bekeren naar het christendom en hun oude geloof totaal te laten verdwijnen. In hoeverre verschilt dat van deze abortusboot-actie?



hmm, hiermee haal je veel boze mensen op je nek, maar mijninziens heb je wel gelijk.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-06-2001 @ 16:57:56 ]

----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 26-06-2001 om 17:01:05
Deathlock schreef:
>

Quote



> En hoe denken we erover als we het gaan hebben over:
>
> zwanger raken dmv een verkrachting
>
> ook een ongelukje...
>


>


Mooi he die quote functie
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 27-06-2001 om 12:03:45
SpadeAce schreef:

> Mooi he die quote functie

Als iedereen hem nou zou gaan gebruiken en er ook bij zouden zetten wie ze quoten zou het helemaal mooi zijn.

DeathLock schreef:
> Ja maar het betrefd hier Ierse staatsburgers en als de Ierse regering het wil zullen ze best een maas in de wet vinden waardoor acties toegestaan worden.

Het is internationaal al jaren (wat heet eeuwen) zo dat op een schip in internationale wateren het recht EN strafrecht geldt van het land onder wiens vlag het vaart. De kapitein van dat schip fungeert dan in 1x als politie, rechter en als het echt nodig is kan hij zelfs tijdelijke wetten maken. Daar komt Ierland echt niet aan. Ze zullen wel zeggen dat die boot op een bepaald moment in Ierse territoriale wateren was tijdens een actie waardoor ze het wel aan kunnen pakken. Of een reden vinden om die boot aan de ketting te leggen.

Loki schreef:
> En toch vind ik die boot echt zo'n betweterig "Wij weten wat goed is en dringen het de rest van de wereld op"-idee.

Hoezo? Stuurt de Nederlandse staat die boot erheen? (nee) Zegt de Nederlandse staat openlijk achter deze actie te staan? (nee) Is de Nederlandse er blij mee dat dit half achter hun rug om gebeurd doordat dit een Nederlands schip is? (nee)

Loki Schreef:
> Ik bedoel: we kunnen net zo goed een blowboot sturen naar de States, zodat ze daar in internationale wateren lekker stoned kunnen worden.


kewl plan.

Loki Schreef:
> En de Taliban stuurt toch ook geen vrouwen-besnijdenisboot naar Nederland om vrouwen in internationale wateren te laten verminken? Als dat zou gebeuren, zou heel Nederland in rep en roer zijn.

Ken jij dan vrouwen die zich vrijwillig laten besnijden ? Als die vrouwen dat vrijwillig zouden doen vindt ik het best, maar volgens mij is juist het probleem met vrouwenbesnijdenis dat het meestal tegen de wil van de vrouw in gebeurd op een dusdanig jonge leeftijd dat ze nauwelijks doorhebben wat er gebeurd onder omstandigheden waaraan ze zulke leuke infecties kunnen overhouden dat ze onvruchtbaar worden. Verder kan een vrouw die dat echt wil gewoon in Nederland naar een ziekenhuis gaan om zich te laten besnijden AFAIK. Of de eed van Aristoteles moet dat verbieden.

Spam schreef:
> Met andere woorden CreecH heeft dus gelijk

Kijk Spam zegt nou verstandige dingen
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op woensdag 27-06-2001 om 12:57:26
creech schreef:
> Hoezo? Stuurt de Nederlandse staat die boot erheen? (nee) Zegt de Nederlandse staat openlijk achter deze actie te staan? (nee) Is de Nederlandse er blij mee dat dit half achter hun rug om gebeurd doordat dit een Nederlands schip is? (nee)

Ik zeg niet dat de Nederlandse Staat zich betweterug gedraagd, maar die organisatie. Ik snap zelf ook wel dat Nederland er niet bepaald blij mee zal zijn. Gezien dat het een Nederlands schip is wordt het toch al slechte imago van Nederland nog verder omlaag getrokken.


creech schreef:
> Ken jij dan vrouwen die zich vrijwillig laten besnijden ? Als die vrouwen dat vrijwillig zouden doen vindt ik het best, maar volgens mij is juist het probleem met vrouwenbesnijdenis dat het meestal tegen de wil van de vrouw in gebeurd op een dusdanig jong....

Ok, misschien niet helemaal goed gekozen voorbeeld, maar het was dus de bedoeling te illustreren dat als een ander land een boot hierheen zou sturen om te zorgen dat mensen hier in Nederland iets kunnen doen wat aan de wal niet toegestaan is (bij wet of bij moraal), maar in dat land wel, dat iedereen hier er schande over zou spreken. Terwijl bij de abortusboot iedereen het geweldig vindt. Ik wil niet zeggen dat ik faliekant tegen aborts ben, maar dat je de regels in een ander land dient te respecteren of door discussies moet veranderen, maar niet door dit soort acties, waarbij je openlijk de regering van Ierland te kakken zet.

creech schreef:
> Loki Schreef:
> > Ik bedoel: we kunnen net zo goed een blowboot sturen naar de States, zodat ze daar in internationale wateren lekker stoned kunnen worden.
>
>
> kewl plan.

Wil jij dan de woede van Bush op je halen?
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
spam
do not enter
Gepost door spam op donderdag 28-06-2001 om 19:48:02
Deathlock schreef:

uitleveringsverzoeken doen wonderen in deze wereld hoor. zeker gezien ieder land vriendjes met elkaar wil worden en dus graag meewerkt.

Veroordeling met betrekking tot dit soort kleine vergrijpen (overtredingen) aangegaan in het buitenland gebeurt niet, check artikel 5 Wetboek van Strafrecht.

Bij uitlevering moet het gaan om een behoorlijk misdrijf (betreffende een misdrijf met een maximum straf van ten minste een jaar of meer, art.2 lid 1 Europees Uitleveringsverdrag) en dus niet zoiets als een fietsendiefstal.

(Ik heb niet al mijn wetboeken er op nageslagen, maar het toeval trof dat ik dit voor het tentamen van vandaag moest voorbereiden )

Loki schreef:
Wil jij dan de woede van Bush op je halen?

Gebeurt er eindelijk eens iets spannends
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0115 sec.